Fuhh, végigolvastam az utóbbi kb. 10 oldalt erröl a mi a megbízható és mi nem vitáról.
Szerintem egy dolgot kell megérteni: a Toyota a legmegbízhatóbb autóttípusok között van, ez tény, nem ígéret.
Ez akkor is így van, ha mondinak költséges váltócseréje/javítása volt.
Mégpedig azért, mert vagyunk itt még páran, akik ha összeadnánk, hogy hány Toyotát ismerünk jópár éve és jópár ezer km óta és megnéznénk, hogy mennyi bajuk volt, akkor lehetne egy jó kis aránypárt állítani.
Akkor kezdem:
Yaris I 1.0 VVTI (2004-2013) 70-80 ezer km ment csak nálunk, de 90% városban, a kopó alkatrészeken kívül semmi,
Corolla E12 1.4 VVTI (2003-) 60 ezer km csak, de szintén jó része városban, szintén semmi a kopókon kivül,
Corolla E12 1.4 VVTI (2011-) 50 ezer km csak (összesen 155.000 van az autóban), szintén semmi a kopókon kivül,
picit elkezdte csipegetni az olajat,
Corolla E12 1.4 VVTI (2002-) 240 ezer km, volt benne kuplung és váltócsere, pár éves kora óta csippelt, ezen kivül semmi baja sem volt,
Avensis T25 1.8 VVTI (2013-) 23 ezer km (összesen 143.000 van a kocsiban), a szervíztörténetét elolvasva eddig a kopókon kivül nem volt semmi,
csipegeti az olajat.
Na kérem, ez összesen 443 ezer km (csak az ismerös/családtag/magam álltal használt km), és SEMMI többszázezres javítás, engem meggyözött, Téged/Titeket?
Ha valaki, én szerintem abszolút nem vagyok elfogult, elismerem ha valami nem tetszik/nem merném bevállalni stb.
De ennél csekélyebb hiba százalékot mégis melyik autómárka produkált volna? Talán a Honda, és itt vége a sornak.