Az haveromék egyik Hondájában meghalt a termosztát, azt felfort a víz. Mire megálltak már a hengerfej tömítés átégett. A hangja nem volt rossz attól még, nem is füstölt vagy gőzölt. Kicseréltük a termosztátot. Csak annyit vettünk észre, hogy fogy a hűtővíz, illetve nagyobb terhelés esetén feljebb ment a hűtővíz hőfokja.
Elvittük a szerelőnkhöz, hogy mi van, aztán ő mondta, hogy a motorba elégett a hűtővíz, azért fogyott, meg a nyomása is megnőtt.
Szóval attól még, hogy a hengerfej tömítés szétég, attól nem kell neki vizet gőzölnie vagy rossz hangot kiadnia.
Én még a gyertyákat is megnézném, hogy nem ott fúj-e ki vagy nem azok döglöttek-e meg vagy ilyesmi.
Ha tutira nem fúj ki a kipuff-csonknál, meg jók a gyertyák, stb, akkor érdemes csak szétszedni a motort. A szelepfedél leszedése is elárulhat egy esetleges szelepkörbülést vagy törést vagy vezérműhibát. Ha nincs meg a hiba, akkor érdemes tovább bontani, de ez erőssen szakemberes buli...
Azért annyit had fűzzek hozzá, mint rosszallás, hogy nem annyira nagy dolog az a ventiszabályzó, azonnal ki kellett volna javítani ezt a hibát. Ugyanis nem tudhatod, hogy mikor kell neked kézzel bekapcsolni: mert ha hideg, akkor látod, hogy még nem kell, de ha meleg, akkor meg az sem jó, ha állandóan megy, mert akkor meg túlságosan visszahűlhet a motor. Persze ideiglenesen megoldás egy műszaki vizsga előtt, azonban ez nagyon rövid távon mehet csak így...
Elméletileg a műszakin nem kell nekik széthajtani, ugyanis akkor nem mérnek CO-t. Ezért sem értem, hogy ott miért forralták szét, ha egyáltalán erről van szó.
Én azonnal elvinném a kocsit egy ***a szerelőhöz, aki diagnosztizálja a problémát, illetve meg is tudja javítani...