Szia!
Nem, ebben 2Y-os motorok vannak. A Tiedben meg gondolom 3Y. Nem javítani akarom a karbit, hanem csupán tisztázni magamban a működését, mert nagyon sok minden van rajta és az összefüggéseket akarom megérteni! Azt hiszem a két karburátor majdnem ugyan az lehet felépítésében, de eltolni nem lehet, annyira már ismerem a babát! Volt már vele gond, holmi dugulás, hiába volt benzinszűrő. Egyszer tankoltam bele bio etenolt, aminek az lett az eredménye, hogy valószínű feloldott valamit a tankban, ám a benzinben nem, de az alkoholban jól oldódik és szépen bevitte a karbiba, ott meg kicsapódott és valami zselé szerű anyagként eltömött egy két járatot. Sikerült kitisztítani, csupán háromszor szedtem szét miatta! Tudod elég kevés van ebből a típusból az országban, lehet , hogy a lábam ujjait nem is kellene a számoláshoz használni! Mindig azon imádkozom, hogy csak venni ne kelljen hozzá alkatrészt! De majd Te is rájössz, hogy vannak dolgok, amiket jó ha tud róla az ember, mert bizony a szervizekben meg kell, hogy mondjam úgy fognak nézni rá, mint borjú az új kapura! Egy időben a mentőkhöz cipeltem (akkoriban nekik is sok Toyotájuk volt), de mesélhetnék!
1 db. vadi új akku, 1 komplett hengerfej tömítés és sortömítés, hengerfej köszörültetés és sok munkám volt az ára, hogy megjavítsam utánuk. Alig tudtam hazamenni vele, miután kihoztam a szervizből! Állandóan felforrt a vizem! Vagyis maradt az eredeti hiba, amivel bevittem javításra. Csak az aksimat nyírták ki totálkárosra a sok indítással, mert szegényeknek nem volt bikája! Bevallom kevesebbet fizettem a javításért, mint amennyibe utána került a helyreállítás anyaga! Jó kis bolt volt! Szerencsére ennek már vagy tíz éve, azóta nyilván tanultak a szakik is! Mint megtudtam a jobbakat annak idején kivitték Japánba tanfolyamra! Nem ők jöttek ide, mentek a dolgozók kirándulni! Csak tudnám, hogy minek?
Ha véletlen valaha hengerfej tömítést kell cserél(tet)ned, akkor figyelj majd oda, hogy vigyél inkább magaddal egy teljesen új garnitúra gyertyát, különben nagyon nehezen indul el!!! Ez nem vicc! ezzel sikerült kinyírni az akkut is! Bár nem vagyok autószerelő, de ezt viszont a Toyotáéktól tudtam meg. Szóval röviden ennyi.
Csak magyarosan: magad uram, ha szolgád nincsen!
Ezzel csak azt akartam ecsetelni, hogy valószínűleg az sem mindegy, hogy kinek a kezébe kerül, mármint a szerelő mennyire áll a szakmája magaslatán! Pedig ez igazán szakszerviz volt!
Ha ennek ellenére úgy gondolod, hogy segítesz, akkor megköszönném!
Üdvözlettel: patkolttojas