A két bekezdés nálad logikailag hogyan áll össze? Ha a vevő autója nem romlik el, az nem minőség - ellenben ha csendes, az minőség? Fura érvelés, nekem nem áll össze.
Másképpen fogalmazva, nem csak az a minőség, ami sose romlik el, hanem még egy nagy rakás egyéb tulajdonság is. Így már össze is áll a két bekezdés.
Ha egy autó megbízható, az a megbízhatóság egy faktora az autó minőségének, de semmiképpen sem kizárólagos kritérium. Minden, amiért a vevő hajlandó
fizetni, az mind a minőség tárgyköre - színválaszték, felszereltség választék, motorválaszték, karosszéria választék, finom anyagok, jó szigetelés, csillapított kezelőszervek, etc. - a lista igen hosszú, így
jól látható milyen nehéz dolga is van a tervező-,gyártó-,minőség-,anyag-,akusztikai-, mindenféle mérnököknek. Már önmagában az, hogy adott márka értékesítője, szervizese hogyan áll hozzám és az autómhoz is
része a márka minőségének, de a számla, amit kiállítanak - annak az anyaga, formája, bármilyen tulajdonsága - is a minőség része. Nem véletlen működtetnek ezek a cégek is minőségirányítási rendszereket és
ezzel párhuzamosan meg kell feleljenek az anyavállalat által kiadott politikáknak.
A minőségérzet meg egy filozófiai kérdés. Kutyacsont, bullshit. Ha megfogom azt a nyomorult műszerfalat és puha, akkor az minőség. Teljesen más kérdés, hogy anyagában ócska vagy sem, mert amikor megfogom puha és mint vásárlónak akkor és ott elsődleges kritériumom, hogy puha legyen, még akkor is ha 6 év múlva spontán elporlad az egész. Ha nem kritériumom, hogy puha legyen, viszont 20 év után is legyen műszerfal, nos így ez esetben természetesen nem teljesül ennél a példánál a minőségi kritériumom. Minden attól függ miért vagyok hajlandó fizetni. Ez piaci szempontból nagyon igaz, a minőséget meg a piac határozza meg.
A kedves vevő azt kapja, amit szeretne - amire telik neki. Ezért létezik bálnapénisz bőr is alapanyagként autóbelsőhöz, mert van rá fizetőképes kereslet(sajnos). Nem tudni ennek a bőrnek milyen a minősége máskülönben, de könnyen lehet, hogy szakítószilárdságra vagy keménységre teljesen eltérő értékekkel bír egy hagyományos autóipari bőr alapanyaghoz képest és rosszabb a tartóssága, kopásállósága, égési tesztje, de mégis ad valamit, amitől az minőség.