Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 171437 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #285 Dátum: 2011.10.23 15:04:29 »
188 centis magassághoz már tényleg kényelmetlen lehet... Nekem (180 cm) még pont jó, de afölött már tényleg gondok lehetnek, mert a kormány közel van a pedálokhoz és nem lehet tengelyirányban állítani. Most persze Yaris I-ről beszélek. - Ez a YarisII-ben is ugyanígy volt. És még egy dolog, az ülés ülőlapja nekem rövid, a háttámla, pedig nem ad elég támaszt derék tájt...

Ez a kényelem-dolog is erősen szubjektív ám... Ki hova teszi a mércét, mihez van szokva... Ismerve az autók gyors fejlődését ezen a téren, nomeg a Yaris I szintjét, én nem hinném, hogy egy Yaris III számottevően kényelmetlenebb lenne, mint egy E15 Corolla. De persze a leglső az, hogy bele kell ülni, kipróbálni, hogy egyátalán az ember talál-e kényelmes üléspozíciót az adott autóban.
választ beleírtam a szövegedbe.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris III.
« Válasz #286 Dátum: 2011.10.23 15:07:02 »
188 centis magassághoz már tényleg kényelmetlen lehet... Nekem (180 cm) még pont jó, de afölött már tényleg gondok lehetnek, mert a kormány közel van a pedálokhoz és nem lehet tengelyirányban állítani. Most persze Yaris I-ről beszélek.

Ez a kényelem-dolog is erősen szubjektív ám... Ki hova teszi a mércét, mihez van szokva... Ismerve az autók gyors fejlődését ezen a téren, nomeg a Yaris I szintjét, én nem hinném, hogy egy Yaris III számottevően kényelmetlenebb lenne, mint egy E15 Corolla. De persze a leglső az, hogy bele kell ülni, kipróbálni, hogy egyátalán az ember talál-e kényelmes üléspozíciót az adott autóban.
Ez mind igaz, ki kell probálni. De azt nem tudom megtapasztalni, milyen egy hosszu ut után, mondjuk Bp-Debrecen Bp (vagy Bécs, esetleg Bp- Nürnberg) :D

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris III.
« Válasz #287 Dátum: 2011.10.23 15:07:57 »
Ez a kényelem-dolog is erősen szubjektív ám... Ki hova teszi a mércét, mihez van szokva...
Pont ezt akartam írni, hozzátéve még az alkat sem mindegy. Pl. a Suprában én nagyon kényelmes pozíciót találtam, de egy 100kg körüli vezetőnek már itt-ott szűk.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #288 Dátum: 2011.10.23 15:17:31 »
Ez mind igaz, ki kell probálni. De azt nem tudom megtapasztalni, milyen egy hosszu ut után, mondjuk Bp-Debrecen Bp (vagy Bécs, esetleg Bp- Nürnberg) :D
Ez valahol mindig lutri.

Egy biztos: egy kisautónak jellemzően rövid a váltója (mármint a benzineseké), és a hangszigetelése is aránylag kevés, ezért autópályára nem ideális, nem is arra van tervezve. Ettől még vállalható lehet... itt jön be a képbe a szubjektivitás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #289 Dátum: 2011.10.23 17:44:40 »
Oldpiet, egy jótanács:

Mivel Te gyakran jársz egyszerre több száz km-es utakra, ezért, mindegy, milyen autót veszel, a lényeg, hogy az ahhoz kérhető komfort, vagy sportülést kérd bele extraként. Sajna a Toyota kínálatásban ilyen opció nincs, de pl. az OFF Opelnél, VW-nál van. ON

Egy Yaristól nem szabad elvárni, hogy kényelmes legyen, mert nem utazóautónak szánták. Arra ott az Avensis, vagy a Verso, netán a Lexusok...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris III.
« Válasz #290 Dátum: 2011.10.23 17:53:57 »
Igen de azok a duplájába kerülnek 4 millió helyett 8 millió :innocent:
Annyit nekem meg nem ér. 140-el mindegyik elmegy.A Fogyasztásuk is jobb a kis motorosoknak. (No-ban meg kibirom hogy 1-200 km-t csak 160-al tudok menni :szemez:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #291 Dátum: 2011.10.23 18:14:48 »
Még egy szempontot ne feledj. A rövid váltó és a kis végsebesség miatt egy ilyen kiskocsi, pláne egy benzines kiskocsi fogyasztása 140-nél már közelít a nagyobbakéhoz. Konkrétan az én ezres Yarisom pl. 7 liter körül eszik ilyen tempónál - egy 1.6-os vagy 1.8-as Carina vagy Avensis sem fogyaszt lényegesen többet, ugyanekkora sebességnél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #292 Dátum: 2011.10.23 18:25:55 »
Visszatérve, egy Active felszereltségű 1,4 d4-d Yaris III - ha az ember hajlandó megfizetni - a 6 sebességes váltójával könnyedén elboldogul a pályán hosszú távon is. Nem tudom, hogy 6.-ban mennyit forog 140-nél, de biztos 3000 körül, vagy alatta picival, de többet semmiképpen.

A kérdés egyedül az egyén kényelme, hogy annak megfelel-e a típus...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris III.
« Válasz #293 Dátum: 2011.10.23 19:06:51 »
Igen de azok a duplájába kerülnek 4 millió helyett 8 millió :innocent:
Annyit nekem meg nem ér. 140-el mindegyik elmegy.A Fogyasztásuk is jobb a kis motorosoknak. (No-ban meg kibirom hogy 1-200 km-t csak 160-al tudok menni :szemez:)
Ilyen autópálya tempó mellett már csak hátránya van a kis motorú kis autónak: a rövidebb áttétel miatt hangos és már többet fogyaszt, mint egy nagyobb. A kávédarálókat nem erre tervezték  :no:

valahol engedni kell: olcsó is legyen, meg kényelmes is, keveset is fogyasszon ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #294 Dátum: 2011.10.23 22:09:27 »
Ilyen autópálya tempó mellett már csak hátránya van a kis motorú kis autónak: a rövidebb áttétel miatt hangos és már többet fogyaszt, mint egy nagyobb. A kávédarálókat nem erre tervezték  :no:
Ja, de mondjuk a dízelre ez tényleg nem érvényes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris III.
« Válasz #295 Dátum: 2011.10.23 22:53:59 »
Ja, de mondjuk a dízelre ez tényleg nem érvényes.
Dízelt a dízellel hasonlítva ott is előjön.
Alapvetően a kisebb teljesítmény hátrányos a pályán (zaj és fogyasztás)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris III.
« Válasz #296 Dátum: 2011.10.23 23:03:46 »
Dízelt a dízellel hasonlítva ott is előjön.
Alapvetően a kisebb teljesítmény hátrányos a pályán (zaj és fogyasztás)
A Corolla 130-140-nél még optimális 5,1-5,3 között. 160-al se több mint 6 l, bár egy tanknyit nem mentem No-ban
Gondolom egy Avenssis kicsit többet iszik, de ha nem akkor is, nekem elég a Cori.
De elvileg egy 1,4-es diesel Yaris is megtenné, hogy a topiknál matradjak.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 23:05:31 írta OldPiet »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #297 Dátum: 2011.10.23 23:18:42 »
Dízelt a dízellel hasonlítva ott is előjön.
Alapvetően a kisebb teljesítmény hátrányos a pályán (zaj és fogyasztás)
Egy 1.4-es, 90 lovas dízel kisautóra azért ez már szvsz nem érvényes; vagy csak nagyon magas (bőven 160 fölötti) sebességeknél az.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris III.
« Válasz #298 Dátum: 2011.10.24 06:53:14 »
Amiről nagycitrom ír akkor igaz, ha durva szintkülönbségeket kell megpakolva megtenni a kisdízellel, egyébként ez a kis 1,4 d-4d motor a 6-oss váltóval bőven elég pályás óra szerinti 140-es tempóra. Kényelmes, csendes, kevesek eszik. Dinamikai tartalékokra, pedig, a kis tömege miatt kb ugyanazt tudja, mint a T27 Ave az alap 1,6 benzines motorral. Csak, amíg az Ave hosszú autópályán elfogyaszt 7 liter benzint, addig a dízel Yaris max 5,5-et (-6-ot), igaz, az Ave a mérete miatt egész biztosan komfortosabb körülmények között teszi ezt.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Yaris III.
« Válasz #299 Dátum: 2011.10.24 07:56:27 »
Na akkor kis info a CVT vitához. (nincs is más ilyen topic, lehet kellene?)

Ma reggel...
Teljes útvonal: 25.4km
Menetidő: 39 perc
Állásidő: 2:18 perc
Lámpák száma az útvonalon: 15

A megállások közt 6 olyan volt ahol kevesebb mint 5mp-et kellett állni.

Na valahogy számolgassunk :)