Szerző Téma: MR2  (Megtekintve 171380 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

balintdkny

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:MR2
« Válasz #300 Dátum: 2014.11.02 18:53:26 »


Ennek hogy lett ilyen jó hangja? Hogy lehetne hasonlót elérni egy sw20on?

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:MR2
« Válasz #301 Dátum: 2014.11.04 17:26:49 »
Sziasztok, tudnátok segíteni?

Nemrég kigyulladt az MR2-m check engine lámpája, és már előtte is csinálta, hogy hosszabb motorfékmenet után alapjárat leesett 600 körülre, és csak gázadásra normalizálódott. Biztos ami biztos, rögtön elvittem kiolvastatni egy közeli Bosch szervízbe, ott azt mondták, hogy az egyik első lambdaszonda hűtése a hibás, cseréltessem ki márkaszervízben. Kértem, ha már kiszedték, nézzék meg alatta a hírhedt előkatalizátort is. Endoszkóppal megnézték, és ahogy a külföldi oldalakon is írják, szépen tönkrement az olajfogyasztástól már egy része (házi méréssel kb. 1 liter/800-1000 km). A Mayernél szerény 320e+ÁFÁ-ba kerül ez a katalizátor, mert a leömlővel egyben van, Boschék csak úgy kiszedni nem hajlandóak (gondolom a Toyota se, de ott a szervízzel még nem beszéltem), mert a policyjük alapján nem rontanak a kocsik környezetvédelmi tulajdonságain, ami általánosságban persze rendben is van. Kaptam egy számot, ahol esetleg tudnak segíteni, de gondoltam előbb megkérdezem a szaktopicban, hol érdemes ezt orvosolni? Ha kiszedetem a pre-cat-et, ahogy a külföldi oldalakon ajánlják, a lambdaszonda nagyon meghülyül? Érdemes egyáltalán pont ezt a rossz szondámat kicseréltetni 60 ezerért, ha alatta úgysem lesz katalizátor?

Köszi a választ!

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #302 Dátum: 2014.11.04 20:03:37 »
Sziasztok, tudnátok segíteni?

Nemrég kigyulladt az MR2-m check engine lámpája, és már előtte is csinálta, hogy hosszabb motorfékmenet után alapjárat leesett 600 körülre, és csak gázadásra normalizálódott. Biztos ami biztos, rögtön elvittem kiolvastatni egy közeli Bosch szervízbe, ott azt mondták, hogy az egyik első lambdaszonda hűtése a hibás, cseréltessem ki márkaszervízben. Kértem, ha már kiszedték, nézzék meg alatta a hírhedt előkatalizátort is. Endoszkóppal megnézték, és ahogy a külföldi oldalakon is írják, szépen tönkrement az olajfogyasztástól már egy része (házi méréssel kb. 1 liter/800-1000 km). A Mayernél szerény 320e+ÁFÁ-ba kerül ez a katalizátor, mert a leömlővel egyben van, Boschék csak úgy kiszedni nem hajlandóak (gondolom a Toyota se, de ott a szervízzel még nem beszéltem), mert a policyjük alapján nem rontanak a kocsik környezetvédelmi tulajdonságain, ami általánosságban persze rendben is van. Kaptam egy számot, ahol esetleg tudnak segíteni, de gondoltam előbb megkérdezem a szaktopicban, hol érdemes ezt orvosolni? Ha kiszedetem a pre-cat-et, ahogy a külföldi oldalakon ajánlják, a lambdaszonda nagyon meghülyül? Érdemes egyáltalán pont ezt a rossz szondámat kicseréltetni 60 ezerért, ha alatta úgysem lesz katalizátor?

Köszi a választ!

Házilag se nagy szám kiszedni, egy hosszú csavarhúzó kell meg egy kis erő  :sorcerer: Nekem belezés után nem volt gond a lambda-szondával, de ismerek olyat, akinek folyamatos ég miatta a check engine. Mondjuk azóta nekem is ég, még lambda-szonda csere után is, pedig nincs olajfogyasztásom. (Igaz donorból lett a másik szonda, lehet már az is szar volt, de nem hiszem. Amúgy annak megvan a leömlője, benne érintetlen előkatalizátorral, ha érdekel megnézhetem, hogy milyen az állapota. Meg lambda-szondából is van még pár darab :) )
Egyébként ez csak az előkatalizátor, tudtommal csak hidegindításkor van komolyabb szerepe, melegen az alsó katalizátor a lényeg.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de tavasszal nekem is volt alapjáraton (főleg hidegen) 600 körüli fordulat, na meg 1,5L/1000km-es fogyasztás, ízlett neki a Motul.  :D Lustálkodott az egyik henger, motorfelújítás lett a vége (szelepszár szimmering öregedett el, de ha már szét lett szedve, sokminden cserélve lett). Csak hogy megnyugtasd magad, méress egy sűrítési végnyomást is. Bp-en nem tudom ki foglalkozik vele, én debreceni vagyok, itt tudok olyat, aki megcsinálná.


mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #303 Dátum: 2014.11.04 20:08:26 »


Ennek hogy lett ilyen jó hangja? Hogy lehetne hasonlót elérni egy sw20on?

Hát ilyen minőséget bármelyik itthoni kipufogó-készítő tud egy utólagos végdobbal. Nekem ilyesmi hangja volt, amikor át lehetett látni a leömlőn, akkora lyuk volt rajta  [rohog]

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #304 Dátum: 2014.11.04 20:33:21 »
Esetleg ha valaki rákívánna a futóművemre, ne tartsa magába, fórumról érdeklődőknek természetesen olcsóbban :)
Sárga Koni (keményíthető) + H&R progresszív rugó 30/30
Miért akarod eladni, ha publikus? Van már jobb vagy autóváltás miatt vagy abbahagyod a MTA-et?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

balintdkny

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:MR2
« Válasz #305 Dátum: 2014.11.04 21:31:51 »
Hát ilyen minőséget bármelyik itthoni kipufogó-készítő tud egy utólagos végdobbal. Nekem ilyesmi hangja volt, amikor át lehetett látni a leömlőn, akkora lyuk volt rajta  [rohog]

Add már meg akkor annak a bármelyik kipufogósnak a számát, mert sor4ből ilyen bugyborgós kellemes hangot kihozni szerintem szép munka :D
Ha csak rádobsz egy véget, akkor búgni fog mint az 1.3 swiftek :D Vagy talán valami spéci leömlője van? Nekem nagyon nagyon bejön ez a hang :/

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:MR2
« Válasz #306 Dátum: 2014.11.05 12:05:19 »
Házilag se nagy szám kiszedni, egy hosszú csavarhúzó kell meg egy kis erő  :sorcerer: Nekem belezés után nem volt gond a lambda-szondával, de ismerek olyat, akinek folyamatos ég miatta a check engine. Mondjuk azóta nekem is ég, még lambda-szonda csere után is, pedig nincs olajfogyasztásom. (Igaz donorból lett a másik szonda, lehet már az is szar volt, de nem hiszem. Amúgy annak megvan a leömlője, benne érintetlen előkatalizátorral, ha érdekel megnézhetem, hogy milyen az állapota. Meg lambda-szondából is van még pár darab :) )
Egyébként ez csak az előkatalizátor, tudtommal csak hidegindításkor van komolyabb szerepe, melegen az alsó katalizátor a lényeg.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de tavasszal nekem is volt alapjáraton (főleg hidegen) 600 körüli fordulat, na meg 1,5L/1000km-es fogyasztás, ízlett neki a Motul.  :D Lustálkodott az egyik henger, motorfelújítás lett a vége (szelepszár szimmering öregedett el, de ha már szét lett szedve, sokminden cserélve lett). Csak hogy megnyugtasd magad, méress egy sűrítési végnyomást is. Bp-en nem tudom ki foglalkozik vele, én debreceni vagyok, itt tudok olyat, aki megcsinálná.

Koszi a tanacsot. Felhivtam a Bosch altal ajanlott szamot, jovo heten majd elnezek hozzajuk, azt mondtak, ok meg tudjak oldani a dolgot, igaz azt nem reszletezte, hogy ez cseret takar-e vagy kibelezest. Mindenesetre ha ok kiszedik, utana megnyugszom, hogy a motor igy talan meguszta. Szondabol viszont nem lenne rossz egy bontott, kiprobalni, azzal is csinalja-e ezt az alapjarat leesest. Igaz, nekem hidegen tokeletes az alapjarat, csak meleg motornal van hosszu motorfekuzem utan, illetve meleg motornal nem szereti az ujrainditast, hosszabb inditozas utan hajlando csak elindulni.

Ami viszont meglepett, Boschek szerint csereerettek a nyaron betett (nem iridiumos) Denso gyertyaim, amelyek kb. 1500-at futottak. azt mondtak, biztos az olajfogyasztas miatt van, mert amugy a gyertyak bele valok. Tenyleg ennyire gyorsan tonkrevagja a gyertyakat az olajfogyasztas?

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #307 Dátum: 2014.11.05 13:31:12 »
Miért akarod eladni, ha publikus? Van már jobb vagy autóváltás miatt vagy abbahagyod a MTA-et?

Nincs jobb egyelőre, egy versenyfutómű persze jó lenne (BC Type MH iletve Silversprint), de most nincs értelme rá beruházni, mert jövő évi terveim szerint külföldre költözöm. Épp emiatt teljes szezont szinte biztos, hogy nem fogok menni Time Attack-on, az év elején lévő 1-2 alkalomra meg megteszi az utcai futómű is. Mivel ezek az autók kb. eladhatatlanok, inkább megmarad, vagy nekem ingázós autónak, vagy családon belül szaladgálósnak, de ahhoz elég a gyári futómű. Középtávon szeretnék egy rendes pályaautót csinálni egy MR2-ből, de a kedvező külföldi autóárak miatt valószínűleg sokkal racionálisabb döntés lesz egy másik autó.


Add már meg akkor annak a bármelyik kipufogósnak a számát, mert sor4ből ilyen bugyborgós kellemes hangot kihozni szerintem szép munka :D
Ha csak rádobsz egy véget, akkor búgni fog mint az 1.3 swiftek :D Vagy talán valami spéci leömlője van? Nekem nagyon nagyon bejön ez a hang :/

A leömlőről nem nagyon esik szó. Ezen egyáltalán nincs katalizátor, meg jó vastag csöveken fújja a szmogot, valszeg amiatt hörgősebb. Maga a Powerflow kipuf így szól.


...

Biztos nem használ a gyertyáknak az olaj, bár nálam nem okozott gondot.
Azért melegen amikor nehezen indul, fújj bele egy kis hidegindítót. Ha szerencséd van, nem indul be könnyebben tőle.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #308 Dátum: 2014.11.16 12:03:32 »
...Épp emiatt teljes szezont szinte biztos, hogy nem fogok menni Time Attack-on, az év elején lévő 1-2 alkalomra meg megteszi az utcai futómű is. Mivel ezek az autók kb. eladhatatlanok, inkább megmarad, vagy nekem ingázós autónak, vagy családon belül szaladgálósnak, de ahhoz elég a gyári futómű...
Ha majd mégis eladó lesz, esetleg kérdezz meg engem is, addig is elkezdek gyűjteni rá... Nekem maradhatna benne a KONI meg a H&R... ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #309 Dátum: 2014.11.16 12:06:03 »
Julian Bernard, Toyota MR2 SW20, Mtahleb Hill Climb, 10 June 2012

« Utoljára szerkesztve: 2014.11.16 12:11:30 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #310 Dátum: 2014.11.29 10:21:46 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #311 Dátum: 2014.11.29 10:22:19 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #312 Dátum: 2014.11.29 10:22:56 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #313 Dátum: 2014.11.29 10:23:45 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:MR2
« Válasz #314 Dátum: 2014.12.01 20:44:38 »
Szia JoinR/Mr2Ontrack !

Tudom, hogy debreceni vagy de nem jársz valamikor Pesten az MR2-vel ???
Megnéznem közelebbről az MR2-det . -:)

Már találkoztunk a TA-n kint a Hungaroringen.

Ebbe a fórumba van még pár MR2 tulaj, ha érdekel :

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9048025

« Utoljára szerkesztve: 2014.12.01 20:46:54 írta totya11 »