Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 171411 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris III.
« Válasz #300 Dátum: 2011.10.24 08:19:44 »
Topican ott van a Vitatkozzunk fogyasztásról


Mickey, azért a te eredményeid elég speciálisak. Nem tudom pontosan mi az útvonal amin jársz, de a 25km jelentős része külterület, a 15 jelzőlámpából pedig elég sok hangolt rendszerben működik ahol legfeljebb az elsőnél kell megállnod illetve ott ahol meg van szakítva a hangolás.
Szóval ha a városi szakaszt nézzük (útvonal fele?) - akkor abból kb. 10% az állásidő, ami nem elhanyagolható.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Yaris III.
« Válasz #301 Dátum: 2011.10.24 08:59:44 »
Ok. Átírtam oda...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #302 Dátum: 2011.10.24 09:20:49 »
Amiről nagycitrom ír akkor igaz, ha durva szintkülönbségeket kell megpakolva megtenni a kisdízellel, egyébként ez a kis 1,4 d-4d motor a 6-oss váltóval bőven elég pályás óra szerinti 140-es tempóra. Kényelmes, csendes, kevesek eszik. Dinamikai tartalékokra, pedig, a kis tömege miatt kb ugyanazt tudja, mint a T27 Ave az alap 1,6 benzines motorral. Csak, amíg az Ave hosszú autópályán elfogyaszt 7 liter benzint, addig a dízel Yaris max 5,5-et (-6-ot), igaz, az Ave a mérete miatt egész biztosan komfortosabb körülmények között teszi ezt.
bepi, én elég sokat vezettem autópályán egy 1.4-es dízel E12-est... Nemhogy 140-nél, de 160-nál sincs semmi gond vele, nem zajos, és gázadásra van még benne tartalék. A Yaris III-ban pedig ugye ennek a motornak már a továbbfejlesztett, erősebb változata van, ráadásul maga az autó is könnyebb, viszont a hangszigetelése, a plusz 2 generáció miatt, nem hinném hogy gyengébb lenne.

Az emelkedőket pedig biztosan jóval kevésbé érzi meg, mint az 1.6 benzines Ave, lévén sokkal nyomatékosabb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #303 Dátum: 2011.10.24 09:24:32 »
Egyetértek, Palaczk!  ;) (bár, meg kell mondanom, hogy az Avét üveghangig pörgetve azért egész biztosan előjön a két motor közti LE különbség, mert az akárhogy számoljuk, 42LE!)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Yaris III.
« Válasz #304 Dátum: 2011.10.24 09:30:40 »
130-nal porognek kb 3200-at ezek az 6 gangos benyasok.  ;)  Persze vissza lehet gangolni  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #305 Dátum: 2011.10.24 09:53:15 »
Egyetértek, Palaczk!  ;) (bár, meg kell mondanom, hogy az Avét üveghangig pörgetve azért egész biztosan előjön a két motor közti LE különbség, mert az akárhogy számoljuk, 42LE!)
Ha visszakapcsolsz és pirosig húzatod, igen... Közben a pill. fogyimérőt ne nézd  :wacko: ... De nagy különbség így sem lesz, ha megnézed pl. a 0-100 gyorsulási adatát a két autónak.

Csak legfelül lesz némi eltérés, ahol a Yaris már eléri a végsebességét, de az Ave még rá tud tenni egy picit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #306 Dátum: 2011.10.24 10:24:22 »
Egy órában nem állsz 15 percet...

Minden nap reggel megyek be a városba (M0-M3-Hungária-Ajtósi-Hungária-Váci) kb.40-50 perc. Állásidő max. 3-4 perc. Csorgás persze több is van, de az itt nem játszik sajnos. (Persze nálam a trolinál jó :) )

Már nem is tudom, melyik tesztautóban volt kikapcsolt motoridő számláló, amit ugye a strat-stop kapcsolt le. Egészen meglepően magas számok is ki tudtak jönni. Az európai statisztikák 9% üzemanyag megtakarítást mondanak, legalábbis a Bosch adatai szerint, a Mazdások Hiroshimában, ami ugye a saját gyáruk és a 3-asban ráadásul igen ideges start-stop rendszert építettek be, akár 18%-ot is mértek. A mi átlagunk magas, 15% körüli lett, kínosan sok dugóval és meglepően sok téli-őszi vezetéssel,

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #307 Dátum: 2011.10.24 10:30:45 »
Palaczk!
Lenne egy nehéz kérdésem?
Tetszik a Yaris III, de kényelmes autot szeretnék, közel amennyire mint a Corollám, mert egyenlőre többet használom hosszu uton mint városban.
Hogy qvadrál az uj a te régi Yarisodhoz? Pl hosszu uton? Persze ha legalább ültél az ujban ;)
Én csak a régi Swiftet meg a Jazzt tapasztaltam meg hosszu uton, egyik se nagyon kényelmes,(mondjuk egy Bp-Bécs-BP uton)

Jól. Én hétvégén lenyomtam 650 kilométert a családdal. A referencia egy Yaris II még éppen a ráncfelvarrás előttről, mindkét motor 1.4 dízel. A III-asban jól érezni a hossznövekedés miatti nyugodtabb rugózást, jobb az oldaltartása, kevéssé érzékeny az oldalszélre. A hatsebességes váltó nagyon nyugissá teszi az utazást autópályán, 130-nál simán tartható az 5,2-es átlag, a motort alig-alig hallani, a szélzaj pedig érezhetően csökkent. Az ülések kényelmesebbek, és nem csak hátul a csomagtartóban pedig a kis polc nagy segítség. Azt mondom, hogy mindenkinek minőségi ugrást jelenthet utazási komfortban a Yaris III az előzőkhöz képest.

Viszont a Corolla más méretosztály, ami mondjuk Bp-Bécs távolságon még csak egy kicsit jobb, de ha vissza is kell jönni, akkor már sokkal.  :devil:

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #308 Dátum: 2011.10.24 10:33:17 »
Ilyen autópálya tempó mellett már csak hátránya van a kis motorú kis autónak: a rövidebb áttétel miatt hangos és már többet fogyaszt, mint egy nagyobb. A kávédarálókat nem erre tervezték  :no:


130-as tempó mellett 2200-2300 körül pörög a Yaris III, ez azért nem egy olyan hűde fordulat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #309 Dátum: 2011.10.24 10:34:08 »
A start-stop rendszer helyett akkor már inkább beépíthették volna a gyári motormelegítőt. Télen komfortosabb is, és nagyságrendekkel kevesebb üzemanyagot fogyaszt az autó, ráadásul mindig ~60fok körül indul, még a leghidegebben is. És az elektromos áram igénye sem nagy (400W/óra), azzal együtt is megérné...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #310 Dátum: 2011.10.24 10:34:47 »
130-as tempó mellett 2200-2300 körül pörög a Yaris III, ez azért nem egy olyan hűde fordulat.
nagycitrom a benzines YarisIII-ra gondolt...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #311 Dátum: 2011.10.24 10:36:17 »
Az európai statisztikák 9% üzemanyag megtakarítást mondanak...
Akkor olyan nagyon nem lőttem mellé azzal a 8.3 %-os becslésemmel  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #312 Dátum: 2011.10.24 10:38:45 »
A start-stop rendszer helyett akkor már inkább beépíthették volna a gyári motormelegítőt. Télen komfortosabb is, és nagyságrendekkel kevesebb üzemanyagot fogyaszt az autó, ráadásul mindig ~60fok körül indul, még a leghidegebben is. És az elektromos áram igénye sem nagy (400W/óra), azzal együtt is megérné...
A motormelegítőt egy rakás, utcán parkoló ember nem tudja/tudná használni. A start-stopot viszont mindig, mindenki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris III.
« Válasz #313 Dátum: 2011.10.24 11:25:50 »
A motormelegítőt egy rakás, utcán parkoló ember nem tudja/tudná használni. A start-stopot viszont mindig, mindenki.
A Prius csinál valami olyasmit, hogy leálláskor egy termoszban tárolja a felmelegedett hűtőfolyadékot, az zseniális és nagyon zöld megoldás, különösen északon, és nem is tűnik bonyolult és drága dolognak.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #314 Dátum: 2011.10.24 13:23:25 »
A start-stop rendszer helyett akkor már inkább beépíthették volna a gyári motormelegítőt.

Árban nem összehasonlítható a két rendszer. A stop-strathoz kell némi programozás, egy kicsit izmosabb önindító, generátor , akku meg földvezeték, ami ugye mind megvan a kocsiban, csak egy kicsit kell felülméretezni. A motormelegítő egy külön rendszer, plusz súly, növeli a fogyasztást és a Co2 kibocsátást, ezen kívül Európa felében körberöhögnék a dolgot.