Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 169226 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #75 Dátum: 2011.09.01 12:09:41 »
Továbbra sem hiszem, hogy lenne valós igény többféle motorra, de a nagy választék kereskedelmi szempontból nagyon előnytelen. Van ilyen autó készleten az országban? Nincs, sok hónap átfutással rendelhető. A szalonautó eladható? Dupla ekkora motorválaszték esetén fele eséllyel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #76 Dátum: 2011.09.01 12:11:40 »
Én számomra csakis a diesel jöhet szoba. Volt sok benzines autom is cca 30%-al  többet fogyasztanak mint a diesel.
Már amelyik. Én biztosan az ezres alapmotorral venném az új Yarist (is); alig fogyaszt többet, mint a dízel (ha egyáltalán), és a belépő ára sokkal alacsonyabb. És nincs rajta turbó meg CR rendszer... Igen, cserébe rugalmasságban ég és föld a kettő, dehát nem élményautónak venném. A jelenlegi Yarisom esetében is teljesen tudatosan vettem az 1.0 benzinest; belefért volna a keretbe a dízel is, de szóba se jött (használtan persze nyilván még nagyobb a hiba-rizikó). 5.5-ön áll most az átlagom... Szerintem a dízellel valahol 4.8 körül lenne... Na bumm. Igen, utálom, hogy nem húz. Azt viszont imádom, hogy nem kell fosnom a költséges javításoktól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #77 Dátum: 2011.09.01 12:14:13 »
Továbbra sem hiszem, hogy lenne valós igény többféle motorra, de a nagy választék kereskedelmi szempontból nagyon előnytelen. Van ilyen autó készleten az országban? Nincs, sok hónap átfutással rendelhető. A szalonautó eladható? Dupla ekkora motorválaszték esetén fele eséllyel.
A Toyota (és hozzátenném: a többi japán is) évtizedek óta folytatja ezt a gyakorlatot a kevés motorral... Szemben főleg a németekkel, ahol néha egészen elképesztő a választék (és közülük némelyiknek 1-2 % a részesedése az eladásokból). Csak arra tudok gondolni, hogy jó okkal teszik ezt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #78 Dátum: 2011.09.01 12:20:37 »
1.0 benzines
Ez foglalkoztat, hogy lehet-e ebből kellemetlen meglepetés. Autópályán, 135-tel, légkondival, ráadásul 5.-ben, erőlködés, motorzaj, meglepően nagy fogyasztás. Vagy 120-szal már jó.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #79 Dátum: 2011.09.01 12:26:24 »
Egy ellenpélda , mindkét oldalra: a Jazz: 100 ccm és 5 Le különbség, és csak ez a 2 sima benzinmotor van :devil:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #80 Dátum: 2011.09.01 12:30:29 »
Én számomra csakis a diesel jöhet szoba. Volt sok benzines autom is cca 30%-al  többet fogyasztanak mint a diesel.
Már amelyik. Én biztosan az ezres alapmotorral venném az új Yarist (is); alig fogyaszt többet, mint a dízel (ha egyáltalán), és a belépő ára sokkal alacsonyabb. És nincs rajta turbó meg CR rendszer... Igen, cserébe rugalmasságban ég és föld a kettő, dehát nem élményautónak venném. A jelenlegi Yarisom esetében is teljesen tudatosan vettem az 1.0 benzinest; belefért volna a keretbe a dízel is, de szóba se jött (használtan persze nyilván még nagyobb a hiba-rizikó). 5.5-ön áll most az átlagom... Szerintem a dízellel valahol 4.8 körül lenne... Na bumm. Igen, utálom, hogy nem húz. Azt viszont imádom, hogy nem kell fosnom a költséges javításoktól.
És hogy fogyaszt a Yarisod rövid utakon 4-5km-es távokkal? A feleségem képes volt az 1,2 Jazzt feltornázni 7 fölé (télen8 fölé) aztán normál városi utakon(Bp) letornáztam 6,5-re az átlagot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #81 Dátum: 2011.09.01 12:31:27 »
1.0 benzines
Ez foglalkoztat, hogy lehet-e ebből kellemetlen meglepetés. Autópályán, 135-tel, légkondival, ráadásul 5.-ben, erőlködés, motorzaj, meglepően nagy fogyasztás. Vagy 120-szal már jó.
Ez az autópályás 135-ös mondatod kérdés, vagy kijelentés?

A sajátomról tudok nyilatkozni: hogy azért menni is tudjon, a váltója rövid. Emiatt sokat pörög, 130-nál már 4000 fölött. Ezzel együtt, ennél a tempónál még egyáltalán nem zavaró a motorzaj (és az új nyilván csak javult ezen a téren), a fogyasztás pedig valahol 6.3-6.5 liter környékén alakul. Persze ez már annyira nem kevés egy ezres kisautótól, dehát elsősorban mégsem autópályára tervezték - viszont, ha szükséges, minden további nélkül alkalmas rá. 140 is teljesen vállalható, 120 pedig már a kényelmes krúzolás kategória.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #82 Dátum: 2011.09.01 12:34:36 »
És hogy fogyaszt a Yarisod rövid utakon 4-5km-es távokkal? A feleségem képes volt az 1,2 Jazzt feltornázni 7 fölé (télen8 fölé) aztán normál városi utakon(Bp) letornáztam 6,5-re az átlagot.
Ha csak a munkahelyem és az otthonom között autózok, ami 4.8 km, jelentős emelkedőkkel megtűzdelve, akkor most nyáron 5.8-6.0 az átlag; télen nagyon függ a hőmérséklettől, 7.5 körül volt a max.

Mivel vezettem ugyanezen az útvonalon elég sokat egy 1.4-es dízel E12-es Corollát, ezért ne próbáld meg elmagyarázni, hogy a dízelnél nem lenne ekkora különbség  :) ... De-de, lenne, pontosabban: van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #83 Dátum: 2011.09.01 12:43:54 »
Palaczk!
 Hát akkor ebben a diesel fogyasztásban nem tudunk egyetérteni, ellentétesek a tapasztaltaink :lol: :D
Persze lehet, hogy te nem tudsz jol dizelezni én meg benzinesezni [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #84 Dátum: 2011.09.01 12:56:06 »
Azért a valóságtól ne rugaszkodjuk el. Hiába remek a dízel, a félmilliós felárat alig fogja valaki kifizetni. A kisebbik benzines sem nagyon opció, ezt nem igazán értem, talán autópályán igen. Tehát a valóságban ez a motorválaszték is sok. Az átlagos futás ugyanígy kérdés egy többnyire városi kisautóként vásárolt autónál, évi 10 ezer meg ilyenek.
Pedig elhiheted, hogy kiváló az a kis 3 hengere motor egészen addig, amíg ki nem viszed a városból. Kényelmesen tartható vele a 110-es tempó, de komolyabb előzésekre már nincs benne tartalék. Viszont városban szinte dízelesen keveset fogyaszt, a használathoz képest nyomatékosnak érződik a rövid áttételek miatt és csendes is. Van létjogosultsága a palettán. Én inkább az 1,33-ast nem tudom hova rakni. Azt érzem kevésnek a konkurenciához (mai kis turbósok) képest... A dízel is csak annyival drágább, mint amennyire a konkurenciánál a hasonló motorizáltságú dízel a többi benzinesnél, de az 1,4 D4-D legalább egy valóban komoly motor kisautóba, szemben az 1,4 hdi-vel, vagy 1,4 pdtdi-vel...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #85 Dátum: 2011.09.01 12:59:21 »
Ha te hiszel a hivatalos  adatnak akkor ok, de én nem! Aki a hivatalos fogyasztást hozza, az valami extrém sporolosan tud menni, én biztos nem.
A diesel mindig hozza a jo fogyasztást és alig van különbség város , országut, tél, nyár között.
Dieselre biztos nem sajnálnám a pénzt sok extrára viszont igen (börkormány, hátso ablakemelő, kffelni, krom cicoma stb- max ha majdnem ingyen adják)
14.000km-t mentem eddig a Corollámmal, 6,8 a gyári értéke, vess egy pillantást a spritmonitoros nagyátlagomra, mintegy 13.000km-re visszamenően. Csak idén tavasztól figyelek jobban a fogyasztásra, viszont így is 3 decivel a gyári adat alatt vagyok. Miért mondod, hogy a benzinessel nem lehet tartani a gyári értéket? A Corollával pont, hogy lehet!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #86 Dátum: 2011.09.01 13:01:58 »
Palaczk!
 Hát akkor ebben a diesel fogyasztásban nem tudunk egyetérteni, ellentétesek a tapasztaltaink :lol: :D
Persze lehet, hogy te nem tudsz jol dizelezni én meg benzinesezni [rohog]
Lehet  :yes: ... Annyi biztos, hogy ha a benzinessel úgy próbálsz haladni, hogy úgy menjen, mint a dízel, akkor tényleg jóval nagyobb lesz a fogyasztás-különbség. Ahhoz, hogy spórolj, a benzinest is fel kell szépen váltogatni 2000-nél, és tudomásul venni, hogy ekkor kissé vérszegény lesz. Cserébe nem fogyaszt. A dízelnél nincs ez a vagylagosság, ebben tök igazad van.

Egyékbént a sztorihoz hozzátartozik, hogy ez a Corolla MMT váltós volt, tehát kevésbé tudtam befolyásolni a váltási fordulatszámokat.

Egyébként, visszatérve ontopikra: ezzel az 1.4-es dízellel tényleg élmény lehet a Yaris  :yes: ... Biztosan előbb venném, mint egy 1.33-as benzines Aurist.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #87 Dátum: 2011.09.01 13:06:02 »
A másik, ami számomra kissé csalódás, az a 3 tagból álló motorválaszték... Ez szerintem nagyon kevés.
Szerintem is... Az alapmotor tökéletes, és a dízel is rendben van; de ezek mellé kellene egy belépő dízel 70 LE körül, az 1.33-as helyére egy kis turbós benzines 100 LE körül, továbbá egy erősebb turbós benzines, 130-140 LE körül, sportos csúcsmodellnek. Többre szerintem nem lenne szükség - a tapasztalat azt mutatja, hogy hiába van pl. a Polohoz is valami 11 (vagy 12?) féle motor, ebből hatot-hetet csak elenyészően kis arányban választanak a vevők.

Viszont a Yarishoz eddig is csak három-négyféle motor volt... És mégis szépen fogyott. Gondolom, azért igen-igen komoly felmérések, számítások előzik meg ezeket a döntéseket.
Egyet értek!

Azonban a kevés motor ellenére is szépen fogyó Yaris vélhetően még jobban fogyna, ha több motort lehetne választani. Abszolút így látom én is a hiányzó motorok beosztását. Az 1,4 d4-d-val konkrétan semmit nem kellene csinálni, csak visszavenni a turbó nyomását 75LE-re, hogy azért mégis a kategória felső részébe legyen, és az 1,33-asra is csak egy 0,3baros turbónyomást kellene tenni. Az lehetne 105LE, kicsit jobban meghúzva 120-140LE. (utóbbira, a 140LE-re lehet, hogy nem is lenne szükség, csak a konkurencia miatt...). A hatos váltó már adott is... a futómű úgyszintén jó. A merevség szerintem a YarisII -esnél is jobb, pedig nekem az is nagyon szembeötlő volt, egyszóval, csak motor hiányzik belőle...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #88 Dátum: 2011.09.01 13:09:17 »
Továbbra sem hiszem, hogy lenne valós igény többféle motorra, de a nagy választék kereskedelmi szempontból nagyon előnytelen. Van ilyen autó készleten az országban? Nincs, sok hónap átfutással rendelhető. A szalonautó eladható? Dupla ekkora motorválaszték esetén fele eséllyel.
A Toyota (és hozzátenném: a többi japán is) évtizedek óta folytatja ezt a gyakorlatot a kevés motorral... Szemben főleg a németekkel, ahol néha egészen elképesztő a választék (és közülük némelyiknek 1-2 % a részesedése az eladásokból). Csak arra tudok gondolni, hogy jó okkal teszik ezt.
De Palaczk, én csak azért nem értem a japókat ezügyben, mert nem kellene új motorokat fejleszteni ehhez. A turbóknál a németek is csak a nyomáson változtatnak, jelentős fejlesztésbeli különbségek náluk sincsenek. Ezért úgy gondolom, hogy a gyártás költsége sem szabadna, hogy emelkedjen jelentősen, amivel mégis több, azt meg fedezné az eladott példányok száma... Nem?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #89 Dátum: 2011.09.01 13:18:54 »
Továbbra is csak arra tudok gondolni, hogy valszeg úgy számítanak, hogy amennyivel több autó fogyna így, az nem fedezné a többlet költségeket. Azt se felejtsd el, hogy a többlet motorok nem feltétlenül eredményeznének arányosan több vevőt a típusra nézve - csak más megoszlást a típuson belül.

Ezzel együtt, kis turbós benzines mindenképp kéne, de szerintem lesz is... A gyengébb dízel hiányát pedig tényleg nem igazán értem. Próbálják nyomni az embereket a hibrid felé, de meg kell érteni, hogy Európában (ami a Yaris egyik fő piaca) KELL a dízel, és bőven lenne kereslet egy Polo Blue Motion-jellegű, fogyasztásra optimalizált, 75 lovas kivitelre szerintem. Hosszabb hatgangos váltó, alacsonyabb futómű, átdolgozott aerodinamika, keskenyebb gumik, stop & go meg a többi trükk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )