Igen, én is így gondolom az itthoni nagyátlag morált, már ami az autók állapotát illeti: világít a check engine, kopog kicsit a futómű, húz a kormány, rángat a kuplung, kormol kicsit jobban, mint kéne, de MEGY...
A Passatra kb EZ a jellemző, nem feltétlen, hogy áll az út mellett.
De ismerve a Te eddigi hozzáállásodat a Corollához, mindig törekszel arra, hogy VALÓBAN rendben legyen, ebbe a képbe, viszont nagyon csúnyűn belerondítana a "púpos" Passat. Véleményem szerint a VW utoljára a B4-es Passat - III-as Golf esetében gyártott tartós autót, ezek manapság bár öregek már, de az alkatrészek hozzájuk tényleg kis pénzekbe kerülnek, legalábbis az utángyártottak (minőség?)... Viszont egy szép GolfIII TDi (90LE) még ma is vonzó lenne számomra, ha ingázós munkám lenne. Az újabb típusokat, azonban kizárnám.
A Galant olyannyira tetszik nekem is, hogy az Avensis előtt frankón ezeket nézegettem, a 2,0-ás benzinmotorral. Félelmetesen olcsók voltak már tavaly januárban is a mobilén, 2200EUR környékén már szinte fullos példányok voltak nagyon szép állapotban. Aztán mégis maradtam a Toyota mellett, mert ezt ismerem. Az Avensishez kb majdnem ugyanazok a motoralkarészek kellenek, mint a Corollához, és, ami fontosabb ennél, pontosan ugyanannyiba kerül hozzá minden! Holott, 1 kategóriával nagyobb annál minden tekintetben...
Az Accord túl alacsony és "fapados"(=sportos) lenne neked, szerintem. Pláne, hogy a derekad sem 100-as.
A Marea méretre kompakt, kevésbé minőségi autó, ebben az összevetésben nem látom értelmét...
A Galant és az Ave a két favoritom ezek közül továbbra is, ezekben unatkoznál vezetés közben, de mindig odaérnél velük, ahová elindultál... Kompromisszumot kizárólag csak optikailag vállalnál...