Szerző Téma: Hajózás  (Megtekintve 13140 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hajózás
« Válasz #30 Dátum: 2012.01.15 14:44:54 »
Hát az biztos. Nade nyilván megvan rá a technológia, már a 2. vh-ban is simán ki tudták emelni a sekély vízben elsüllyedt (!) csatahajókat, például.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Hajózás
« Válasz #31 Dátum: 2012.01.15 16:12:52 »
Hát az biztos. Nade nyilván megvan rá a technológia, már a 2. vh-ban is simán ki tudták emelni a sekély vízben elsüllyedt (!) csatahajókat, például.
Azért ez jóval nagyobb egy 2. vh.-s csatahajónál. Nyilván megtudják oldani, de kíváncsi leszek hogyan.
Vagy elvontatják, amennyiben ez lehetséges, vagy ott a közelben szétszedik darabokra.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hajózás
« Válasz #32 Dátum: 2012.01.15 16:30:30 »
Nem értek hozzá, de olyasmit tudnék elképzelni, hogy a talpára állítják, kiszivattyúzzák a vizet belőle, aztán elvontatják.  Egy ekkora hajó szétbontására a világon csak nagyon kevés helyen van lehetőség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Hajózás
« Válasz #33 Dátum: 2012.01.15 17:27:53 »
Nem értek hozzá, de olyasmit tudnék elképzelni, hogy a talpára állítják, kiszivattyúzzák a vizet belőle, aztán elvontatják.  Egy ekkora hajó szétbontására a világon csak nagyon kevés helyen van lehetőség.
Én sem vagyok szakembere ennek, nyilván  :D
Megnéztem most a képeket, meg hogy mekkora batár egy dög ez a hajó.... ezt sosem állítják talpra, megvan telve vízzel, rá van feküdve a fenékre.
Nem nagyon van más út szerintem, csak az, hogy melléállnak speciális (darus) ipari hajókkal, ezzel egy munkaterületet létrehozva, és elkezdik felülről lefelé szétszedni elemeire, és elszállítani.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Hajózás
« Válasz #34 Dátum: 2012.01.15 17:33:30 »
Vagy hagyjak ahogy van, es szerveznek oda fakultativ kirandulasokat  :D
kisa
born to ride

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Hajózás
« Válasz #35 Dátum: 2012.01.15 17:39:00 »
Ez egy 100.000 T -ás hajó. (összehasonlításképpen az amerikaiak repülőgép hordozói a Nimitz osztály és módosításai 99.000 BRT vízkiszorítású hajók, a II. vh. legnagyobb csatahajója a japánok Yamato osztályú hajói voltak 72.000 BRT vízkiszorítással üzemelt) Manapság már megvannak azok a technológiák, hogy ha gazdaságos akkor leveszik a zátonyról az ekkora méretű hajókat is. A sorrendje viszont az, hogy lehetőség szerint léket betöm, vizet kiszivattyúz, majd "talpra állít" és elvontat  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hajózás
« Válasz #36 Dátum: 2012.01.16 01:16:32 »
Én sem vagyok szakembere ennek, nyilván  :D
Megnéztem most a képeket, meg hogy mekkora batár egy dög ez a hajó.... ezt sosem állítják talpra, megvan telve vízzel, rá van feküdve a fenékre.
Nem nagyon van más út szerintem, csak az, hogy melléállnak speciális (darus) ipari hajókkal, ezzel egy munkaterületet létrehozva, és elkezdik felülről lefelé szétszedni elemeire, és elszállítani.
Te, megintcsak azt mondom, hogy ha 70 évvel ezelőtt fel bírtak hozni a felszínre elsüllyedt (!) sok tízezer tonnás hajókat, akkor a mai technikával csak talpára tudnak állítani egy bő 100 ezer tonnás hajót.

Így nézett ki a 33.000 tonnás USS West Virginia csatahajó, a háború előtt:



Elsüllyedve a sekély vízben, a Pearl Harbort ért támadás után:



A hajót kiemelték, kijavították, és újra szolgálatba állították. Ilyen lett:



Ha ezt akkor meg tudták oldani, akkor ma kizárt, hogy ne tudnák.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 01:22:08 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Apu

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 915
Re:Hajózás
« Válasz #37 Dátum: 2012.01.16 09:28:00 »
http://www.costacruise.com/usa/costa_concordia.html tegnap még árulták rá a márciusi jegyeket 1900$ helyett 600$ körül... De ha jól látom maradt még pár hajója a társaságnak...
'94 Corolla Sedan 1.3  16v 29

A vegetáriánus egy õsi indián szó.
Jelentése: rossz vadász.

Az élet folyamatos harc. Délelõtt az éhséggel, délután az álmossággal.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hajózás
« Válasz #38 Dátum: 2012.01.18 00:50:29 »
Azért ezt túlzás nélkül ijesztőnek tartom, hogy ilyen értékű hajókat, ennyi emberéletet efféle alakokra bíznak, mint ez a kapitány  :eek: :no: :helpsmilie: :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hajózás
« Válasz #39 Dátum: 2012.01.18 13:52:32 »
A kapitány csak a balhét viszi el...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Hajózás
« Válasz #40 Dátum: 2012.01.18 14:38:38 »
aki előbb hagyta el a hajót, mint az utasok? és el akart menekülni? persze nyilván van az a pénz, amiért megéri zátonyra futtatni egy ekkora óriást, ami adott esetben emberéletekbe is kerül, de azért én hadd utáljam szívből az ilyeneket...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hajózás
« Válasz #41 Dátum: 2012.01.18 15:14:55 »
Nekem gyanús, hogy a többszáz szonár és radar engedélyezte a közelkerülést egy nem észrevett sziklához. Az 1500fős személyzetnek és a parti koordinátoroknak észre kellett volna venni, hogy ott bezony van egy szikla. Kizárt, hogy nem figyelmeztették volna a kapitányt. Szerintem nagy esély van arra, hogy ezek a rendszerek nem működtek megfelelően, ám ha ezt felvállalják akkor az egész hajótársaság dől be és nem csak egy "hülye kapitány" viszi el a balhét.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hajózás
« Válasz #42 Dátum: 2012.01.18 16:22:20 »
Nekem gyanús, hogy a többszáz szonár és radar engedélyezte a közelkerülést egy nem észrevett sziklához. Az 1500fős személyzetnek és a parti koordinátoroknak észre kellett volna venni, hogy ott bezony van egy szikla. Kizárt, hogy nem figyelmeztették volna a kapitányt. Szerintem nagy esély van arra, hogy ezek a rendszerek nem működtek megfelelően, ám ha ezt felvállalják akkor az egész hajótársaság dől be és nem csak egy "hülye kapitány" viszi el a balhét.
Ha így történt, akkor miért menekült a kapitány? (Utólag a fekete doboz alapján meg lehetett volna állapítani a műszerek hibáját.) Ráadásul nem is akart visszamenni a hajóra a parancs ellenére sem. Az persze aromság, hogy szándékosan ment neki a sziklának (miért tette volna?), de valószínű, hogy komoly hibát vétett szerintem.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hajózás
« Válasz #43 Dátum: 2012.01.18 16:50:36 »
Én is komoly hibának tartom mégpedig annyira komolynak, hogy szerintem ha tudatában állt volna ez elképzelhetetlen. Nem hiszem, hogy azért menekült és nem ment vissza mert el akart volna bújni a hatóságok elől, sokkal inkább valószínűnek tartom, hogy a körülmények miatt nem tette. Nem tudod mi történt, lehet h kicsit narkózott is vagy piált, ezt nem tudni. Az viszont biztos, hogy ha minden rendesen működött volna akkor gépek sorai izzottak volna jelezvén, hogy egy hegynek tart a hajó ***eg.

A feketedobozzal kapcsolatban pedig annyit, hogy úgy tudom még mindig tart a vizsgálata. És mégvalami ami a véleményem a fekete dobozban található anyagról: Hagyó Miklóst is felmentették, ha érted mire gondolok...

Egy több ezer milliárdot érő hajótársaságnak megvannak az eszközei arra, hogy ne engedje lejáratni magát, hogy az "legyen" a fekete dobozban aminek lennie kell.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hajózás
« Válasz #44 Dátum: 2012.01.18 17:19:57 »
Egy több ezer milliárdot érő hajótársaságnak megvannak az eszközei arra, hogy ne engedje lejáratni magát, hogy az "legyen" a fekete dobozban aminek lennie kell.

Az ő szempontjukból szerintem majdnem mindegy, hogy a műszerek meghibásodása, vagy a kapitány súlyos hibája okozta a balesetet. A személyzet "minőségéért" is felelős a hajótársaság, akárcsak az alkalmazott technikáért. A hajó kiürítését is a baleset után 1 órával rendelték el, ez is arra utal, hogy a személyzet nem volt a helyzet magaslatán...
Corolla 1,4 VVT-i 2005