Sziasztok!
Látom itt 2 éve "behalt" a topic. Gondoltam - ha valaki gondolkodik egy Yaris III-on - leírom az első tapasztalataimat, amiket az előző Yaris II-hez képest is összehasonlíthatok. A motorral kezdem, de hamar be is fejezem, mert az előző 1.0-ás volt, a mostani meg 1.33-as. A régebbihez képest érződik a 30 plusz Le, de csak ha pörgetem. Ami nekem elsőre furcsa volt, az a motor karakterisztikája. Olyan lustának érződik minden egyes fokozatban, de ha nem vesszük le a lábunkat a gázról és csak egy kicsit pörgetjük feljebb (2200-2400) minden egyes fokozatban, akkor nagyon jó haladás érhető el.
A váltó sokkal pontosabb az elődjénél (ez egy szuper műszer), a kuplungot viszont egy kicsit szokni kellett. A hátremenetet jelen esetben is gyakran nem tudom egyből kapcsolni, de még egy kuplung s megoldódik (ez a korábbi autóban is ilyen volt).
A rugózása a korábbi autómnak is jó volt, ebben a szekérben viszont érződik, hogy a mérnökök sokat dolgoztak a stabilitáson. Igaz valamivel laposabb és hosszabb is az autó, de sokkal kevésbé pattog el az úttól még rossz aszfalt esetén is. A futóműzaj nagyon nem hallatszik be, ahogy a menetszél sem. Előbb hallom a motor zúgását, mint a menetszél hangját. A motor hangja meg olyan morgós. Alacsony fordulaton szinte csak egy alapmorgás hallatszik -ez annyira nekem nem tetszetős - viszont magasabb tartományban nagyon szép hangja van.
A kezelő szervek ismerősek, logikusan elhelyezettek, jól átlátható. A lámpának erős fénye van, hamar be lehet fűteni a kocsit. A klímát nem tudom összehasonlítani, mert az előzőben nem volt. Ha viszont bekapcsolom, akkor hűt rendesen. A hátsó ablakok kevésbé párásodnak. Az előzőnél ez elég sok bosszúságot okozott.
Most pedig a nem annyira előnyös dolgok:
- ennek sem lehet érezni az elejét, mert bár szögletesebb, mint a II-é, de ugyanúgy nem látszik belőle semmi,
- a hátsó ablaktörlőt vagy 3 cm-vel hosszabbra kellett volna tervezni, vagy egy kicsit balra, mert így nagyon nem középen töröl és, amikor valóban retkes a hátsó ablak, akkor bosszantó,
- a középső visszapillantó tükör lehetne szélesebb, mert nem látni benne automatikusan a teljes hátsó ablak szélessége,
- nehezen találom meg az ideális ülőhelyzetet, mert ugyan állítható az ülés magassága, de akkor meg túl közel van a kormány, stb.
- az első ködfényszórók kerete mozog, egyáltalán nem meggyőző minőségűek,
ugyanígy eléggé vékonynak tűnik a hátsó lökhárító fekete műanyag alja (tudom, hogy súlycsökkentés, meg így törik biztonságosabban, meg súlyelosztás, meg mittomén), de akkor is egy kicsit "gagyinak" tűnik,
- én megtartottam volna a hátsó ülések sínen mozgathatóságát akkor is, ha nagyobb lett a csomagtér kapacitása.
Ennyivel vége is a rossz dolgoknak, amelyekkel együtt is nagyon-nagyon szerethető autó. Egyáltalán nem bántuk meg, hogy továbbra is családi autónak használjuk.