Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 719135 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1095 Dátum: 2010.11.29 15:05:09 »
...meg az, hogy teljesitmenyre van hangolva  ;)

Az már egyszer biztos!  :yes:
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1096 Dátum: 2010.11.29 21:39:28 »
D-CAT Aurist hajtok, és az alábbi problémát vettem észre autópályatempónál. 135-140-ig ok, aztán innen gyorsítás közben erős vibráció lesz úrrá a kocsin, ami elmúlik mikor beállok egy sebességre...
Nekem az 1,4 D-vel van hasonló problémám, a középső tükör berezonál. Először gyorsításkor lett elmosódott a képe, késöbb kiszűrtem, hogy egy szűk sebességtartományhoz köthető, alatta- fölötte nem tapasztaltam. Utánna rájöttem, hogy nem a sebesség, hanem az adott fordulat a lényeg. Mindegy milyen fokozat (sőt üresben álló autónál is) 2000 körül a tükrön látható remegés keletkezik. Megnéztem szalonautót ott is volt. Talin kipróbáltam 2 klubtárs kocsiját is, azoknál is előjött. -( Vettem egy gumis panoráma tükröt, feltettem és azóta nincs gond, még jó, hogy az eredeti nem fényre sötétedő volt.

Igazából ezt csak azért írtam, hogy a hibakeresésnél a fordulat számmal kell játszani, és lehetőleg azonos külső körülmények között próbálgatva figyelni a reakciót. Ha gyorsításnál jön elő akkor erőátvitel, ha csak adott fokozatban és fordulatszám tartományban (tehát sebességtartományban) akkor futómű, amennyiben csak fordulattal függ össze, akkor motor ill. rögzítés.
A kis 1,4 dízelnél sajnos konstrukciós hiba, amivel szerencsére jó együtt élni.-) 

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1097 Dátum: 2010.11.29 22:35:29 »
D-CAT Aurist hajtok, és az alábbi problémát vettem észre autópályatempónál. 135-140-ig ok, aztán innen gyorsítás közben erős vibráció lesz úrrá a kocsin, ami elmúlik mikor beállok egy sebességre...
Nekem az 1,4 D-vel van hasonló problémám, a középső tükör berezonál. Először gyorsításkor lett elmosódott a képe, késöbb kiszűrtem, hogy egy szűk sebességtartományhoz köthető, alatta- fölötte nem tapasztaltam. Utánna rájöttem, hogy nem a sebesség, hanem az adott fordulat a lényeg. Mindegy milyen fokozat (sőt üresben álló autónál is) 2000 körül a tükrön látható remegés keletkezik. Megnéztem szalonautót ott is volt. Talin kipróbáltam 2 klubtárs kocsiját is, azoknál is előjött. -( Vettem egy gumis panoráma tükröt, feltettem és azóta nincs gond, még jó, hogy az eredeti nem fényre sötétedő volt.

Igazából ezt csak azért írtam, hogy a hibakeresésnél a fordulat számmal kell játszani, és lehetőleg azonos külső körülmények között próbálgatva figyelni a reakciót. Ha gyorsításnál jön elő akkor erőátvitel, ha csak adott fokozatban és fordulatszám tartományban (tehát sebességtartományban) akkor futómű, amennyiben csak fordulattal függ össze, akkor motor ill. rögzítés.
A kis 1,4 dízelnél sajnos konstrukciós hiba, amivel szerencsére jó együtt élni.-) 
Érdekes ötlet. Bár őszintén szólva nem hiszem, hogy ez lenne a baja. Mikor érzem ezt a zümmögésfélét, érzem a gázpedálon is. Nem csak hallom.
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

falusi1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1098 Dátum: 2010.11.30 11:24:54 »
Jesszus, az is ilyen nehéz?! Ez is, mikor néztem először a forgalmiban.. 1435 kg. A benzines meg 1200 valamennyi... :eek: És még büszkék, hogy milyen könnyű dieselmotorokat csinálnak. :) Mit mondanak, miért nincs jó véleményük a 2.2-esről? Eddig szerencsére semmi gond nem volt vele... lekopogom. Bár a fogyasztás inkább 7,5, mint 6 liter. Mennyit számít az a két deci hengerűrtartalom különbség...
Egész konkrétan a legújabb, talán az avensisekbe épített 2.2-es D-cat motorokról volt szó és nem részletezték az okokat. A kérdés épp annak apropójából került szóba, hogy kifogásoltam a 126 LE-t a 2000 cm3-hez képest. Erre mondták, hogy a 2000-es motor az autó legstabilabb része, még akkor is működni fog, amikor már minden egyéb szétrohad körülötte. Emlékezetem szerint azt mondták, hogy a 2.2-es motor biztos nem fog ennyit kibírni és beszéltek még valamilyen környezetvédelmi szempontból történt módosításra, ami nem vált a motor előnyére.

Satriani

  • Vendég
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1099 Dátum: 2010.11.30 11:33:09 »
Hallásra kicsit kevésnek tűnik a 126 LE,a többi 2.0 140 környékén mozog. Vélemény?

Próbáld ki, nem lesz hiányérzeted. Bőven elég az a 126 lóerő is, főleg, hogy ennek nem elhanyagolható része alacsony fordulaton is rendelkezésre áll. Az erősebb kétliteres dízelek 1. többet fogyasztanak 2. nagyon kihegyezve vélhetően kevésbé tartósak 3. a csúcsteljesítményüket magasabb fordulaton adják le, ami ugyan jelent egy nem elhanyagolható pluszt vész esetén, de a dízelek hétköznap használatos fordulatszám-tartományába nem szól bele. Az a 126 lovas dízel korszerű, jól fogyaszt, egészen jó a híre, szerintem sokkal jobb választás, mint a 2.2-esek.

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1100 Dátum: 2010.11.30 11:35:41 »
Jesszus, az is ilyen nehéz?! Ez is, mikor néztem először a forgalmiban.. 1435 kg. A benzines meg 1200 valamennyi... :eek: És még büszkék, hogy milyen könnyű dieselmotorokat csinálnak. :) Mit mondanak, miért nincs jó véleményük a 2.2-esről? Eddig szerencsére semmi gond nem volt vele... lekopogom. Bár a fogyasztás inkább 7,5, mint 6 liter. Mennyit számít az a két deci hengerűrtartalom különbség...
Egész konkrétan a legújabb, talán az avensisekbe épített 2.2-es D-cat motorokról volt szó és nem részletezték az okokat. A kérdés épp annak apropójából került szóba, hogy kifogásoltam a 126 LE-t a 2000 cm3-hez képest. Erre mondták, hogy a 2000-es motor az autó legstabilabb része, még akkor is működni fog, amikor már minden egyéb szétrohad körülötte. Emlékezetem szerint azt mondták, hogy a 2.2-es motor biztos nem fog ennyit kibírni és beszéltek még valamilyen környezetvédelmi szempontból történt módosításra, ami nem vált a motor előnyére.
Valamit babráltak vele, mert ez még Euro 4-es (2007), a mostani Avensis katalógusban pedig már Euro 5 szerepel.
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1101 Dátum: 2010.11.30 12:58:03 »
Hallásra kicsit kevésnek tűnik a 126 LE,a többi 2.0 140 környékén mozog. Vélemény?

Próbáld ki, nem lesz hiányérzeted. Bőven elég az a 126 lóerő is, főleg, hogy ennek nem elhanyagolható része alacsony fordulaton is rendelkezésre áll. Az erősebb kétliteres dízelek 1. többet fogyasztanak 2. nagyon kihegyezve vélhetően kevésbé tartósak 3. a csúcsteljesítményüket magasabb fordulaton adják le, ami ugyan jelent egy nem elhanyagolható pluszt vész esetén, de a dízelek hétköznap használatos fordulatszám-tartományába nem szól bele. Az a 126 lovas dízel korszerű, jól fogyaszt, egészen jó a híre, szerintem sokkal jobb választás, mint a 2.2-esek.
Meglátom hogy lesz rá lehetőségem. Úgyis megyek pénteken szervizbe (105k + "a Zaj" ;) kivizsgálása). Előreláthatólag beletelik vagy 3-4 órába, addig lehet tesztvezetek egyet-kettőt.  :lol: Auris HSD-re pályázok, de ha akad 2.0 D4-D, arra is befizetek. Érzésre akkor sincs párja a dízelcicának, hiába iszákosabb kicsit. ;)
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1102 Dátum: 2010.11.30 17:02:14 »
Próbáld ki, nem lesz hiányérzeted. Bőven elég az a 126 lóerő is, főleg, hogy ennek nem elhanyagolható része alacsony fordulaton is rendelkezésre áll. Az erősebb kétliteres dízelek 1. többet fogyasztanak 2. nagyon kihegyezve vélhetően kevésbé tartósak 3. a csúcsteljesítményüket magasabb fordulaton adják le, ami ugyan jelent egy nem elhanyagolható pluszt vész esetén, de a dízelek hétköznap használatos fordulatszám-tartományába nem szól bele. Az a 126 lovas dízel korszerű, jól fogyaszt, egészen jó a híre, szerintem sokkal jobb választás, mint a 2.2-esek.
Satriani egy dizel motort dicser?  :?: Hova fajul a vilag  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1103 Dátum: 2010.12.01 18:58:06 »
mert tudja a tutit ;)

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1104 Dátum: 2010.12.06 11:28:01 »
sziasztok,
örökzöld téma, auris műszerfal nyikorgás.
A híd fölötti rész, illetve a kesztyűtartó környéke folyamatosan nyekereg (nem csak hidegben). Nyekergés alatt zörgés szerű hangot értek, ami úthibáknál jön elő. Ez még egy dolog lenne, viszont ami nekem fura és nem is tudnak nagyon mit mondani rá a szervizben; ha elindulok a kocsival ilyen ropogás szerű hangot hallat az egész. Mintha feszülne belül valami, vagy nem is tudom. Ez a ropogás nem folyamatos, hol előjön hol nem. Ha benyomom a kesztyűtartó feletti részt ahol a légzsák van, akkor jön elő ez a ropogás szerű hang. Azt mondják az a felső műanyag elem annyira egyben van, hogy az biztos nem. De akkor mi? Az ezüst csíkra gyanakszanak, kicserélték az összes patentot ott, javulás egyenlő a nullával. Azt már nem is írom, hogy a váltó alatti műanyag össze se ér alulról, de szerintük ez igy van rendben. Tehát ha beteszem oda az ujjam, akkor érezni hogy szétáll a műanyag, Ha valaki beül az anyósülésre és véletlen hozzáér a hídhoz a lába, nyikorog az egész. Viszont a ropogás nem onnan jön.
Most hogy bejött a hideg, a jobb hátsó ülés felül is jön a ropogás, a műszerfal pedig mint a koncertterem nyikorog. Mit tanácsoltok? Írjak a Toyota központi mélcímre aztán balhézzak hogy cseréljék ki a híd műanyag elemeit, meg azt a felső műanyag sávot ahol a légzsák van? Szervizben 4x voltam ezzel a hibával, viszont megszüntetni nem tudják. Családban van egy Verso, nem volt rá vigyázva, 5 éves 170e kmrel és semmi nyikorgás nincs benne. Auris 1,5éves, 23km-rel, vigyáztam rá, nem jártam vele gödrökben és mégis nyiszog az egész mint egy rossz Lada. Szeretném elhinni, hogy ez a kocsi jó minőségű, de lassan be kell látnom, hogy ez baromira nem így van! :( Kezdek csalódni nagyon ebben a Toyota minőségben! És mégjobban felmegy a pumpám, amikor gondoskodás csomagot ajánlgatnak mindenhol reklámban. Elég elszomorító, hogy ilyet kell vásárolni egy Toyotához... Mivel én úgy gondoltam ez a peugeothoz képest egy minőségi kocsi! Azon is gondolkodtam, lehet csak én vagyok ilyen szőrözős és csak engem zavar ez a "hiba"... bár inkább ilyen baja legyen, mint hogy elektronikusan, vagy mechanikus legyen bármiféle problémája!

Satriani

  • Vendég
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1105 Dátum: 2010.12.06 11:47:40 »
Sajnos Aurisnál (is...) előfordul ilyen, ez van. Vagy nekiállsz magad, vagy találsz egy szakit, aki vállalja, vagy megszokod. Márkaszerviz nem fog a végére járni, szinte biztos.

Megjegyzem, a Corollámmal is van ilyesmi gondom. Apró zörgés rossz úton azóta jön a középkonzolból, amióta megvettem az autót ('05). Egyáltalán nem lett rosszabb azzal, hogy az autóhifi miatt kismilliószor szétkaptam az autót, már régen megszoktam. Túl lehet élni.

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a minőség szerencsére sokkal több tényezős ennél. Attól, hogy egy autó zörög, még simán lehet jó minőségű; az Auris sem rossz ilyen szempontból. Tudom, ez nem segít a zörgéseken, de könnyebb lesz a zörgéseket elfelejteni, ha hosszú távon hibamentes, funkcionális, tartós autód lesz.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1106 Dátum: 2010.12.06 12:06:08 »
A kozepso hidhoz nem szabad hozzaerni  :no: Ha nekem ismeros utazik az anyosulesen es hozzatamasztja a labat a hidhoz, akkor eleg idegtepo, hogy minden egyes apro mozdulatnal recseg az egesz.  :wacko: Szerencsere az asszony nem szereti a labat hozzanyomni, meg en se. Alulrol az illesztes nekem sem tokeletes, de benyulni nem tudok.  :no:
Nekem ami zajok vannak: a vezetooldali napellenzo rossz uton elkezd zizegni. Ekkore kicsit lehajtom, vissza es csend van. Jo uton nem jon elo. (eleg nehez volt megtalalni, mert olyan, mintha kozeprol a muszerfal tetejerol jonne a hang)
Forszirozott kanyarokban vmi hatulrol (kalaptarto talan  :?: ) Na ez kezd felidegelni  :devil:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1107 Dátum: 2010.12.06 12:56:29 »
Nyikorgás nekem előfordul néha. Egyrészt a híd, ha megnyomódik és még a biztonsági öv retesze nyikorog az alsó forgáspontnál. Ütközésig hátrahúzom, úgymarad és csönd van.  :lol:
Amúgy az igaz, hogy a korábbi modelleknél jobb volt  a minőség ilyén téren. A 2005-ös Corollában nem nyiszog semmi, és a felhasznált anyagok között sincs nyoma kopogós-nyiszogós műanyagnak sehol.
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1108 Dátum: 2010.12.06 14:44:09 »
viszont azt nem értem, hogy ha benézek az alsó kesztyűtartónál, akkor ott látom a szép kis fém hengereket, ahogy arra van ráillesztve az egész híd, meg műszerfal. Ha ez hátul ilyen jól kivan munkálva, akkor nem értem a műanyagokat miért nem lehet arra jól odaszorítani...
Márkába azt mondják, egy ügyfelük volt aki a nyikorgásokra panaszkodott (az is egy öregbácsi  :cool2:) és senki másnak semmi ilyen gondja nem volt. De mondjuk a féknyikorgásnál is u.a mondták, azt minden auris amig nem reszelték meg a fékeket nyikorgott újkorában... Csak nem értem miért nézik hülyének az embert :-) Mondják azt, uram ez ilyen, éljen vele együtt az kész.
Mondjuk szerintem nyugaton ezek kevésbé fordulhatnak elő, hogy elkezd ciceregni minden, mert ott nem ezek a balkáni ócska utak vannak. Hiába kerülök ki egy gödröt, belemegyek a másikba.

falusi1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1109 Dátum: 2010.12.06 17:26:18 »
A kozepso hidhoz nem szabad hozzaerni  :no: Ha nekem ismeros utazik az anyosulesen es hozzatamasztja a labat a hidhoz, akkor eleg idegtepo, hogy minden egyes apro mozdulatnal recseg az egesz.  :wacko: Szerencsere az asszony nem szereti a labat hozzanyomni, meg en se. Alulrol az illesztes nekem sem tokeletes, de benyulni nem tudok.  :no:
Nekem ami zajok vannak: a vezetooldali napellenzo rossz uton elkezd zizegni. Ekkore kicsit lehajtom, vissza es csend van. Jo uton nem jon elo. (eleg nehez volt megtalalni, mert olyan, mintha kozeprol a muszerfal tetejerol jonne a hang)
Forszirozott kanyarokban vmi hatulrol (kalaptarto talan  :?: ) Na ez kezd felidegelni  :devil:
Ezzel a napellenzővel adtál egy tippet, mert én is úgy hallom, mintha a műszerfal felől is jönne hang.
A zörgéssel kapcsolatos általános álláspontomat jó néhány oldallal előbb már leírtam. Most is az a véleményem:  engem senki ne "vigasztaljon" azzal, hogy ez legyen a legnagyobb bajom az autómmal. Nem értem ugyanis, hogy az egyébként személyes tapasztalataim alapján is megbízható autókat gyártó cég erejéből miért nem futotta még erre az apróságra, mármint a zörgésmentesítésre. Ami nem is olyan apróság, mert engem is nagyon idegesít. Korábban komoly kritikát kaptam, amikor azt találtam írni, hogy volt több más márkájú autóm is, amik nem zörögtek. A feleségem polója pl. dupla annyi idős mint a corollám és még mindig nem zörög. Kaptam tanácsokat is pl. rakjak tele mindent szivaccsal. Megpróbáltam, de nem sok sikerrel. Lehet, hogy végső megoldásként a szivacsot a fülembe kellene tennem ?