Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Plug-in Prius  (Megtekintve 36406 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Plug-in Prius
« Dátum: 2011.11.23 10:55:46 »
Egyre jobban érdekel a téma :)

Érdekes lesz a fogyasztást nézni, mert már nem elég csak a tankolást számolni, így sosem lesz egzakt az eredmény.
Szélsőséges esetben 0,5l/100km  :eek: (mindig feltöltöm és csak 20km-t megyek, majd töltöm újra)

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Re:Plug-in Prius
« Válasz #1 Dátum: 2011.11.23 11:10:36 »
Némi infó akinek új a dolog

Aksi 4.4 kWh litium-ion. (Panasoniccal közös fejlesztés)
Teljesen elektromosan 23km-t tud menni, max. 100 km/h-ig.
Teljes feltöltés 90 perc alatt.

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Re:Plug-in Prius
« Válasz #2 Dátum: 2011.11.23 11:23:45 »

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Plug-in Prius
« Válasz #3 Dátum: 2011.12.16 15:13:12 »
Szélsőséges esetben 0,5l/100km  :eek: (mindig feltöltöm és csak 20km-t megyek, majd töltöm újra)

Nekem melóhely 9+9km ha Tescoba beugrok még akkor is csak 9+12km azaz az év 90%ában be se indul a benzinmotor.

Márcsak vmi faintos áramtermelési modszer kéne vmi "örök életű" napelem a tetőre, inverter oszt kész. :)

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Plug-in Prius
« Válasz #4 Dátum: 2011.12.17 20:28:48 »
Nagyon tetszik a Plug-in car ötlete......
Nem kérdés, ha eljön hozzánk , sokaknak megfordul a fejében,hogy beruházzon rá, hiszen a legjobb alternatíva lesz olcsón autózni....a többség aki városlakó, vagy urbanizáció közelében él, átlag 20km-nél  nem is megy majd többet..........
A többi benzin és dízelzabáló szörny, majd csak irigykedhet, mikor eljön az a helyzet, hogy mondjuk 1000Ft lesz literje a naftának.
Számolni kell sajnos,  irdatlan módon fog drágulni az üzemanyag,  kivesznek a benzinzabáló szörnyek, és nem lesz csak 4 liter  fogyasztású  autó,  irdatlan módon válhat megfizethetetlen luxussá a közlekedés.

Esetleg jön egy másik megoldás, és feltalálják azt a módot, mely segítségével olcsón, környezetkímélő módon lehet majd autókázni....

Sajnos ha ma beül valaki egy hibridbe, vagy elektromos gépjárműbe csupán közvetlenül nem szennyezi a környezetet, közvetve brutál módon járul hozzá.......
Egy biztos már csak 1-2 év és nálunk is slágertermék lehet.
Auris HSD TS 2015.12

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24756
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Plug-in Prius
« Válasz #5 Dátum: 2011.12.17 21:15:44 »
Sajnos ha ma beül valaki egy hibridbe, vagy elektromos gépjárműbe csupán közvetlenül nem szennyezi a környezetet, közvetve brutál módon járul hozzá.......
Konkrétan nem tudom, mire célzol, de ha az akksira, hát egy átlagautó "él" mondjuk tizenöt évet, azalatt elhasznál legalább 3, de inkább 4 vagy 5 hagyományos akksit.  ;)
music      

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22595
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Plug-in Prius
« Válasz #6 Dátum: 2011.12.17 21:25:08 »
Szerintem Ő a gyártáskori "szennyezésre" gondol, de én erre egyszerűen csak azt mondom, hogy demagóg. Ugyanmár...
 :flowers:



OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12270
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Plug-in Prius
« Válasz #7 Dátum: 2011.12.17 21:38:25 »
Konkrétan nem tudom, mire célzol, de ha az akksira, hát egy átlagautó "él" mondjuk tizenöt évet, azalatt elhasznál legalább 3, de inkább 4 vagy 5 hagyományos akksit.  ;)
És egy hibrid aksija meddig birja?
És mibe kostál egy csere?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22595
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Plug-in Prius
« Válasz #8 Dátum: 2011.12.17 22:18:43 »
És egy hibrid aksija meddig birja?
És mibe kostál egy csere?
Jó kérdés. Tény, tömegével futnak még a PriusI-ek USA-ban, amit 1997-től lehetett megvásárolni. És akkor a modernebb PII-ről vagy az ultra modern PIII-ról még nem is beszéltem. A PII aksijaira pl. 8 év gyári garanciát adtak, a PIII-éra többet. Ez nem azt jelenti, hogy meghibásodnak utána, hanem, hogy addig tuti nem (jó eséllyel legalábbis, hiszen a legfrissebb TÜV vizsgálat is ezt mutatja). Ha, meg mégis, azt gariban cserélik. És ez hihető is az eljén leírt PI-es típus miatt.
EZ a technológia jelenleg üzembiztosabb, mint BÁRMELY más technológia. Ebben érdekes, csak azok kételkednek, akik nem ismerik a Priust.  ;) :)



kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
  • Autó: 2009 prius III
Re:Plug-in Prius
« Válasz #9 Dátum: 2011.12.17 23:59:16 »
És egy hibrid aksija meddig birja?
És mibe kostál egy csere?

Mivel még a 13 évesek is többnyire saját akksival futnak, és mivel a gyár 8 évet ad rá, nehéz megmondani mennyit bírnak.
Hogy mennyibe kerül? 20-25 dollár egy cella. (mert mivel moduláris felépéítésű, cellánként cserélhető)

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Plug-in Prius
« Válasz #10 Dátum: 2011.12.18 16:24:02 »
A válasz nagyon egyszerű, nem véletlen, hogy oly sok országban felmerül valóban környezetbarát-e egyáltalán a ma alkalmazott technológia.
Ha most nem a gyártásra akarok kitérni, elég arra gondolni, hogyan történik jelenleg a világ áramtermelésének java....
Pill. még mielőtt valaki leoltana utánanézek...

Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Plug-in Prius
« Válasz #11 Dátum: 2011.12.18 16:40:52 »
http://www.mee.hu/files/images/5/Aszodi_MEK_2009feb10.pdf

Egy tanulmány, ahol feketén-fehéren leírják, a világ áramtermelésének kevesebb mint 10%-a megújuló..
Itthon nálunk még ennél is rosszabb a helyzet......
Hiába döntenek Fukusima miatt a döntéshozók, hogy lekapcsolják az atomerőműveket, nincs reális alternatívája másféle energiahordozóval helyettesíteni azt.....

Lehet azt mondani, hogy már megint mi ez a szófosás, de el kell ismerni a leírtaknak van némi valóságalapja.

Ettől még baromira örülök, hogy pl. egy Prius II- t, szinte már bagóért hozhat magának az ember.
Legalábbis mikor nézegettem, egy 2005-ös jobb példányért Németországban olyan 8-9e euro-t kértek, itthon meg a regadó 80e Ft-on jövőre már csupán vihogok.....
Bár azért kár, hogy a II-es még csak 1.5-ös, és átlagfogyasztása inkább közelebb van nomál használat mellett az 5-höz, mint 4 literhez.
Itt engedtessék példálózni a tesztek és népítéletek írói által publikált adatokkal.

Valszeg inkább a későbbi 1,8-asra fogom fenni a fogamat, mely jobban idomul az országúti átlagtempóhoz.
Ha hinni lehet a gyári értékeknek, az már picivel a 4 liter alatt van.....
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 231
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Plug-in Prius
« Válasz #12 Dátum: 2011.12.18 16:49:19 »
Azzal a nem titkolt szándékkal vetődtem ebbe a tocsikba, hogy magamba szedjem a Prius tulajok eddigi tapasztalatait.....van-e olyan bátor szerelő, aki atombiztosan nyúlkál az 500v-os üzemi feszültségű elektromos rendszerhez?
Milyen is valójában ez a ha jól írom Atkins rendszerű motor...... kicsit meglepetten olvastam a másik tocsikban bár még csak a 27. oldalnál járok, hogy az autó, mivel nem rendelkezik hagyományos értelemben vett sebességváltóval, hátrameneti fokozatban csupán elektromos hajtással közlekedik...
Na most megint itt a hely, ahol le lehet oltani,.... fricskázni.... stb....
Addig is szívom magamba az infót.......
Auris HSD TS 2015.12

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1459
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re:Plug-in Prius
« Válasz #13 Dátum: 2011.12.18 17:29:56 »
http://www.mee.hu/files/images/5/Aszodi_MEK_2009feb10.pdf
Egy tanulmány, ahol feketén-fehéren leírják, a világ áramtermelésének kevesebb mint 10%-a megújuló..
Itthon nálunk még ennél is rosszabb a helyzet......
Hiába döntenek Fukusima miatt a döntéshozók, hogy lekapcsolják az atomerőműveket, nincs reális alternatívája másféle energiahordozóval helyettesíteni azt.....

Az idióta "zöldek" miatt zárja be Németország az atomerőműveit. Egyébként az atomenergia is sokkal-sokkal zöldebb mint pl. a hőerőművek. Elég megnézni a CO2 kibocsátását, ami szinte 0. Tehát lényegében az atom is környezetbarát, ha biztonságosan van megépítve és üzemeltetve. Mindenki a CO2-vel van elfoglalva, de a nitrogén-oxidok pl. sokkal veszélyesebbek, ugyanis rákkeltőek. Ezeket pedig leginkább a dízelek bocsátják ki. Komoly előrelépés lenne, ha ezeket a kerregő, büdös, rákkelőt hulladékokat kitiltanák a belvárosokból (kivéve persze a teherautókat és a buszokat, ott nem alternatíva a benzin, viszont a CNG igen).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22595
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Plug-in Prius
« Válasz #14 Dátum: 2011.12.18 19:09:33 »
Valszeg inkább a későbbi 1,8-asra fogom fenni a fogamat, mely jobban idomul az országúti átlagtempóhoz.
Ha hinni lehet a gyári értékeknek, az már picivel a 4 liter alatt van.....
Azt ne feljetsd el, a PIII-ból is csak az executive eszik 3,8-at. Ennek csak 15"-os kerekei vannak, szemben a kevésbé csúcs felszereltségű modellek 17"osával.
Amúgy, mire megtehetem majd, hogy autót cserélek, nekem is egyértelműen a PIII lesz a reális alternatíva, mivel addigra a PII-k már korosnak számítanak már.

Nem tudom, hogy az egyes tanulmányokat mennyire kell komolyan venni. Én sem szeretem szennyezni a környezetemet, de ezek "a fosszilis anyagok elfogynak mindjárt" rémísztgetések mögött egyre inkább egy bizonyos kör lobbiját érzem (biztosra ezeket nem lehet tudni, mi áll a háttérben).
Nem gondolom, hogy a Prius lenne az az eszköz, amivel megmenthető a Föld, de ennek az ellenkezőjét sem hiszem (sem a gyártás miatt, sem a végső eltárolás tekintetében).