Agyalok azért szépen csendben a kocsicserémen, de nem nagyon jutok előre. Aki nem tudná, van egy 2004es E12 corollám, ezt használom én melóba járásra, és van egy 2008.12.havi E15 sedan corollánk, ezzel jár a feleségem munkába.
A helyzet az, hogy a corollám 13éves lesz tavasszal, és kerek 9éve lesz nálam. Most még szép, egyben van, de már koros (meg picit unom, valljuk be), így el kellene adni, de a hogyan tovább nem is olyan egyszerű, meg főleg bekavart a 2008.12.havi sedan e15-ös, amit a feleségem lestipistopizott.
Mit vegyek? Kisautók eleve kizárva...egyszerűen nem tudom rászánni magam, hogy kisautóba üljek át, higgyétek el, sokat matekoztam ezen is, de nem, nem és nem. A feleségem meg szintén nem akar átülni. Ez az út tuti zsákutca, ha csak valami gyors nagy kényszer nem kényszerít erre.
Maradtak az alsóközepesek, benzines legyen, 2008-nál öregebb nem kell, 130 000km max futás, francia-olasz kizárva, sedan kizárva.
Amik tetszenek:
UFO Honda Civic 1.8:
Facelift előtti: 2,2M-2,5M FT:
Facelift utáni: 2,7-2,8m fT.
A facelift utáni tetszik, mert az már ki lett javítva, azok jobban össze vannak rakva, viszont átírva, egy-két vásárlás utáni ráköltés, és 3M ft-ba kerül, ennyit meg szerintem nem ér meg, főleg mert már öregnek találom ezt a típust 3milláért.
A facelift előtti még beleillene a koncepcióba, de az is drágább lesz a corolla sedan-nál, miközben B-autót akarok venni. De ez egy komolyabb jelölt.
Mazda3 I gen: annyi idős modell mint a corollám, semmi előrelépést nem jelentene, maximum lenne egy 4évvel fiatalabb, 1millával többe kerülő, ismeretlen előéletű autóm.
Mazda3 II.gen 2009.évj 1.6:
Nekem tetszenek ezek az autók dizájnra,2.5M Ft-ért lehet jókat találni, hátránya, hogy kevés van belőle, ami nálam hátrány, nem szeretek a ritka típusokkal szívni.
Auris 2008, 1.6: 2-2,2M Ft: ez is jó lenne, de kiver a víz, hogy egy toyota szalont nyitok a házam előtt két azonos toyotával - csak más karosszéria variáns. Még tesztvezetésre jelentkeznének idegenek.
Auris 1.6 facelift: ez nagy kedvencem volt, de a fenti okok miatt szintén kiesett.
Ford FocusII 1.6 2008-2009:
1.9-2,2M ft körül van, nehéz jót venni, mert nagy rá a kereslet. Ami ellene szól, hogy 2004es modellévű, és rettentően unalmasnak találom,
érzelmileg elutasítom, viszont jó a szerviz háttere, és a feleségem is átülne bele, mert neki tetszene.
Kia Ceed 1.4 2008: 1.7-1,8millió Ft kb, ez esélyes, de sajnos érzelmileg nem nagyon dob föl., és a corollámra itt is rákell tolni átírással,
8-9száz ezret, plusz a szokásos meglepi dolgok (gumik, felnik, fékek, kuplung, vezérlés), vagyis megér e +1milláért egy kóreai, az én automról másolt, 4évvel fiatalabb, és 60ezerrel kevesebbett futott avétos autóba átülni?
A családi autó koncepcióba az illik bele, hogy legyen egy A-autó, ami a "jó" autó, a családi, az utazó stb. Na most nekem az sem tetszik, hogy a 8-8,5éves sedan corolla mellé vegyek még1 8-9éves alsóközepest, és minden pénzem arra menjen rá, hogy karbantartom őket, és új autóra gyűjtök.
Így most 2 variáció lebeg előttem:
1. Veszek egy "A autó" (E15 corolla sedan) alá pizicionált B autót: ceed, civic 18-2millióért.
2. Megtartom az E12 fekete corollám még pl. másfél évig, és jövő nyáron az akkor 10,5éves E15 sedan corolla mellé egy 5-6éves autót 3M körül, és az lesz
a családi "A autó", a sedan corolla 10,5évesen pedig visszaminősül B autóvá.
Szóval mostanában e két megoldás közt őrlődöm, de majd kialakul valami...ahogy az élet hozza.