Talán az idők nem túl beszédesek a körülmények nélkül, úgyhogy "röviden":
2:16-ot megy a verseny szívó Mk2 (facelift, 1170kg/175LE) - BC versenyfutómű (nem egy nagy márka, de pl. az angol MR2-bajnokságban is ilyeneket használnak), Whiteline stabilizátorok, kibelezve, tréleren hordva, 215-ös Toyo R888 semi-slick-en. Szezon elejéhez képest kb 7-8 mp-et gyorsult csak futóműbeállítással (meg könnyebb felnikkel, -8kg a rugózatlan forgó tömegből), ennél sokkal több már nem hiszem, hogy lenne benne, de ezt már nem tudjuk meg, mert jövőre slick gumikon fut majd - kíváncsian várom, hogy bírják majd a fékek.
A másik Mk2-es is facelift, utcai gumi, utcai futómű, 1250kg és kb. 220-320 LE között állítható turbó. 2:28-2:30-as időket megy, szerintem még sok van benne, de ezt csak kipróbálva lehetne biztosan megtudni. Sok problémája van a melegedéssel, de nem csoda, a turbós Mk2 gyárilag is melegszik, nemhogy húzva.
2:20-at megyek az Mk3-mal (980kg/140LE) sportfutóművel (Koni gátló, H&R rugó) és nagyobb hátsó kerékdőléssel + persze semi-slick. Elöl Toyo R888 205/50R15 (gyári szélesség 185), hátul Federal 595RSR (205/50R15, gyári méret), ami gyengébb minőségű, és keményebb keverékű is. Emiatt elég túlkormányzott most, de a nagyobb kerékdőlés után meg az alulkormányzottság volt a baj...egyszer csak jó lesz (gyári futómű 205-ös kerekekkel elől-hátul, csodásan semleges volt egyébként); jövőre kap Toyo-t hátra is, és akkor legalább a mágikus 2:20 alatt leszek
A köröket visszanézve, legjobb szektoridőket összerakva lényegi előrelépést már nem nagyon tudok tenni, ennyit tud az autó velem, bár 140LE-vel szerintem teljesen jó. Gyári fékek hibátlanul bírják ezt a terhelést, nem is szeretném őket jobban kínozni slick gumikkal (meg amúgy se tudom hogy elvinni a pályára őket, lábon járok, messziről).
A turbós Mk3 alatt valami ismeretlen módosított futómű van, kb. 190LE, Toyo-n fut. 2:18 a legjobb ideje, talán abban is van még, ha hozzám viszonyítunk.
Igazából azért is írtam ennyit, mert szerintem akinek van ilyen jellegű orientációja, mint pl. a time attack, mindamellett tréleren hordaná ki a gépet (nem probléma a jobbkormány), annak az Mk2 MR2 egyértelműen az egyik legjobb low-budget megoldás lehet. Angliából kb. roncs árban vannak, kell alájuk egy futómű meg gumi, aztán mehet is (+ kibelezés, de az nem nagy meló). Bár kintről az Mk3 sem sokkal nagyobb befektetés, cserébe minden része ~10 évvel fiatalabb. Számszerűsítve: 1-1,2 millióból lehet csinálni olyan autót, ami bemegy 2:12 alá. Sokan sokkal több pénzt befektetve érik el ezt az időt.
Az alattomosságról:
Az Mk2 (meg az MR2 úgy általánosságban) valóban tud húzós helyzeteket okozni, de alapvetően javítható megfelelő futóműbeállításokkal. Amit szokni kell, az a motorfékes túlkormányzottság, de az az Mk3-nál is megvan valamilyen szinten.
Nyilván az Mk3-ról tudok jobban nyilatkozni, az rendkívül megengedő, ha nem csinál nagy butaságot az ember. 2 év alatt (sok ezer pálya-km) egyszer se hagytam el 4 kerékkel a pályát, pedig 0 tapasztalattal indultam (najó, pár tízezer km szimulátoron
). Ha az ember megtiszteli a kormányszöget, és elég gyorsan reagál adott szituációkban, akkor nagy gond nem lehet (mondjuk ez minden autóra igaz lehet
) )... ellenkező esetben viszont nagyon tud büntetni a középmotor. Különösen igaz ez a súlypontáthelyezéses helyzetekben, akkor a meginduló relatív nehéz hátsó nagyon könnyen húzza magával az orrát, és az azonnali maximális ellenkormányzás sem segít. Amit nehéz megszokni, hogy sokszor attól csúszik meg az autó, ha elvesszük a gázt...szóval nyomni kell neki, ha nem kell visszaváltani, akár fékezés közben is.
Viszont minden más esetben nagyon előnyös, a hátsó fék sokat dolgozik, kigyorsításon jól betapad, stb...