Szerző Téma: Plug-in Prius  (Megtekintve 102105 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Plug-in Prius
« Válasz #15 Dátum: 2011.12.18 19:16:13 »
Azzal a nem titkolt szándékkal vetődtem ebbe a tocsikba, hogy magamba szedjem a Prius tulajok eddigi tapasztalatait.....van-e olyan bátor szerelő, aki atombiztosan nyúlkál az 500v-os üzemi feszültségű elektromos rendszerhez?
Milyen is valójában ez a ha jól írom Atkins rendszerű motor...... kicsit meglepetten olvastam a másik tocsikban bár még csak a 27. oldalnál járok, hogy az autó, mivel nem rendelkezik hagyományos értelemben vett sebességváltóval, hátrameneti fokozatban csupán elektromos hajtással közlekedik...
Na most megint itt a hely, ahol le lehet oltani,.... fricskázni.... stb....
Addig is szívom magamba az infót.......
Ezek miatt én nem aggódnék, mert a márkaszervizek szerelői a hibrid rendszer karbantartásához/javításához külön - folyamatos - képzéseken vesznek részt. Persze, a márkaszerviz a legdrágább, de ezt a rendszert már nem bíznám független szervizre, sőt, gyanítom, az nem is vállalná.
Viszont, hiába a drága márkaszerviz, a Prius egyszerűen bomba biztos konstrukció, kevésbé hibásodik meg a statisztika alapján, mint egy hagyományos hajtású autó. Így, bár drága lehet a szerviz, ha hozzá kell nyúlni, de nagyon sokáig nem kell, így összességében nem kerül többe még hosszú távon sem a fenntartása, mint egy hagyományos autónak. Olajcsere-szűrő és egyéb folyadékok cseréje ugyanúgy előírás, az elektromos rendszerét nem kell piszkálni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Plug-in Prius
« Válasz #16 Dátum: 2011.12.18 21:14:25 »
Voltam Námetországban és ott most hirdetik a Kangot plug-in (gondolom teljesen elektromos auto) € 20.000 plusz bérelni kell az akumlátort valami €75/hó -ért. Érdekes megoldás :sorcerer:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Plug-in Prius
« Válasz #17 Dátum: 2011.12.18 22:55:52 »
Nem tudom, hogy az egyes tanulmányokat mennyire kell komolyan venni. Én sem szeretem szennyezni a környezetemet, de ezek "a fosszilis anyagok elfogynak mindjárt" rémísztgetések mögött egyre inkább egy bizonyos kör lobbiját érzem (biztosra ezeket nem lehet tudni, mi áll a háttérben).
Nem kell aggódni, még 50 évig lesz olaj. Hogy milyen áron, az egy másik kérdés.  ::) De földgázból sokkal több van.
Nem gondolom, hogy a Prius lenne az az eszköz, amivel megmenthető a Föld, de ennek az ellenkezőjét sem hiszem (sem a gyártás miatt, sem a végső eltárolás tekintetében).
A Prius biztos nem menti meg a földet. A CO kibocsájtásban az autók részvétele minimális. És amennyi Priust adnak el az még nem váltja meg a világot.
Bár ez változhat - egyes olaj cégek is ezt gondolják.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Plug-in Prius
« Válasz #18 Dátum: 2011.12.19 08:37:08 »
Nem kell aggódni, még 50 évig lesz olaj. Hogy milyen áron, az egy másik kérdés.  ::) De földgázból sokkal több van.A Prius biztos nem menti meg a földet. A CO kibocsájtásban az autók részvétele minimális. És amennyi Priust adnak el az még nem váltja meg a világot.
Bár ez változhat - egyes olaj cégek is ezt gondolják.
Én ebben sem vagyok annyira biztos. Érdekes, a napokban mondták, hogy Kína alatt is óriási olajmezőt találtak. Az arabok, meg, több lábon állnak most már, nyilván azt hangoztatják, hogy fogy az olaj, hogy aztán bejöjjön nekik a turisztika IS! Szerintem ez mind csak altatás...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Plug-in Prius
« Válasz #19 Dátum: 2011.12.19 09:38:53 »
Voltam Námetországban és ott most hirdetik a Kangot plug-in (gondolom teljesen elektromos auto) € 20.000 plusz bérelni kell az akumlátort valami €75/hó -ért. Érdekes megoldás :sorcerer:

A Prius plug-in jobb szerintem. Lehet, hogy csak 20 km a hatótávolsága, de munkába járáshoz, városon belül tökéletesen elég. A normális villanyautónak hiába nagyobb a hatótávolsága, 100-200 km még mindig nagyon kevés. A Prius legalább megy benzinnel is. ;)
Corolla 1,4 VVT-i 2005

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Plug-in Prius
« Válasz #20 Dátum: 2011.12.19 10:23:25 »
hátrameneti fokozatban csupán elektromos hajtással közlekedik...
Ha van elég töltöttség az akkuban. Különben ugyanúgy beindul a benzinmotor.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Plug-in Prius
« Válasz #21 Dátum: 2011.12.19 15:24:06 »
A Prius plug-in jobb szerintem. Lehet, hogy csak 20 km a hatótávolsága, de munkába járáshoz, városon belül tökéletesen elég. A normális villanyautónak hiába nagyobb a hatótávolsága, 100-200 km még mindig nagyon kevés. A Prius legalább megy benzinnel is. ;)
Én inkább az aksi bérlését találtam meglepőnek :hmmmm: Gondolom igy nincs kétely , hogy mi van az akuval, ha már gyenge, cserére szorzul.
Meg gondolom az akugarnitura húzos összeg és megdobná az auto vételárát.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Plug-in Prius
« Válasz #22 Dátum: 2011.12.19 16:20:33 »
Előítélet, de én biztosan nem vennék elektromos francia autót...  :wacko: :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Plug-in Prius
« Válasz #23 Dátum: 2011.12.19 16:31:19 »
Előítélet, de én biztosan nem vennék elektromos francia autót...  :wacko: :ph34r:
Én is inkább sajtot, meg bagettet franciából [rohog]
Lényeg, hogy itt a Priusoknak nem szokott gond lenni az aksijukkal

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Plug-in Prius
« Válasz #24 Dátum: 2011.12.19 17:06:47 »
Én is inkább sajtot, meg bagettet franciából [rohog]
Lényeg, hogy itt a Priusoknak nem szokott gond lenni az aksijukkal
Ennyi.  :)
APrius topicban nemrég olvastam egy hsz-t, miszerint a P-tulaj, mielőtt ezt az autót megvette, egészen más stílusban vezetett. Pontosabban, teszi ezt azóta, hogy P-tulaj lett. Nem kényszerből, hanem az autó pszichésen hatott rá... Jó értelemben...  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Plug-in Prius
« Válasz #25 Dátum: 2011.12.19 17:18:26 »
Azzal a nem titkolt szándékkal vetődtem ebbe a tocsikba, hogy magamba szedjem a Prius tulajok eddigi tapasztalatait.....van-e olyan bátor szerelő, aki atombiztosan nyúlkál az 500v-os üzemi feszültségű elektromos rendszerhez?
Milyen is valójában ez a ha jól írom Atkins rendszerű motor...... kicsit meglepetten olvastam a másik tocsikban bár még csak a 27. oldalnál járok, hogy az autó, mivel nem rendelkezik hagyományos értelemben vett sebességváltóval, hátrameneti fokozatban csupán elektromos hajtással közlekedik...
Na most megint itt a hely, ahol le lehet oltani,.... fricskázni.... stb....
Addig is szívom magamba az infót.......

Nem vészes a rendszer ha követed a service manualt. Van benne biztonsági konnektor és ha az elektromos rendszer mókolásában követed a manualt, nem lehet gond. Én szedtem már szét az invertert furcsa circeés miatt, de kiderük hogy az rendes hang.

A ciklus amire gondolsz, pontosan Atkinson ciklus. A lényege hogy a dugattyú lökete sűrítéskor (tehát amikor nem termeli az energiát, inkább használja a kompresszió lekűzdésére) tehát a sűrítési löket rövidebb mint a terjeszkedési. Az eredeti ötlet itt látható: http://www.animatedengines.com/atkinson.html

Ugye egy ilyen motort megépíteni 4 hengerre elég költséges lenne. Ezt a toyota egy trükkel oldotta meg. Éspedig úgy hogy a sűrítési ütemben tovább hagyja nyitva a szívószelepet. Tehát nincs akkora ellenállása a sűrítési ütemben. Valamennyi anyagot vissza is tol a szívócsőbe. Ezzel kis fordulaton kevesebb lesz a nyomaték (amit az elektromotor kompenzál) és kisebb lesz a fogyasztás.

Váltó valóban nincs benne, inkább egy erőelosztó van. Ez egy szimpla bolygómű. viszont ami nem volt egy könyvben sem, kb. másfél hónapja Máriahalmon egy igen meregek hegyoldalra kellett felmennem hátra, ami megpakolt kocsinál persze nem ment a villanymotornak. Erre kerepelve beindult a kocsi és felkapaszkodott. Na mondom ennek milyen hülye hangja van. A kocsit járni hagytam, motorháztető kinyit és a motor visszafelé forgott. Mikor előre fokozatba tettem, leállt, és rendesen beindult. Ezzel találkozott már valaki rajtam kívül?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Plug-in Prius
« Válasz #26 Dátum: 2011.12.19 17:51:51 »
Ennyi.  :)
APrius topicban nemrég olvastam egy hsz-t, miszerint a P-tulaj, mielőtt ezt az autót megvette, egészen más stílusban vezetett. Pontosabban, teszi ezt azóta, hogy P-tulaj lett. Nem kényszerből, hanem az autó pszichésen hatott rá... Jó értelemben...  ;) :)
És ez a pszihés izé miben nyilvánult meg? :hmmmm:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Plug-in Prius
« Válasz #27 Dátum: 2011.12.19 23:47:21 »
Én ebben sem vagyok annyira biztos. Érdekes, a napokban mondták, hogy Kína alatt is óriási olajmezőt találtak. Az arabok, meg, több lábon állnak most már, nyilván azt hangoztatják, hogy fogy az olaj, hogy aztán bejöjjön nekik a turisztika IS! Szerintem ez mind csak altatás...  :ph34r:
Hát, ha te mondod - bár az Exxon inkább amerikai, mint arab. ;)
Amúgy elég jól tudják, hogy hol van még olaj. A kérdés inkább az, megéri-e kitermelni. (A kanadai homokolajat még nem, pedig az elég tetemes.)
Kína tudtom szerint inkább importál olajat, mint exportál, úgyhogy ez a Kínai olajmező rajtunk nem segít. Viszont néhány norvég és angol olajlelőhely most kezd kimerülni. Ahogy Csád és Kamrun is a végét járja.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.19 23:59:31 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Plug-in Prius
« Válasz #28 Dátum: 2011.12.20 09:14:01 »
Hát, ha te mondod - bár az Exxon inkább amerikai, mint arab. ;)
Amúgy elég jól tudják, hogy hol van még olaj. A kérdés inkább az, megéri-e kitermelni. (A kanadai homokolajat még nem, pedig az elég tetemes.)
Kína tudtom szerint inkább importál olajat, mint exportál, úgyhogy ez a Kínai olajmező rajtunk nem segít. Viszont néhány norvég és angol olajlelőhely most kezd kimerülni. Ahogy Csád és Kamrun is a végét járja.
Lehet, hogy ez csak összeesküvés elmélet, de úgy gondolom, hogy pontosan tudják, hol van olaj. Kitermelni mindet megéri, csak a mindenkori lobbi határozza meg a sorrendet, hogy melyiket kezdik fúrni...

Hogy melyik olajcég milyen nemzetiségű, azt nem tudom, nem is igazán érdekel. Most mondjam azt, hogy, ha az arabok kivennék az össze pénzüket az USA bankjaiból, akkor összeomlana az USA bankrendszere? És akkor ezek szerint USA tulajdonképpen az araboké, nem? Na, mindegy...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Plug-in Prius
« Válasz #29 Dátum: 2011.12.21 21:41:37 »
Lehet, hogy ez csak összeesküvés elmélet, de úgy gondolom, hogy pontosan tudják, hol van olaj. Kitermelni mindet megéri, csak a mindenkori lobbi határozza meg a sorrendet, hogy melyiket kezdik fúrni...
Igen, sok helyen tudják hol kéne fúrni, de még nem éri meg. Van olyan oljamező, amit mondjuk olyan 150 USD hordónkénti árnál kezdenek majd el kitermelni.
Egyébként meg a Kínaiak sokszor megveszik a kimeürlő kutakat és mivel rabokat foglalkoztatnak, nekik megéri kitermelni a maradékot.
Hogy melyik olajcég milyen nemzetiségű, azt nem tudom, nem is igazán érdekel. Most mondjam azt, hogy, ha az arabok kivennék az össze pénzüket az USA bankjaiból, akkor összeomlana az USA bankrendszere? És akkor ezek szerint USA tulajdonképpen az araboké, nem? Na, mindegy...
Az araboknál is sok pénz van, de sokkal több pénz van Kínában. ;) Az Exxon részvények viszont közvetlenül nagyrészt amerikai kézben vannak.
Attila 31
  - Avensis
- Prius