Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1798826 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9135 Dátum: 2015.02.28 13:58:53 »
Jah, úgy más: ha kaptad hozzá, akkor ki kell próbálni, biztos jó.
Igen, a dízel mocikról én is hallottam hogy nem ajánlottak, családi kombit meg az ember dízelben tud csak elképzelni
elég gyenge a fantáziád :hug:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9136 Dátum: 2015.02.28 14:03:08 »
Bocs, de nem vagy képben. Igen, VAN, aki eladja. De rengetegen inkább kidobják - amikor mondjuk lejár a TÜV, ér az autó 1500 eurót, és 2000-be kerülne, hogy újra átmenjen a TÜV-ön. És ez nem rendkívüli, mert kint jóval drágább a javíttatás.
nem vagyok képben, az nem vitás.  de úgy tűnik, a németek sincsenek, különben nem lenne eladó ötvenezer német autó 200ezer feletti futással, amelyeknek kábé a fele 3000 eurónál drágább ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9137 Dátum: 2015.02.28 14:24:17 »
990.000 darab meg 200km alatt :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9139 Dátum: 2015.02.28 14:35:49 »
Nézd, szerintem Te továbbra is csak nyugtatgatod magad amiatt, hogy a Skodát jó döntésként vetted az AveI helyett. Oké, tedd ezt, nincs igazad, de leked rajta.

 ;) :surrender: :flowers:

nem nyugtatgatom magam, nem erről van szó. nem tudom h jó döntés volt-e..végülis végigcsináltam vele egy kisebb építkezést, a jehova tanúját is belerámoltam már és vissza. még megy. 
nekem sosem volt pénzem avera. 700ért anno öreg kalap sza...r avet  adtak amennyi a skoda volt nem klimás kétlufis kombi autót. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9140 Dátum: 2015.02.28 14:40:20 »
Alattomos hibáktól hemzsegnek az EU gyártmányok. A tied is. Vajon mennyire nyugodtan mernél elindulni külföldre, mondjuk ma délután? Bíznál annyira a Skodádban, hogy a folyamatosan jelenlévő sok kis *** ellenére is útnak indulnál, tudva, hogy egyetlen szíjszakadás összeveri a motorod belsejét? Ilyen esély nálam nincs.  :whistling:

ezek a hibák apróságok. ettől (az enyém) még megy.  simán elindulnék vele bárhová, tavalyelőtt voltam vele dubrovnikban 1100 km. (téli gumival [rohog] )     ennyire már bízok benne.
nekem láncos a motor. valóban van láncszakadásos motor az 1,2es skodában az télleg végzetes . meghal az autó 2-300e a műsor.  nekem Tzoli lecserélte a vezérlést és jónapot.  nekem 1,4es régi mpi motor van
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9141 Dátum: 2015.02.28 14:53:54 »
mi a tököm ez az aerodeck? a honda kombija?  :hmmmm:

Igen! És volt belőle VTI is! 1.6 VTI meg 1.8 VTI is.
És mivel kombi, ezért szerintem jóval kevesebb boyracer vette meg. Volt is egy szép állású eladó itt kint, 127e km volt benne. Kívántam, de elengedtem, mert a Mazda mellé kicsi, helyette meg unalmas lenne.
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9142 Dátum: 2015.02.28 14:58:56 »
Szerencsésnek mered nevezni, hogy nem fejlesztik az úthálózatot?  [rohog]
A xenonnal nem tudok mit csinálni, benne volt, jól világít, örülök neki. Majd ha nem világít, nem örülök.

Elsősorban a 2.2-es dízelről beszéltek le, másodsorban a dízelről, meg az 1.8-asról harmadsorban rájöttem, hogy a többi motorral többet esznek, mint amennyit én szeretnék tankolni.
Csak a 2.2-es dízellel kapcsolatosan volt igazuk. Amúgy bocsánat, senkit nem szeretnék megbántani, de kisebb könyvet tudnék már írni, ha csokorba szedném azokat a sületlenségeket, amiket az utóbbi 25 évben, szerelők szájából hallottam. Röviden: durván általánosítanak annak alapján, amit tapasztalnak; és nagyon erősen sarkítanak. Például, ha 10 Avensisből, aminek a motorját kell javítsák, 4-ben 2.0 dízel lesz, akkor már simán kijelentik neked, úgy általában, hogy ne vegyél ilyet, mert szar. Azt persze nem nézik, hogy hányból hány romlik el... pedig ez lenne a lényeg. Ezért kell nézni a statisztikákat is!

Sosem felejtem el, mikor Toyota márkaszervízes szerelők elmondták nekem az angol gyártású Carinát kb. minden utolsó szarnak  :wacko: ... NAGYON tanulságos eset volt számomra. És, érted, nem egy ember véleménye volt - kb. öten álltak ott, és az egyik beszélt, a többi pedig nagy egyetértésben bólogatott meg ja-jázott  ::) :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9143 Dátum: 2015.02.28 15:36:29 »
Azért azt hozzátenném, hogy ha egy típusnak már ismertek a nyavajái és azok megoldása, valahogy egyből másképp állnak hozzá az emberek, beleszámolják a keretbe, stb.
Ezt az olajevéses problémát is tudtátok, beleszámoltátok, stb. Aki ennek nem néz utána, vagy előtte egy régebbi vágású kocsija volt (TFH: szíjas E11), az húzni fogja a száját, mondván ami jól működött ahhoz mér kellett hozzányúlni?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9144 Dátum: 2015.02.28 20:01:56 »
Azért azt hozzátenném, hogy ha egy típusnak már ismertek a nyavajái és azok megoldása, valahogy egyből másképp állnak hozzá az emberek, beleszámolják a keretbe, stb.
Ezt az olajevéses problémát is tudtátok, beleszámoltátok, stb. Aki ennek nem néz utána, vagy előtte egy régebbi vágású kocsija volt (TFH: szíjas E11), az húzni fogja a száját, mondván ami jól működött ahhoz mér kellett hozzányúlni?
Új fejlesztésnél benne van a pakliban. Emberek tervezik ezeket is... Van amelyik eleve tök jól sikerül - van amelyik nem. Például, az 1.0 és 1.3 VVTi-k kezdettől hibátlanok voltak - az 1.4-1.6-1.8-asok nem. Korábban is volt erre példa: a 4E-FE nagyobb tesója, a 4A-FE, ugyancsak ette a korai évjárataiban az olajat, amikor már került bele úgy nagyjából 200 ezer km.

Ezek normális dolgok. Az viszont már szvsz túlmegy a határon, amikor egy motort annyira nem tesztelnek gyárilag a sorozatgyártás előtt, hogy nem veszik észre: a vezérműszíj hajlamos a megadott csere-intervallumnál korábban elszakadni - ezzel lerombolva az akár még csak 70-80 ezer km-t futott motort (VW).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9145 Dátum: 2015.02.28 20:03:30 »
Amit az egésszel mondani akartam, az az, hogy szerintem elég röhejes azon felháborodni, hogy egy 200 ezer fölött futott motort meg kell gyűrűzni :)

Na jah, mert ez típushiba. Javítás után megint jó ideig jó lesz, nem az van, hogy nem javítható. Ráadásul ott volt a gyári gari is erre. Még az is megemlítendő, hogy sokszor elfelejtkeznek arról, hogy a gyártóknak se mindig könnyű a helyzetük a sok környezeti szabályzás miatt aminek meg kell felelnie az újabb motoroknak. Régebbi konstrukcióknál szabadabb volt a mérnökök keze.

Idézet
Amúgy de, a nagyjuk bontóban végzi... Rengeteg olyan autó, aminek itthon még sokan örülnének:

Durva képek, más világ van arrafele az tény.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9146 Dátum: 2015.02.28 20:35:35 »
Na jah, mert ez típushiba. Javítás után megint jó ideig jó lesz, nem az van, hogy nem javítható. Ráadásul ott volt a gyári gari is erre. Még az is megemlítendő, hogy sokszor elfelejtkeznek arról, hogy a gyártóknak se mindig könnyű a helyzetük a sok környezeti szabályzás miatt aminek meg kell felelnie az újabb motoroknak. Régebbi konstrukcióknál szabadabb volt a mérnökök keze.
Hát ez az. Én nem akarom menteni őket, ez a motor egy "beépített" problémával született... de ez a probléma minimális (!!!), és ráadásul: aki kezdettől alacsony fogyasztásra optimalizált 5 W-30-as olajat használt (A1/A5), annál igen jó eséllyel elő sem jött a dolog  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9147 Dátum: 2015.02.28 20:50:47 »
Azért azt hozzátenném, hogy ha egy típusnak már ismertek a nyavajái és azok megoldása, valahogy egyből másképp állnak hozzá az emberek, beleszámolják a keretbe, stb.
Ezt az olajevéses problémát is tudtátok, beleszámoltátok, stb. Aki ennek nem néz utána, vagy előtte egy régebbi vágású kocsija volt (TFH: szíjas E11), az húzni fogja a száját, mondván ami jól működött ahhoz mér kellett hozzányúlni?
Azért, mert kötelezően előre kellett lépnie a gyártónak környezetvédelem terén, hatékonyabbá is kellett tenni az erőforrásokat. Láncosra alakították az "új" motorokat, ami annyit jelent elsősorban, hogy nincs vezérléscsere 40-50.000Ft-ért 105e-ként, hanem ugyanennyi km után egy 12.000Ft-os (gyári) hosszbordásszíjat cserél a tulaj és kész. ÉS ez be is jöt, mint, ahogy az 1,4 és 1,6 kivételével a többi motornál az, hogy 200ccm-mel kisebb lökettérfogatból legalább ugyanannyi LE-t kihoztak (1,8-2,0). Hiba csúszott, azonban a tervezésbe és az alacsony oldalnyomású (palástnyomású?) gyűrűk a tervezettnél hamarabb fáradtak el. Ezt csak súlyosbítani lehetett a vastag és főleg gagyi olajjal, elhúzott, kihagyott olajcserével.
Persze, abban igazad vcan, hogy aki nem hozzánk hasonló fórumlakó, annak számára hihetetlen, hogy egy benzines Toyota motor olajat fogyaszthat... de azt gondolom, és őszintén így gondolom, hogy egy motor konstrukciójában nem az olajevés a legnagyobb hiba. Sajnálatos, de nem a legnagyobb.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9148 Dátum: 2015.02.28 21:35:29 »
Az összesre. Németországban pl. 15 ezer km egy átlag személyautó átlag éves futása. Most gondolj bele, ez annyit jelent, hogy 14 éves korára lépi át a 200 ezres futást. Márpedig ott nagyon sok kocsi bontóba kerül már, ennyi idős korára.

Az van, hogy megint nem látunk ki az országunkból. Nálunk, az anyagi helyzetünk miatt, senki nem úgy tekint egy 15 éves kocsira, mint egy bontószökevényre. Normális dolognak tartjuk azt, hogy egy kocsi lefut 250-300 ezer km-t, komolyabb felújítás nélkül. Pedig bizony ezek, nagy átlagban, rendkívüli dolgok.

És emiatt van, hogy mi itt felhördülünk, hogy ÁÁÁ, bepi autójában 210 ezer km körül gyűrűket kellett cserélni, BOTRÁÁÁÁNY...  :lol: !!! Közben egy német (angol, francia, spanyol, amerikai stb...) mit mondana erre? Kb. hogy "ember, mit vársz, öreg autó, rengeteget futott..." - és bizony, nekik van igazuk.
Vicces, hogy pont te mondod, akinek csak a Toyota az autó, és minden más betegágy. Pedig a most (és az elmúlt 15 évben) forgalombahelyezett autók közül bármelyik különösebb probléma nélkül elmegy 200 ezret... Még az extraproblémásnak tartott dízelek is. A problémák 200 ezer után szoktak kezdődni. (kivéve ha az ember ki nem fog egy sz*r Toyota váltót...)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9149 Dátum: 2015.02.28 22:05:28 »
Vicces, hogy pont te mondod, akinek csak a Toyota az autó, és minden más betegágy. Pedig a most (és az elmúlt 15 évben) forgalombahelyezett autók közül bármelyik különösebb probléma nélkül elmegy 200 ezret... Még az extraproblémásnak tartott dízelek is. A problémák 200 ezer után szoktak kezdődni. (kivéve ha az ember ki nem fog egy sz*r Toyota váltót...)
Én leírtam, hogy mi a problémám. Te valami teljesen másra reagáltál. Olyasmire, aminek kb. nincs köze ahhoz, amit én írtam.

Írjam le még egyszer? Minek? Ha elsőre nem akarta valaki érteni, másodjára sem fogja.

De azért hadd kérdezzek valamit. Ha ma Magyarországon megkérdezel száz potenciális használtautó-vásárlót, hogy 200 ezer km-es futást soknak tart-e - szerinted hányan fognak nemmel válaszolni?

Azon a váltón meddig fogsz még rugózni? Miért nem gyújtod fel rituálisan inkább a kocsit :) ? Nem gondolod, hogy unalmas már, hogy állandóan ezt dobod be, mint "érvet"?

Ja, és természetesen az sem igaz, hogy valaha is olyat állítottam volna, hogy csak a Toyota az autó. Erre százszámra lehet találni itt a fórumon is cáfolatot.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.28 22:07:52 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )