Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1789669 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8535 Dátum: 2014.11.20 10:28:03 »
Biztos hogy minden téli körülmény között jó a 4 kerékhajtás, de igazán nagy hóbon, ónos esőben, jégen az se tutti megoldás, pláne mert nem csak az elindulás, haladás a problémás hanem a megállás. Itt a hegyen , vagy nálad Pécsett nyilván ismert, oda csúszik az autó ahová akar.
De a 4WD segít abban, hogy ne kezdjen el csúszni. Lejtőn is. Ugyanis, motorfékezve, mind a négy kereket egyenletesen "fogja" - ez pedig nagy előny ám  :yes: ! Az említett tükörjeges túrámon, a meredekebb lejtőkön úgy mentem le, hogy 4WD bekapcs, egyes, motorfék. Szépen fogta az autót - sokkal egyszerűbb volt, mint 2WD kocsival, üresben gurulva, a féket nyomva zsonglőrködni (elsőkerekes autónál, meredek & jeges lejtőn nem jó ötlet motorfékkel legurulni, mert ugye ilyenkor az első kerekek vannak csak (motor)fékezve, ami miatt kifarolhat az autó).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #8536 Dátum: 2014.11.20 10:33:01 »
Hogyne lett volna  :yes:
jah,a dupla ablaktörlő hátul.
láttam hollandiában ilyet pár éve.
irtó nagy találmány.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8537 Dátum: 2014.11.20 10:54:11 »
De a 4WD segít abban, hogy ne kezdjen el csúszni. Lejtőn is. Ugyanis, motorfékezve, mind a négy kereket egyenletesen "fogja" - ez pedig nagy előny ám  :yes: ! Az említett tükörjeges túrámon, a meredekebb lejtőkön úgy mentem le, hogy 4WD bekapcs, egyes, motorfék. Szépen fogta az autót - sokkal egyszerűbb volt, mint 2WD kocsival, üresben gurulva, a féket nyomva zsonglőrködni (elsőkerekes autónál, meredek & jeges lejtőn nem jó ötlet motorfékkel legurulni, mert ugye ilyenkor az első kerekek vannak csak (motor)fékezve, ami miatt kifarolhat az autó).
Üresben gurulva, fékezve tutti a legrosszabb, annál a motorfék is jobb.
De ahogy ecseteled tényleg jó lehet a 4wd.(  ha nem megy elég lassan motorfékkel akkor ott is fékezne kell, az eredmény pedig hasonló, mint a 2wd-nál ;))

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8538 Dátum: 2014.11.20 10:58:48 »
Üresben gurulva, fékezve tutti a legrosszabb, annál a motorfék is jobb.
De ahogy ecseteled tényleg jó lehet a 4wd.(  ha nem megy elég lassan motorfékkel akkor ott is fékezne kell, az eredmény pedig hasonló, mint a 2wd-nál ;))
Visszatérve a költségekre, arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mai modern 4x4 rendszerek nem hajtják ám folyamatosan mind a 4 kereket, csak akkor kapcsolják össze a tengelyeket, ha az alapból hajtott tengelyen kipörögnek a kerekek. Ezzel nagymértékben csökken a veszteség (fogyasztásban jelentkező differencia az egy tengelyen hajtott típusokhoz képest), tényleg annyi marad csak, hogy azt a kb 50-80kg plusz súlyt cipeli magával.
Ilyen féle az X-drive, a 4motion, a 4x4 és a többi is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8539 Dátum: 2014.11.20 11:09:50 »
Visszatérve a költségekre, arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mai modern 4x4 rendszerek nem hajtják ám folyamatosan mind a 4 kereket, csak akkor kapcsolják össze a tengelyeket, ha az alapból hajtott tengelyen kipörögnek a kerekek. Ezzel nagymértékben csökken a veszteség (fogyasztásban jelentkező differencia az egy tengelyen hajtott típusokhoz képest), tényleg annyi marad csak, hogy azt a kb 50-80kg plusz súlyt cipeli magával.
Ilyen féle az X-drive, a 4motion, a 4x4 és a többi is.
És az melyik, amelyik állandóan mind a négy kereket egyformán (vagy fix arányban) hajtja? Tudtommal a sima szgk-on van olyan (Audi stb )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8540 Dátum: 2014.11.20 11:12:31 »
Mégsem vesz egyikőtök sem 4WD-s autót  :hug:
Fogadjátok el, hogy az autóvásárlók nagyon nagy többsége hülye, nem tudja mire adjon ki sok (10) milliót, amikor autót vesz  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8541 Dátum: 2014.11.20 11:14:17 »
És az melyik, amelyik állandóan mind a négy kereket egyformán (vagy fix arányban) hajtja? Tudtommal a sima szgk-on van olyan (Audi stb )
Nem. az Audi quattro-ja is, úgy tudom, csak szükség esetén kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt.

Nem tudom, hogy ma az új autók között van-e folymatosan 4x4 hajtású autó...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8542 Dátum: 2014.11.20 11:25:08 »
Ez meg itt a (baromi ritka) Carina II kombi...



... és a (Carinához képest, meglepő módon, kevésbé ritka) V2-es Camry kombi:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8543 Dátum: 2014.11.20 11:26:20 »
Üresben gurulva, fékezve tutti a legrosszabb, annál a motorfék is jobb.
De ahogy ecseteled tényleg jó lehet a 4wd.(  ha nem megy elég lassan motorfékkel akkor ott is fékezne kell, az eredmény pedig hasonló, mint a 2wd-nál ;))
OK, persze, fékezés közbeni megcsúszástól nem véd meg a 4WD sem. De segíthet elkerülni ezt a helyzetet - tehát nagyobb lesz rá az esélyed, hogy épségben lejuss egy meredek, csúszós lejtőn.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8544 Dátum: 2014.11.20 11:31:51 »
És az melyik, amelyik állandóan mind a négy kereket egyformán (vagy fix arányban) hajtja? Tudtommal a sima szgk-on van olyan (Audi stb )
Ma már sima személyautón nem találsz állandó, "merev" négykerékhajtást. Ilyen amúgy anno pl. a régi Subarukban volt, mint amilyen pl. ez az 1800-as:



De ez tényleg "csak" arra volt jó, hogy havon-jégen-sárban tovább tudj haladni. Utána, a csúszós útfelületet elhagyva, és/vagy parkolás-manőverezés közben, ki kellett kapcsolni, különben meg tudott szorulni a hajtáslánc.

Az Audinál a Quattro rendszerrel debütált a személyautóikban a 4WD, és az kezdettől fogva egy meglehetősen fejlett, ténylegesen állandó használatra alkalmas, differenciál-művekkel ellátott 4WD rendszer volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8545 Dátum: 2014.11.20 11:34:07 »
Mégsem vesz egyikőtök sem 4WD-s autót  :hug:
Fogadjátok el, hogy az autóvásárlók nagyon nagy többsége hülye, nem tudja mire adjon ki sok (10) milliót, amikor autót vesz  :flowers:
Én csak azokat tartom hülyének, akik 4WD nélküli SUV-ot vesznek  :flowers: ... és szerintem elég alaposan és racionálisan kifejtettem, hogy miért. A négykerék-hajtás nélküli terepjáró értelmetlen dolog.

Azt pedig szerintem ugyancsak tudod, hogy én jelenleg miért nem veszek 4WD autót. Nincs túl sok négykerék-meghajtású Toyota kisautó a piacon. Ha lenne, olyat vettem volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8546 Dátum: 2014.11.20 12:48:29 »
. A négykerék-hajtás nélküli terepjáró értelmetlen dolog.
Szerintem a SUV és a terepjáró nem azonos kategória, itt tér el az álláspontunk.
Mert ilyen alapon a nagy kombikat vagy bármely egyéb családi kocsit is miért veszik meg 2WD-val, ha van 4WD-is? Ugyan az a felhasználási terület. Anyuci oviba/iskolába hordja vele a gyereket és elmegy bevásárolni. Oké, ez sarkítás, de ezzel azt akarom mondani, hogy nagyon sok SUV-ot ilyen felhasználásra vesznek. Teljesen normál napi használatra.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8547 Dátum: 2014.11.20 13:04:30 »
Oké, ez sarkítás, de ezzel azt akarom mondani, hogy nagyon sok SUV-ot ilyen felhasználásra vesznek. Teljesen normál napi használatra.
Ez így van. És már ezt önmagában véve is negatív dolognak tartom! A SUV eleve egy szinte felesleges autó-kategória - minél nagyobb, annál inkább igaz ez. Mert tényleg vicc, amikor anyu XC90-el megy a gyerekekért oviba, isibe  :nonono: ! Viszont, ha ezek után még a 4WD-t is kivesszük ezekből az autókból (aki kb. az egyetlen érdemi plusz tudásukat jelenti, mondjuk egy egyterűhöz képest), akkor válnak végképp felesleges, pazarló járművekké.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8548 Dátum: 2014.11.20 13:37:35 »
Szerintem a SUV és a terepjáró nem azonos kategória, itt tér el az álláspontunk.
Mert ilyen alapon a nagy kombikat vagy bármely egyéb családi kocsit is miért veszik meg 2WD-val, ha van 4WD-is? Ugyan az a felhasználási terület. Anyuci oviba/iskolába hordja vele a gyereket és elmegy bevásárolni. Oké, ez sarkítás, de ezzel azt akarom mondani, hogy nagyon sok SUV-ot ilyen felhasználásra vesznek. Teljesen normál napi használatra.

ott a pont. és most visszamutatnék a vita legelejére, miszerint az egyterűek rondák...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8549 Dátum: 2014.11.20 13:56:30 »
ott a pont. és most visszamutatnék a vita legelejére, miszerint az egyterűek rondák...
A SUV-ok pedig light-terepjárók. Ami 2WD-vel egy nagy vicc.

Nade nincs értelme ezt tovább ragozni :) ... az álláspontok elhangzottak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )