Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 416447 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5322
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1845 Dátum: 2019.02.21 11:35:27 »
AndreaH köszi a tippet!

micila, a kuplung-ot elírtam, bocsesz,akarom mondani, elnézésedet kérem, esküszöm leírtam papírra 100x.  :whistling:



Bene! A TTG-hez bejelentkeztél?
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 812
  • Autó: Corolla E12 1.4 VVT-i HB5 (JP)
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1846 Dátum: 2019.03.28 08:49:12 »
Sziasztok!

Pár napja a reggeli indítás után való elinduláskor, fokozatváltáskori gázadásnál (egészen a 3-asig) kb. 1 mp-es súrlódó, "fémes" zaj hallatszik (szerintem) elölről.
Kuplungcserés lesz vajon?
A mostaniban minimum 110e km van.

zgyula

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: Auris 1.4D
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1847 Dátum: 2019.06.12 08:52:30 »
Sziasztok!
Megosztom veletek egy futómű zörej okát, amelyre 10 év alatt a szakszervíz nem tudott megoldást találni.
2008-as AURIS 1,4 D4D: bukkanóknál, egyenletlen úton, továbbá sima úton alapjárathoz közeli fordulatnál  éles kopogások hallatszottak. Megfigyeltem hogy a bal első kerék felől jön minden esetben a zaj.  Mivel a fékpofa / tárcsa csere aktuális lett gondoltam utánajárok a fenti problémának is. 2 kerékanyával rögzítettem az új  féktárcsát hogy az ne tudjon kotyogni és a két oldalát megrángattam, így érezhető / hallható volt a hiba.  Megkértem a fatert, hogy ő is rángassa, közben én az ujjammal ki tudtam tapintani, hogy az első vízszintes szilent kottyan  :clap:  Kivettem a lengőkart, de meglepett, hogy mindkét szilent  hibátlan  :hmmmm:
Akkor mi a vihar lehet? Kormányösszekötők se lazák, talpas is húzósan megy....
Visszaszerelés közben láttam meg az első szilent csavarján hogy a menet az egyik oldalon el van verődve, így nyilvánvaló lett, hogy ott a gond. Méréssel kiderült, hogy a fészek majd 2mm-rel nagyobb, mint a szilent teljes hossza  :eek:  Visszatettem a lengőkart, rögzítettem a hátsó szilentet és ahol az elsőnél rést láttam, oda egy 1,5mm vastag alátétet betettem és úgy már a csavar össze tudta húzni a fészket.
Azóta semmi zörej  :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4029
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1848 Dátum: 2019.06.12 10:51:53 »
Köszi a megosztást! :clap:

totbazsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Corolla, Auris 1.4 D-4D
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1849 Dátum: 2019.07.10 06:54:03 »
Sziasztok!

Egy ideje előjött 2016-os Aurisomból egy érdekes jelenség, amelyre egyenlőre a szerviz sem tudja a megoldást. Gondoltam bedobom ide, hátha találkoztatok már hasonlóval. 1.4 D-4D 90 lovas motorban 1900-as fordulatszámon olyan erős rezonancia jön létre gázadáskor, hogy az egész autó durván beleremeg. Főleg magasabb fokozatokban érezhető, de 2000-es fordulat felett már elhagyja, és 1900 alatt sem jön még elő. A szervizben első körben kuplungra gyanakodnak, hogy eltört(ek) a tárcsa rugó(i), de nekem valahogy ez nem áll össze. Vélemény?

üdv,
totbazsi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8321
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1850 Dátum: 2019.07.10 10:25:42 »
Sziasztok!

Egy ideje előjött 2016-os Aurisomból egy érdekes jelenség, amelyre egyenlőre a szerviz sem tudja a megoldást. Gondoltam bedobom ide, hátha találkoztatok már hasonlóval. 1.4 D-4D 90 lovas motorban 1900-as fordulatszámon olyan erős rezonancia jön létre gázadáskor, hogy az egész autó durván beleremeg. Főleg magasabb fokozatokban érezhető, de 2000-es fordulat felett már elhagyja, és 1900 alatt sem jön még elő. A szervizben első körben kuplungra gyanakodnak, hogy eltört(ek) a tárcsa rugó(i), de nekem valahogy ez nem áll össze. Vélemény?

üdv,
totbazsi

Szia!

Ha sebességbe rakod, és kinyomod a kuplungot, akkor is ezt csinálja a megadott fordulaton? Mert akkor a tárcsa nem forog és nem is rezonálhat.

Ezen az oldalon a kuplung mellett még a motortartó (meg persze váltótartó) bakokra is tippelnek. Nem teljesen ugyanaz az eset, de hátha.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.10 10:28:12 írta vd1234 »

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 812
  • Autó: Corolla E12 1.4 VVT-i HB5 (JP)
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1851 Dátum: 2019.07.11 11:58:29 »
Urak, létezik olyan, hogy valaki szakszerűen meg tudja csinálni a belső műanyag illesztések (ajtók, műszerfal, stb.) zajmentesítését, tömítését?
Esetleg közületek valaki?

Az egyre rosszabb minőségű utakon egyre inkább idegesít a folyamatos zörgés-csörgés.

totbazsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Corolla, Auris 1.4 D-4D
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1852 Dátum: 2019.07.11 15:12:50 »
Szia!

Ha sebességbe rakod, és kinyomod a kuplungot, akkor is ezt csinálja a megadott fordulaton? Mert akkor a tárcsa nem forog és nem is rezonálhat.

Ezen az oldalon a kuplung mellett még a motortartó (meg persze váltótartó) bakokra is tippelnek. Nem teljesen ugyanaz az eset, de hátha.

Az ötlet jó, de ha nincs terhelés alatt, akkor természetesen nem csinálja. Megnéztem az oldalt, valójában sehol nincs rá megoldás. Azért köszi!

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1853 Dátum: 2019.07.16 21:24:04 »
Sziasztok.
02 1.4 vvti corolla elejéből tompa "kopogás" hallatszik, leginkább földúton, és egyenetlen úton. Fekvőrendőrnél vagy nagyobb útegyenetlenségnél nem hallani (ott némi nyikorgás -gumialkatrész hang hallatszik, főleg kanyarban ha billen a kasztni). Létezhet hogy lengéscsillapító, és az apró egyenetlenségeket nem tudja tompítani? Vagy inkább toronycsapágy/torony szilent (bár off autómnál a toronycsapágy nem kopogott hanem a rugó pendült elinduláskor, itt nincs ilyen jelenség).
Felemeltem, kereket leszedtem de nem látszik semmi. Stab pálca nem lóg, talpas nem lóg, teleszkóp nem lóg, megrángattam/pajszereltem minden hozzáférhetőt de semmi. Elvittem csáposra is, hogy ott jobban meg lehessen nézni de semmit nem látnak a szerelők. Futóműveshez elvittem, gépen megrángatták, forgatták a kereket stb, de nincs baja (hát akkor mi a tökömet hallok, mint ha szét akarna hullani az eleje?!). Teleszkópot 45%-ra mérték, hogy az még jó. Szerintem meg nem, mert a jó nekem a 100%, bár én csak egy laikus vagyok... 
Bedobáltam webáruház kosárba toronycsapágy, stab pálca, lengéscsillapító szettet, de azért jobb lenne nem vaktába cserélgetni, és inkább kérdezek felesleges pénzégetés előtt..
Annyit láttam még aknából hogy mindkét féltengelynek van holtjátéka, bár ez nem tudom hogy normális vagy sem (hosszirányba OK, de keresztirányba is lehet?)
Köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8321
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1854 Dátum: 2019.07.17 07:06:55 »
Szia!

Nekem így elsőre ez inkább kerékcsapágynak tűnik.

Nemrég én is voltam kétszer az autóval egy cégnél a futómű végett, csak az egyik szerelő bökte ki elöl a stabpálcák kopását, a másik szerelő csak a hátsókét. Egyébként rögtön erre tippeltem volna, ha nem felemelve ellenőrizted volna le.

A féltengelyek hosszirányban sem mozoghatnak sokat, de ha odavan, akkor az alászedve terhelés alatt eléggé recsegős hangot fog adni ugye, ha ez nincs, akkor nem ettől van, kivéve, ha nagy sebességnél kezd zúgni, az lehet kopott belső csuklótól.

Szóval felemelve elvileg lehetne érezni, hogy mozog a csapágy (síkjából kimozdítani próbálva a kereket), de még ez sem szükséges ahhoz, hogy hangja legyen. Mindig az a csapágy a ludas, amelyik akkor hangos, ha rámegy kanyarban a súly, tehát pl. bal kanyarban a jobb csapágy.

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1855 Dátum: 2019.07.17 07:48:50 »
Szia!

Nekem így elsőre ez inkább kerékcsapágynak tűnik.

Nemrég én is voltam kétszer az autóval egy cégnél a futómű végett, csak az egyik szerelő bökte ki elöl a stabpálcák kopását, a másik szerelő csak a hátsókét. Egyébként rögtön erre tippeltem volna, ha nem felemelve ellenőrizted volna le.

A féltengelyek hosszirányban sem mozoghatnak sokat, de ha odavan, akkor az alászedve terhelés alatt eléggé recsegős hangot fog adni ugye, ha ez nincs, akkor nem ettől van, kivéve, ha nagy sebességnél kezd zúgni, az lehet kopott belső csuklótól.

Szóval felemelve elvileg lehetne érezni, hogy mozog a csapágy (síkjából kimozdítani próbálva a kereket), de még ez sem szükséges ahhoz, hogy hangja legyen. Mindig az a csapágy a ludas, amelyik akkor hangos, ha rámegy kanyarban a súly, tehát pl. bal kanyarban a jobb csapágy.

Köszönöm! 3 szerelő nézte, a stabpálcákat mind jónak mondta, egy tippelt a teleszkópra. Kerékcsapágy viszont szóba sem került, és most át sem jön hogy az hogy adhat tompa kopogást az egyenetlen úton (lóg a csapágy a csapágyfészekben? ennek a gépi méréskor nem kellett volna kiderülnie?). Felemelve nincs kézzel érezhető lógás, a kereket nem tudom kimozdítani, és a kopogás előlről jön, független a kanyarodástól.
Recsegés egyáltalán nincs, és nagy sebességnél sem zúg.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2543
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1856 Dátum: 2019.07.17 08:14:36 »
Sziasztok.
02 1.4 vvti corolla elejéből tompa "kopogás" hallatszik, leginkább földúton, és egyenetlen úton. Fekvőrendőrnél vagy nagyobb útegyenetlenségnél nem hallani (ott némi nyikorgás -gumialkatrész hang hallatszik, főleg kanyarban ha billen a kasztni). Létezhet hogy lengéscsillapító, és az apró egyenetlenségeket nem tudja tompítani? Vagy inkább toronycsapágy/torony szilent (bár off autómnál a toronycsapágy nem kopogott hanem a rugó pendült elinduláskor, itt nincs ilyen jelenség).
Felemeltem, kereket leszedtem de nem látszik semmi. Stab pálca nem lóg, talpas nem lóg, teleszkóp nem lóg, megrángattam/pajszereltem minden hozzáférhetőt de semmi. Elvittem csáposra is, hogy ott jobban meg lehessen nézni de semmit nem látnak a szerelők. Futóműveshez elvittem, gépen megrángatták, forgatták a kereket stb, de nincs baja (hát akkor mi a tökömet hallok, mint ha szét akarna hullani az eleje?!). Teleszkópot 45%-ra mérték, hogy az még jó. Szerintem meg nem, mert a jó nekem a 100%, bár én csak egy laikus vagyok... 
Bedobáltam webáruház kosárba toronycsapágy, stab pálca, lengéscsillapító szettet, de azért jobb lenne nem vaktába cserélgetni, és inkább kérdezek felesleges pénzégetés előtt..
Annyit láttam még aknából hogy mindkét féltengelynek van holtjátéka, bár ez nem tudom hogy normális vagy sem (hosszirányba OK, de keresztirányba is lehet?)
Köszönöm!
Szia! Ezt már olvastad?
Lehet, hogy valamelyik bekötésnél van gond?  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8321
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1857 Dátum: 2019.07.17 09:49:40 »
Köszönöm! 3 szerelő nézte, a stabpálcákat mind jónak mondta, egy tippelt a teleszkópra. Kerékcsapágy viszont szóba sem került, és most át sem jön hogy az hogy adhat tompa kopogást az egyenetlen úton (lóg a csapágy a csapágyfészekben? ennek a gépi méréskor nem kellett volna kiderülnie?). Felemelve nincs kézzel érezhető lógás, a kereket nem tudom kimozdítani, és a kopogás előlről jön, független a kanyarodástól.
Recsegés egyáltalán nincs, és nagy sebességnél sem zúg.

Emiatt volt nekem gyanús: "... főleg kanyarban ha billen a kasztni"
Teszteld meg azért szerintem, ha lejtőre kanyarban közepes vagy nagyobb dőlésben sem csinálja, akkor nem csapágy.
Gépi mérésnél, padon nem szükségszerű, hogy előjön.

Nálam kerékcsapágy gond volt, de nem nagyon lötyögött semmi és mégis megszűnt csere után. Ott is ez a kanyarodós teszt tette egyértelművé.

Lehet sima fékprobléma is, kisebb valószínűséggel...

descent7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Auris Touring Sports Freestyle 1.6 valvematic
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1858 Dátum: 2019.08.11 13:00:05 »
Üdv!

2018-as Auris TS Freestyle majdnem boldog tulaja vagyok. Már ciki visszajárnom a szervízbe. Kb. 6000 km van benne, az alábbi hibák jelentkeztek. menetirány szerinti bal oldalon a szélvédő sarkában elengedte a műanyag takarólemezt a kétoldalas ragasztó!? Szervíz pillanatragasztóval javította!!!! A vezetőoldali ülés oldalsó része nyöszörög, az ülölap, hátlap kibolyhozódott (csak normál utcai ruhában használom). Megígérték, hogy garancia lejárta előtt cserélik. A klíma "elkezdett nem hűteni", cserélték gariban a kompresszort, azóta háromszor tompa durrogás jött a motor felől és elöl a keresztmerevítőn újra klímaolaj csillog, továbbá a kompresszor szelepe felöl kifújásnyom van a gumicsövön. Az első durrogás után rémülten irány a szervíz, megnyugtattak, hogy csak a kompresszorcseréből maradt vissza, lemosták. Azóta újra olajos, tehát újra megyek. (A feleségemé lett 14 éves Suzuki Lianával 10 éves koráig csak éves szervízre jártam. mondta, hogy miért nem maradtam a márkánál...)

Szerintem idáig csendben  forgott a kormány tovább, miután kitettem az irányjelzőt, de tegnap óta halkan kattogva, mint a régi autókon. Kérem, hogy akinek az utolsó, 2015 óta gyártott Auris-a van, nézze meg és jelezzen vissza, hogy az övé hogy működik. Előre is köszönöm!


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8573
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1859 Dátum: 2019.08.11 13:41:37 »
Itt is létezik pénteki műszak ?!
Rossz ilyet olvasni.
Illendő lenne az ilyent kompletten cserélni, de ezt sehol sem teszik meg.

Tapatalkkal küldve