Szerző Téma: Toyota Modell F  (Megtekintve 40593 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Toyota Modell F
« Dátum: 2011.05.09 09:36:42 »
Szervusztok kedves Toyota Rajongók!

Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
Szívességeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: patkolttojas

masterace

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Toyota Modell F
« Válasz #1 Dátum: 2011.05.09 10:23:55 »
Kedves Tojás!

Egy hete vettem egy hasonló típust egy komoly tulajdonostól  :clap: . Most keveredtem erre az oldalra friss Toyota tulajdonosként. Konkrétan ez az a busz, négy éve tesztelték a totalcar-nál: http://totalcar.hu/tesztek/toyotamodelf/
Amerikai kivitel, 2.2 benzines automata 12L körül eszik.

Kaptam hozzá egy több száz oldalas komplett szervíz manual-t angol nyelven. Talán ez segíthetne rajtad. Ha konkrétan megírod mely részek leírására lenne szükséged kimásolhatom a könyvből. Kölcsönözni nem szeretném.

Amúgy nagy igazság van abban amit írsz ugyanis egy hónapja utaztam 3ezer km-t egy WW tourannal keresztül kasul Európán és a magyar benzinnel jelzett átlagfogyasztás majdnem 2 L-el esett miután osztrák ill. német benzint kezdtem tankolni.

Üdvözlettel:masterace



Szervusztok kedves Toyota Rajongók!

Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
Szívességeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: patkolttojas

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Toyota Modell F
« Válasz #2 Dátum: 2011.05.09 18:31:54 »
Szia!

Köszönöm a kedvességed és élek is vele, ha megengeded!

A karburátor és minden ami rajta van, de ha mód van rá, akkor nem tudom mennyire bő a leírás, de ha valami magyarázat is van hozzá, az nagyon  jó lenne! Nem tudom szkennelni lehet e, illetve van e szkennered, mert akkor egyszerűbb lenne. Az email címem publikus, ha gondolod oda is küldheted. A másik pedig a hűtő kiegyenlítő tartály rögzítése lenne, mert nem tudom kivenni, pedig nagyon jó lenne. A mögötte lévő fűtéscsövet kellene kicserélnem, de nem férek hozzá, amíg a tartályt le nem tudom szedni!

Szívességedet előre is köszönöm!

Próbáltam személyes üzenetet küldeni Neked, de látom, hogy valamiért nem aktív a funkció.

Üdvözöllek: patkolttojas
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.09 19:02:36 írta patkolttojas »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #3 Dátum: 2011.05.09 20:02:08 »
Immáron sokadik éve nyüstölöm szegénykémet Toyota Modell F 1983-as kiadás, automata váltóval, 1,8 benzines. Mind amellett, hogy a világ legmegbízhatóbb típusához tartozik, mint Toyota, lassan kezdenek a gyerekbetegségek előjönni. Vannak benne számomra rejtvénnyel felérő dolgok. Részben ezek megértésében kérnék segítséget Tőletek. Ilyen pl. a karburátor. Hogy miért ezzel kezdem, persze, már alig teljesíti a gyári fogyasztás normáját (13 l/100 km), de régebben fogyasztott ő kevesebbet is. Igaz, akkor még volt Csehszlovákia és a MOL nem vette meg a SLOVNAFT kutakat. Nyilván a benzin minősége is erősen befolyásolja, de akkoriban, ha kint tankoltam tudott menni 8 - 9 literrel is.
Tehát, a kérésem, kérdésem az lenne, hogy tud e valaki ebben a témában segíteni valamely módon. Leírás kellene, vagy valami magyarázat a működéséről, mert van ám benne sok- sok vákuumszelep, mágnesszelep és nagyon nem derül ki számomra, hogy melyik mit csinál.
Szia! A motorkódod nem 1S véletlenül  :hmmmm: ? Ha igen, akkor ez ugyanaz a motor, amit a kortárs Camrybe is szereltek. De ezt csak úgy érdekességként mondtam  :) ... Ami a nagy fogyasztást illeti: biztos vagy benne, hogy a karbi a ludas? Vannak más hibajelenségek is a túlfogyasztáson kívül? Amúgy nem javaslom, hogy te magad nekiállj javítgatni a karbit - ezek az automata szivatósok iszonyat bonyolult szerkezetek, szerencsésebb, ha csak hozzáértő nyúl hozzájuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Toyota Modell F
« Válasz #4 Dátum: 2011.05.09 20:37:42 »
Szia!
Nem, ebben 2Y-os motorok vannak. A Tiedben meg gondolom 3Y. Nem javítani akarom a karbit, hanem csupán tisztázni magamban a működését, mert nagyon sok minden van rajta és az összefüggéseket akarom megérteni! Azt hiszem a két karburátor majdnem ugyan az lehet felépítésében, de eltolni nem lehet, annyira már ismerem a babát! Volt már vele gond, holmi dugulás, hiába volt benzinszűrő. Egyszer tankoltam bele bio etenolt, aminek az lett az eredménye, hogy valószínű feloldott valamit a tankban, ám a benzinben nem, de az alkoholban jól oldódik és szépen bevitte a karbiba, ott meg kicsapódott és valami zselé szerű anyagként eltömött egy két járatot. Sikerült kitisztítani, csupán háromszor szedtem szét miatta! Tudod elég kevés van ebből a típusból az országban, lehet , hogy a lábam ujjait nem is kellene a számoláshoz használni! Mindig azon imádkozom, hogy csak venni ne kelljen hozzá alkatrészt! De majd Te is rájössz, hogy vannak dolgok, amiket jó ha tud róla az ember, mert bizony a szervizekben meg kell, hogy mondjam úgy fognak nézni rá, mint borjú az új kapura! Egy időben a mentőkhöz cipeltem (akkoriban nekik is sok Toyotájuk volt), de mesélhetnék!
1 db. vadi új akku, 1 komplett hengerfej tömítés és sortömítés, hengerfej köszörültetés és sok munkám volt az ára, hogy megjavítsam utánuk. Alig tudtam hazamenni vele, miután kihoztam a szervizből! Állandóan felforrt a vizem! Vagyis maradt az eredeti hiba, amivel bevittem javításra. Csak az aksimat nyírták ki totálkárosra a sok indítással, mert szegényeknek nem volt bikája! Bevallom kevesebbet fizettem a javításért, mint amennyibe utána került a helyreállítás anyaga! Jó kis bolt volt! Szerencsére ennek már vagy tíz éve, azóta nyilván tanultak a szakik is! Mint megtudtam a jobbakat annak idején kivitték Japánba tanfolyamra! Nem ők jöttek ide, mentek a dolgozók kirándulni! Csak tudnám, hogy minek?
Ha véletlen valaha hengerfej tömítést kell cserél(tet)ned, akkor figyelj majd oda, hogy vigyél inkább magaddal egy teljesen új garnitúra gyertyát, különben nagyon nehezen indul el!!! Ez nem vicc! ezzel sikerült kinyírni az akkut is! Bár nem vagyok autószerelő, de ezt viszont a Toyotáéktól tudtam meg. Szóval röviden ennyi.
Csak magyarosan: magad uram, ha szolgád nincsen!
Ezzel csak azt akartam ecsetelni, hogy valószínűleg az sem mindegy, hogy kinek a kezébe kerül, mármint a szerelő mennyire áll a szakmája magaslatán! Pedig ez igazán szakszerviz volt!
Ha ennek ellenére úgy gondolod, hogy segítesz, akkor megköszönném!
Üdvözlettel: patkolttojas 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #5 Dátum: 2011.05.09 20:48:48 »
Segítek én szívesen, amiben tudok  :) ... Csak hát erről a típusról tényleg kevés az infó.

Ami a hozzáértő szakembert illeti: természetesen nem feltétlenül márkaszervízre gondoltam alatta. De szerencsére azért tényleg vannak olyan szakik, akik vágják a karburátor-témát.

Időközben több helyen is olvastam már, hogy az öregebb autókba tényleg nem szabad etanolt tenni... Alkalmasint tényleg ez állhat a te problémád hátterében is.

Ennek a motor-dolognak mindjárt utánanézek... Annyi biztos, hogy a Camrymben nem 3Y motor van, hanem 2S. Kétféle benzines került ebbe a Camrybe, az 1S 1.8-as, és a 2S 2.0-ás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #6 Dátum: 2011.05.09 20:53:07 »
patkolttojás, klikk ide  :yes:

Neked tényleg 2Y motorod van. Mindig tanul az ember vmi újat  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Toyota Modell F
« Válasz #7 Dátum: 2011.05.09 21:01:53 »
Szia!
Tudod, az az igazság, hogy ezek a régiségek sokszor többet érnek, mint a maiak. Legalább is a ragaszkodás hozzájuk sokkal nagyobb. Nem hétköznapi autók és kevesen értékelik. Sokan mondták már, hogy miért nem cserélem ki valami modernebbre, de erre mindig azt szoktam mondani, hogy előbb mutassanak egy olyat, amiben van vagy 400.000 km. és nem kellett generálozni! Majd akkor beszélgetünk róla.
Egy ismerősöm kb. 2 hónapja kapta meg a vadi ój, hipermodern Renaultját - szolgálati autó - de a mai napig többet volt szervizben,  :?: mint ez egész életében! Hát erről is csak ennyit!  ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #8 Dátum: 2011.05.09 21:06:59 »
Azért, hogy ne menjek messzire: sok modernebb Toyota is megcsinálja ugyanígy a 400 ezret, felújítás nélkül  :) ... De amúgy megértelek, én sem adnék túl a Camryn (383 ezer km) semmiképpen  :wub:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Toyota Modell F
« Válasz #9 Dátum: 2011.05.09 21:13:49 »
Szia!
Én a TOYOTA kategóriára gondoltam, állítólag a megbízhatósági tesztben a Mercedes és a BMW előtt van!!!!

masterace

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Toyota Modell F
« Válasz #10 Dátum: 2011.05.09 21:50:18 »
Én közben bújom a sercive manualt. 1988 as kiadás az alábbi modellekhez használható: YR 22, 23, 29, 31, 32. Elektronikus befecskendezésű rendszer (EFI). Teljesen analfabéta vagyok autójavításból, de HA jól tudom, nincs a hagyományos értelemben vett karburátor ezekben a verziókban.

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Toyota Modell F
« Válasz #11 Dátum: 2011.05.09 21:54:59 »
Szia!

Hát igen, akkor a Tied már sokkal korszerűbb, ez egy 2Y -os motor, ez még karburátoros.

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=post;quote=406169;topic=1200.0;num_replies=10;sesc=7170826f9d967e6d6f67f7ece05bd82c

Közben ezt a linket kaptam, lehet, hogy Neked is hasznos lehet valamikor!

Nagyon jó, csak sajnos nem magyaráz, ez csak alkatrészjegyzék, de annak is nagyon jó, mert robbantott ábrás!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #12 Dátum: 2011.05.09 22:42:06 »
Szia!
Én a TOYOTA kategóriára gondoltam, állítólag a megbízhatósági tesztben a Mercedes és a BMW előtt van!!!!
Sok felmérésben előttük van, valóban. Bár pl. pont a 80-as években a Mercik jó része is nagyon tartós, megbízható volt... A BMW-k már nem annyira.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Modell F
« Válasz #13 Dátum: 2011.05.09 22:44:22 »
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=post;quote=406169;topic=1200.0;num_replies=10;sesc=7170826f9d967e6d6f67f7ece05bd82c

Közben ezt a linket kaptam, lehet, hogy Neked is hasznos lehet valamikor!
Ez a link nem jó... Az akar lenni, amit én írtam neked nem sokkal korábban?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

patkolttojas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Toyota Modell F
« Válasz #14 Dátum: 2017.01.18 08:47:27 »
Sziasztok!

Nem tudom, hogy kellene új bejegyzést írnom, ezért itt, mint választ tennék fel egy jó kis kérdést, ha lehet! (Hátha olvassa még valaki ezt a topikot)  :helpsmilie:

Keresek a Toyota Modell-f -hez (1,8 benzines, 1983 évjárat, De luxe) kiuifogó dobokat, A hátsó nagyon kellene, de az első is nemsokára kipurcan, szóval mindkettő. Bárhol találok is a neten, sajnos nincs, vagy soha nem lesz a lehetőség, melyek közül választhatok. Általában az importőrökre kenik a dolgot, de ennek ellenére a választékban megtalálod legtöbb helyen.  :no:

Amennyiben valakinek van valami építő ötlete a dologgal kapcsolatban, nagyon megköszönném!

Minden fórumozónak BOLDOG ÚJ ÉVET kívánok!  :sorcerer:

Üdvözlettel: patkolttojas