Én nem erre gondoltam. Ha komolyan autót akarsz venni, akkor tájékozódsz előre, hogy a 7,5M listaárú autót már 6-ért elhozhatod - például egy toyotás fórumon.... Ekkor a 6 kezd a fejedben lebegni, és nem (biztos, hogy) számolsz a lentebbiekkel, hogy az árlistán szereplő ár még nem tartalmazza a metálfény, a forgalomba helyezés költségeit, és olyan dolgokat, amiket vagy nem kapsz meg a gyártótól, vagy aranyáron, ezért érdemes másutt beletetetni (tipikus eset a csomagtértálca, váltózár, riasztó, etc.), ezek nincsenek benne a listaárban. Természetesen ha az eredeti 7,5M-ból indulsz ki, akkor még mindig beljebb vagy, de ha komoly érdeklődő vagy, akkor te is tudod, hogy a 7,5M ár tk. fiktív ár, és lényegesen kevesebbel számolhatsz.
Pont, hogy nem. Az általam említett 7,5M-s példa mindent tartalmaz, listaáron összeadva, amit szeretnék, cakkum pakk forgalomba helyezéssel együtt. Mint amikor minden adatot otthon összeadsz egyenként, alapár+extra+metál+egyéb költségek. Minden infó publikus, nem "lebeg" semmi a fejedben, mert a matek az világos. Majd bemész tárgyalni azzal amit összeállítottál, és kijön mit adnak mindebből ingyen, vagy kedvezményesen. Nekem így jött ki a Verso 1,5M-val olcsóbban, mint a listákon szereplő alapár. A 12ezres csomagtértálca nem mérvadó példa egy ekkora nagyságrendnél, azt én is másutt vettem, de csak azért, mert ott a gyárinál sokkal jobb minőségű.