Palaczk a német piacról beszélt...az, hogy a német piac nem kultiválja a jetta-corolla sedant, attól még lehetnek arányosak és szépek. Ilyen értelemben az összes japán autó, kiváltképp a Lexus egy nagy kalap sz.r, mert a német piacon halottak.
Nem. Nem az autók valós kvalitásairól volt szó, hanem a megítélésükről. A német piac pedig reprezentatív ebből a szempontból, a többi nyugat-európai országra nézve is. A szedán, prémium márkák kivételével, nem menő nyugaton. Minél kisebb, annál kevésbé menő. A kompakt szedán már-már ciki, vagy legalábbis nagyon papás. A kis szedánt, á la Thalia, gyakorlatilag nem is ismerik. Anno pl. a VW (Derby) és az Opel (Corsa A TR) megpróbálkozott vele, de a piacon mindkét modell bukás volt, le is álltak velük.
VW Derby
Opel Corsa TR
Ez nem arról szól, hogy nekünk el kell-e fogadni ezt az álláspontot. Nem kell; de akkor legyünk tisztában vele, hogy ez annyit jelent, hogy ebben a kérdésben az olyasmi piacok álláspontjához orientálódunk, mint a Balkán, az ex-SZU, Törökország vagy India - és nem Európa fejlettebb feléhez. A felsorolt helyeken menők a kisebb szedánok is. Úgy általában a szedán. De nyugaton nem az (kivéve a prémiumokat, és a felső kategóriát).
----------------------------
A Lexus azért sikertelen a nagy európai piacokon (nemcsak a németeknél), mert a prémium kategóriában az európai vevő végtelenül konzervatív. Ez egy teljesen más történet.