Azért fut még ezekből rengeteg az utakon, mer szarérthugyért lehet venni a különböző bontószökevényeket. Nincs áruk, de ennek nagyon komoly okai vannak!
Ezek az autók már idősek, és rám dóm módon hibásodnak meg. Persze baromi nagy a bele, kényelmes is, és ez elég a magyar VW-buziságnak. Csak éppen ésszerű oka nincs neki. Új autónak jók Voltak, de a szervizeken hihetetlen összegeket hagyott ott pl keresztapám. Sima 1,6 benzines autója volt, az olaj cserék rendre 60-80000 Ft volt. Azért is adta el, mert magasan ez a típus követelte tőle a legtöbb pénzt.
Azért veszik ennyien, mert Európában mindenütt népszerű a VW - keleten meg pláne - és még keleten belül is extra nagy a németautó-kultusz kishazánkban. A VW pedig maga
a német autó, az átlagpógár számára, aki nem akar/tud Audit-Bimmert-Mercit venni.
És persze vannak erényei ennek a Passatnak is. Amíg új/amikor jó, akkor tágas, kényelmes, komfortosan rugózik, jó a hangszigetelése, kiválóak az ülései, pontos a váltója, stabil a futóműve, remek az ergonómiája.
De ez csak az egyik oldala az éremnek. A másik viszont az, hogy ez a modell az utóbbi pár évtized leggyakrabban elromló VW-e - mert Piech ekkor döntötte el, hogy márpedig a VW prémium márka lesz, ezután pedig óriási hangsúlyt fektettek olyasmikre, mint pl. a szokásosnál jóval kisebb karosszéria-hézagok - ez pedig pénzbe került, amit máshol meg kellett fogni. Hol fogták meg? A beszállítóktól vásárolt cuccok árain. Ergo ebben az autóban a gyújtótrafótól kezdve a lengőkaron és a váltócsapágyon át a vízpumpáig minden gyakrabban romlik el, előbb szorul cserére, mint a kategória más típusainak a többségében. Vakulnak a fényszórók, mállik a szoftlakk, lötyögnek a vezetőülések, szarakodnak a központizárak, tönkremennek a gyújtáskapcsolók, beesnek az elektromos ablakok, stb stb stb stb.
Többek közt pont ezért olyan olcsó hozzá az alkatrész is
Maga a német (!) TÜV-statisztika is úgy fogalmaz, hogy a típus meghibásodási rátáját nézve nem igazán érthető, hogy miért ilyen népszerű használtan. Úgy gondolom, ennél beszédesebb "ajánlólevél" nem kell erről az autóról!
Félreértés ne essék, erről van szó: Passat B5, 3B modell, 1996-2000 között gyártva.