Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1539498 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corolla Verso
« Válasz #7065 Dátum: 2023.03.27 12:31:24 »
Szia!

Még egy ötlet! :otlet:

Cseréld ki az elemet még egyszer! Engem is szivatot egy "látszólag" jó elem.

üdv.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7066 Dátum: 2023.09.08 11:30:35 »
Tegnap végre ismét Toyota tulajdonos lettem 2 év kihagyással és vásároltunk egy 2007-es, ezüst színű Corolla Versot, természetesen az 1,8 vvt-i motorral.  :clap: :hug:

Napi szaladgálós, 3 gyermeket hurcolós autó lesz nálunk, városi-elővárosi használatban lesz.

Egy pár szót előzetesen írnék az autóról...

Hollandiából származik, 185e km-t futott (a rendelkezésreálló doksik alapján ez lehet valós adat), vélhetően (a jelek alapján) normálisan volt szervizelve, de azért inkább használták, mint vitrinben tartották. Pár olyan használatból eredő nyom van rajta, amire véleményem szerint lehetett volna jobban vigyázni, de egy 15 éves autónak nem felróható néhány harci sérülés (pl ajtóval odacsukott biztonsági öv csat nyom...ez engem zavar, de talán javítható fényezés nélkül)
Rétegvastagságmérővel körbemértem, 3 eleme volt fényezve, nem túl vastagon (200-250 mikron) és ezt is lehetett volna szebben, de nem lakkhibás, vagy ilyesmi, csak látok benne pár szennyeződést. Holland autó előnye, hogy kevésbé rozsdásodik, mint az egyes német területekről, netán Ausztriából származó autók esetében, ilyen probléma szerencsére nincs, igaz, alá még nem volt alkalmam bújni, csak amennyit térdelve-lehajolva láttam, az alapján mondom, hogy semmi vészes...

Vannak, viszont, apró hibák, amik zavaróak:
1. a vezető oldali ablakemelő nem engedi le az ablakot, csak felfelé mozog.
2. menet közben a kormány minden egyes jobbra mozdításakor felvillan a műszerfalon a "nyitott ajtó" piros ikonja és a beltérvilágítás is, holott, többszöri ellenőrzés alapján is rendben zárva van minden ajtó. Ez nem kizárt, hogy kapcsolatban van az előzővel.
3. Első-hátsó parkolóradarral van szerelve (Valeo), de jelenleg nincs hangja.
4. A vezető ülés bal oldali combtámasza és bal szélső háttámasza elfáradt, szivacsot kell cserélni benne (huzat nincs kikopva, csak érződik, hogy ott puhább a szivacs, mint máshol)

Ezeket 2 héten belül rendbetesszük és jó lesz minden. Az olajcseréhez és kapcsolódó műveletekhez az anyagokat megrendeltem, megcsinálom magamnak.

Érdekesség, hogy gyári 17"-os felni van alatta, az a típus, amit a 2,2D-Cat-hez adtak (215/50R17 gumi méret), jól áll neki, jó állású vele az autó.

Vezetés/utazás közben hozza a tipikus Toyota-jegyeket, amiért szeretjük a márkát: kisimul a hangja, halkan, rezzenéstelenül fut, finoman rugózik, futóműzaja is alacsony és érdekes, de a korábbi BZafirámhoz képest (ami mellesleg 5 évvel volt ennél fiatalabb) jóval halkabb az egész.

Mivel volt ilyen motorral szerelt autóm (T22 Avensis Wagon 1,8 vvt-i), tudok mihez hasonlítani a váltót: míg az Avensis alatt a C250 jelű, addi a COV a C251 váltót kapta meg. A különbség a 3-4-5 fokozatok rövidebb áttételei miatt van, amire a COV nagyobb homlokfelülete miatt volt szükség. Ezzel a COV kellemesen, dinamikusan mozog, egészen minimális késéssel reagál a gázpedálra, 90-ről 5.-ben is tud előzni (óra szerinti) 105km/h-nál forog 3000-et, míg az Avensis a C250 váltóval 110 fölött picivel állt 3000-en. A COV-val városban is használható a 4., de még az 5. is (60-65-től mehet).

A fogyasztása 100-110-ig nem több, mint az Avensisé, 6-6,5 liter, viszont pályatempó körül (130-135km/h) már inkább 7,5-8 liter, 140 fölött 9-9,5. Nem kifejezetten autópályán, belső sávban takarékosan sietős ez az autó, inkább kényelmesen vonulni jó vele...

Ár: a jelenlegi hahus választék közepéről... (kb 200 000Ft-tal volt az általam preferált értékösszeg felett az elmúlt évek drágulásai miatt)

Tervek:
Ahogy az Avensis esetében is volt, teljes rezgés és zajcsillapítás, beltéri kárpitpatentok cseréje (zörgések miatt), hifi visszaszerelés (Avensisből kimentve).
...csupa olyan dolog, ami az utazási komfortot javítja.

Agyfsszal járó dolog:
Megnéztem a 215/50R17 méretű 4 évszakos gumik árát...  :cry: :cry: :cry:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corolla Verso
« Válasz #7067 Dátum: 2023.09.08 14:52:31 »
Bal féltengelyt néz(es)d meg, hogy gumiharangos-e. Ha igen, akkor cserés lesz. Ha nincs rajta, akkor már túl van rajta...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7068 Dátum: 2023.09.08 17:53:16 »
Bal féltengelyt néz(es)d meg, hogy gumiharangos-e. Ha igen, akkor cserés lesz. Ha nincs rajta, akkor már túl van rajta...
Jaja, ha rajta van a gumi baba, egyből le fogom vágni róla. Köszi, hogy emlékeztettél rá.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Corolla Verso
« Válasz #7069 Dátum: 2023.09.11 06:43:25 »
Gratula a jövevényhez, egészséggel lakja le a 3 gyermek!
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7070 Dátum: 2023.09.11 11:34:19 »
Gratula a jövevényhez, egészséggel lakja le a 3 gyermek!
Köszi, szigor van az autóban, nem lakhatják le. :-D  :hug:

Az eddigi autóimhoz képest kicsit projekt autó lesz ez, mire az apróságokat kijavítom, de lesz még ebből szép autó, nem lehetetlen a helyzet.
A hétvégén megemeltem, alánéztem, átvilágítottam az alját, a futóművet. Itt is azzal találkoztam, amivel máshol, hogy nincs veszélyes szituáció, de foglalkozni kell vele még most. Annak kifejezetten örülök, hogy korrózió egyelőre nem látható, pontosabban, ami van, az felületi és vastag elemeken van, nem élettartam befolyásoló.
A bal hátulja kaphatott egy kisebb ütést. A lökhárító alatti merevítő zárt profil, ami a karosszériához keresztben van rögzítve, egy helyen be van nyomódva, de nem sérült a kasztni, csak ez a profil hajlott be kissé. Az eleje teljesen ép, kívül-belül, emelési pontjai mind hibátlanok, lemezhajlatok, futóműbekötési pontok szintén. Egy korosodó autó esetében sztem ezek az igazán fontos helyek, amiknek épnek kell lenniük.
Egy nem túl távoli projektelem lesz a kerékjárati ívek kibontása, kitisztítása, mert begyűlt a kosz, sár. Tisztítást követően le fogom kezelni az egész kerékjáratot belűlről rozsdagátlóval, alapozóval és több réteg alvázvédővel, ez a módszer az Avensis és a Primera esetében is bevált.

A motor szerencsére jónak tűnik, az olajszint maximum közelben van, a kipufogó vége totál fémtiszta, vélhetően nincs olajfogyasztás. Ezek a fontos dolgok, a többi pici költségekkel lépésről-lépésre javítható.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7071 Dátum: 2023.10.07 23:48:08 »
Airmix motor csere...

Amikor vettem az autót, még igencsak nyári meleg volt, ezért arra koncentráltam, hogy az autó klímája működjön. Működött is, igaz, nem volt ereje teljében. Annyi baj legyen, gondoltam, majd töltünk rá és jó lesz. Aztán, amikor már nem kellett a klíma az utazáshoz, akkor jöttem rá, hogy a befújt levegő hőmérséklete fix, mindegy hogyan tekergetem a hőfokszabályzót. Ez a hiba jellemző a típusra és a korai (2004-2008) között gyártott Toyotákra, úgy hívják, hogy airmix motor. (blend door engine)

Elkezdtem kutakodni youtube videókon, hogy ez mi és mit lehet vele kezdeni, hogy lehet otthon cserélni, lehet-e cserélni egyáltalán.

Oda jutottam, hogy bontóból vettem egyet (igaz, Avensishez való, de a motoregység ugyanaz, egyedül a mozgató kar más formájú, így át kell műteni a régiről a kart az "újra".) és ma kicseréltem. Jól szétbontottam a belsejét, de nem volt vészes művelet.

Az érdekesség inkább az, hogy az airmix motor miért megy tönkre? Szétszereltem a rossz és a jó motort is, és arra jutottam, hogy a konstrukció hibás, elég buta, silány kivitelezésű módszer. A kérdés nem az, hogy tönkre fog-e menni, hanem az, hogy mikor? Van egy tárcsa, amire illeszkedik 3db fém érzékelőkar. Ezek a karok belemarnak a korong felületébe, ott megakad a korong mozgása, a motor erőlködik, recseg, kattog, majd a motor leégve elhalálozik.
Én azért jóféle lítiumos zsírral rendesen újrazsíroztam a belsejét, ahol csak mozgó alkatrészek vannak és úgy szereltem össze ismét, majd építettem be a helyére.

Az airmix motor helye: A kesztyűtartó felől közelíthető meg, azt ki kell szerelni és az alsó burkolatot is ki kell szedni. Célszerű a több hely (és fény) miatt a váltóboxot is kiszerelni (ehhez a klímapanelt is ki kell szedni, mert alatta van a 2db csavarja) és kis kézügyességgel cserélhető az alkatrész a lábtérfűtés csöve mögött. A cső is kiszedhető, csak le kell húzni a helyéről.

Újrazsírozva minden és a helyére rakva kb 2 órát kell rászánni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7072 Dátum: 2023.10.08 08:28:39 »
Hibás motorral középen megragadt fűtéscsap
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7073 Dátum: 2023.10.08 08:38:53 »
Itt, pedig, a javított, tisztított, újrazsírozott cseredarab. A csúszkának így kell állnia a hőmérséklet állító LO állásában (alapállás).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #7074 Dátum: 2023.11.28 21:55:56 »
Sziasztok,

olyan problémám lett akocsival, hogy váltás közben többé már nem hajtotta a kerekeket a motor. Tehát úgy csinált mintha üresbe kapcsoltam volna. Igyhát újra sebességbe tettem de akkor is üresben maradt.

Ezért félreáltam a kocsival. Megálltam. Kuplung benyom, 1-es, az auto nem mozdul. 2,3,4.R semmi, sehova.  A kulungon nem éreztem változást. A váltás is olyan volt mint ha bevette volna a sebességet...
Elhúzzuk s szerelöhöz, mire odaérek vele. "Megjavult".  megyek vele pár napot aztán ismét szétkapcsolt valami.  Majd vagy 10 kuplungolás után ismét ment az autó. További használat után már nem váltásnál jöt szét az a valami, hanem simán menet közben. Tompapufanás és felbög a motor.  Megint elhuztuk a szerelöhöz, de mire odaérünk megint megjavult.

Találkoztatok már ilyennel? Mi lehet a baja?

parijani

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Corolla Verso
« Válasz #7075 Dátum: 2024.01.02 10:47:24 »
Sziasztok!

Van egy 2004-es Corolla Verso-nk, 1.8 vvti-vel. Eladó sorba került, de az eddigi érdeklődők mindegyike a váltóra azt mondta, hogy azzal valami baj van, mivel szerintük szorul a kar. 2015 óta van a tulajdonunkban mindig is ilyen volt vagyis a kuplung csere óta még könnyebben is jár. A cégünknél régen toyoták voltak, mindegyiknek ilyen volt a váltója, szerelők is azt mondták ilyen, de akik két vásárló aki komolybban megnézte azok szerint meg nem jó. Kérdésem az lenne, hogy lehet ezzel valamit kezdeni, vagy csak megszokták a suzuki, ford könnyeben mozgó váltóit mi meg a toyotáét? Lehet az is probléma, hogy szinte a legolcsóbban hirdettük meg annak ellenére, hogy minden rendben van a kocsival (nem terveztük eladni, de jött egy lehetőség egy másik autóra, így a toyotát szerettük volna mihamarabb eladni, mert feleslegessé vált és nem fér el a garázsban harmadiknak, most is ott áll) gyanút kelt az emberekben?

Köszi a válaszokat!
« Utoljára szerkesztve: 2024.01.02 10:54:34 írta parijani »

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Corolla Verso
« Válasz #7076 Dátum: 2024.01.16 14:41:40 »
Sziasztok!
Mostanában kezdte el csinálni az autóm a következőt:
Menet közben a tompitott világitás izzója bealszik egy-egy pillantra, van hogy simán menet közben, de általában ha a fékre lépek akkor mindig.
COV 2005 1.8 benzin.
Első körben hátsó lámpa test hibára gondoloka féklámpa miatt, de nem tudom hol keressem a testelési pontot.
Tudna valaki segiteni benne hogy mit bontsak?

Köszönöm.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corolla Verso
« Válasz #7077 Dátum: 2024.03.18 14:48:40 »
Az október óta eltelt időszak sem telt eseménytelenül...  :innocent:

Elkezdtem megoldani a kisebb-nagyobb karbantartásokat, aminek egy részét szerelőre bíztam, másik részét magam végeztem.
Itt jegyzem meg - és hadd puffogjak kicsit egyetlen mondat erejéig -, hogy egyes autószerelők arcán igen-igen vastag a bőr:
Történt, hogy február elején vásároltam többek között új kuplungszettet, hogy azt majd szerelővel kicseréltetem, hiszen, ehhez csápos emelő kell, futómű bölcső kompletten lebont, stb... erre a feladatra megbíztam az egyik szerelő ismerősömet, akihez már a korábbi autóimat is hordtam kisebb-nagyobb beavatkozásra. Lényeg, hogy a kuplungszettet 80.000Ft munkadíjért cserélte ki. A szemem kigúvadt... nyilván kifizettem, de ezzel elérte nálam azt, hogy többet nem viszek hozzá autót. Ez a munkadíj több, mint 2x-ese a korrektül elvégzett munkáért elkérhető összegnek. Tanulópénz részemre, de itt eltört a bizalmam felé...

...és megerősített abban a tudatban, hogy a lehető legtöbb karbantartást magamnak csináljak meg. Elmúlt bennem ez a mindenáron márkaszervíz, meg vezetett szervízkönyv kell érzés, mert olyan szinten elszálltak az árak, hogy egyszerűen sajnálok ennyi pénzt kiadni olyan dolgokra, amiket magam is meg tudok csinálni (mondjuk, a kuplung csere nem ilyen, de ezt kb egyszer kellett kiköhögnöm). Ezen felbuzdulva, a teljes fékszettet (első-hátsó szett + rögzítő) már magam cseréltem. A fékhatásmérés eredménye alapján bőven 1 számjegyű eltérést tud az oldalak között teljesen nyersen, bekoptatás nélkül, ez nekem elég. A rögzítőfék volt határon (30% eltérés), de ezen pici tekergetéssel gyorsan javítottam. Sikerélmény!  :hug: (minden újra használt alkatrészt, csavart, csapokat mindent UH tiszttóval újítottam fel fémtisztára és grafitos zsírral láttam el a csapokat, hogy könnyen mozogjanak). A légtelenítést is magam végeztem.

A vezető oldali külső visszapillantó tükröm sajnos egy méretre vágott, sima tükörlap volt, ami se nem kicsinyített, se nem volt aszférikusan osztott, se nem működött a tükörlap fűtése. Akárhogy kutattam, egyszerűen NINCS hozzá utángyártott tükörlap, nem létezik, hiánycikk. Korábban a Polcar lengyel cégtől lehetett ilyet beszerezni, de hónapok óta hiánycikk. Fura, mert rengeteg autó fut az utakon ebből a típusból, nem értem, miért nincs alkatrész hozzá.
Lényeg, hogy bontóból tudtam szerezni komplett visszapillantó tükröt házzal együtt, de legalább hibátlan állapotban. Ezt még fényeztettem és átszereltem. Nem volt gazdaságos a művelet, de ez annyira fontos volt és elsődleges szempont a menetbiztonság szempontjából, hogy itt nem érdekelt az ár.

Elvégeztem a két hátsó kerékjárati ív megelőző alvázvédelmét. Olyan hajtógázos alvázvédőt vettem, ami egyben hangszigetelő hatású (megszáradva gumis tapintású bitumen) is. Erre visszahelyeztem a gyári műanyag dobbetétet. Jó hír, hogy az autó 14 éves kora ellenére egyáltalán nem okozott negatív meglepetést, apró felületi barnulásokon kívül semmi komoly korrózió. Ezeket fémtisztára csiszoltam, lekezeltem rozsdagátló alapozóval több rétegben, majd alvázvédő legalább 3 rétegben. Szerintem bírni fogja...
Tervben van az első kerékjárati ívek hasonló kezelése is, ahogy jön a kellemesebb időjárás, nekiállok. Minden anyag megvan hozzá, csak a langyos hőmérsékletre várok, hogy gyorsan száradjon a felület.

A vásárláskor nem titkoltan hibás parkoló radart kicseréltettem (hátul) egy utángyártottra. A kiszerelt egy elég komoly Valeo cucc volt (8 szenzoros első-hátsó szett), de vagy szenzorhibás, vagy kábelhiba miatt le lett kötve korábban. Én nem akartam hibakeresésért ismét több tízezret fizetni, ezért dobtam ki az egészet és vettem bele egy olcsót.

Mindezeknél talán lényegesebb volt, hogy végre volt időm kicserélni a szivárgó szelepfedéltömítést. Ezzel megszűnt a blokk felső szivárgása (alul még van teendő a főtengely szimeringgel). Ezzel egy időben UH tisztítást kapott az összes trafó, befecskendező, gyertyák, fojtószelepház kompletten. Új tömítést is kapott a fojtószelepház. A szívósort egyelőre nem tudtam leszedni, mert kevés a hely és nem látom, hol fogja még alul csavar. Amit tudtam, kihajtottam, de a sort továbbra is fixen állt a helyén. Ezt azért fontos mindenképpen leszednem, mert a nívópálca hüvelye (a fém cső) korábbi tulajnál eltört. Ne kérdezzétek hogyan történt, én sem értem. Lényeg, hogy újonnan 15.000Ft az alkatrész, meg is vettem. Ennek a cseréjéhez kell leszerelni a szívósort, és ha már az lejött, akkor az is kap új tömítést.

Ami még zavar, hogy a láncfeszítőt gondolom csereérettnek, mert hidegindításkor pár főtengely fordulatig becsörren a lánc. Ez, a főtengely szimering és a hosszbordásszíj lesz cserélve egy következő alkalommal.

A kuplung csere után voltam futóműbeállításon. Beszélgettem a szakemberrel és mondta, hogy valszeg nem volt komolyabb sérülése az autónak, mert a futóműve jól áll, jó állapotban van és a beállításával sem volt semmi gond, rendben van a geometria. Ennek is örültem.

Ezek után azt gondolom, hogy kezd műszakilag teljesen összeállni az autó olyanná, amit én elvárok tőle. Kellett vele foglalkozni (kopó-forgó alkatrészek), de az alapok (szerkezeti sérülésmentesség) rendben vannak és ez a fontos.  :clap:
A jövőben következik pár kényelmi projekt: első körben zaj- és hangszigetelés, majd a hangrendszer fejlesztése. Előbbi értinteni fogja az ajtókat, oldallemezeket, és a tetőlemezt. Ezeket csináltam meg az Avensisben is anno, itt is működni fog.   :cool2:


 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i