Szerző Téma: Plug-in Prius  (Megtekintve 102694 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Plug-in Prius
« Válasz #105 Dátum: 2019.11.25 15:46:39 »
Értem, köszi!
Az ECO mód nálam elég szerény gyorsulási képességgel bír...(A Power-hez képest...)
Nagyon érzéketlen lesz a gázpedál.
Az is igaz, hogy Normál, vagy Power módban megteszek 10 Km-t, és 15 Km-el kevesebbet mutat a kijelző .
Nálad mindig megtehető a kiírás szerinti távolság? Persze attól eltekintve, hogy töltés után mostanság eleve csökken a kiírt hatótáv...

 Neked 4. generacios Prius-od van? Az enyem 3. generacios. Azert kerdezem mert en alig erzem a kulonbseget a be- es kikapcsolt ECO modok kozott es  lehet a 4. generaciosnal jobban erezni. Nalam nincs Power mode, tudtommal a 3. generacios HSD-kben van ilyen gomb. A PHV-knel a kikapcsolt ECO mod jelentheti ugyanezt.
 A villanyhatotavom a huvosebb idojarassal nekem is lecsokkent. Ha nincs jelentosebb homersekletvaltozas, kb. tudom hozni azt a hatotavot amit mutat. Viszont ha gyorsan leesik a homerseklet, akkor kevesebbet tudok menni.
 Persze mindig probalok kiserletezni, hogyan lehetne hatekonyabban visszatolteni. Ott van peldaul a B mod. Hallottam mar olyan velemenyt hogy a valtot folyamatosan B-ben kell tartani a jobb visszatoltes miatt. Volt olyan velemeny is hogy a B modnak nem sok ertelme van, helyette az ovatos fekezes hatekonyabb, mert a B mod legkompresszorkent kapcsolja a hajtaslancba a benzinmotort a lassitashoz. Viszont ovatos fekezessel az MG2-vel lassit az auto, es igy hatekonyabban tolt vissza.
  En laikus vagyok, nem tudom pontosan hogyan mukodik a Toyota hibrid rendszere. Viszont eddig ugy tapasztaltam hogy a B modot akkor erdemesebb hasznalni, mikor az auto EV modban van. Mert csak HV modban kapcsolja a hajtaslancba a benzinmotort, EV modban pedig az MG2-t. HSD-knel nem tudom mukodik e ez igy, de szinte biztos vagyok benne hogy igen, mert a PHV es a HSD hibridrendszere alapvetoen ugyanaz.
 A B mod egesz latvanyosan tud mukodni varoson kivul, amikor tudni mikor jonnek pl. keresztezodesek, korforgok vagy barmi ami miatt lassitani kell. Ekkor gaz elvesz, atnyom EV-be, majd B mod es hagyni kell hosszan lassulni 90-100km/h-rol. A  Dunafoldvar Szekesfehervar szakaszon (6 es 62-es utak), elofordult mar hogy kb 4.5 km-t sikerul visszatoltenem, amivel Fehervaron mar siman haza autoztam.  :]
Lehettem volna halasz ...

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #106 Dátum: 2019.11.25 16:33:52 »
Hello!
De jó, hogy  erről tudok "beszélni "  valakivel, mert amióta megvettem, (6 hónapja) én is csak találgatok, hogy mit miért...
Most eltekintünk a két autó akku méretétől, (Tiéd:4,4Kw, nekem 8,8Kw), akkor is a működésük egyforma, és gyakorlatilag a hajtáslánc is,(Gen 4. PHV)
 bár az enyém amerikai kivitel, de úgy gondolom, egyforma az európai piacra szánt kivitellel. Persze a belsejétől eltekintve, az változott.
Én "B" módot nem használok, mert az minden esetben bekapcsolja a benzinmotort, és a városban (Bp.) nekem elég a villany, mert 8 Km-re dolgozom.
Csak azért kérdeztem a hatótávot, mert nyáron több mint 2 napig mentem, mostanság meg 1 napig megyek egy töltéssel.
Még egy kérdés, lehet, nem ide vág: JBL a hang, és ezt mindenhol 8 hangszóróval hirdetik! Én csak  hat hangszórót találok...
Ezek a szokásos helyeken. Első - hátsó ajtó, és az "A" oszlop előtt a műszerfalon.Erősítő vezető ülés alatt. Nem tudod véletlenül, hogy az a maradék kettő hol van?
Én már más okokból eléggé szétszedtem az autót( riasztó,ind.gátló, +kamerák elöl, motoros csomagtér nyitás, stb) de nem láttam sehol hangszórót.
üdv,

Ja! :-)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Plug-in Prius
« Válasz #107 Dátum: 2019.11.25 22:30:15 »
Hello!
De jó, hogy  erről tudok "beszélni "  valakivel, mert amióta megvettem, (6 hónapja) én is csak találgatok, hogy mit miért...
Most eltekintünk a két autó akku méretétől, (Tiéd:4,4Kw, nekem 8,8Kw), akkor is a működésük egyforma, és gyakorlatilag a hajtáslánc is,(Gen 4. PHV)
 bár az enyém amerikai kivitel, de úgy gondolom, egyforma az európai piacra szánt kivitellel. Persze a belsejétől eltekintve, az változott.
Én "B" módot nem használok, mert az minden esetben bekapcsolja a benzinmotort, és a városban (Bp.) nekem elég a villany, mert 8 Km-re dolgozom.
Csak azért kérdeztem a hatótávot, mert nyáron több mint 2 napig mentem, mostanság meg 1 napig megyek egy töltéssel.
Még egy kérdés, lehet, nem ide vág: JBL a hang, és ezt mindenhol 8 hangszóróval hirdetik! Én csak  hat hangszórót találok...
Ezek a szokásos helyeken. Első - hátsó ajtó, és az "A" oszlop előtt a műszerfalon.Erősítő vezető ülés alatt. Nem tudod véletlenül, hogy az a maradék kettő hol van?
Én már más okokból eléggé szétszedtem az autót( riasztó,ind.gátló, +kamerák elöl, motoros csomagtér nyitás, stb) de nem láttam sehol hangszórót.
üdv,

 Erdekes hogy a 4-es B-re inditja a benzinmotort. Akarhogy is, hatekonyabban mukodik mint a 3-as.  :] Kozben ezt az oldalt talaltam,  nem tudom hogy pont ilyen autod van e:  https://www.car.info/en-se/toyota/prius/prius-18-vvt-i-plug-in-cvt-2017-11134471/specs   .
 Itt azt irjak hogy: Total Number of Speakers  6 – 10  .  Igy az is lehet hogy az autodban 6 hangszoro van.

Lehettem volna halasz ...

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #108 Dátum: 2019.11.26 08:35:27 »
Pontosan ilyen. Még a dísztárcsa is, ami az alufelnin(!) van!
Közben rájöttem, hogy én rutinból írtam a "B" üzemmódra a motort, mert 3 évig egy Auris HSD-t használtam, és ott valóban a motorféket a motor produkálta, épp ezért ezen voltaképp még ki sem próbáltam, de ma reggel bekapcsoltam, és rájöttem, hogy hülyeséget írtam, bocsi! Ennél nem mükszik benzinmotor "B" állásban! Ilyenkor hatásosabb a visszatöltés.
Bár úgy veszem észre, hogy a fűtés jobban terheli a nagy akkut, mint nyáron a klíma... Nálad is a nagy akkuról műkszik a fűtés? (Hőszivattyús)
Köszi, hogy ránéztél a hangszórókra, sejtettem. Mondjuk nem értem, hogy a 10,5 Colos monitorra miért 6,5 - 7 Colost ír...


 
Ja! :-)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Plug-in Prius
« Válasz #109 Dátum: 2019.11.30 11:25:45 »
Pontosan ilyen. Még a dísztárcsa is, ami az alufelnin(!) van!
Közben rájöttem, hogy én rutinból írtam a "B" üzemmódra a motort, mert 3 évig egy Auris HSD-t használtam, és ott valóban a motorféket a motor produkálta, épp ezért ezen voltaképp még ki sem próbáltam, de ma reggel bekapcsoltam, és rájöttem, hogy hülyeséget írtam, bocsi! Ennél nem mükszik benzinmotor "B" állásban! Ilyenkor hatásosabb a visszatöltés.
Bár úgy veszem észre, hogy a fűtés jobban terheli a nagy akkut, mint nyáron a klíma... Nálad is a nagy akkuról műkszik a fűtés? (Hőszivattyús)
Köszi, hogy ránéztél a hangszórókra, sejtettem. Mondjuk nem értem, hogy a 10,5 Colos monitorra miért 6,5 - 7 Colost ír...

 En igazabol a HSD-kre lennek kivancsi, bar szinte biztos vagyok benne hogy a HSD-k sem fekeznek EV modban benzinmotorral ha B-be valtasz. Azt gondolom hogy ez igaz az elozo Auris-odra is. A P4 benzinmotorral fekez ha HV modban vagy?
 Nem tudom hogy az automnal hogyan mukodik a futes, azt gondolom hogy hoszivattyu nincs benne. Tudtommal a P3 PHV-kbol ket fele letezik, az egyik a jol felszerelt a masik a fapadosabb. Nos az enyem az utobbi, igy a hoszivattyu konnyen kizarhato ... azt hiszem. :]  Oszinten szolva, van jo nehany dolog amiben nem vagyok biztos.
 Peldaul HSD-knel ha van eleg toltes, atkapcsolhatok EV-be. Am P3 PHV-nal ha egyszer eldobta az EV modot es mar nem jelzi ki a villanyhatotavot, tobbe nem kapcsolhatok vissza EV-be. Eddig nekem ugy tunt hogy nem is hajlando tolteni az akkucsomagnak azt a reszet, amit tiszta villanyhajtasra tud hasznalni ... ha egyaltalan van ilyen resz, mert kivulrol nezve egyben kezeli az egesz akkucsomagot. Szoval mar egy ideje ki szeretnem probalni hogy 0 villanyhatotavval felmegyek egy magasabb hegyre es egy hosszu lejton legurulva, megprobalok visszatolteni annyit, amennyit csak tudok. Vajon igy kihasznalja e a PHV-knel hasznalt nagyobb akkucsomagot es kapcsolhato lesz e  az EV mod? Nem fontos a dolog, egyszeruen csak kivancsi vagyok. :]   
Lehettem volna halasz ...

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #110 Dátum: 2019.12.02 08:12:27 »
Erre én is kíváncsi voltam, és nyáron 0% EV akkuval indultam vissza Horvátországból. Egy nagyon hosszú lejtős szakasz után bevillant egy kis akku töltés, ami jelezte, hogy megtehetek néhány kilométer utat villannyal, de hamar elfogyott.  De alapjaiban nekem is az aksit egyben kezeli, és csak az alja az ikonnak más színű, jelezvén, hogy az már a hibrid üzemé... Tehát voltaképp nálam sem akar már annyit tölteni, hogy én EV üzemet bekapcsolhassam. Viszont tele aksival, hibrid módban nagyon szépen "őrzi" az energiát, csak indulás után mindig ki kell kapcsolni az EV - t, mert alapból abban indul.
Ha nincs hőszivattyús fűtésed, akkor EV módban honnan van meleg vized, azaz fűtésed?
Ja! :-)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Plug-in Prius
« Válasz #111 Dátum: 2019.12.02 11:32:24 »
Erre én is kíváncsi voltam, és nyáron 0% EV akkuval indultam vissza Horvátországból. Egy nagyon hosszú lejtős szakasz után bevillant egy kis akku töltés, ami jelezte, hogy megtehetek néhány kilométer utat villannyal, de hamar elfogyott.  De alapjaiban nekem is az aksit egyben kezeli, és csak az alja az ikonnak más színű, jelezvén, hogy az már a hibrid üzemé... Tehát voltaképp nálam sem akar már annyit tölteni, hogy én EV üzemet bekapcsolhassam. Viszont tele aksival, hibrid módban nagyon szépen "őrzi" az energiát, csak indulás után mindig ki kell kapcsolni az EV - t, mert alapból abban indul.
Ha nincs hőszivattyús fűtésed, akkor EV módban honnan van meleg vized, azaz fűtésed?

Ezt ebben a relációban, hogyan kell érteni?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #112 Dátum: 2019.12.02 12:03:11 »
Ezt ebben a relációban, hogyan kell érteni?

Hello!

Ezt a kérdést meg én nem értem...
A GEN 4 - Priusban nem a motor melege adja a fűtést. Ezt egy mezei lakás-klímához hasonlóan oldották meg, ahol is hűteni, és fűteni is tudsz a klímával.
A motorral nem is lehet, mert pl. nálam az nyár óta be sem indult még... HSD - ben már rég elektromos hajtása van a klíma-kompresszornak, most ezt váltották le...
 üdv,
Ja! :-)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Plug-in Prius
« Válasz #113 Dátum: 2019.12.02 12:49:37 »
.....
Ha nincs hőszivattyús fűtésed, akkor EV módban honnan van meleg vized, azaz fűtésed?


Ahogy emlitettem, fogalmam  sincs hogy mukodik a futes. Viszont most hogy beszelunk rola, engem is elkezdett erdekelni. Na majd utana olvasok es most hogy hideg van, megprobalom kifigyelni a mukodeset.

Hello!

Ezt a kérdést meg én nem értem...
A GEN 4 - Priusban nem a motor melege adja a fűtést. Ezt egy mezei lakás-klímához hasonlóan oldották meg, ahol is hűteni, és fűteni is tudsz a klímával.
A motorral nem is lehet, mert pl. nálam az nyár óta be sem indult még... HSD - ben már rég elektromos hajtása van a klíma-kompresszornak, most ezt váltották le...
 üdv,

 Ha varoson belul maradok, a joval kisebb villanyhatotav ellenere konnyen ossze tudna jonni akar 1-2 het is, hogy nem indul be a benzinmotor.  Ebben kicsit regi vagasunak szamithatok, mert ugy vagyok vele hogy a benzinmotort is kifizettem. Ezert idokozonkent (heti egy, max ket alkalommal) szandekosan atnyomom hibrid modba hogy egy kicsit jarassam a benzinmotort, legalabb egy bemelegites erejeig. Raadasul a benzin minosege is romlik a bioetanol tartalma miatt, ami nem tesz jot az uzemanyagrendszernek. Ezert a konnektoros hibrid autokban erdemes keves benzint tartani a tankban ha nincs tervezve hosszabb ut.


Lehettem volna halasz ...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Plug-in Prius
« Válasz #114 Dátum: 2019.12.02 12:54:55 »
Hello!

Ezt a kérdést meg én nem értem...
A GEN 4 - Priusban nem a motor melege adja a fűtést. Ezt egy mezei lakás-klímához hasonlóan oldották meg, ahol is hűteni, és fűteni is tudsz a klímával.
A motorral nem is lehet, mert pl. nálam az nyár óta be sem indult még... HSD - ben már rég elektromos hajtása van a klíma-kompresszornak, most ezt váltották le...
 üdv,

Szervusz!

Így érthető. A váltás miben testesedett ki? Lehetséges, hogy a rendszer csak egy váltó szelep közbeiktatásával módosult, amivel változtathatóvá vált a Carno-ciklus?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #115 Dátum: 2019.12.02 13:47:53 »
Szervusz!

Így érthető. A váltás miben testesedett ki? Lehetséges, hogy a rendszer csak egy váltó szelep közbeiktatásával módosult, amivel változtathatóvá vált a Carno-ciklus?

Gondolom a "Carnot " ciklusra gondoltál, ami a hőszivattyúk őse volt...
A váltószelepet kétlem, mert miért kellene, ha így is elég hőt termel? De azért majd megnézem a motortétben, mert látszik a hűtővíz csövezéséből, remélem...
Vagy ha a hideg meleg váltásra gondoltál, azt egyszerűen csak a szivattyú forgásirányának a megváltoztatásával érik el. A gáz megfordul, ésa kinti levegőből vonja el a meleget (hűti) és ezt adja le az utastérben.
"A váltás miben testesedett ki?" Ezt a váltást úgy értettem, hogy míg a hybrid autókba csak a klíma elektromos, most ezt leváltották hőszivattyúra, amit szintén elektromos motor hajt, ezért lehetséges, hogy
 például távolról bekapcsoljam a klímát az autóban...Csak egy relét kell meghúzatni...
 üdv,
Ja! :-)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Plug-in Prius
« Válasz #116 Dátum: 2019.12.02 18:40:56 »
Gondolom a "Carnot " ciklusra gondoltál, ami a hőszivattyúk őse volt...
A váltószelepet kétlem, mert miért kellene, ha így is elég hőt termel? De azért majd megnézem a motortétben, mert látszik a hűtővíz csövezéséből, remélem...
Vagy ha a hideg meleg váltásra gondoltál, azt egyszerűen csak a szivattyú forgásirányának a megváltoztatásával érik el. A gáz megfordul, ésa kinti levegőből vonja el a meleget (hűti) és ezt adja le az utastérben.
"A váltás miben testesedett ki?" Ezt a váltást úgy értettem, hogy míg a hybrid autókba csak a klíma elektromos, most ezt leváltották hőszivattyúra, amit szintén elektromos motor hajt, ezért lehetséges, hogy
 például távolról bekapcsoljam a klímát az autóban...Csak egy relét kell meghúzatni...
 üdv,

Háááát, .....Jaja!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re:Plug-in Prius
« Válasz #117 Dátum: 2019.12.03 07:44:51 »
Gondolom a "Carnot " ciklusra gondoltál, ami a hőszivattyúk őse volt...
A váltószelepet kétlem, mert miért kellene, ha így is elég hőt termel? De azért majd megnézem a motortétben, mert látszik a hűtővíz csövezéséből, remélem...
Vagy ha a hideg meleg váltásra gondoltál, azt egyszerűen csak a szivattyú forgásirányának a megváltoztatásával érik el. A gáz megfordul, ésa kinti levegőből vonja el a meleget (hűti) és ezt adja le az utastérben.
"A váltás miben testesedett ki?" Ezt a váltást úgy értettem, hogy míg a hybrid autókba csak a klíma elektromos, most ezt leváltották hőszivattyúra, amit szintén elektromos motor hajt, ezért lehetséges, hogy
 például távolról bekapcsoljam a klímát az autóban...Csak egy relét kell meghúzatni...
 üdv,

Klimatavkapcsolo a P3 kulcsan is van, meg sosem hasznaltam. Kiprobalom lehet e vele futeni. Ha tippelnem kene, akkor nem. Nehany napja a regi Carina-t hasznalom mert szerelgettem rajta ezt-azt, a Prius-szal nem tudtam foglalkozni. Ma visszacserelem ...
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.03 07:46:33 írta tomahawk »
Lehettem volna halasz ...

Jaja

  • Elektronikai Őrült
  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
  • Individual Expert
Re:Plug-in Prius
« Válasz #118 Dátum: 2019.12.03 08:16:29 »

Ahogy emlitettem, fogalmam  sincs hogy mukodik a futes. Viszont most hogy beszelunk rola, engem is elkezdett erdekelni. Na majd utana olvasok es most hogy hideg van, megprobalom kifigyelni a mukodeset.

 Ha varoson belul maradok, a joval kisebb villanyhatotav ellenere konnyen ossze tudna jonni akar 1-2 het is, hogy nem indul be a benzinmotor.  Ebben kicsit regi vagasunak szamithatok, mert ugy vagyok vele hogy a benzinmotort is kifizettem. Ezert idokozonkent (heti egy, max ket alkalommal) szandekosan atnyomom hibrid modba hogy egy kicsit jarassam a benzinmotort, legalabb egy bemelegites erejeig. Raadasul a benzin minosege is romlik a bioetanol tartalma miatt, ami nem tesz jot az uzemanyagrendszernek. Ezert a konnektoros hibrid autokban erdemes keves benzint tartani a tankban ha nincs tervezve hosszabb ut.

Ez igaz, a benzin is romlandó, gondolom 3-4 hónap alatt képes kocsonyásodni, úgyhogy ki is fogom járatni a tankból, bár én 100 Oktánszámú benzint tettem bele legutóbb, egy hosszabb út miatt még nyáron, igazából nem vettem észre változást, csak abban reménykedtem, hogy a jobb benzin esetleg tovább is bírja a tárolást, de most már ebben is kételkedem...
Klimatavkapcsolo a P3 kulcsan is van, meg sosem hasznaltam. Kiprobalom lehet e vele futeni. Ha tippelnem kene, akkor nem. Nehany napja a regi Carina-t hasznalom mert szerelgettem rajta ezt-azt, a Prius-szal nem tudtam foglalkozni. Ma visszacserelem ...

Ha van a P3 kulcsán gomb, akkor annak működnie kellene! Nálam nyomva kell tartani 5 mp-ig, és beindul, de csak akkor, ha elegendő a nagy aksi töltöttsége. Viszont állítani nem lehet, mindig a legutolsó beállítás fog elindulni. Az autó nyitott, vagy bezárt (központizár) állásában is mükszik, de az ajtó kinyitásra, vagy a távriányító nyitás gombjára minid leáll. Ha az ajtó fizikailag nyitva van, bármelyik az 5 közül nincs jól becsukva, akkor nálam nem indítható a távosról a klíma. Az ajtóról jut eszembe, ha már ilyen a távirányítód, van a Te autódon szabadkezes funkció, azaz Key Less Go? Ha igen, akkor egy mozdulattal megoldható az ablakok felhúzása zárásra, ami alapból a Priuson tiltva van. Ja, és a 4 ablak egyszerre leengedése is, távosról, ami a nagy nyári melegben jöhet jól.
Ja! :-)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Plug-in Prius
« Válasz #119 Dátum: 2019.12.03 16:22:59 »
A P3-ban a távirányitón a “klíma” gomb legjobb tudomásom szerint csak annyit tud, hogy a napelemmel működtetett ventilátort bekapcsolja, így tűző napon nem 50, hanem csak 40 fokig melegszik az autó.
Az enyém nem solar panel-es, nincs is ilyen gomb a távirányítón.
Attila 31
  - Avensis
- Prius