Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 718488 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1800 Dátum: 2018.11.08 14:30:37 »
Legyünk pontosak, 100-al szabad és bármennyivel lehet.  :hug:
Kerékjárati ív patentjeit ellenőrizd, meg azt hogy stabilan a helyén van-e mindenhol. Ha adott sebességen berezonál, azt nem hallod, viszont ha valami fémhez hozzáér akkor lehet csilingelő hangja. Két éve küzdöttem hasonlóval ugyanebben a tartományban, az Avensissel.
Van még egy lehetőség, ezt gumis mondta egyszer: ha behatárolhatatlan csilingelés jön a kerék felől, akkor ellenőrizzem a kerékcsavarokat. Autószerelők hajlamosak néha úgy visszatenni a kerékcsavart, hogy zsírozzák, ami lelazulást eredményezhet, aminek az első tünete a csilingelés.
Pár éve volt egy hosszabb eszmecsere arról, hogy lelazul-e a kerékcsavar/kerékanya attól, ha zsírozzák. Nem lazul le, ha szakszerűen húzzák meg (mert a sorrendre is figyelünk pl.).
Ezt tapasztalatból is meg tudom erősíteni, ugyanis amióta autóm van, mindig vékonyan bezsírozom a menetet és a kúpot is. Ezután előírt nyomatékra húzom (nálam 103 Nm, ahogy a legtöbb Toyotánál). Kerékcsere után pár nappal ellenőrzöm, ezt gumisok is ki szokták  írni ugye (legalábbis lefedik vele magukat). Soha nem lazult le még, viszont nem is rohad össze és nem törik el a csavar. Sőt, mióta egyik tél után a lemezfelniket úgy kellett lefeszegetnem a kocsiról, néha ott is zsírzom vékonyan, ahol felfekszik a felni, tavasszal simán le is jönnek.
Természetesen mindenki úgy zsírozza/nem zsírozza ezeket a részeket, ahogy neki tetszik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1801 Dátum: 2018.11.08 15:01:13 »
Zsírozni tilos a a csavararandó alkatrészeket! Nem biztos, hogy lecsavarodik, ellenben a bezsírozott menet ( lejtő) miatt túl lesz húzva ( ugyanakkora erővel tolod fel kisebb ellenálláson) és ez deformálódást okozhat, ami ütéshez, vibrációhoz vezethet.

A kerékrögzítésre jellemző 100 Nm körüli tartományban rézpasztát érdemes alkalmazni. A súrlódási viszonyokat csak olyan mértékben változtatja ami benne van a tervezésben alkalmazott biztonsági tartományban. A rézpaszta a hőt bírja, a nedvesség bejutását akadályozza, az alkatrészek még szélsőséges viszonyok hatások után is bonthatóak maradnak a nyomatékviszonyok számottevő megváltoztatása nélkül.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1802 Dátum: 2018.11.08 19:03:18 »
Ez akkor is emlékeim szerint szó szerint így lement (valahol az általános topicban), a rézpaszta is, és a végén kiderült (szakmailag alátámasztva), hogy bőven nem csúszik meg a zsírzástól sem semmi. Úgy látszik  most kezdődik megint.
A gyakorlat pedig igazolja: ha ez a zsírzás ennyire tilos, akkor nálam egy legalább tíz éves időszak alatt már illett volna valaminek megcsúsznia...de semmi. Ütés, meg vibráció sem jelentkezik. Egyébként a rézpaszta nem változtatja meg a súrlódási viszonyokat?




TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.08 19:06:44 írta vd1234 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1803 Dátum: 2018.11.08 21:02:48 »
Mérték, túlhúzás, esetleges deformáció.  :cry:

Tomi510

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1804 Dátum: 2018.11.09 05:47:12 »
Téli kereket cseréltem a múlt héten. A csilingelés előtte és utána is megmaradt. Valakinek még van ötlete mi lehet?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1805 Dátum: 2018.11.09 07:08:05 »
Téli kereket cseréltem a múlt héten. A csilingelés előtte és utána is megmaradt. Valakinek még van ötlete mi lehet?

A por ellen védő lemez hozzáér a tárcsához, v. jön a Mikulás.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1806 Dátum: 2018.11.12 21:32:14 »
Zsírozni tilos a a csavararandó alkatrészeket! Nem biztos, hogy lecsavarodik, ellenben a bezsírozott menet ( lejtő) miatt túl lesz húzva ( ugyanakkora erővel tolod fel kisebb ellenálláson) és ez deformálódást okozhat, ami ütéshez, vibrációhoz vezethet.
A zsírzás miatt annyira biztosan nem lesz túlhúzva, mint, ahogy a gumisok szokták...
Talán azért húzzák túl, hogy a gyári kerékkulccsal ne tudják leszedni és visszamenjenek + amúgy is ott a légkulcs a kézben, megspórol még egy fázist.

Tavasszal profiknál voltam, mert vettem új gumit (amúgy magamnak cserélem a kereket és minden mást, amit csak tudok). Ők használtak drótkefét és rézpasztát a felfekvő felületen és illesztőfuratnál. A tőcsavarokra is jutott. Minden szép és jó volt az első kanyarig, ott lehetett hallani, hogy a dobok deformálódtak. Lelazítottam (400Nm körül volt meghúzva) újrahúztam 103Nm-re, és azóta gond egy szál se.

nbandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1807 Dátum: 2018.11.18 18:00:59 »
Sziasztok!
Az autó első felénél, alul, középen "hupogást" lehet hallani. A szerelő szerint valami gumibetét féle, ami kikopott, de sem ő, sem én nem  találtunk az alkatrész kereskedőknél ilyet. Esetleg ismeri valaki a problémát?

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1808 Dátum: 2018.11.19 10:52:15 »
Szia!
Ez így elég halovány behatárolás.
Milyen alkatrészhez, mihez kellene az a "gumibetét féle"?
(Elsőre motor burkolat ugrott be)
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.19 10:54:27 írta Fery »
Fery

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1809 Dátum: 2018.11.19 21:02:39 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy beazonosítatlan hanggal kapcsolatban. 2004-es 1.4 Corolla E12 ( ~240e km)
Legjobban "daráló" hangként tudnám leírni, mintha egy ventilátor lapátai közé szívószálat lógatnánk és szépen  bedarálná. Mindenki először a kondira gondol, de nincsen benne.
A hang teljesen véletlenszerűen jön elő, általában kisebb fokozatban, de az is lehet, hogy 4-5-ben már a motorhang miatt nem hallom.
A hang erőssége egyenesen arányos a fordulatszámmal, viszont :
-csak menet közben adja ki a hangot,
- menet közben ha nem adok gázt ( motorfék vagy üresben van ) akkor nincs ilyen hang
-ha menet közben berakom üresbe és úgy adok gázt akkor sem adja ki a hangot
Van, hogy csak 20 perc vezetés után jön elő a hang és 2p után "eltűnik", van, hogy 2p vezetés után és 20p után tűnik el. Még nem találtam összefüggést...
Ami még esetleg fontos infó lehet, hogy kezdő vezető vagyok, néha leugrok a kuplungról.  Viszont a kuplungot ~2 hete nézettem át szerelővel, azt mondta rendben van. ( váltó miatt esetleg lehet-e ez a hang?)

Előre is köszönöm a segítséget! :)

Üdv,

Bandi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1810 Dátum: 2018.11.19 22:26:36 »
Váltócsapágy?

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1811 Dátum: 2018.11.20 09:28:46 »
Váltócsapágy?

Vagy a hosszbordásszíj útján valamelyik görgő "csapágyas" lett.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1812 Dátum: 2018.11.20 14:24:02 »
Vagy a hosszbordásszíj útján valamelyik görgő "csapágyas" lett.

 :nono: :nono: :nono:

"A hang erőssége egyenesen arányos a fordulatszámmal, viszont :
-csak menet közben adja ki a hangot,
- menet közben ha nem adok gázt ( motorfék vagy üresben van ) akkor nincs ilyen hang
-ha menet közben berakom üresbe és úgy adok gázt akkor sem adja ki a hangot

mánpedig a szíj akkó es pörög!! :whistling: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1813 Dátum: 2018.11.20 14:34:44 »

Mizse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1814 Dátum: 2018.11.20 18:46:23 »
Köszi a gyors válaszokat.

Szóval akkor első körben váltócsapágy lehet? ( a szíj az "üresben nem ad hangot" ok miatt kilőve)
Ennek hosszútávon milyen következményei lehetnek? ( beszarik a váltó, szétcseszi a motort vagy bármi más horror...?)
Illetve egy ilyet cserélni mennyire fájdalmas anyagilag?