Sziasztok!
Ilyesmi gonddal küszködök énis, mint amit a fentebbiekben láttam másnál. Röviden:
Menet közben, változó sebességnél, van amikor a pályán 110nél, van amikor városban 50nél, de olyan is hogy 5el gurulva is érdekes, de kifejezetten bántó és zavaró éles sípoló hang hallatszik a kocsiból, a kerekek felől.
Gyanúm szerint fékek a ludasak, ha hozzáérek a pedálhoz elhallgat azonnal, de ha felengedem folytatja.
Voltam monoron a szervízbe, már helyi szakinál is kínomba. A tárcsát nem kell cserélni, betétet cseréltek, már másfajtát is kértem, de nem változik semmi.
Idegbeteg vagyok már ettől, s már lassan vagy 4-5000 km óta kínlódok ezzel a vissza-visszatérő problémával.
Van vkinek valami 5lete? Már ott tartok kicseréltetem a tárcsákat és a betéteket is újra, de emlékszem mikor a kocsit vettem is ez volt mikor kigördültem a szalonból is. Cseréltek is emiatt betétet 7500 kmnél. Most 73070 km van a kocsiban, 69000 körül voltam szervízben, de utána is tapasztaltam már pár száz km megtétele után.
Valakinek van valami 5lete?
Nezd, ha a fekre lepsz es elhallgat, akkor 99%, hogy a fek adja ki a hangot, ezen nem is ragodnek tobbet.
Ha csereltek fekbetet, akkor elegge valoszinutlen, hogy a betet a ludas onmagaban, bar lehetseges, hogy az uj betet is csikorgos fajta valamiert.
A hiba oka sok torol fakadhat, lehet a nyereg deformalt, szorulhat a nyereg egyik csuszkaja, lehet, hogy hibas a tarcsa, stb. nekem az a furcsa, hogy fekezes nelkul csikorog es nem fekezeskor, ez nem betet hibara utal szerintem.
Elso korben en szetszednem a feket es megneznem, hogy nem szorul-e valamelyik oldalon a csuszka; ugyanis ha nem tavolodik el rendesen a betet a tarcsatol emiatt, akkor az okozhat hibat. Viszonylag uj kocsikon is lehet ilyen problema, most javitottunk eppen egy 70e-ret futott 5 eves Jazz-t szorult hatso feknyereggel.
Erdemes lenne kicserelni a betetet rogzito femlapokat is, lehetseges, hogy az egyik deformalodott es emiatt nem ul bele a betet rendesen a keretbe, emiatt kisse "hibasan" surlodik a betet es a tarcsa menet kozben.
Mindezek mellett pedig erdemes lenne a betet hatuljara ragasztani zajcsillapito tapaszt, ezek elegge hatekonyan szuntetik meg a csikorgast. Autosboltban vettem 2 eve 3M markajut, 1000 Ft korul volt a 4 betetre valo tapasz a Bardiban.
Ha ujak a femkampok, a csuszka nem szorul, a zajcsillapito tapasz nem segit, akkor erdemes tovabb menni a betet, a tarcsa es a feknyereg hibaja utan kutatva.
Elso meglatasom az, hogy a csuszka be van rohadva, valamiert megszorult, ezert nem tavolodik el a betet kelloen a tarcsatol, csalen all benne normal esetben. En a csuszkat gyanusitom, ha mar volt betetcsere is es az sem oldotta meg a hibat.
A gyari fek masoknal is csikorog, meg zorog iranyvaltaskor, annak a hibaja sajnos nem egyedi eset. Ha ugyan olyan kerult bele (csak azt mondtak, hogy tettek bele mas markat), akkor az is lehet a zaj forrasa...