A használtautós portálokon lévő számok nem bizonyítanak semmit. Az nem ér semmit szerintem, hogy általános trend többet kérni egy dízelért, mint egy benzinesért - és erre számítani. Az csak szerencse dolga, ha valóban annyiért el is tudja adni az ember.
Egy átlagember, amikor odajut, hogy eladja az autót, számtalan olyan dolgot kell még belekalkuláljon, ami sokkal, de sokkal fajsúlyosabb, mint pl. az, hogy épp dízel-e vagy sem. Millió ezer más tényezővel próbálják az eladók felpumpálni az árat, például az óratekergetéssel is.
Állapotot kell venni, ezt már sokan mások is leírták. És a dízel használtan, bizonyára nagyobb kockázati tényezőnek számít állapotban, mint a benzines - nem kevés ember szemében. És annál inkább így van, ahogyan öregszik az autó. Csakhát a motor belsejébe nehezbben látni, mint a festéket vastagságot mérővel, ezért aztán a "dízel felárral" könnyebb trükközni. Na erre kalkulálgatni - ráadásul az autó vásárlásakor - szerintem baromság.
Meg ezer más dolog is figyelembe kell venni, volt-e bármilyen sérülés, családi ok, belső koptatás, kifolyt-e a zacskós tej a hátsó ülésre, rágta-e a nyest a fékcsöveket, kapott-e kavicsot a szélvédő... esetleg ellopták.