Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1789776 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6855 Dátum: 2014.05.06 10:22:16 »
jó, lehet. mondjuk aki márkaszervizbe rohangál minden kis gonddal ami elöjön úgy lehet.  ha nekem nem lenne a skoda guru elhivatott spanom akihez hordom a sok kis gonddal már én is kivágtam volna a skodát.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6856 Dátum: 2014.05.06 11:04:38 »
Koma, márkaszervizről beszélünk, és 70-150.000km futás között. Mindent megkapott az autó, amit a karbantartási könyve előírt. Mégegyszer mondom, pontosan azért adta el keresztapám az autót, mert majdnem duplájába került az alapmotoros Passat karbantartása (említésre méltó hibák nélkül!), mint előtte, vagy éppen utána a Vetcra fenntartása.  :excl:

Nem légből kapott infó, hanem tény.  ;)
Azért egy Toyotaszervizben is ott tudnál hagyni ennyit :yes:. Csak egy két dolog legyen esedékes az alapszerviz felett: fék (tárcsa,betét, folyadék) az összes szűrő (a légszűrő nekem 7.800Ft, csak gyári van), váltóolajcsere, hűtőfolyadék stb

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Milyen autót vegyek?
« Válasz #6857 Dátum: 2014.05.06 11:27:32 »

Azért egy Toyotaszervizben is ott tudnál hagyni ennyit :yes:. Csak egy két dolog legyen esedékes az alapszerviz felett: fék (tárcsa,betét, folyadék) az összes szűrő (a légszűrő nekem 7.800Ft, csak gyári van), váltóolajcsere, hűtőfolyadék stb
Errol inkabb kérdezd whist! ;) Nagyszervizre sem hagyott ott meg 50e-nél többet, a mostani köztes kijött neki 31000-ből. Miről is beszélünk?! Egy dizel középkategóriás autóról!!! Igen, egy japánról, ami hű, de "drága"...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #6858 Dátum: 2014.05.06 12:33:39 »
Akinek ez számít annak ott a swift: haver 12 évesét még mindig márkaszervizbe hordja és a legdrágább beavatkozás egy benézett kanyar miatti keréktörés volt, valami 90 ezer.
Mondták neki hogy 13 évesen jöhet majd a küszöbcsere ami húzós lesz, de valszeg még mindig olcsóbb mint másik kocsit venni.
Ablaktörlő lapátot is ott cseréltetett 5000ft, lehet tescoban megúszta volna 3-ból, de az már pennyfukk kategória lenne.
UI: mindketten shell nitrot tankolunk. Burzsuj népség vagyunk :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6859 Dátum: 2014.05.06 15:35:56 »
Azért egy Toyotaszervizben is ott tudnál hagyni ennyit :yes:. Csak egy két dolog legyen esedékes az alapszerviz felett: fék (tárcsa,betét, folyadék) az összes szűrő (a légszűrő nekem 7.800Ft, csak gyári van), váltóolajcsere, hűtőfolyadék stb
Persze, ha ezek mind egyszerre jönnek össze, akkor sok lehet.
De ez nagyon-nagyon ritkán fordul elő szerintem. Inkább eloszlik a kopós cuccok cseréje, leginkább 100e km-hez közel vagy a felett jön be egy-két plusz tétel az alapcsomagon felül.
A Toyota oldalon le lehet csekkolni, hogy a 4+ szervizcsomagok mennyibe kerülnek, illetve a főbb kopó cuccok árai is ott vannak (betét, tárcsa, lengéscsillapító stb).
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6860 Dátum: 2014.05.06 15:52:03 »
En sem koltottem 5x ezernel (olaj mar benne van) tobbet sose az Auris szervizere, igaz en vittem az olajat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6861 Dátum: 2014.05.06 19:17:39 »
Errol inkabb kérdezd whist! ;) Nagyszervizre sem hagyott ott meg 50e-nél többet, a mostani köztes kijött neki 31000-ből. Miről is beszélünk?! Egy dizel középkategóriás autóról!!! Igen, egy japánról, ami hű, de "drága"...
A legnagyobb szervizen 4 éves korában volt a kocsi, ott elég sok mindent cseréltek, plusz volt zörgés elhárítás, izzócsere.
Sorrendben ilyen összegek voltak: 19 - 32 - 20 - 70 - 33 - 31e. Drága a japán, na  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6862 Dátum: 2014.05.06 20:02:58 »
A legnagyobb szervizen 4 éves korában volt a kocsi, ott elég sok mindent cseréltek, plusz volt zörgés elhárítás, izzócsere.
Sorrendben ilyen összegek voltak: 19 - 32 - 20 - 70 - 33 - 31e. Drága a japán, na  ;)
én a tavasszal a legutóbbi szervizre valami 110 ropit fizettem. mondjuk abban benne volt egy kárpittisztítás is.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6863 Dátum: 2014.05.06 20:16:28 »
Mert sajnos a Mazdak szervizkoltsege nem hiresen alacsonyak  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6864 Dátum: 2014.05.06 21:09:50 »
Azért fut még ezekből rengeteg az utakon, mer szarérthugyért lehet venni a különböző bontószökevényeket. Nincs áruk, de ennek nagyon komoly okai vannak!
Ezek az autók már idősek, és rám dóm módon hibásodnak meg. Persze baromi nagy a bele, kényelmes is, és ez elég a magyar VW-buziságnak. Csak éppen ésszerű oka nincs neki. Új autónak jók Voltak, de a szervizeken hihetetlen összegeket hagyott ott pl keresztapám. Sima 1,6 benzines autója volt, az olaj cserék rendre 60-80000 Ft volt. Azért is adta el, mert magasan ez a típus követelte tőle a legtöbb pénzt.
Azért veszik ennyien, mert Európában mindenütt népszerű a VW - keleten meg pláne - és még keleten belül is extra nagy a németautó-kultusz kishazánkban. A VW pedig maga a német autó, az átlagpógár számára, aki nem akar/tud Audit-Bimmert-Mercit venni.

És persze vannak erényei ennek a Passatnak is. Amíg új/amikor jó, akkor tágas, kényelmes, komfortosan rugózik, jó a hangszigetelése, kiválóak az ülései, pontos a váltója, stabil a futóműve, remek az ergonómiája.

De ez csak az egyik oldala az éremnek. A másik viszont az, hogy ez a modell az utóbbi pár évtized leggyakrabban elromló VW-e - mert Piech ekkor döntötte el, hogy márpedig a VW prémium márka lesz, ezután pedig óriási hangsúlyt fektettek olyasmikre, mint pl. a szokásosnál jóval kisebb karosszéria-hézagok - ez pedig pénzbe került, amit máshol meg kellett fogni. Hol fogták meg? A beszállítóktól vásárolt cuccok árain. Ergo ebben az autóban a gyújtótrafótól kezdve a lengőkaron és a váltócsapágyon át a vízpumpáig minden gyakrabban romlik el, előbb szorul cserére, mint a kategória más típusainak a többségében. Vakulnak a fényszórók, mállik a szoftlakk, lötyögnek a vezetőülések, szarakodnak a központizárak, tönkremennek a gyújtáskapcsolók, beesnek az elektromos ablakok, stb stb stb stb.

Többek közt pont ezért olyan olcsó hozzá az alkatrész is  :excl:

Maga a német (!) TÜV-statisztika is úgy fogalmaz, hogy a típus meghibásodási rátáját nézve nem igazán érthető, hogy miért ilyen népszerű használtan. Úgy gondolom, ennél beszédesebb "ajánlólevél" nem kell erről az autóról!

Félreértés ne essék, erről van szó: Passat B5, 3B modell, 1996-2000 között gyártva.

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.06 21:14:24 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6865 Dátum: 2014.05.06 21:16:16 »
Jó, persze azt látom-hallom hogy itthon az "elmegy ez még" hozzáállás van, csörög csattog a futómű, füstöl a motor de megy. Ha olyan lerohadós lenne mint pl egy olasz vagy francia, akkor azért kerülnék.
Ritkábban hagy az út szélén, mint egy korabeli Marea vagy Laguna - de összességében véve nem romlik el ritkábban, és nem költesz kevesebbet a javítására - sőt!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6866 Dátum: 2014.05.06 21:23:24 »
Véleményem szerint a VW utoljára a B4-es Passat - III-as Golf esetében gyártott tartós autót...
A Golf III (és a Vento) VW-es körökben (is) úgy ismert, mint az utóbbi 30 év legrosszabb minőségű VW-e  :flowers: ... Kemény anyagok az utastérben, a Golf II-höz/Jetta II-höz képest láthatóan hanyagabb kidolgozás, csörgő-zörgő beltér - és rohadnak! Jobban, mint az elődeik! Emellett a beszállított alkatrészek minősége is sokat zuhant a II-eshez képest. A Golf III/Vento a Lopez-korszak szülötte a VW-nél, ez pedig nem jó ómen.

Az utód, tehát a Golf IV/Bora ugyan valamivel gyakrabban meghibásodó, de emellett sokkal minőségibb, és tartósabb autó. Kívül-belül. Korrózió-védelem terén pl. óriási volt az ugrás. Még tovább lépve pedig, a Golf V/Jetta III már egyszerre nyújt minőséget, ÉS vállalható megbízhatóságot. Golf III-hoz képest fényévekkel jobb autók ezek  :yes: !

Szóval, bocsi Mester, de ez a dolog, hogy pont a Golf III (meg a Passat B4) lett volna az utolsó tartós VW - nagyon nem stimmel  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6867 Dátum: 2014.05.06 21:36:25 »
Don Prego!

És mi van a Mazda 626-al?  :?:
Szerintem nagyon korrekt autó, a szó jó értelmében véve elég igénytelen és japán.  ;)

700-800 ezerért kapsz elég szépeket 2000 évjárat körül.  :yes:

Elhiszem, hogy a B5 Passat rossznak számít a többi, egyébként nagyon megbízható VW-hez képest.
DE, szerintem bármelyik olaszt, vagy fhansziát alapból veri.  :whistling:

Miért sz.r itthon belőle a kínálat?
Mert az egyik leggyakrabban behozott típus, amiket 1000-2000 Euróért behoznak a nepperek, majd kis polír, szilikon és dísztárcsa, máris viszi a buta magyar 800-ért.  :flowers:

Ha viszont kifognál egy TÉNYLEG megkímélt darabot, szerintem nem lenne okod panaszra.  :whistling:

Motorikusan a 90 lovas TDI és a 125 lovas szívó 1.8 ajánlott.  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6868 Dátum: 2014.05.06 21:53:36 »
Ergo ebben az autóban a gyújtótrafótól kezdve a lengőkaron és a váltócsapágyon át a vízpumpáig minden gyakrabban romlik el, előbb szorul cserére, mint a kategória más típusainak a többségében. Vakulnak a fényszórók, mállik a szoftlakk, lötyögnek a vezetőülések, szarakodnak a központizárak, tönkremennek a gyújtáskapcsolók, beesnek az elektromos ablakok, stb stb stb stb.

Többek közt pont ezért olyan olcsó hozzá az alkatrész is  :excl:

Emlékeztet valamire  :innocent:
Kappánál is futómű igényel törődést, a zárban el szokott fáradni pár mikrokapcsoló, ami miatt a kp zár meg a belső világítás elmegy: eleve masszív szívás megbontani az ajtót, mert van valami hangszigetelő ráragasztva, a zár nem bontható: vagy veszel újat, vagy szétfúrod benne a szegecseket és hozzáférsz a kapcsolókhoz.
Az ablakemelőben egy műanyag csiga szokott eltörni, javasolt kiöntetni bronzból, örök élet+1nap, persze ajtót le kell bontani.
Valami fűtőmotor vagy radiátor cseréjéhez a komplett motort ki kell venni csak úgy lehet hozzáférni.
Mivel kisszériás autó, ezért nehéz hozzá pár alkatrészt beszerezni, vagy drága (pl: egy lengéscsillapító 20-25e Ft, szélvédő 90e).
Tényleg nem értem mi a gond :D

Don Prego!

És mi van a Mazda 626-al?  :?:
Szerintem nagyon korrekt autó, a szó jó értelmében véve elég igénytelen és japán.  ;)

700-800 ezerért kapsz elég szépeket 2000 évjárat körül.  :yes:
Tetszene, még nem próbáltam, de amikor beültem egy Nissan Primérába (valami 2002 körüli évjárat, aminek először volt tolatókamerája) és ott is tapasztaltam ezt a nem tudom elfordítani a kormányt a lábamtól dolgot (pedig az is egy batár gép), nagyon elment a kedvem a japánoktól, úgy látszik tényleg megálltak valahol 160 centis embereknél tervezéskor :D

Motorikusan a 90 lovas TDI és a 125 lovas szívó 1.8 ajánlott.  :flowers:
A dízelek 300e km környékére vannak visszatekerve, az 1.8 benyások 200 alá. Az 1.8 benyel 9 lityót ahogy néztem (az 1.6 is). Amúgy a zsengém egy Highline felszereltség háromküllős kormánnyal és félbőr ülésekkel  :innocent:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6869 Dátum: 2014.05.06 22:01:47 »
Emlékeztet valamire  :innocent:
Kappánál is futómű igényel törődést, a zárban el szokott fáradni pár mikrokapcsoló, ami miatt a kp zár meg a belső világítás elmegy: eleve masszív szívás megbontani az ajtót, mert van valami hangszigetelő ráragasztva, a zár nem bontható: vagy veszel újat, vagy szétfúrod benne a szegecseket és hozzáférsz a kapcsolókhoz.
Az ablakemelőben egy műanyag csiga szokott eltörni, javasolt kiöntetni bronzból, örök élet+1nap, persze ajtót le kell bontani.
Valami fűtőmotor vagy radiátor cseréjéhez a komplett motort ki kell venni csak úgy lehet hozzáférni.
Mivel kisszériás autó, ezért nehéz hozzá pár alkatrészt beszerezni, vagy drága (pl: egy lengéscsillapító 20-25e Ft, szélvédő 90e).
Tényleg nem értem mi a gond :D
Tetszene, még nem próbáltam, de amikor beültem egy Nissan Primérába (valami 2002 körüli évjárat, aminek először volt tolatókamerája) és ott is tapasztaltam ezt a nem tudom elfordítani a kormányt a lábamtól dolgot (pedig az is egy batár gép), nagyon elment a kedvem a japánoktól, úgy látszik tényleg megálltak valahol 160 centis embereknél tervezéskor :D
A dízelek 300e km környékére vannak visszatekerve, az 1.8 benyások 200 alá. Az 1.8 benyel 9 lityót ahogy néztem (az 1.6 is). Amúgy a zsengém egy Highline felszereltség háromküllős kormánnyal és félbőr ülésekkel  :innocent:
Mondom én, hogy egy jó Carina vagy Avensis ;) Több 3XL méretű fórumtárs elvan jól vele :yes: Én pl. "csak" 180 vagyok, de 110 feletti derékbőséggel :)