Az, hogy Te mennyit kapsz egy 8-9 éves autóért (ha már itt tartunk) sokkal inkább állapot és futásteljesítmény függő, mint márka.
Ez rendben van, de ha ugyanaz az ember használná, akkor ez nem faktor.
Egyébként pedig de, létező dolog az értékvesztés és a kor relációja. Nézd meg egy adott márka adott évjáratát a hahun, vedd le a két széléről a nyilvánvalóan nem odavaló autókat (ott felejtett hirdetés, illetve okkal alulárazottak), számolj belőle egy átlagárat, majd tedd meg ugyanezt a környező évjáratokkal is! (Nyilván csak olyanokkal érdemes számolni, ahol évjáratonként van nagyságrendileg legalább 25 érvényes ár, különben torzítani fog a minta.)
Kapni fogsz egyrészt egy tendenciát: az idő előrehaladtával egyre kevésbé fog csökkenni az ár, és egy ponton - hozzávetőleg fél millió környékén, a kor itt mindegy - bekövetkezik, amit mondasz, hogy adott esetben többet ér egy évekkel idősebb, de jobb állapotú autó, mint egy akár 3-4 évvel fiatalabb, de széthajtott járgány - másrészt pedig egy különbséget: másfél millió környékén évente 100-150ezer az árcsökkenés. Természetesen ezt nem lehet hónapra, vagy napokra lebontani, tehát előfordulhat, hogy pár hét alatt nagyot esik, vagy hogy hónapokig nem változik, esetleg nő egy picit az átlagár, de éves szinten létezik a tendencia. És bizony, márka-, típusfüggő is: a honda Jazzek nagyon tartják az árukat, pár éve nézegettem, hogy a használható legolcsóbbak is 1,5M környékén voltak, most kb. 5 év elteltével ez valamivel 1 millka fölött van, miközben mondjuk a 2,5 éve 2M-ért kínált Avensisemet most 1,4M-ért tudnám föltenni, már ha el is akarnám adni...