Azért azt hozzátenném, hogy ha egy típusnak már ismertek a nyavajái és azok megoldása, valahogy egyből másképp állnak hozzá az emberek, beleszámolják a keretbe, stb.
Ezt az olajevéses problémát is tudtátok, beleszámoltátok, stb. Aki ennek nem néz utána, vagy előtte egy régebbi vágású kocsija volt (TFH: szíjas E11), az húzni fogja a száját, mondván ami jól működött ahhoz mér kellett hozzányúlni?
Azért, mert kötelezően előre kellett lépnie a gyártónak környezetvédelem terén, hatékonyabbá is kellett tenni az erőforrásokat. Láncosra alakították az "új" motorokat, ami annyit jelent elsősorban, hogy nincs vezérléscsere 40-50.000Ft-ért 105e-ként, hanem ugyanennyi km után egy 12.000Ft-os (gyári) hosszbordásszíjat cserél a tulaj és kész. ÉS ez be is jöt, mint, ahogy az 1,4 és 1,6 kivételével a többi motornál az, hogy 200ccm-mel kisebb lökettérfogatból legalább ugyanannyi LE-t kihoztak (1,8-2,0). Hiba csúszott, azonban a tervezésbe és az alacsony oldalnyomású (palástnyomású?) gyűrűk a tervezettnél hamarabb fáradtak el. Ezt csak súlyosbítani lehetett a vastag és főleg gagyi olajjal, elhúzott, kihagyott olajcserével.
Persze, abban igazad vcan, hogy aki nem hozzánk hasonló fórumlakó, annak számára hihetetlen, hogy egy benzines Toyota motor olajat fogyaszthat... de azt gondolom, és őszintén így gondolom, hogy egy motor konstrukciójában nem az olajevés a legnagyobb hiba. Sajnálatos, de nem a legnagyobb.