az a baj, hogy te vagy az ,aki nem érti. én értem, hogy neked ez egy fontos extra. a túlnyomó többségnek meg nem az. nem kéne hülyének tartani az a sokmillió vásárlót, aki rengeteg pénzt költ el és eközben preferenciasorrendet állít fel arról, hogy mit tudjon az autója. és ebben a sorrendben az összkerékhajtás igencsak hátul áll. az autoscout szerint a németeknél eladó kocsik 10%-a összkerekes. a svájciaknál is kevesebb, mint 30%.
miről beszélünk?
Arról, amit te magad is írsz. Hogy szerintem ezek az emberek nagyon rosszul döntenek. Konkrétan a SUV-okról volt csak szó, ezt azért írom, mert kezded belekeverni a teljes autóállományt
! Én úgy gondolom, hogy valaki vagy ne vegyen SUV-ot (mert a 4WD nélkül szinte csak a hátrányokat cipeli, az egyetlen magas üléspozíciót, mint előnyt leszámítva) - vagy ha azt vesz, akkor 4WD-vel vegye, mert az a lényege.
De már csak ugyanazt forgatjuk. Igen, arról van szó szerintem hülyeség 2WD SUV-ot venni - méghozzá orbitális nagy hülyeség. Marhaság, baromság, eszetlenség, stb
És akkor ismét leírom: egy egyterűben is magasan ülsz, de annak jobb a futóműve, alacsonyabb a súlypontja, jobb a helykihasználása, és nem valami eszetlen méretű gumi van rajta. Cserébe családi doboznak néz ki? Nem tetszik? OK, akkor "normál" személyautót kell venni. De ha "terepjáró", akkor 4WD legyen.
És, igen, tudom, hogy egy 4WD SUV nem ér a közelébe egy valódi terepjárónak (ezért is tettem idézőjelbe). Bár azért pl. egy Touareg vagy Cayenne csak a legdurvább terepen marad le mondjuk egy G-Merci vagy Landcruiser mögül... de OK, nem tudják ugyanazt. Viszont, KEMÉNY terepre már tényleg csak a saját elhatározásából megy be az ember. Ellenben nagy hóban/jégen közlekedésre, felázott emelkedő földúton autózásra, vizes-sáros mezőről kiszabadulásra stb. egy 4WD SUV is tökéletes.
Értem, hogy sokan mégis inkább 2WD SUV-ot vesznek. A véleményemet róluk lásd fönt
! A gyártóknak eleve nem is lenne szabad ezeket az autókat 2WD-vel kínálni, egyáltalán.