Szerző Téma: MR2  (Megtekintve 171872 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bokipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
mk3 mr-s
« Válasz #120 Dátum: 2008.12.18 12:40:12 »
Sziasztok!

Egy kis segitségre lenne szükségem. nekem egy utolsó generációs mr2-m van, és egy kis motor tuningon töröm a fejem. a kérdés az lenne hogy a 2zz celica motor miben különbözik az enyémtöl( gyári 1zz, 140 le), és hogy lehetne átalakitani az enyámet, milyen alkatrészek kellenek, mit érdemes ilyenkor kicserélni, esetleg tudtok e velekit aki meg tudjka csinálni megbízhatóan. köszi előre is!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: MR2
« Válasz #121 Dátum: 2008.12.18 12:46:12 »
Tudtommal a blokk ugyanaz, csak a teteje más. Meg persze az ECU.
Ha bontóban találsz, úgy jó lehet, de egyébként egy autó ára...
De majd jönnek nálam okosabbak, akik pontos infót adnak.

bokipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: MR2
« Válasz #122 Dátum: 2008.12.18 12:52:19 »
Tudtommal a blokk ugyanaz, csak a teteje más. Meg persze az ECU.
Ha bontóban találsz, úgy jó lehet, de egyébként egy autó ára...
De majd jönnek nálam okosabbak, akik pontos infót adnak.

köszi!
hengerfejet, és kábelköteget tudok venni kintről, computer programot is talán, de azt iratni is lehet, ha nem tévedek. a kérdés csak az hogy a váltóhoz vagy a dugattyúhoz hozzá kell e nyúlni, meg hogy ki tudja ezt megcsinálni.. meg mire érdemes ilyenkor figyelni, milyen csapdák vannak, amibe én simán besétálnék:D


Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: MR2
« Válasz #123 Dátum: 2008.12.20 14:49:34 »
Halli, nekem van egy cimbim aki már épített 1ZZ motort 192 lovasra, meg van egy másik is aki az én kocsimat építí Toyotában doglozott és igen sokmindent megtud csinálni!

Egyébbként tippem szerint nem kell a dugóhoz nyálni viszont a 2ZZ motor az nem sima VVTI- motor hanem VVTLI motor a szelepek hosszabbak és mélyebbre nyitnak! Igy elgondolkodtató hogy kell e a dugóhoz nyúlni vagy sem???? Dillema

a többit jah kintről is meglehet oldani!

Tudtommal a blokk ugyanaz, csak a teteje más. Meg persze az ECU.
Ha bontóban találsz, úgy jó lehet, de egyébként egy autó ára...
De majd jönnek nálam okosabbak, akik pontos infót adnak.

köszi!
hengerfejet, és kábelköteget tudok venni kintről, computer programot is talán, de azt iratni is lehet, ha nem tévedek. a kérdés csak az hogy a váltóhoz vagy a dugattyúhoz hozzá kell e nyúlni, meg hogy ki tudja ezt megcsinálni.. meg mire érdemes ilyenkor figyelni, milyen csapdák vannak, amibe én simán besétálnék:D


gy Toyota sosem hagy cserben...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: MR2
« Válasz #124 Dátum: 2009.01.06 08:11:39 »
Az 1ZZ blokk nem azonos a 2ZZ-vel! A ZZ-FE csalad (4ZZ,3ZZ,1ZZ) blokkja egymashoz kepest azonos, aluminium acel erositessel. A 2ZZ-GEnek mas a furata es teljesen aluminium MCX feluletkezelessel acel erosites nelkul.

En ugy tudom nem lehet 1ZZ-bol 2ZZ-t epiteni, teljes csere kell beleertve a motorvezerlest + kabelkoteg is, mert azt meg nem tudod programozni.

Amit gyakran csinalnak a Lotus Elise es Celica/MR2 tulajok, hogy a gyari 2ZZ-GE motorba belerakjak:
1ZZ-FE fotengely (meg kell esztergalni, mert kulonben blokkolja az olajfuvokakat)
erositett hajtokarok
erositett dugattyuk
fotengely csapagyak es tomitesek

eredmeny: 1993 kobcenti es kb 220-240LE, komplett kittben adjak, sokan 3ZZ-GE stroker kitnek hivjak bar ilyen motor nem letezik hivatalosan
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: MR2
« Válasz #125 Dátum: 2009.01.06 13:28:21 »
Hali ezt a sárcnak már mondtam telefonban, mert utána jártam pontosabban, és a srác letett róla javasoltam inkább egy 3S-GTE blockot hogy vegyen bele az alap hangon 265 lovas és ha picit hozzá nyúl akkor lehet még több is és olcsóbban kijön!

Az FE család sosem azonos a GE családdal, minden más benne! Az FE nem csak üzemanyag szegény verzió hanem hiányzik belőle sokminden ezért könnyen hajtókarossá lehet tenni, mig a GE verziókban az üzemanyag plusz jutatást is képes adni a motornak valamint az olajzása dupla olajzású igy úgymond nehezebben csöppen el az olaj.

Az 1ZZ blokk nem azonos a 2ZZ-vel! A ZZ-FE csalad (4ZZ,3ZZ,1ZZ) blokkja egymashoz kepest azonos, aluminium acel erositessel. A 2ZZ-GEnek mas a furata es teljesen aluminium MCX feluletkezelessel acel erosites nelkul.

En ugy tudom nem lehet 1ZZ-bol 2ZZ-t epiteni, teljes csere kell beleertve a motorvezerlest + kabelkoteg is, mert azt meg nem tudod programozni.

Amit gyakran csinalnak a Lotus Elise es Celica/MR2 tulajok, hogy a gyari 2ZZ-GE motorba belerakjak:
1ZZ-FE fotengely (meg kell esztergalni, mert kulonben blokkolja az olajfuvokakat)
erositett hajtokarok
erositett dugattyuk
fotengely csapagyak es tomitesek

eredmeny: 1993 kobcenti es kb 220-240LE, komplett kittben adjak, sokan 3ZZ-GE stroker kitnek hivjak bar ilyen motor nem letezik hivatalosan
gy Toyota sosem hagy cserben...

Bartender

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 318
    • TUNEXCOM
Re: MR2
« Válasz #126 Dátum: 2009.01.07 00:11:54 »
Hali ezt a sárcnak már mondtam telefonban, mert utána jártam pontosabban, és a srác letett róla javasoltam inkább egy 3S-GTE blockot hogy vegyen bele az alap hangon 265 lovas és ha picit hozzá nyúl akkor lehet még több is és olcsóbban kijön!

Az FE család sosem azonos a GE családdal, minden más benne! Az FE nem csak üzemanyag szegény verzió hanem hiányzik belőle sokminden ezért könnyen hajtókarossá lehet tenni, mig a GE verziókban az üzemanyag plusz jutatást is képes adni a motornak valamint az olajzása dupla olajzású igy úgymond nehezebben csöppen el az olaj.

Az 1ZZ blokk nem azonos a 2ZZ-vel! A ZZ-FE csalad (4ZZ,3ZZ,1ZZ) blokkja egymashoz kepest azonos, aluminium acel erositessel. A 2ZZ-GEnek mas a furata es teljesen aluminium MCX feluletkezelessel acel erosites nelkul.

En ugy tudom nem lehet 1ZZ-bol 2ZZ-t epiteni, teljes csere kell beleertve a motorvezerlest + kabelkoteg is, mert azt meg nem tudod programozni.


Amit gyakran csinalnak a Lotus Elise es Celica/MR2 tulajok, hogy a gyari 2ZZ-GE motorba belerakjak:
1ZZ-FE fotengely (meg kell esztergalni, mert kulonben blokkolja az olajfuvokakat)
erositett hajtokarok
erositett dugattyuk
fotengely csapagyak es tomitesek

eredmeny: 1993 kobcenti es kb 220-240LE, komplett kittben adjak, sokan 3ZZ-GE stroker kitnek hivjak bar ilyen motor nem letezik hivatalosan


ST205-ben alapból 242 paci a 3S-GTE...  Mondjuk az más kérdés, hogy pikk-pakk lesz belőle 300 le :D
www.tunexcom.org  Tuning Experience Exchanging Community

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: MR2
« Válasz #127 Dátum: 2009.01.07 00:34:36 »
Igen az ST205 az csak 3Genes 3S-GTE motor és az 240 ló körül van de én a 4Genes 3S-GTE motort mondtam neki az 260 265 ló!Ne keresd ezt a motort a celicádban nem lesz benne ez a caldina motorja!
De ja abban egyet érthetünk hogy jobban jár vele, és picit hozzá piszkál és lesz belőle 300 paci!

Egyébbként te mennyivel töltöd a motorodat?
Hali ezt a sárcnak már mondtam telefonban, mert utána jártam pontosabban, és a srác letett róla javasoltam inkább egy 3S-GTE blockot hogy vegyen bele az alap hangon 265 lovas és ha picit hozzá nyúl akkor lehet még több is és olcsóbban kijön!

Az FE család sosem azonos a GE családdal, minden más benne! Az FE nem csak üzemanyag szegény verzió hanem hiányzik belőle sokminden ezért könnyen hajtókarossá lehet tenni, mig a GE verziókban az üzemanyag plusz jutatást is képes adni a motornak valamint az olajzása dupla olajzású igy úgymond nehezebben csöppen el az olaj.

Az 1ZZ blokk nem azonos a 2ZZ-vel! A ZZ-FE csalad (4ZZ,3ZZ,1ZZ) blokkja egymashoz kepest azonos, aluminium acel erositessel. A 2ZZ-GEnek mas a furata es teljesen aluminium MCX feluletkezelessel acel erosites nelkul.

En ugy tudom nem lehet 1ZZ-bol 2ZZ-t epiteni, teljes csere kell beleertve a motorvezerlest + kabelkoteg is, mert azt meg nem tudod programozni.


Amit gyakran csinalnak a Lotus Elise es Celica/MR2 tulajok, hogy a gyari 2ZZ-GE motorba belerakjak:
1ZZ-FE fotengely (meg kell esztergalni, mert kulonben blokkolja az olajfuvokakat)
erositett hajtokarok
erositett dugattyuk
fotengely csapagyak es tomitesek

eredmeny: 1993 kobcenti es kb 220-240LE, komplett kittben adjak, sokan 3ZZ-GE stroker kitnek hivjak bar ilyen motor nem letezik hivatalosan


ST205-ben alapból 242 paci a 3S-GTE...  Mondjuk az más kérdés, hogy pikk-pakk lesz belőle 300 le :D
gy Toyota sosem hagy cserben...

Mckecske

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
MR2
« Válasz #128 Dátum: 2009.01.23 12:25:40 »
Mr2 sw20 bontott alkatrészekre lenne szükségem,első sárvédőkre,dobbetétekre.Más egyéb is érdekel,de ezek lennének a legsürgősebbek.30/4258132

surveyor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: MR2
« Válasz #129 Dátum: 2009.02.19 13:55:51 »
Sziasztok!

Van egy eladó gyári kuplungszettem SW20 modellkódú MR2-hez. Tárcsa, szerkezet, csapágy, új, dobozában 40000ft

Képet e-mailben tudok küldeni, zsolt.firniksz@gmail.com

Üdv!

eladóMR2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: MR2
« Válasz #130 Dátum: 2009.02.27 14:31:07 »
VAN EGY GYÁRI ÁLLAPOTÚ MR2-ES 1992 ES EREDETI FÉNYEZÉS ,90000 MÉRFÖLD,CSAK TOYOTA SZERVIZEK,1 TULAJ.ANGOL AUTÓ,MOST BP-ÉN!!
ÁR 550E. TEL 70-2982943FOTOT KÜLDÖK...HÍVJ

Major Tom

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: MR2
« Válasz #131 Dátum: 2009.03.17 13:32:34 »
2ZZ-hez hozzaszolas:

- amiota MR2-m van ez tunik a legjobb megoldasnak de sajnos nem tul olcso. Igazibol ahogy neztem eleg sokmindent at kell varialni mert ugye a 2ZZ-t orrmotoros kocsikba terveztek. Van egy kit (Little Rocket kit) amiben minden benne van ami kell, pl. motortarto bak, olajnivo palca, stb.

- a 2ZZ csak akkor er valamit ha a 6 sebesseges valto is mellette van. Az mr2 5 sebesseges valtojaval minden valtasnal boven a vezerles valtas ala esik a fordulat mivel hosszabbak a fokozatok. A 6 sebesseges mr2 valto sem jo mert azon ugyanazok a fokozatok csak van egy 6. kimelo ami 1000rpm-et ejt a fordulaton

No szoval ha veszel egy 2ZZ-t ecu-val, valtoval es mindennel ami az atalakitashoz kell akkor az kb. olyan 1-1.2m-ben all meg (vegigszamoltam parszor mar sajnos) de mondjuk hogy 1m-bol ki tudod hozni es el tudod adni esetleg 200e-ert a mocit+valtot ami benne van. Szoval olyan 800e Ft minimum van ha a beszerelest nem is szamoljuk szerintem.

Szinte biztos hogy egy turboval jobban kijossz az a legaltalanosabb MR2 tyuning mivel viszonylag olcso es 200-240 loero nagyobb atalakitasok nelkul elerheto.

En szemelyszerint 2ZZ-re mennek ra csak meg berakas elott cserelnek mast is (kuplung, lendkerek, stb) es igy mar inkabb 1.5-2m korul jarnek ami meg azert horror.

UK-ban V6-os camry mocit is raktak be paran ami egy egeszen mas dimenzio... 200 loero, szep egyenletes nyomatek es gyonyoru hang. Nem tudom mennyivel nehezebb mondjuk, mennyit ront a sulyeloszlason.
A 2zz azt hiszem csak 5kg-al nehezebb es az ellensulyozhato mondjuk az akksi elore helyezesevel ami amugy sem art ha mondjuk a potkereket kivennenk palyazashoz.

No most ennyi input jutott eszembe de orulnek ha itthon is lenne par 2ZZ MR2 az engem is motivalna :)

UDv,
Tom
2000 Black MR2 Roadster - tuned - ELADO

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Re: MR2
« Válasz #132 Dátum: 2009.03.18 09:23:33 »
Mr2-ben kanyarból kigyorsításnál a hirtelen előbukkanó 50Ló megzabolázása nem kis feladat.  :hmmmm:
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Major Tom

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: MR2
« Válasz #133 Dátum: 2009.03.18 14:10:23 »
Ejgen gondolom ezert nem raktak bele 2zz-t... akkor ugyanannyi lenne ra a biztositas mint az s2000-re :)

Mr2-ben kanyarból kigyorsításnál a hirtelen előbukkanó 50Ló megzabolázása nem kis feladat.  :hmmmm:
2000 Black MR2 Roadster - tuned - ELADO

Szepi_EP71

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
Re: MR2
« Válasz #134 Dátum: 2009.03.18 15:18:22 »
Én akkor is maradnék a 3s-gte motornál  és persze egy black topos beams vezérléssel:) Mint egy 2ZZ 1,8as motornál:)
gy Toyota sosem hagy cserben...