Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 321832 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1080 Dátum: 2014.08.18 23:24:00 »
Aki eddig még nem használta a Torque-t, annak egy kis segítség.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re:Yaris HSD
« Válasz #1081 Dátum: 2014.08.19 15:18:35 »
Amennyiben hypermillereknek tervezték volna, sokkal kevésbé lenne eladható. A hypermillerek biztosan örülnének, ha gázelvételre nem kezdene motorféket imitálni, hanem szabadonfutó lenne, egészen a fék első megpöccintéséig.
és ha kiveszed üresbe? :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #1082 Dátum: 2014.08.19 15:40:36 »


kiveszed üresbe?
Az akku managment megszűnik.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #1083 Dátum: 2014.08.19 16:05:44 »
Az akku managment megszűnik.
de a motort leállítja, és gurul? (persze, ha nem hideg a motor, és nem nagyon üres az akku)

Ct200h-nál működött.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #1084 Dátum: 2014.08.19 16:30:00 »


de a motort leállítja, és gurul? ...Ct200h-nál működött.
Gurulni N-ben gurul a legjobban. Járó motornál sincs töltés, ami csak addig nem gond amíg az akku kapacitása nem csökkent le nagyon (és éppen nincs lemerült állapotban) . Mechanikailag nem tudom mennyivel terheli jobban a rendszert. Az biztos, hogy az N-ben gurulás kárt okozhat, minden HSD kézikönyv tiltja.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #1085 Dátum: 2014.08.19 20:26:33 »
Húúú, pedig én közben aktívan gurulgatok......

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1086 Dátum: 2014.08.19 20:42:34 »
Húúú, pedig én közben aktívan gurulgatok......
Pedig Neked van lehetőséged magyarul is olvasni a HSD kézikönyveket.-)
Az utóbbi időben különösebb odafigyelés nélkül tudom gurulásnál a +-4Nm -es MG2-t tartani. Nem érzem az N szükségét, de még jobbnak tartanám, ha szoftveresen lekezelték volna.
Igaz a fogyasztásom nem nevezhető különösen jónak, mostanában többen produkálnak jobb fogyasztást a spritmonitor szerint.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1087 Dátum: 2014.08.24 13:20:14 »
Lejt az út hazáig? Síknak tűnő úton fedkomp szerint 2,7 Torque szerint 2,6 1x vhogy összejött.
Nem igazán lejtős.
Ma ismét tankoltam, 8.5 km-re a háztól, hazaúton 1.8 lett az átlag  :D
Igaz, itt volt egy hosszabb, enyhe lejtő, ~3km.

A kirándulás átlaga fedcomp szerint 4.1 lett 710 km-en, ebbből ~350 km volt pálya. Rögtön meg is ajánlott 700 km-t a még megtehető távnak  :)
(Számolt érték 4.28, ebből kb 1 tized a kút rovására írható, mivel eddig egy tizeden belül volt az eltérés a kijelzett és a számolt között.)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #1088 Dátum: 2014.08.24 20:01:43 »
Való igaz a yaris használatija felhívja a figyelmet a gurulásra, de tüzetesen átnéztem, a 300h-t is ott nincs szó ilyesmiről.

Érdekes!!  :hmmmm: :hmmmm:

Nico

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Házi sárkány
Re:Yaris HSD
« Válasz #1089 Dátum: 2014.08.26 12:17:19 »
Nico: Ha P-be rakod, akkor valamit reteszel a draga, ezert mozdulhat elore, ha meg beindul a benzinmotor, akkor berazza a karosszeriat is picit es ha elotte nem sikerult neki reteszelni (pl. hamarabb huztad be a kezifeket, minthogy P-be raktad volna), akkor ilyenkor ez "uzemszeru".
Nemreg nem ti jartatok Esztergomban a kis pirossal? (lattam egy ugyanolyan sotetitessel rendelkezot, mint ami nektek van  ::) )
Igen, ez volt a probléma forràsa. Màr ràszoktunk arra, hogy miután a vàltòt P-be rakjuk vàrunk egy kicsit, hogy reteszeljen, és csak utàna húzzuk be a kéziféket.
Amúgy nem mi voltunk arra, az enyém még nincs sötétítve. :-)
2014 Toyota Yaris HSD Active

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #1090 Dátum: 2014.08.27 18:02:56 »
Igen, ez volt a probléma forràsa. Màr ràszoktunk arra, hogy miután a vàltòt P-be rakjuk vàrunk egy kicsit, hogy reteszeljen, és csak utàna húzzuk be a kéziféket.
Amúgy nem mi voltunk arra, az enyém még nincs sötétítve. :-)
Ezzel a reteszelos megoldassal arra kell nagyon vigyazni, hogy ha kozel allsz pl. falhoz legyen a kezed a kezifeken, mert nem csak 1-2 centit tud neha elore gurultatni magan a kocsi  :censored: (tapasztalat  :D sajnos).
Hmm, akkor bocsanat osszekevertelek Whis-ekkel, akkor viszont Whisnek szol a kerdes  ::)

Való igaz a yaris használatija felhívja a figyelmet a gurulásra, de tüzetesen átnéztem, a 300h-t is ott nincs szó ilyesmiről.

Érdekes!!  :hmmmm: :hmmmm:
Ha megnezel egy normalis kulfoldi prius c/yaris stb. utasitast ott le van irva, hogy azert ne tedd, mert lemerited az akkut kritikus szint ala, ami nem tesz neki jot. Bar ebbe benne van az is, hogy ne csak menet kozben ne, hanem allo helyzetben se legyen uresben...
Szakszervizben mondta nekem a szerelo, hogy ne merjen uresben guritani a kocsit, mert tonkremegy a valto ( :helpsmilie: ), csakugy, mint a sima automataknal, hiszen ha nincs fokozatban, akkor nem is kering az olaj es szepen lassan kicsinalom....
(szerintem ez netto baromsag, de mivel nem ertek hozza ennyire inkabb leszoktam az uresben valo gurulasrol)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1091 Dátum: 2014.08.27 20:13:38 »
Hmm, akkor bocsanat osszekevertelek Whis-ekkel, akkor viszont Whisnek szol a kerdes  ::)
Nem jártam mostanában Esztergomban, a Yarissal meg még egyáltalán.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Nico

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Házi sárkány
Re:Yaris HSD
« Válasz #1092 Dátum: 2014.08.28 12:36:58 »
Ezzel a reteszelos megoldassal arra kell nagyon vigyazni, hogy ha kozel allsz pl. falhoz legyen a kezed a kezifeken, mert nem csak 1-2 centit tud neha elore gurultatni magan a kocsi  :censored: (tapasztalat  :D sajnos).
Ezt pont tegnap tapasztaltam, csak fal nélkül. :) Amúgy nem vagyok àm bunkó, csak belelkesedtem, hogy ezt a problémàt sikerült orvosolni, és elfelejtettem megköszönni az infót, de most pótolom: KÖSZI!!!  :D
2014 Toyota Yaris HSD Active

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Yaris HSD
« Válasz #1093 Dátum: 2014.08.28 17:22:16 »
A tököli közlekedésbiztonsági tréningen azt tanították nekünk, hogy "üresben egy autó egyetlen egy métert se menjen soha". És itt nem volt szó arról, hogy milyen váltós, csak úgy általában.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1094 Dátum: 2014.08.28 19:28:30 »
közlekedésbiztonsági tréningen azt tanították...
A közlekedésbiztonsági tréningen vezetéstechnikát tanítanak. A biztonságos vezetéshez hozzátartozik a gk. kormányozhatósága. Normál esetben az átlagos autó menetirány változtatását a kormánykerékkel, az üzemi fékkel, a rögzítőfékkel és a gázpedállal befolyásolhatjuk. Ráadásul a balesetek jelentős része az előre meneküléssel elkerülhető.
Mivel a tréningen a biztonságos vezetés technikáját tanítják, ezért nem preferálják az azonnali gázadás lehetőségről való önkéntes lemondást.

Amennyiben a gazdaságos vezetést oktatnák, akkor a defenziv vezetés részeként a különböző gurulási lehetőségeket taglalnák.-)