Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 710974 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1815 Dátum: 2018.11.20 19:45:37 »
Standard kérdés ilyenkor:
Váltóolajcsere mikor volt benne tudtoddal?
Váltóolajszint rendben van?

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1816 Dátum: 2018.11.20 20:12:06 »
Sajnos erről semmit nem tudok, az biztos hogy 15e km óta nem volt váltóolaj cserélve

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1817 Dátum: 2018.11.20 20:15:53 »
Akkor jó volna megnézni a szintet, de inkább ajánlott egy csere, ha nem tudod, mikor cserélték. Adott esetben sokat javíthat, egy próbát megér szerintem. A javítás a pontos hibától függően elég húzós is lehet, Mondinak volt anno váltócsapágycsere, a hozzászólásai között szerintem megtalálhatod, vagy megkérdezheted tőle.
Az enyémben 8 éve a megvásálásakor már volt egy nyelestengelycsapágy-hang. Szorgosan cserélem az olajat és azóta is jól szolgál hála Istennek.

TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.20 20:21:15 írta vd1234 »

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1818 Dátum: 2018.11.20 20:21:19 »
Értem, köszi a tippet.
Ha esetleg mégsem az olajszinttel van probléma  korábban említett váltócsapágy csere mennyi volna? ( néztem bárdiautón, de így konkrétan nem találtam rá erre az alkatrészre....)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1819 Dátum: 2018.11.20 20:23:51 »
Szerkesztettem a hsz-t.
Én ledobnám a régi olajat és jó minőségű odavaló olajat tennék bele, nem töltögetném szintig. Tehát ha jó is a szint, attól még lehet megviselt az olaj, akár a gyári is lehet benne még mindig, nem lenne meglepő.
Tudni viszont jó lenne, hogy folyt-e el belőle?

TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.20 20:25:28 írta vd1234 »

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1820 Dátum: 2018.11.20 20:41:37 »
Hát nem tudom, ha parkolóban állok nem hagyok "nyomot", bár fogalmam sincs, hogyan lehetne utána járni, hogy folyt e belőle.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1821 Dátum: 2018.11.20 20:59:17 »
Töltő-szintjelző csavart ki kell csavarni (a kocsival vízszintes terepen állva), és megnézni, mennyivel van a szint a nyílás alsó pereme alatt. Tölteni ugyanis addig kellene.

TtkXRN2...


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1822 Dátum: 2018.11.20 23:25:18 »
Köszi a gyors válaszokat.

Szóval akkor első körben váltócsapágy lehet? ( a szíj az "üresben nem ad hangot" ok miatt kilőve)
Ennek hosszútávon milyen következményei lehetnek? ( beszarik a váltó, szétcseszi a motort vagy bármi más horror...?)
Illetve egy ilyet cserélni mennyire fájdalmas anyagilag?
Menet közben ha hallod a hangot, akkor nyomd ki a kuplungot. Ha erre megszűnik a zaj, akkor szinte biztos, hogy váltócsapágy.
Olajszintet mindenképpen kell nézni, hátha az a baj. Ha csapágy a gond, akkor maga a két csapágy gyári Toyota alkatrészben 38k. SKF-et is rakott már br itt márkatárs, az 45k volt. Szerelés attól függ, hogy le kell-e szedni a váltót. Olyankor kell leszedni, ha rámelegedett a tengelyre a csapágy és prés kell a lehúzásához. Ha nem problémás és az alsó deklin át megoldható, akkor aránylag olcsón megvan, ha le kell venni a váltót, akkor az jóval több. Ráadásul ott már oda kell figyelni, hogy nehogy valami kókány pasztázást csináljanak összerakásnál, amit elbont az olaj pár év alatt. Azt szokták mondani, hogy nem annyira sürgős a javítása. Viszont ha szétesik, akkor jó esélyel viszi magával a váltót, onnantól pedig nem gazdaságos javítani.

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1823 Dátum: 2018.12.02 08:59:51 »
Köszönöm az eddigi válaszokat, nagyon hasznosak voltak.

A kuplung lenyomásakor megszűnik a hang, szóval akkor valószínűleg tényleg váltócsapágy lehet. :/
Utána jártam az előző tulajnál, 220e km-nél volt váltóolaj csere, szóval nem hiszem, hogy azzal volna probléma. (Most ~240e)
Beszéltem szerelővel, azt mondta kinyomócsapágy is lehet még. Illetve még azt, hogy a váltó és kinyomó csapágyat is csak úgy tudja megnézni, ha leszedi a kuplungszerkezetet vagy a váltót... Ez, ha csak munkadíjban nézzük, mennyibe fájhat? Mármint kb. mennyi idő mondjuk egy váltót levenni, megnézni a csapágyat, esetleg kicserélni ha azzal vana  gond, és visszatenni a váltót? Gondolom nem 2 óra...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1824 Dátum: 2018.12.02 09:12:14 »
Felmerül néhány kérdés gyorsan, ismétlő jelleggel:
1. Biztosan volt olajcsere a váltóban? Bocsánat, de tapasztalatból írom. Előző autómnál az eladó friss motorolajcsere után adta el. Valójában annyi volt, hogy a szerelő (?) kicserélte az olajszűrőt (600 Ft), de mikor.megnéztem, az olaj az szurokszerű volt a motorban :censored: Az olaj árát természetesen kiszámlázta.
2. Megfelelő olajat tettek bele?
3. Olajszint megfelelő?

TtkXRN2...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1825 Dátum: 2018.12.02 15:39:22 »
Én biztos egy olajcserével kezdenék, ha tutira akarsz menni akkor toyota szervizben, gyári olajjal.

Sokan Castrol Syntrax-al használjuk, baja nem lesz ettől se az biztos, de nem mindenben felel meg a gyári előírásoknak.

A váltó ki - be munkadíja 30-40e Ft alaphangon + cserélendő alkatrészek ára.

nbandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1826 Dátum: 2018.12.02 17:25:30 »
Szia!
Ez így elég halovány behatárolás.
Milyen alkatrészhez, mihez kellene az a "gumibetét féle"?
(Elsőre motor burkolat ugrott be)

Elöl a két oldalsó stabilizátorokat köti össze egy rúd, ami két helyen oda van fogatva az alvázhoz.
A rögzítésnél van valami gumipersely, ami kikopott. Most másodszorra "beszabott" oda egy anyagot.
Elnézést ha nem pontosan szakszerű a leírás. Ehhez alkatrészt nem találtunk eddig kereskedőknél.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1827 Dátum: 2018.12.02 18:24:59 »
Stabilizátor rúd szilent, ha nem tévedek.
Ha leírod a kocsi pontos típusát, és adatait, szívesen ránézek, mivel még az enyémhez is gond nélkül volt anno.

TtkXRN2...

Mpatrik92

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1828 Dátum: 2018.12.08 18:21:58 »
Sziasztok! 2006-os 1.4 vvti corollám van. Nekem a váltóval van problémám. Ha 2.ba húzom a váltót nyikorog. Olyan mintha nem lenne valami megolajozva. Csak ennél az egy fokozatnál hallom amíg sebességbe rakom. Álló helyzetbe hallom.

nbandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1829 Dátum: 2018.12.13 13:57:32 »
Stabilizátor rúd szilent, ha nem tévedek.
Ha leírod a kocsi pontos típusát, és adatait, szívesen ránézek, mivel még az enyémhez is gond nélkül volt anno.

TtkXRN2...

Corolla E15 4 ajtós 1.4 VVT-i benzin 71 kW 2008

Előre is köszi a segítséget.