Szerző Téma: MR2  (Megtekintve 171777 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #240 Dátum: 2014.09.27 21:25:13 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #241 Dátum: 2014.10.03 15:43:37 »
Az elmúlt 1-2 szezonból összeszedtem pár jelenetet, amik összegyűltek itt a gépemen :)
Ha tetszett, a videó végén található link egy hosszabb verzióhoz.


lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #242 Dátum: 2014.10.03 15:52:39 »
Nevezési listákon szoktam látni hogy van MR2ös induló, de nem tudtam hogy itt a forumon is settenkedik  :D
Jó kis játékszer!
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #243 Dátum: 2014.10.03 17:20:07 »
Nevezési listákon szoktam látni hogy van MR2ös induló, de nem tudtam hogy itt a forumon is settenkedik  :D
Jó kis játékszer!

Inkább csak olvasó vagyok  :ph34r:
Igen, sok MR2 volt idén mindenféle kivitelben: verseny szívó Mk2, utcai nagyturbós Mk2, közel gyári Mk3, turbós Mk3, bár utóbbi csak ritkán jön, inkább csak pályanapozik. Kellene még egy Mk1 és teljes a felhozatal ;)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #244 Dátum: 2014.10.03 17:26:11 »
És ki milyen időket fut? Melyik tipus a kezelhetőbb? MK2 ről azt a hír terjeng hogy alattomos  :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #245 Dátum: 2014.10.03 19:10:05 »
Talán az idők nem túl beszédesek a körülmények nélkül, úgyhogy "röviden":

2:16-ot megy a verseny szívó Mk2 (facelift, 1170kg/175LE) - BC versenyfutómű (nem egy nagy márka, de pl. az angol MR2-bajnokságban is ilyeneket használnak), Whiteline stabilizátorok, kibelezve, tréleren hordva, 215-ös Toyo R888 semi-slick-en. Szezon elejéhez képest kb 7-8 mp-et gyorsult csak futóműbeállítással (meg könnyebb felnikkel, -8kg a rugózatlan forgó tömegből), ennél sokkal több már nem hiszem, hogy lenne benne, de ezt már nem tudjuk meg, mert jövőre slick gumikon fut majd - kíváncsian várom, hogy bírják majd a fékek.

A másik Mk2-es is facelift, utcai gumi, utcai futómű, 1250kg és kb. 220-320 LE között állítható turbó. 2:28-2:30-as időket megy, szerintem még sok van benne, de ezt csak kipróbálva lehetne biztosan megtudni. Sok problémája van a melegedéssel, de nem csoda, a turbós Mk2 gyárilag is melegszik, nemhogy húzva.

2:20-at megyek az Mk3-mal (980kg/140LE) sportfutóművel (Koni gátló, H&R rugó) és nagyobb hátsó kerékdőléssel + persze semi-slick. Elöl Toyo R888 205/50R15 (gyári szélesség 185), hátul Federal 595RSR (205/50R15, gyári méret), ami gyengébb minőségű, és keményebb keverékű is. Emiatt elég túlkormányzott most, de a nagyobb kerékdőlés után meg az alulkormányzottság volt a baj...egyszer csak jó lesz (gyári futómű 205-ös kerekekkel elől-hátul, csodásan semleges volt egyébként); jövőre kap Toyo-t hátra is, és akkor legalább a mágikus 2:20 alatt leszek :) A köröket visszanézve, legjobb szektoridőket összerakva lényegi előrelépést már nem nagyon tudok tenni, ennyit tud az autó velem, bár 140LE-vel szerintem teljesen jó. Gyári fékek hibátlanul bírják ezt a terhelést, nem is szeretném őket jobban kínozni slick gumikkal (meg amúgy se tudom hogy elvinni a pályára őket, lábon járok, messziről).

A turbós Mk3 alatt valami ismeretlen módosított futómű van, kb. 190LE, Toyo-n fut. 2:18 a legjobb ideje, talán abban is van még, ha hozzám viszonyítunk.

Igazából azért is írtam ennyit, mert szerintem akinek van ilyen jellegű orientációja, mint pl. a time attack, mindamellett tréleren hordaná ki a gépet (nem probléma a jobbkormány), annak az Mk2 MR2 egyértelműen az egyik legjobb low-budget megoldás lehet. Angliából kb. roncs árban vannak, kell alájuk egy futómű meg gumi, aztán mehet is (+ kibelezés, de az nem nagy meló). Bár kintről az Mk3 sem sokkal nagyobb befektetés, cserébe minden része ~10 évvel fiatalabb. Számszerűsítve: 1-1,2 millióból lehet csinálni olyan autót, ami bemegy 2:12 alá. Sokan sokkal több pénzt befektetve érik el ezt az időt.

Az alattomosságról:
Az Mk2 (meg az MR2 úgy általánosságban) valóban tud húzós helyzeteket okozni, de alapvetően javítható megfelelő futóműbeállításokkal. Amit szokni kell, az a motorfékes túlkormányzottság, de az az Mk3-nál is megvan valamilyen szinten.
Nyilván az Mk3-ról tudok jobban nyilatkozni, az rendkívül megengedő, ha nem csinál nagy butaságot az ember. 2 év alatt (sok ezer pálya-km) egyszer se hagytam el 4 kerékkel a pályát, pedig 0 tapasztalattal indultam (najó, pár tízezer km szimulátoron :) ). Ha az ember megtiszteli a kormányszöget, és elég gyorsan reagál adott szituációkban, akkor nagy gond nem lehet (mondjuk ez minden autóra igaz lehet :)) )... ellenkező esetben viszont nagyon tud büntetni a középmotor. Különösen igaz ez a súlypontáthelyezéses helyzetekben, akkor a meginduló relatív nehéz hátsó nagyon könnyen húzza magával az orrát, és az azonnali maximális ellenkormányzás sem segít. Amit nehéz megszokni, hogy sokszor attól csúszik meg az autó, ha elvesszük a gázt...szóval nyomni kell neki, ha nem kell visszaváltani, akár fékezés közben is.
Viszont minden más esetben nagyon előnyös, a hátsó fék sokat dolgozik, kigyorsításon jól betapad, stb...


lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #246 Dátum: 2014.10.03 19:29:33 »
Köszi a hosszú kommentet!

BC Coilovers valóban jó cucc, csak el kell találni a megfelelő beállítást.
Nekem is az volt anno a Corollában.

Csodálom hogy még gyári féken mész, bírja és nem melegszik el. Valószínűleg sok van még benned és az autóban is. Én alapból a tapadósabb Toyot raknám hátulra, és előre a Federalt... de nyilván 4 egyforma lenne az ideális.
Én a gyári fékkel csak úgy mertem menni, hogy 2-3 gyors kör, aztán 2 lassú.... hogy ne melegedjen el, de azért mikor a tárcsa a végét járta csak elvetemedett.
Az EBC szett jó választásnak bizonyult, bár a Green betétet sikerült hazavágni Hungaroringen, Yellow viszont jól vette az akadályokat + Ferodo racing fékfolyadék volt a rendszerben, hogy ne forrjon fel.

Jövőre Én is össze akarok dobni valamit,  addig erősen spórolás lesz . :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #247 Dátum: 2014.10.03 20:07:29 »
Ezért is írtam, hogy milyen előny a középmotor, pl. a fékre nem kell költeni (ezen a szinten legalábbis, slick-hez lehet kevés lenne), hátul is sokat dolgozik, na meg a kocsi is viszonylag könnyű így a terhelés is kisebb. Persze az hozzátartozik a dologhoz, hogy gyári minőségről beszélünk, ATE tárcsa és Ferodo betét (nem DS3000, csak a "hézköznapi"). Folyadék persze cserélve: Motul RBF660. Amikor elkezdtem pályázni, 2 pályanap alatt (~400 km) vasra koptattam egy zsír új betétet, és kb 70%-osra a tárcsát. Mindkettő utángyártott volt...az ATE-nak 2 év után is kimutathatatlan kopása van, és a betétet se cseréltem azóta. Sokan nyomják az EBC-t, engem ralis ismerős lebeszélt róla: jól fog, de nagyon kopik.
Mondjuk a gyári minőség pályán alapkövetelmény, az utángyártott lánc is elég rendesen lógott már a kevés km ellenére az extrém terhelés miatt. A mostani DID lánc elvileg bírni fogja :)

Hogy miért van elől a Toyo: sportfutómű óta eléggé túlkormányzott, ha maximumhoz közelire keményítem a csillapítást (max-ra nem szabad a Koni-t, mert szétüti magát). Ha hátul puhítom, akkor jobban kezelhető, de az a tempóban nem mindig mutatkozik meg (sőt). Ezért raktam be (na meg az aszimmetrikus kopás kiküszöböléseképpen) hátra kerékdőlés-állító csavarokat, viszont így meg annyira betapadt a hátulja, hogy kijáraton letolta a kocsit az ívről. Ezért kapott előre Toyo-t, így amíg nem melegszik túl a Federal, addig nagyon jót lehet vele autózni. Sajnos az viszont könnyen túlmelegszik és sokkal érzékenyebb a nyomásra is, ekkor jön a csúszkálás. Köv. szezonba ha megyek még, akkor kap hátra 215-ös Toyo-t (a facelift utáni, azaz a 2003+-osok gyári mérete is már 215-ös egyébként), illetve már elkészült az elől állítható kerékdőléses egyedi toronycsapágy (vagyis annak a foglalata), csak még be kell építeni...akkor finomabban lehet majd állítani. Ezek olyan low-budget lépések, amiktől még nem kerülök bele a véget nem érő mókuskerékbe, amit autótuningolásnak hívnak. :)
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.03 20:09:04 írta JoinR »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #248 Dátum: 2014.10.03 20:28:35 »
Általában ami jól fog, vagy tapad, az kopik is. Nem hiszem hogy nálad elfogyna 2-3 pályanap alatt. :)

Szerintem jól gondolod/csinálod....így valóban megmaradsz a kis költségvetésnél, Én sem tudnám máshogy csinálni... azaz jelenleg sehogy sem. :)


Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #249 Dátum: 2014.10.03 20:40:53 »
Biztos tovább tartana az EBC is, ez nyilvánvaló. Viszont az EBC tárcsa 42k, a Yellow betét 26,5k. ATE tárcsa 22k, olcsó Ferodo 14k. Amíg ezzel is bármikor működésre bírom az ABS-t, addig nincs okom az EBC-re, viszont egy orrmotorosnál már lehet másképp lenne.
Egy szónak is 100 a vége, pályán a jó minőségű alkatrész alapkövetelmény.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #250 Dátum: 2014.10.03 20:56:59 »
Ez most speciel hülyeség szerintem, egy dolog hogy működésre bírod az abs,  egy másik dolog egy mennyi út/vagy idő alatt.
És melegen az EBC egyes fajtái tuti jobban fognak, még az Ate veszít a képességeiből.  Fék legalább olyan fontos, mint a gumi vagy a futómű. Itt lehet legjobban faragni az időből.... ezek után már csak a + motorerő jöhet  :D

Nem akarlak rábeszélni, de jó dolog lenne egy EBC szett. ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:MR2
« Válasz #251 Dátum: 2014.10.03 21:00:08 »
...
2:20-at megyek az Mk3-mal (980kg/140LE) sportfutóművel (Koni gátló, H&R rugó) és nagyobb hátsó kerékdőléssel + persze semi-slick.
...
Igazából azért is írtam ennyit, mert szerintem akinek van ilyen jellegű orientációja, mint pl. a time attack...
Köszi a videót, meg a hosszú leírást is.
Gratulálok az idődhöz!  :clap: Tudom milyen nehéz 2:20-at menni a ringen és pont miattad (már figyelem az MTA időket egy ideje) kezdtem el én is Mk3-as MR2-esen gondolkodni!  :yes:
Tiedben van sperr? Neten úgy látom, hogy csak a 2004-es évtől lehetett opcióként választani:
"Torsen (helical) limited-slip differential available as an option (C65-01B transmission)"
Miért nem tették az MR2-esbe a 192 pacis 1.8-as motort? Én beletenném...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #252 Dátum: 2014.10.03 21:27:59 »
Ez most speciel hülyeség szerintem, egy dolog hogy működésre bírod az abs,  egy másik dolog egy mennyi út/vagy idő alatt.
És melegen az EBC egyes fajtái tuti jobban fognak, még az Ate veszít a képességeiből.  Fék legalább olyan fontos, mint a gumi vagy a futómű. Itt lehet legjobban faragni az időből.... ezek után már csak a + motorerő jöhet  :D

Nem akarlak rábeszélni, de jó dolog lenne egy EBC szett. ;)

Nyilván, de írtam, hogy "bármikor"  :devil:  Ezen csak úgy lehetne rövidíteni, ha az az adagolhatóság rovására menne - mondjuk azt hallottam, hogy nagyon durvát harap az EBC, lehet így érik el. :) Na meg ha az összes fékcső fém lenne stb...Talán van olyan speciális helyzet, amikor kevés lehet az ATE, bár ha a ralisoknak megteszi (csak ők utólag belemarnak még), akkor nekem is. A tárcsában nem hiszem, hogy lehet csodát művelni, jó minőségű alapanyag a kulcs úgyis. Majd lehet legközelebb kipróbálom az EBC-betétet, csak tudom, hogy úgyis megenné a tárcsát.
Nálam előbb melegszik el a semi-slick, mint a fék - volt már belőle pár húzósabb szitu, főleg még a Federal-lal, tipikus helyszín a T5 a Mansell után, meg a Pannoniaringen a T10...berreg az ABS, lassulás meg szinte semmi. :D
Jaj motorerő növelésről ne is beszéljünk szívó motornál...az mindig szívás :D Annál rosszabb ár/érték arányú befektetés tuti nincs még egy. Főleg az 1ZZ teljesen alkalmatlan rá. Inkább rövidebb áttétel... nekem pont van is a pincében egy amerikai 10%-kal rövidebb váltó, csak nincs kedvem üveghangon autópályázni :) (najó így is azt teszem, csak nem annyira).
Ha választhatnék 1 tetszőleges alkatrészt a motorban, amit cserélnék, az egy könnyebb lendkerék lenne. A gyárival elég nehéz a heel'n'toe, gyakran hamarabb visszaváltanék, mint ahogy felpörög a motor..

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:MR2
« Válasz #253 Dátum: 2014.10.03 21:33:50 »
Volt valahol egy teszt, féktárcsák és betétek párosításáról...
Lényeg hogy EBC tárcsához EBC betét..... egy másik tárcsával nem biztos, sőt tuti nem ugyan azt a tudást nyújtja majd.
Tárcsa sokat el fog menni, szerintem a Yellow betéttel is sok -sok boldog verseny km-ert tudnál le.  ;)

Milyen felniket használsz? 
Írtad hogy másik márkatárs valami könnyű szetten gurul.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mr2ontrack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:MR2
« Válasz #254 Dátum: 2014.10.03 21:38:05 »
Köszi a videót, meg a hosszú leírást is.
Gratulálok az idődhöz!  :clap: Tudom milyen nehéz 2:20-at menni a ringen és pont miattad (már figyelem az MTA időket egy ideje) kezdtem el én is Mk3-as MR2-esen gondolkodni!  :yes:
Tiedben van sperr? Neten úgy látom, hogy csak a 2004-es évtől lehetett opcióként választani:
"Torsen (helical) limited-slip differential available as an option (C65-01B transmission)"
Miért nem tették az MR2-esbe a 192 pacis 1.8-as motort? Én beletenném...

Hehe, köszi :)
Facelift-ben (2003+) már alapból van sperr, és már az előtte lévőkben is választható volt, én így tudom (illetve, hogy az USA-ban rendelni sem lehetett). Az enyémben (szerintem :) ) van, bár erről nem olyan egyszerű meggyőződni, mert pl. terheletlenül nyíltként viselkedik a Torsen-diffi is. Nagy jelentősége nincs egyébként, egy FWD sokkal hamarabb hasznát veszi. Driftre meg sperrel is szinte alkalmatlan az MR2. A gázra történő kitöréséből tudok csak következtetni, egy sperr nélkülinél inkább elhal a csúszás, nálam meg ki lehet tartani elég rendesen.
Mondjuk a Torsen-diffi azon kívül, hogy egyszerű, nem sok előnye van. Mondhatni úgy is, hogy kamusperr...mivel a külső kerékre csak a belső keréken leadott nyomaték számszorosát viszi (belső geometriától függően), ezért pl. amikor 2 keréken mész át a kerékvetőn, nincs a külsőn hajtás, mert a belsőn 0 a nyomaték (levegőben van).