Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 169202 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #60 Dátum: 2011.09.01 10:30:07 »
Sokaknak, és Toyotásoknak is az a kifogásuk a d4d-vel, hogy egyszer meghibásodhatnak és sokba kerülne a javitása. Ezért véllasztanak benzinest.
Ha a benzines is turbos lenne ,ott nem lenne baj ugyanaz? :hmmmm: :?:
Nrm gondolom, bár a tulajnak több figyelmet kellene értelem szerűen fordítani a megfelelő használatra, kb ugyanannyit, mint a dízelnél. Ezzel együtt nyilván majd az idő és a sok-sok km megmondja, hogy ez a downsizing valóban bejön-e hosszú távon. Bár, elnézve a traktor 1,4pdtdi-ket, miért is ne jönne be a benzineseknél is? Hány olyan vészkárogást hallottam - többek között én is ezt mondtam -, hogy az 1,4 dízelek 180-200.000km-nél kilehellik a lelküket majd... És tessék megnézni ezeket, 300.000 felett is mennek, ha karbantartják őket...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Yaris III.
« Válasz #61 Dátum: 2011.09.01 10:31:22 »
Egyébként meg- mint megrögzött diesel fan- egy sima  benzines nem tetszik annyira mint a turbodiesel, gyorsulásban, fogyasztásban, nyomatékban.
Mert már Te is megszoktad. Nekem fordítva kellett átszoknom a TD-ről a sima vvt-i-re, nem ment egyszerűen, viszont manapság már tudom, mire képes a vvt-i, és ehhez mérten használom. Megszokás kérdése az egész...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #62 Dátum: 2011.09.01 10:42:05 »
A megszokásban igazad van. Én párhuzamossan használtam a Jazzt (igaz az csak 78 le ,de könnyebb) és megszokásbol nem pörgettem, mintha diesel lenne, de nem ment ugy.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #63 Dátum: 2011.09.01 10:49:07 »
Sokaknak, és Toyotásoknak is az a kifogásuk a d4d-vel, hogy egyszer meghibásodhatnak és sokba kerülne a javitása. Ezért véllasztanak benzinest.
Ha a benzines is turbos lenne ,ott nem lenne baj ugyanaz? :hmmmm: :?:
Nrm gondolom, bár a tulajnak több figyelmet kellene értelem szerűen fordítani a megfelelő használatra, kb ugyanannyit, mint a dízelnél. Ezzel együtt nyilván majd az idő és a sok-sok km megmondja, hogy ez a downsizing valóban bejön-e hosszú távon. Bár, elnézve a traktor 1,4pdtdi-ket, miért is ne jönne be a benzineseknél is? Hány olyan vészkárogást hallottam - többek között én is ezt mondtam -, hogy az 1,4 dízelek 180-200.000km-nél kilehellik a lelküket majd... És tessék megnézni ezeket, 300.000 felett is mennek, ha karbantartják őket...
A pdtdi ket nagyon szidják. De valüszinü ha a mai autokon valami födarab elromlik az mind nagyon drága :D
Én is érdeklödtem, hogy kell  a turbodieseleket karbantartani??? Max az volt a válas,z hogy autopályázás után 1-2 percig nem szabad leállitani a motort,hadd hüljön le.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #64 Dátum: 2011.09.01 11:11:48 »
Azért a valóságtól ne rugaszkodjuk el. Hiába remek a dízel, a félmilliós felárat alig fogja valaki kifizetni. A kisebbik benzines sem nagyon opció, ezt nem igazán értem, talán autópályán igen. Tehát a valóságban ez a motorválaszték is sok. Az átlagos futás ugyanígy kérdés egy többnyire városi kisautóként vásárolt autónál, évi 10 ezer meg ilyenek.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #65 Dátum: 2011.09.01 11:25:01 »
Én számomra csakis a diesel jöhet szoba. Volt sok benzines autom is cca 30%-al  többet fogyasztanak mint a diesel. De ez csak a kis takarékos benzinesekre igaz.A nagyobbaknál  még nagyobb a különbség.
Az utolso csalódás a Jazz volt, azis megitta átlagban 6,5-8 l-t. A diesel Corollával vigan el vagyok 5 körül, és télen se sokkal több(5,4).

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #66 Dátum: 2011.09.01 11:36:17 »
A hivatalos fogyasztási adatokkal számolva a kisebb benzineshez képest 220 000 km alatt hozza be a dízel az árát, ezalatt 3 millió elment üzemanyagra. Az 1.3-as már nem ennyire durva, 85 000 km alatt megtérül a dízel felára mialatt csak 1.2 millió ment dízelre. De átlagautósnak az a 85 ezer km nagyon sok, az árkülönbség kamatos kamata is, igaz, hogy nyomatékban, stb. jobb a drágább motor.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Yaris III.
« Válasz #67 Dátum: 2011.09.01 11:47:32 »
Már az I-es Yarisom is ilyen "első" gyártásos volt és persze semmi gondom nem volt vele.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #68 Dátum: 2011.09.01 11:52:34 »
Ha te hiszel a hivatalos  adatnak akkor ok, de én nem! Aki a hivatalos fogyasztást hozza, az valami extrém sporolosan tud menni, én biztos nem.
A diesel mindig hozza a jo fogyasztást és alig van különbség város , országut, tél, nyár között.
Dieselre biztos nem sajnálnám a pénzt sok extrára viszont igen (börkormány, hátso ablakemelő, kffelni, krom cicoma stb- max ha majdnem ingyen adják)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #69 Dátum: 2011.09.01 11:54:17 »
Én a magam részéről még több időt szentelnék a tesztekre valós körülmények között, minél nagyobb futás mellett. Ha ez mondjuk egy évvel elhalasztaná a végleges modell piacra dobását, hát, istenem, de legalább egy tényleg megbízható kisautó születne. Nem mondom, hogy a Yaris nem jó kisautó, csak, hogy ezzel még tovább lehetne finomítani. És nem ám kritikus körülmények között sivatagban, vagy az Északi-sarkon, hanem simán városban, autópályán több tízezer km-en keresztül autónként...
(...)
Nem értem, és kifejezetten zavar a Toyota ez irányú hozzáállása, hogy miért nem lépnek?
;) ;) ;) :otlet: :otlet: :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Yaris III.
« Válasz #70 Dátum: 2011.09.01 11:55:37 »
Már az I-es Yarisom is ilyen "első" gyártásos volt és persze semmi gondom nem volt vele.
Az is lehet, hogy az elején jobban odafigyelnek,többet ellenöriznek :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #71 Dátum: 2011.09.01 11:57:34 »
Ha te hiszel a hivatalos  adatnak akkor ok, de én nem! Aki a hivatalos fogyasztást hozza, az valami extrém sporolosan tud menni, én biztos nem.
Simán hozhatóak a gyári fogyasztások, extrém spórolós használat nélkül is. Átlagosan gazdaságos vezetési stílus, és a KRESZ-tempók betartása bőven elég hozzá. A Yarissal, a Starlettel és a Camryvel egyaránt gyári átlagon van/volt az átlagfogyim; a Carinával és az Avensissel alatta. Utóbbi pl. a gyár szerint 10.6-ot eszik városban - ezt rendszeresen fél...másfél literrel alulmúljuk, Pécsett!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #72 Dátum: 2011.09.01 12:01:06 »
Valamilyen adatból kell számolni, nyilván lehet nagyobb a valós fogyasztás, de azt nem nagyon hiszem, hogy a dízel kivétel lenne. Az már offtopik, hogy a nagyobb fogyasztással büszkélkedni kell vagy szégyelni.

Az extrák trükkösen vannak összeválogatva. Kell a távirányítós zár, a fordulatszámmérő és a pótkerék? Akkor kapod a krómhatású belső ajtónyitó fogantyút is és hasonlóakat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #73 Dátum: 2011.09.01 12:02:22 »
A másik, ami számomra kissé csalódás, az a 3 tagból álló motorválaszték... Ez szerintem nagyon kevés.
Szerintem is... Az alapmotor tökéletes, és a dízel is rendben van; de ezek mellé kellene egy belépő dízel 70 LE körül, az 1.33-as helyére egy kis turbós benzines 100 LE körül, továbbá egy erősebb turbós benzines, 130-140 LE körül, sportos csúcsmodellnek. Többre szerintem nem lenne szükség - a tapasztalat azt mutatja, hogy hiába van pl. a Polohoz is valami 11 (vagy 12?) féle motor, ebből hatot-hetet csak elenyészően kis arányban választanak a vevők.

Viszont a Yarishoz eddig is csak három-négyféle motor volt... És mégis szépen fogyott. Gondolom, azért igen-igen komoly felmérések, számítások előzik meg ezeket a döntéseket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #74 Dátum: 2011.09.01 12:04:04 »
Sokaknak, és Toyotásoknak is az a kifogásuk a d4d-vel, hogy egyszer meghibásodhatnak és sokba kerülne a javitása. Ezért véllasztanak benzinest.
Ha a benzines is turbos lenne ,ott nem lenne baj ugyanaz? :hmmmm: :?:
A nagynyomású befecskendező rendszerrel van a legtöbb gond a dízeleknél is, nem magával a turbóval.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )