Szerző Téma: Yaris III.  (Megtekintve 171360 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re:Yaris III.
« Válasz #240 Dátum: 2011.10.20 20:12:35 »
Majd megszokod. A Toyota most azt csinálta a Yarissal, mint anno az első Avensissel. A régi technika kapott egy kicsit csinosabb ruhát, ami jobban illik az éppen aktuális kinézetbe. Én inkább azt fájlalom, hogy kimaradt a start-stop rendszer, állítólag a magyar vásárlók nem kedvelték, pedig ennél egyszerűbben benzint spórolni a városban nem lehet.... Viszont csütörtökön elindul egy pár napos generációk harca a D4D-k között.

Ebben teljesen igazad van.  Viszont _nekem_ bejött a digitális műszerfal nagyon, sajnálom, h engedtek a népek nyomásának.  Valami frankóbb megoldással lehetett volna barátságosabb digitális műszerfalat csinálni.

(azt már csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy egy picit is normálisabb, közepes felszereltségű, csak 4 légzsákos, manuál klímás, hátul dobfékes verzió is a 4 millát verdesi  :whistling: .   Ebből nem csak a válság miatt nem fog annyi fogyni, mint a régebbiekből)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #241 Dátum: 2011.10.22 10:20:22 »
Sem az árát sem az üzemanyag-megtakarítást nem ismerjük, hogy kiszámoljuk, hogy mennyi idő alatt térül meg.

Az árát tényleg nehéz megmondani, de a megtakarítás egy nagyjából 100 km-es, Hungária körút-M3-as bekötő-Bag-Gödöllő-Hungária körút-Lágymányosi Híd útvonalon sokféle autóval mérve 15% körül alakult. Az meg jelentős, és minél nagyobb volt a vánszorgás, annál több lett.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris III.
« Válasz #242 Dátum: 2011.10.22 10:38:11 »
sokféle autóval mérve 15% körül alakult
Ha az alapjárati fogyasztás megegyezik az átlagfogyasztással (ami ugye irreális túlzás) akkor az 1 órás út alatt 9 percet álltál a lámpánál (vánszorgás közben szerintem nem állítja le, az a hibrid). Tehát a 15% indokolhatatlan.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris III.
« Válasz #243 Dátum: 2011.10.22 10:41:46 »
Az árát tényleg nehéz megmondani, de a megtakarítás egy nagyjából 100 km-es, Hungária körút-M3-as bekötő-Bag-Gödöllő-Hungária körút-Lágymányosi Híd útvonalon sokféle autóval mérve 15% körül alakult. Az meg jelentős, és minél nagyobb volt a vánszorgás, annál több lett.
Ezen a 100km szakaszon nem kapsz olyan sok piros lámpát, hogy meg kelljen sokszor állnod. Mondjuk 10x :hmmmm:
Ha a belvárosban pl Erzsébetkörut stb környékén közlekedsz vagy még beljebb, akkor sokszor meg kell állni.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #244 Dátum: 2011.10.23 09:20:45 »
Ezen a 100km szakaszon nem kapsz olyan sok piros lámpát, hogy meg kelljen sokszor állnod. Mondjuk 10x :hmmmm:
Ha a belvárosban pl Erzsébetkörut stb környékén közlekedsz vagy még beljebb, akkor sokszor meg kell állni.

Erősen optimista vagy, a Lágymányosi hídtól az M3 bevezetőig és visszafelé is rengeteget lehet ácsorgással tölteni, ha úgy akarja a sors, mint ahogy Gödöllőtől befelé is.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Yaris III.
« Válasz #245 Dátum: 2011.10.23 09:21:52 »
Ha az alapjárati fogyasztás megegyezik az átlagfogyasztással (ami ugye irreális túlzás) akkor az 1 órás út alatt 9 percet álltál a lámpánál (vánszorgás közben szerintem nem állítja le, az a hibrid). Tehát a 15% indokolhatatlan.

Lehet, hogy neked indokolhatatlan, de mi ezt mértük többször is.  :devil:

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris III.
« Válasz #246 Dátum: 2011.10.23 09:49:48 »
Lehet, hogy neked indokolhatatlan, de mi ezt mértük többször is.  :devil:
Valószínűleg mást mértetek, pl. nem azonos autókat, a modellfrissítésben nem a start-stop bevezetése volt az egyetlen újdonság. Ha elméletileg elképzelhetetlen akkor a gyakorlatban ezt csak hibás méréssel lehet igazolni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #247 Dátum: 2011.10.23 09:58:24 »
Pénteken ültem egy Yaris III-ban, megnéztem magamnak.

Tudom, le leszek szólva, de nekem annyira nem jött be  :whistling: 
 A műszerfala tetszik, meg ugye fajin a (enyémhez képest) dönthető üléssor, de valahogy nem kapott el az "instant get" érzés.
Én meg pont fordítva látom  :) ... A külseje szvsz klassz lett, viszont az eddigi egyéni(ek) helyett kapott egy tucat-belsőt  ::) ... Kevesebb praktikummal, ráadásul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #248 Dátum: 2011.10.23 10:07:38 »
Ha az árérzékeny magyar piacon érdemes kihagyni ahogyan a szintén filléresnek tűnő VSC-t akkor gondolom mégsem jelentéktelen összeg.
Az alapjárati fogyasztás relatíve kevés, a pirosnál állás a teljes menetidőből szintén, ezeknek a szorzata már nagyon kevés, tehát arra tippelek, hogy a megtérülésnél durva km jönne ki.
Már egy átlagos (dugómentes) nagyvárosi forgalomban is jelentős részét teszi ki a menetidőnek az egy helyben állás.

A start-stop nagyon is számottevően spórol a városban; az meg, hogy a gyár kihagyja, ha teheti, szinte semmit nem jelent... Egy 80 centes cuccot is kihagynak, ha tehetik, mert milliós legyártott mennyiségre felszorozva már az is komoly megtakarítás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #249 Dátum: 2011.10.23 10:13:20 »
Ebben teljesen igazad van.  Viszont _nekem_ bejött a digitális műszerfal nagyon, sajnálom, h engedtek a népek nyomásának.  Valami frankóbb megoldással lehetett volna barátságosabb digitális műszerfalat csinálni.
Nemtom, milyen nyomásnak engedtek, hisz a Yaris I és II is jól fogyott  :hmmmm: ... Digit műszerfal ide vagy oda.

Én amúgy már addig is nagyon kedveltem az ilyen műszereket, amíg nem volt ilyennel szerelt kocsim  :yes: - azóta pedig még jobban megszerettem  :wub: ... Egyrészt nagyon tetszik, hogy odanézek és egy egzakt számot látok kiírva - másrészt ettől "űrhajósabb" a műszerfal, ami az én szememben pozitívum.

És imádom, hogy az utasok nem látják a sebességmérőt  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris III.
« Válasz #250 Dátum: 2011.10.23 10:14:20 »
Már egy átlagos (dugómentes) nagyvárosi forgalomban is jelentős részét teszi ki a menetidőnek az egy helyben állás.
Kellene erről egy objektív statisztikát csinálni, mert persze emlékezetes a pirosnál álldogálás, de nem hiszem, hogy a menetidő jelentős részét ezt teszi ki. Ha az átlag- és az alapjárati fogyasztás arányával ezt elosztjuk akkor jelentéktelen értéket kapunk. Ha 1%-nál ez nagyságrendileg több akkor ez azt jelenti, hogy a start-stop termeli a benzint.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #251 Dátum: 2011.10.23 10:16:39 »
Kellene erről egy objektív statisztikát csinálni, mert persze emlékezetes a pirosnál álldogálás, de nem hiszem, hogy a menetidő jelentős részét ezt teszi ki. Ha az átlag- és az alapjárati fogyasztás arányával ezt elosztjuk akkor jelentéktelen értéket kapunk. Ha 1%-nál ez nagyságrendileg több akkor ez azt jelenti, hogy a start-stop termeli a benzint.
Szerinted akik ezt kifejlesztették, nem végeztek ilyen statisztikát? A dolog amúgy roppant egyszerűen mérhető. Ear írt konkrét adatot is, de azt meg elintézted azzal, hogy "elméletileg elképzelhetetlen"  :) ... 1 % ? Viccelsz, gondolom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #252 Dátum: 2011.10.23 10:29:40 »
Fenébe, az előbb véletlenül kitöröltem a hozzászólásomat  ::)

Szóval, nézzünk egy példát.

Adott egy 6 literes fogyasztású autó. Mész vele egy órát városban, ezalatt megteszel 25 km-t. Vagyis elhasználsz 1.5 liter üzemanyagot. Állsz 15 percet; az alapjárati fogyasztás kb. 0.5 liter/óra, tehát megtakarítasz 0.125 litert.

Ez 8.3 %-ot jelent.

Forintosítva: 25 km-en 50 Ft, vagyis 100-on 200 Ft = évi 10 ezer km városi futás esetében 20.000 Ft.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Yaris III.
« Válasz #253 Dátum: 2011.10.23 10:33:10 »
Egy órában nem állsz 15 percet...

Minden nap reggel megyek be a városba (M0-M3-Hungária-Ajtósi-Hungária-Váci) kb.40-50 perc. Állásidő max. 3-4 perc. Csorgás persze több is van, de az itt nem játszik sajnos. (Persze nálam a trolinál jó :) )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris III.
« Válasz #254 Dátum: 2011.10.23 10:34:51 »
És megjegyzem, az 1 órából csak 15 perc állás még eléggé optimista becslés. Melóból hazafelé egyetlen lámpám van, egy 5 km-es távon. A menetidőm hétköznap reggeleken 10 perc szokott lenni - ebből 3 percet állok annál a lámpánál. Ez 30 %, egy olyan szakaszon, ahol 5 km-en csak egyetlen lámpa van!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )