Na, ezért a Lexusért én is elhajítanám az Avensist..
5,8 mp 0-100-ra, az a nem mindegy..
...
Carinám 1993 decemberében vettem a Lancia HF Integrale-mat meg 1994 tavaszán.
A Carina 11.5 mp 0-100-ra gyárilag (valóság 10 körül) a Lancia 5.7 mp 0-100 gyárilag (turbónyomás emelés után volt az 5.0 is).
Lancia-t "elhajítottam" 4 év után a Carina megvan 21 év után is! Ezzel csak azt szeretném mondani a példámon keresztül, hogy az autó egy kiemelt tulajdonsága pl. gyorsulás, nem biztos, hogy hosszú évek használata után is annyira fontos lesz, hogy amiatt azt tartsuk meg.
Persze azóta már bánom, hogy nem mondjuk egy 4x4 turbós Celica-t, vagy egy 3.0 turbós Suprát vettem a Lancia helyett, pedig gondolkodtam rajtuk, csak pont helytelenül a katalógus (gyorsulási) érték alapján döntöttem! Celica vagy Supra tuti meglenne még ma is, mint a Carina...
A másik, nem kéne lenézni semmilyen autót sem, szerintem is lehet szeretni bármelyiket, lehet ragaszkodni az 1.4 benzinem manuális váltós autóhoz is, adhat az is élményt, pláne kicsit módosítva. Akinek 1.4-es, 1.6-os szívó benzines autója van, persze, hogy a manuális váltót favorizálja, hiszen a régi fajta automata váltó levesz vagy 20-30 lóerőt a motor teljesítményéből működési mechanizmusából eredendően, és 100 lóerőnél ez sok, emiatt egyébként régen én is utáltam az automata váltósokat, de már megszerettem, csak nagyobb szívó benzinem motorral az igaziak, vagy a turbo diesel-ekkel, de úgy maximum újonnan venném és addig tartanám meg amíg garanciális, használt autók közül a nagy 2.0 de inkább 3.0 automata szívó benzinest vennék, mint ahogyan vettem is a 2.0 automata Avensist, amit szintén nagyon szeretek vezetni, pedig nem megy úgy mint az 1.6-os könnyebb Carina-E manuális váltóval. Az asszony 1.6-os automata Clio-ja sem egy lassú tetű, annyira lelassult a forgalom, hogy még ha azzal megyek is előzök le majdnem mindenkit.
A manuális váltós 1.6-os Carinával szoktam ökörködni a Hungaroringen, tolom le a sokkal erősebb autókat, élvezem pörgetni leszabályzásig az automata Avensis-szel meg élvezem a nyugalmat, csúcsforgalomban megfizethetetlen, hogy nem kell állandóan csúsztatgatni a kuplungot az araszolásnál.
A Toyota hibridek is szuperek szerintem, pl. a Prius II olyan jó autó, hogy hiába nem tetszik a formája, majdnem vettünk egyet édesanyámnak.
Az a legjobb, ha van több fajta autó is a családban és mindig azt használhatjuk, amire a legjobban alkalmas.
Nekem az álomgarázsom ez lenne, ami nem teljesen elérhetetlen, pláne idővel, ahogyan egyre olcsóbbak lesznek:
1. Carina-E ami van, ez marad amíg szét nem rohad az tuti!
2. közel jövőben: MR-2 vagy MR-S hobbiautónak, pályázni, nyitott tetőzni stb. távoli jövőben GT-86
3. Lexus 300 GS automata első széria, bálna forma, élvezni a 3.0 szívó motort a 6 henger hangját és az automata váltót azokban a vonzó fotelokban, hétvégi kirándulósnak...
4. LEXUS IS 250 Sport Mark Levinson, tárgyalni megjelenni, de mindennapi használatra is tökéletes, nagyon szép az autó formája, nekem nagyon bejön, ha csak egy autóm lehetne és a Carina nem lenne, lehet ez lenne...
5. Prius II, városba futkározósnak...
Mindet tudnám nagyon szeretni, a Carinát meg szeretem is!
Béke bizony, gyűjtsünk az 5 beállós álomgarázsra!