Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 56287 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22466
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Yaris III.
« Válasz #90 Dátum: 2011.09.01 13:26:39 »
Továbbra is csak arra tudok gondolni, hogy valszeg úgy számítanak, hogy amennyivel több autó fogyna így, az nem fedezné a többlet költségeket. Azt se felejtsd el, hogy a többlet motorok nem feltétlenül eredményeznének arányosan több vevőt a típusra nézve - csak más megoszlást a típuson belül.

Ezzel együtt, kis turbós benzines mindenképp kéne, de szerintem lesz is... A gyengébb dízel hiányát pedig tényleg nem igazán értem. Próbálják nyomni az embereket a hibrid felé, de meg kell érteni, hogy Európában (ami a Yaris egyik fő piaca) KELL a dízel, és bőven lenne kereslet egy Polo Blue Motion-jellegű, fogyasztásra optimalizált, 75 lovas kivitelre szerintem. Hosszabb hatgangos váltó, alacsonyabb futómű, átdolgozott aerodinamika, keskenyebb gumik, stop & go meg a többi trükk.
Ezt kb egy csettintésre meg tudnák oldani a fejlesztők. Ma már bevált recept van erre, ezért is értetlenkedek, hogy akkor mire várnak még?!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #91 Dátum: 2011.09.01 13:35:12 »
Mivel ilyen evidensnek tűnik, és mégsem csinálják, pont ezért gondolom, hogy talán okuk lehet rá  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #92 Dátum: 2011.09.01 13:42:15 »
Ez inkább árképzési trükközés. A gyengébb dízel szerintem ugyanannyiba kerül, nem olcsóbb. A magyar piac igényeire azért reagálnak, kihagyják a start-stop rendszert, a sok légzsákot, a VSC-t, ami mindenhol máshol alap, erre nem lehetünk túl büszkék.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22466
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Yaris III.
« Válasz #93 Dátum: 2011.09.01 13:43:35 »
És nem lenne elég megnézniük a 3-4 legnagyobb EU országot a konkurencia tekintetében? Abból nem hiszem, hogy annyira csalóka következtetéseket vonnának le. Legalább annyit tudnának, hogy IGÉNY volna-e rá...

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #94 Dátum: 2011.09.01 13:59:29 »
Legalább annyit tudnának, hogy IGÉNY volna-e rá...
A dízel Yaris eladások nálunk biztosan nagyon szerények. Ha csinálsz ugyanabból a motorból 75 lóerőset, ami különben ugyanaz, így félmillióval drágább az 1.3-as benzinesnél, a 90 lóerőset pedig tovább drágítod akkor ez ezen nem segít.
Takarékosabb gumit most is vehetsz rá, az alját szépen leburkolták, tehát ez alapban benne van, start-stop úgy tudom dízelnél értelmetlen, tehát itt sincs hely. És ugyanígy nem tudom, hogy az ECO modellek eladása nálunk mennyire megy, szerintem alig.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.01 14:01:26 írta kgeza »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8375
  • Autó: 2006. Corolla Luna HB 1.4 (4ZZ-FE)
Re: Yaris III.
« Válasz #95 Dátum: 2011.09.01 14:01:24 »
KELL a dízel, és bőven lenne kereslet egy Polo Blue Motion-jellegű, fogyasztásra optimalizált, 75 lovas kivitelre szerintem. Hosszabb hatgangos váltó, alacsonyabb futómű, átdolgozott aerodinamika, keskenyebb gumik, stop & go meg a többi trükk.
Úgy tudom, hogy a dízel és a stop&go nem egészséges párosítás.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22466
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Yaris III.
« Válasz #96 Dátum: 2011.09.01 14:23:57 »
Ne legyetek ilyen szűk látószögűek: Nézzétek meg, milyen eladásokat produkál a Corsa Ecoflex a cégeknél, de mondhatnám a 207-est is... Nagyságrendileg több kel el belőlük, mint a Toyotából. Mi a válasz a miért-re? Hogy a Toyota nem ad flottakedvezményt. Akkor miért is nincs belőlük itthon? Mert nem veszik... És miért nem...?  :hmmmm:

Arra próbálok kijukadni, hogy Mo.-n is lenne még a Toyotának potenciális tartaléka a piaci részesedésben, de ennek ellenére nem lép meg olyan a konkurencia számára nyilvánvaló lépéseket, ami ezt elősegítené...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris III.
« Válasz #97 Dátum: 2011.09.01 16:23:40 »
KELL a dízel, és bőven lenne kereslet egy Polo Blue Motion-jellegű, fogyasztásra optimalizált, 75 lovas kivitelre szerintem. Hosszabb hatgangos váltó, alacsonyabb futómű, átdolgozott aerodinamika, keskenyebb gumik, stop & go meg a többi trükk.
Úgy tudom, hogy a dízel és a stop&go nem egészséges párosítás.
Technikailag valóban nem, hacsak nincs megoldva a turbó utólagos hűtése (úgy tudom, létezik ilyen). De ettől függetlenül gyakorlatilag az összes ilyen eco-kivitelbe beleteszik. Amúgy városban sokkal kisebb probléma ez az egyből leállítás, és ha teszem azt a rendszert úgy programozzák, hogy az utolsó x másodperc átlagos fordulatszámát figyelembe véve várjon a leállítással y másodpercet, akkor nincs is semmi gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #98 Dátum: 2011.09.01 16:32:49 »
Valahol ezt írták: "Dízelmotornál egyértelműen nincs sok értelme, mert az indítótöltet sokkal nagyobb, mint amit megspórolsz a szinte zéró alapjárati fogyasztás elmaradásával, ha rövid ideig áll a motor."

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re: Yaris III.
« Válasz #99 Dátum: 2011.09.01 17:11:50 »
Valahol ezt írták: "Dízelmotornál egyértelműen nincs sok értelme, mert az indítótöltet sokkal nagyobb, mint amit megspórolsz a szinte zéró alapjárati fogyasztás elmaradásával, ha rövid ideig áll a motor."
szerintem hülyeséget írtak. valami totálkáros lehetett. persze, hogy nem spórolsz, ha rövid ideig, mondjuk 5 másodpercig állsz. de ha már 15-ig, ami egy rövid piros, akkor már egyértelműen spórolsz, ha meg mondjuk 45-60 másodpercig, ami egy hosszabb piros, akkor már abszolúte megéri. Szerintem a mai fogyasztáscsökkentő vivmányok közül a start-stop a legésszerűbb újdonság. Ha valaha még egyszer új kocsit veszek, tuti beikszelem az extrák között...a turbó hűtése meg a motor kikapcsolása után régi keletű dolog.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12257
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re: Yaris III.
« Válasz #100 Dátum: 2011.09.01 17:34:23 »
Valahol ezt írták: "Dízelmotornál egyértelműen nincs sok értelme, mert az indítótöltet sokkal nagyobb, mint amit megspórolsz a szinte zéró alapjárati fogyasztás elmaradásával, ha rövid ideig áll a motor."
szerintem hülyeséget írtak. valami totálkáros lehetett. persze, hogy nem spórolsz, ha rövid ideig, mondjuk 5 másodpercig állsz. de ha már 15-ig, ami egy rövid piros, akkor már egyértelműen spórolsz, ha meg mondjuk 45-60 másodpercig, ami egy hosszabb piros, akkor már abszolúte megéri. Szerintem a mai fogyasztáscsökkentő vivmányok közül a start-stop a legésszerűbb újdonság. Ha valaha még egyszer új kocsit veszek, tuti beikszelem az extrák között...a turbó hűtése meg a motor kikapcsolása után régi keletű dolog.
Akkor nem kell várni leálláskor, hogy a turbo visszahüljön? :hmmmm: Mondjuk városban nem foglalkozom vele, mert talán sokat nem megy a turbo, de mondjuk autopályaparkoloban, ha pisilni kell..... [rohog]

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #101 Dátum: 2011.09.01 17:47:06 »
szerintem hülyeséget írtak. valami totálkáros lehetett. persze, hogy nem spórolsz, ha rövid ideig, mondjuk 5 másodpercig állsz. de ha már 15-ig, ami egy rövid piros, akkor már egyértelműen spórolsz, ha meg mondjuk 45-60 másodpercig, ami egy hosszabb piros, akkor már abszolúte megéri. Szerintem a mai fogyasztáscsökkentő vivmányok közül a start-stop a legésszerűbb újdonság. Ha valaha még egyszer új kocsit veszek, tuti beikszelem az extrák között...a turbó hűtése meg a motor kikapcsolása után régi keletű dolog.
Nem értek hozzá, de itt a dízelen van a hangsúly ahol tényleg lehet, hogy üzemanyagigényes az elindítása.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re: Yaris III.
« Válasz #102 Dátum: 2011.09.01 18:11:02 »
én sem értek hozzá de akkor tuti nem lenne minden új dízelmotorban start-stop, ha nem csökkenne vele a fogyasztás...

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris III.
« Válasz #103 Dátum: 2011.09.01 18:15:41 »
Mindenesetre az szerintem kizárt, hogy az üzemanyagmegtakarításból megtérüljön ennek a felára, inkább környezetvédelmi szempontból a lelkiismeret megnyugtatására való, arra pedig errefelé kicsi az igény.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Yaris III.
« Válasz #104 Dátum: 2011.09.01 18:43:07 »
Én számomra csakis a diesel jöhet szoba. Volt sok benzines autom is cca 30%-al  többet fogyasztanak mint a diesel.
Már amelyik. Én biztosan az ezres alapmotorral venném az új Yarist (is)
Egy apró különbség, hogy a Te 1 literesed 4 hengeres, a Yaris II-nél meg 3 hengeres lett.
Egy darabig volt nálam egy ilyen 3 hengeres, városban teljesen jól használható, de a hangja nem tetszett.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety