ebben igazad van, én vw felárért (itt árban már a toyotánál vagyunk) nem csinálnám ezt a bohockodást a sok kis apró nyűggel.
viszont nézd már meg Bepi is miket csinál a kocsijával. nekem továbbra is elfogadhatatlan hogy egy toyota motort meg kell így bontani.
innentől ugyanott tartunk mintha németet vettem volna.
Mit? Még mindig azon rugózol, hogy gyűrűztetnem kellett? ÉS?
Ismert hiba volt, amit tudtam, hogy valszeg egyszer nekem is meg kell oldanom, csak ezt nem idénre terveztem. Azonban, az elmúlt majdnem 800km alapján kezdek megnyugodni, mert az olajszintem ugyanúgy a maxon van, mint a betöltéskor.
Nálam ezen kívül nincs hiba! Melyik német, vagy bármelyik EU-i 15. éves autó esetében tudod ezt elmondani? Ennek volt egy méregfoga, amit most kihúztam.
Ennyi, nem több. És ez nem került több százezerbe sem. Egy német autóra 80.000km-ként elköltesz ugyanennyi pénzt a futóműre, lengéscsillapítókra, kutyacsontokra, szilentekre. Nálam ezek 230.000km után is gyáriak és tökéletesek.
És a különbség itt van.
Nincsenek nem várt elektronikai malőrök, mégcsak kiégett izzók sem. Nincsenek "check engine"-ek, váltóhibák, vezérműláncnyúlásból adódó vezérlés átugrásból keletkezett motorsérülések.
Ja.., volt egy generátor diódahíd cserém is 30.000km alatt, ami meghibásodás. Húha, a falnak megyek mindjárt tőle, hogy 20.000-et kifizettem érte.
Azt gondolom, hogy egy 15 éves japán márkájú autóra rá kell számolni évi kb 50.000Ft-nyi javítási költséget átlagban, mert ezek sem lesznek fiatalabbak. Azt elvárni, hogy ennyi idősen is konkrétan hibátlanok legyenek, nem lehet, aki megteszi, az téved.
Sajnálatos, hogy olajfogyasztós a motor, de jó minőségben moderált áron tökéletes közelire javítható. Ez nem alattomos hiba, hanem ismert, tervezhető.
Megjegyzem, mivel közel maximalista vagyok az autómmal kapcsolatban minden tekintetben, nem hagyhattam, hogy az emisszióm rossz legyen. Ez számomra égő, kellemetlen volt a vizsgán, ezért csináltattam meg, nem első sorban a kb 3000km/l olajfogyás miatt. Azzal együtt lehetne élni... De a tudattal, hogy "át kellett rúgdosni" egy műszaki vizsgán... hány ember van, aki szarik az emisszióra?!
Elvihettem volna az általam eddig is preferált szervizbe vizsgára, ott szó nélkül átment volna, mondták. Csak akkor az ég világon semmi értelme nem lenne annak, hogy mindig minden szerviz, javítás alkalmával a tőlem teljető legjobb és legszakszerűbb módon tartom karban az autót.