Típusok - TOYOTA > '90-es évek elötti Toyoták

Toyota Modell F

(1/4) > >>

patkolttojas:
Szervusztok kedves Toyota Rajongók!

Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
Szívességeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: patkolttojas

masterace:
Kedves Tojás!

Egy hete vettem egy hasonló típust egy komoly tulajdonostól  :clap: . Most keveredtem erre az oldalra friss Toyota tulajdonosként. Konkrétan ez az a busz, négy éve tesztelték a totalcar-nál: http://totalcar.hu/tesztek/toyotamodelf/
Amerikai kivitel, 2.2 benzines automata 12L körül eszik.

Kaptam hozzá egy több száz oldalas komplett szervíz manual-t angol nyelven. Talán ez segíthetne rajtad. Ha konkrétan megírod mely részek leírására lenne szükséged kimásolhatom a könyvből. Kölcsönözni nem szeretném.

Amúgy nagy igazság van abban amit írsz ugyanis egy hónapja utaztam 3ezer km-t egy WW tourannal keresztül kasul Európán és a magyar benzinnel jelzett átlagfogyasztás majdnem 2 L-el esett miután osztrák ill. német benzint kezdtem tankolni.

Üdvözlettel:masterace




--- Idézetet írta: patkolttojas - 2011.05.09 09:36:42 ---Szervusztok kedves Toyota Rajongók!

Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
Szívességeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: patkolttojas

--- Idézet vége ---

patkolttojas:
Szia!

Köszönöm a kedvességed és élek is vele, ha megengeded!

A karburátor és minden ami rajta van, de ha mód van rá, akkor nem tudom mennyire bő a leírás, de ha valami magyarázat is van hozzá, az nagyon  jó lenne! Nem tudom szkennelni lehet e, illetve van e szkennered, mert akkor egyszerűbb lenne. Az email címem publikus, ha gondolod oda is küldheted. A másik pedig a hűtő kiegyenlítő tartály rögzítése lenne, mert nem tudom kivenni, pedig nagyon jó lenne. A mögötte lévő fűtéscsövet kellene kicserélnem, de nem férek hozzá, amíg a tartályt le nem tudom szedni!

Szívességedet előre is köszönöm!

Próbáltam személyes üzenetet küldeni Neked, de látom, hogy valamiért nem aktív a funkció.

Üdvözöllek: patkolttojas

Palaczk:

--- Idézetet írta: patkolttojas - 2011.05.09 09:36:42 ---Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
--- Idézet vége ---
Szia! A motorkódod nem 1S véletlenül  :hmmmm: ? Ha igen, akkor ez ugyanaz a motor, amit a kortárs Camrybe is szereltek. De ezt csak úgy érdekességként mondtam  :) ... Ami a nagy fogyasztást illeti: biztos vagy benne, hogy a karbi a ludas? Vannak más hibajelenségek is a túlfogyasztáson kívül? Amúgy nem javaslom, hogy te magad nekiállj javítgatni a karbit - ezek az automata szivatósok iszonyat bonyolult szerkezetek, szerencsésebb, ha csak hozzáértő nyúl hozzájuk.

patkolttojas:
Szia!
Nem, ebben 2Y-os motorok vannak. A Tiedben meg gondolom 3Y. Nem javítani akarom a karbit, hanem csupán tisztázni magamban a működését, mert nagyon sok minden van rajta és az összefüggéseket akarom megérteni! Azt hiszem a két karburátor majdnem ugyan az lehet felépítésében, de eltolni nem lehet, annyira már ismerem a babát! Volt már vele gond, holmi dugulás, hiába volt benzinszűrő. Egyszer tankoltam bele bio etenolt, aminek az lett az eredménye, hogy valószínű feloldott valamit a tankban, ám a benzinben nem, de az alkoholban jól oldódik és szépen bevitte a karbiba, ott meg kicsapódott és valami zselé szerű anyagként eltömött egy két járatot. Sikerült kitisztítani, csupán háromszor szedtem szét miatta! Tudod elég kevés van ebből a típusból az országban, lehet , hogy a lábam ujjait nem is kellene a számoláshoz használni! Mindig azon imádkozom, hogy csak venni ne kelljen hozzá alkatrészt! De majd Te is rájössz, hogy vannak dolgok, amiket jó ha tud róla az ember, mert bizony a szervizekben meg kell, hogy mondjam úgy fognak nézni rá, mint borjú az új kapura! Egy időben a mentőkhöz cipeltem (akkoriban nekik is sok Toyotájuk volt), de mesélhetnék!
1 db. vadi új akku, 1 komplett hengerfej tömítés és sortömítés, hengerfej köszörültetés és sok munkám volt az ára, hogy megjavítsam utánuk. Alig tudtam hazamenni vele, miután kihoztam a szervizből! Állandóan felforrt a vizem! Vagyis maradt az eredeti hiba, amivel bevittem javításra. Csak az aksimat nyírták ki totálkárosra a sok indítással, mert szegényeknek nem volt bikája! Bevallom kevesebbet fizettem a javításért, mint amennyibe utána került a helyreállítás anyaga! Jó kis bolt volt! Szerencsére ennek már vagy tíz éve, azóta nyilván tanultak a szakik is! Mint megtudtam a jobbakat annak idején kivitték Japánba tanfolyamra! Nem ők jöttek ide, mentek a dolgozók kirándulni! Csak tudnám, hogy minek?
Ha véletlen valaha hengerfej tömítést kell cserél(tet)ned, akkor figyelj majd oda, hogy vigyél inkább magaddal egy teljesen új garnitúra gyertyát, különben nagyon nehezen indul el!!! Ez nem vicc! ezzel sikerült kinyírni az akkut is! Bár nem vagyok autószerelő, de ezt viszont a Toyotáéktól tudtam meg. Szóval röviden ennyi.
Csak magyarosan: magad uram, ha szolgád nincsen!
Ezzel csak azt akartam ecsetelni, hogy valószínűleg az sem mindegy, hogy kinek a kezébe kerül, mármint a szerelő mennyire áll a szakmája magaslatán! Pedig ez igazán szakszerviz volt!
Ha ennek ellenére úgy gondolod, hogy segítesz, akkor megköszönném!
Üdvözlettel: patkolttojas 

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése