Üdv!
Kinőttük 1998.12 havi gyártású (de '99.01 havi forgalomba helyezésű)
Toyota Avensis Sol 2.0 benzines autónkat, ezért még az is meglehet, hogy eladó sorba kerül. Azért a feltételes mód, mert sem esztétikai- sem műszaki állapotot figyelembe véve, nem találunk hozzá hasonlót az árkategóriájában, nagyobb típust pedig mégannyira sem (egyetlen autóval szemezünk). Először csak itt hirdetem meg, ha esetleg fórumtag tartana rá igényt, ne kelljen versenyeznie a sok vásárlóval
Az autóról:
Rendszáma ellenére nem behozott autó, hanem Magyarországon újonnan vásárolt. Eredeti rendszáma: GVA-808, melyet elhasználódás miatt kellett cserélni. Minden hozzá tartozó dokumentum meg van, kezelési könyv, rádió kezelési és garancia könyve, sok régi szervizszámla, szervizkönyv (2008-as az utolsó bejegyzés, 166.870 km-nél), sok egyéb más, gyári tokban, 3 db kulcsával.
Felszereltsége Sol (gondolom, mindenki tudja, ez mit tartalmaz), pluszban a Sony audiorendszert kapta, mely kormányoszlopról vezérelhető, a csomagtartóban található 10 lemezes CD tárral együtt.
Nagyobb sérülése nem volt az autónak, színe metál-fekete. Rozsdamentes (!), fényezése szép. 16"-os, a képen látható felnikkel eladó, nyári gumikkal. Téli gumi vagy lemezfelni szett nincsen hozzá.
A közelmúlt szervizei: klímakompresszor felújítás, új klímahűtő, új vízhűtő (a rendszer kimosásával és új fagyállóval természetesen), új féktárcsák, új fékbetétek, vezérlés- és hosszbordás szíj szett csere, új ablaktörlő lapátok, első-hátsó futómű felújítása (új lengőkarokkal, új gömbfejekkel, új szilentekkel, új stabilizátorokkal), új gyertyák, pollenszűrő és levegőszűrő csere, olajban jelenleg 9100 km van, így az 900 km múlva cserélendő lesz (ennek ellenére még teljes mértékben megegyezik a színe és áttetszősége az új olajjal!), új motortartó bak, új akkumulátor, új szelepfedél tömítés szett, még néhány apróság, fentiek közül ami nem gyári, az azzal megegyező minőségű. Ezek egy része időhiány miatt még a csomagtartóban van. Csak és kizárólag OMV kúton tankoltunk.
Az autó az átlagosnál esztétikusabb, kül- és beltérre értve egyaránt, műszakilag is teljes mértékben megbízható.
Egy használt autónak azonban árnyoldalai is vannak, ezt akár közzé teszik, akár nem. Emiatt is nem egy új autó árát fizetjük ki egy használtért. Így kérem, aki komolyabb érdeklődést mutat az autó iránt, az ne nagyítóval érkezzen új autót keresni, mert azt nálam nem talál.
Autónk hibái talán éppen fontossági sorrendben: legnagyobb hibája, hogy a km óra nincsen visszatekerve és jelenleg: 317.720 km-t mutat, mely valós (hasonló, de akár sokkal rosszabb állapotú autók hirdetéseiben fele ennyi km futást írnak, de aki vásárol is olyat a hamis, de alacsony futást jelző km óra csábításnak engedve, ne legyen kíváncsi a valóságos futásra és készüljön fel annak későbbi következményeire, melyet pénztárcáján fog leginkább megérezni). Ezen kívül a klímát tölteni kell, mert javítás után elszökött a gáz (állítólag a klímakompresszort a régi tömítésével szerelték össze, emiatt volt), első két gumiabroncs csere érett, a hátsó ablakfűtés nem működik (érintkezőket kellene vissza ragasztani), néhány karc és horzsolás található rajta, valamint a díszlécek végei töröttek, jelezvén hogy nem új autó.
A futott km és a 19 év tehát nem múlt el nyom nélkül, de sok, 3-4 éves 100-120.000 km-t futott autóval összehasonlítani nem lenne ámokfutás. Az idő és km-ek nem temették még el az autót, további, megfelelő karbantartás esetén könnyedséggel fut még ennyit.
Az elmúlt bő egy évben 440.000 Ft lett ráköltve. Múltja ellenőrizhető, esztétikailag és műszakilag nem érheti szó. Ezek miatt az ár még nem került kialakításra, de aki olcsón szeretne autót vásárolni, azt el kell keserítenem, ez az autó, neki drága lesz. Kérésre több kép megoldható.