Sziasztok, tudnátok segíteni?
Nemrég kigyulladt az MR2-m check engine lámpája, és már előtte is csinálta, hogy hosszabb motorfékmenet után alapjárat leesett 600 körülre, és csak gázadásra normalizálódott. Biztos ami biztos, rögtön elvittem kiolvastatni egy közeli Bosch szervízbe, ott azt mondták, hogy az egyik első lambdaszonda hűtése a hibás, cseréltessem ki márkaszervízben. Kértem, ha már kiszedték, nézzék meg alatta a hírhedt előkatalizátort is. Endoszkóppal megnézték, és ahogy a külföldi oldalakon is írják, szépen tönkrement az olajfogyasztástól már egy része (házi méréssel kb. 1 liter/800-1000 km). A Mayernél szerény 320e+ÁFÁ-ba kerül ez a katalizátor, mert a leömlővel egyben van, Boschék csak úgy kiszedni nem hajlandóak (gondolom a Toyota se, de ott a szervízzel még nem beszéltem), mert a policyjük alapján nem rontanak a kocsik környezetvédelmi tulajdonságain, ami általánosságban persze rendben is van. Kaptam egy számot, ahol esetleg tudnak segíteni, de gondoltam előbb megkérdezem a szaktopicban, hol érdemes ezt orvosolni? Ha kiszedetem a pre-cat-et, ahogy a külföldi oldalakon ajánlják, a lambdaszonda nagyon meghülyül? Érdemes egyáltalán pont ezt a rossz szondámat kicseréltetni 60 ezerért, ha alatta úgysem lesz katalizátor?
Köszi a választ!