igaz, és igaz. én mindenesetre akkor is olyan kocsit keresnék, ami ismerősé volt. a piacról meg vennék egy 323-as mazdát. de szimpatizálok a 306-os pözsóval is
vagy megkérném a szerelőmet, hogy keressen nekem egy kocsit, amit magának is megvenne...öcsémnek így lett kocsija és egyelőre bejött ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Mondjuk úgy, hogy ismerőstől meg mernék venni pár olyan típust is, amit idegentől nem. De elég kicsi ez a halmaz. Bármilyen gondos karbantartás, ismert előélet mellett is adott a nagyobb meghibásodási valószínűség - ez "be van építve" az alkatrészekbe.
306-osból legfeljebb a kabriót merném megvenni, 2. (vagy 3.) autó szerepkörben, mert így nem számítana (annyira) a problémás mivolta. Mert sajnos az. A következő jellemző problémákat említi az AutoBild 2010-es TÜV-statja: elszakadó gáz- és kuplungbowdenek, meghibásodó üzemanyagpumpák, gyújtásvezérlők és -trafók, hűtő-ventillátorok és vízcsövek; átégő hengerfej-tömítések Ezekre panaszkodnak az ő tapasztalataik szerint az átlagnál gyakrabban a 306-os tulajok. Emellett, a 10-11 éves korosztályban adott egy 26 %-os bukási arány (az említett Megane I 25.4 %-ot tud), míg az ugyanennyi idős E11-es Corollánál ez 12.9 % - és a Corollánál a felsorolt hibák közül csak a hengerfej-tömítést említik (ne felejtsük el, hogy Németországról beszélünk - autópálya, tartós padlógáz... De ez persze mindkét típusnak "mentség").
A Mazda 323 19.3 %-os bukási arányt tud ebben a korosztályban.
Adalék információ a felsorolt típusok átlagos futása az adott korosztályban - az eredményt amúgy nem árnyalja, lévén kvázi egyforma: 323 117 ezer km, 306 125 ezer, Megane 113 ezer, Corolla 119 ezer.
Viszonyítási alapként, az adott korosztály legjobbja, illetve legrosszabbja: Toyota RAV4, 10.2 %, 117 ezer km; illetve Ford Ka, 35.0 %, 60 ezer km.