A VVT-i olajevés speciel az utóbbi idők leginkább márkaimázs-romboló típus hibája. Igenis típushiba, nagyon sok motornál előjött és sajnos a legnagyobb problémája, hogy semmiképpen sem lehetsz biztos benne hogy a te autódat vagy az általad kiszemelt használt autót nem érinti / nem fogja érinteni, valamint egy próbaút alatt vagy műszeresen nem diagnosztizálható.
Ez sok embert visszatart a VVT-i vásárlásától, illetve akik belefutottak (joggal) fogalmaznak meg kritikát a márkával kapcsolatban. Hiába példamutató ahogy a Toyota 7 év v. 180e km-ig biztosította a garanciális javítást, sok esetben, a hazai gyakorlat miatt (a nem-márkaszervizes karbantartások) ebből kiestek, vagy csak nem tudtak a lehetőségről. Most már minden ilyen motor túl van a 7 éves korán, tehát a most ezzel szembesülőknek ez már nem nyújt segítséget.
Én úgy értettem, hogy például az 1.8-as VVT-i motorra nem jellemző az olajevés.
1.4 és 1.6-ból pedig faceliftest kell venni és akkor szintén nem kell tartani ettől a hibától.
Egyébként meg, az a helyzet, hogy a "laikusok" nagy része nem is ismeri ezt a problémát és akik pedig erre hajlamos autót birtokolnak, azok sem nagyon panaszkodnak miatta.
Lehet, hogy éppen szerencsések, és az övék nem eszi, de az is lehet, hogy megéri nekik rákölteni 100-200 ezer Forintot, hogy további x évig hibátlan autójuk legyen.
Ha például megnézem a mi bordó Corollánkat, most kapta meg a 150 ezres szervízt, nem eszi az olajat, és két és fél év alatt, SEMMI hibája nem volt.
(Ment bele 45 ezer kilóméter ennyi idő alatt.)
Ha valamikor előjönne ez a probléma, még mindig úgy érezném, hogy erre a hibára fel voltam készülve, tudtam róla, hogy előjöhet, ergo nem ér váratlanul, és tudom, hogy ha megcsináltatom, nem is fog többet előfordulni.
Aki meg ezért
nem mer VVT-i motort venni, az vegyen nyugodtan egy olasz vagy francia autót, ott aztán nagyon megbízható konstrukcióval van dolga.