Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 321932 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1065 Dátum: 2014.07.31 07:34:50 »
Most nézem, az általad említett Bridgestone Ecopia EP150 a 175/65R15 méretben szárazon B energia osztályú, sajnos vizesúton C-s
Sajnos ezek a betűk messze vannak a gumi valós tulajdonságaitól. Olvastam tesztet az Ecopiáról és eléggé borzalmas eredményeket adott.
Mondjuk aki nagyon óvatosan jár vele, az talán sosem veszi észre a határait, de egy vészfékezésnél az a +jópár méter sokba kerülhet.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1066 Dátum: 2014.07.31 18:28:05 »
ezek a betűk messze vannak a gumi valós tulajdonságaitól. ... aki nagyon óvatosan jár vele, az talán sosem veszi észre a határait, de egy vészfékezésnél ...
A gumiabroncson feltüntetett betűk nem a tapadási határokra, féktávolságra vonatkoznak, hanem az energia takarékosságra (gördülési ellenállásra)!
Az utóbbi időben a tapadás jelentős csökkenése nélkül is javítottak a gördülési ellenálláson.
Dönteni természetesen nem a környezetvédelmi címke alapján döntünk a vásárlásról, de tájékozódni jó.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1067 Dátum: 2014.07.31 18:35:34 »
Yaris HSD-t nem hypermilerkedésre tervezték, hanem átlagos vezetési szokásokra.
Amennyiben hypermillereknek tervezték volna, sokkal kevésbé lenne eladható. A hypermillerek biztosan örülnének, ha gázelvételre nem kezdene motorféket imitálni, hanem szabadonfutó lenne, egészen a fék első megpöccintéséig.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1068 Dátum: 2014.08.01 07:52:19 »
A gumiabroncson feltüntetett betűk nem a tapadási határokra, féktávolságra vonatkoznak, hanem az energia takarékosságra (gördülési ellenállásra)!
Az "esős" emblémának nincs köze az energiatakarékossághoz. És a teszetkben olyan is kijött, hogy egy rosszabb "energiabesorolású" gumi kevesebb fogyit hozott ki, mint az embléma szerint jobb. Így a cimke inkább azok számára lehet csábító (egyúttal becsapó) , akik sosem olvasnak el egyetlen tesztet sem.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1069 Dátum: 2014.08.02 10:31:40 »
Az "esős" emblémának nincs köze az energiatakarékossághoz.
Igen, a középső jelölés valóban a nedves úton való féktávra vonatkozik, és az Uniós rendeletben szabványosított mérések alapján állapítják meg.
A tesztekből sajnos minél többet kell olvasni, ezt eddig is tudtuk, de az ADAC botrány óta méginkább nyilvánvaló.-(

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #1070 Dátum: 2014.08.06 07:03:21 »
Bő egy hete tankolás után mentem ~6 km-t, azt sikerült 2.8-as átlaggal abszolválni.
Eddig ez volt a legjobb kijelzett érték  :clap:
Tegnap sikerült ezt überelni: tankolás után ~5 km-en 2.4-es átlagot sikerült kihozni.  :)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1071 Dátum: 2014.08.07 21:24:13 »
Ahogy en tapasztaltam nalam kb. 4000 ezer km-nel kezdett esni a fogyasztas,
Én úgy gondolom az még csak a gumik kopása. A városban kevés benzinmotor használat miatt úgy saccolom 30e -től fog javulni jelentősen, és 120e körül fog beállni a fogyasztás.
tankolás után ~5 km-en 2.4-es átlagot sikerült kihozni.  :)
Lejt az út hazáig? Síknak tűnő úton fedkomp szerint 2,7 Torque szerint 2,6 1x vhogy összejött.
Az utóbbi napok viharos időjárása lerontotta a fogyasztásom, gyakran jóval 4 felettiek voltak az etapok.

Nico

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Házi sárkány
Re:Yaris HSD
« Válasz #1072 Dátum: 2014.08.14 11:22:01 »
Egy újabb magyaràzatra szoruló észrevétel, kérdés: megàllàs utàn, vàltó P-ben, kézifék behúzva, csak a villanymotor jàr, alacsonyabb akkumulátor szint, beindítja a benzinmotort, erre nyekken egyet, majd érezhetően, làthatóan megindul előre egy kicsit az autó, a fràszt hozva ràm... Ez normàlis, vagy kezdjek aggódni, hogy éjszaka autobottà transzformàlódik és engedély nélkül jàr bulizni?!  :?:
2014 Toyota Yaris HSD Active

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1073 Dátum: 2014.08.14 14:27:13 »
kezdjek aggódni, hogy éjszaka autobottà transzformàlódik és engedély nélkül jàr bulizni?!  :?:
Ahhoz még jópár szoftver update-re van szükség.-)
A nyomatékosztómű csinálhat ilyet, néha éppen olyan helyzetben vannak az alkatrészek, hogy az üzemállapot változást nem tudja teljesen zökkenőmentesen végrehajtani. Menet közben is előfordul a megszokottól eltérő "váltás", de ott csak kisebb vibrációt lehet érezni, ami egy álló autónál jóval feltűnőbb.
Olyan érzésem van, mintha éppen nem tudná eldönteni az autó, hogy melyik motort járassa, és a megszokottnál rövidebb idő alatt változtat, ami miatt zavart érzünk az erőben. Nem általános, nagyon ritkán fordul elő.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1074 Dátum: 2014.08.15 15:24:04 »
Egy kis friss olaj otthoni leszívása után túl vagyok a 2. éves kötelezőn. Én vagyok a hibás, nem jelöltem meg a dobozon a márkaszervizes szerelőnek, mennyit tölthet a motorba.-(
2. éves korában kötelező a fékfolyadék csere. Régebben nem csak mérés/ellenőrzés volt előírva?
A kipufogó ismét rozsdásodik, az alvázvédőn nem láttam sérülést.

Nico

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Házi sárkány
Re:Yaris HSD
« Válasz #1075 Dátum: 2014.08.15 16:48:19 »
Ahhoz még jópár szoftver update-re van szükség.-)
Kàr, pedig kezdtem örülni, hogy végre nem lesznek egyoldalúak a beszélgetéseink....

A nyomatékosztómű csinálhat ilyet, néha éppen olyan helyzetben vannak az alkatrészek, hogy az üzemállapot változást nem tudja teljesen zökkenőmentesen végrehajtani. Menet közben is előfordul a megszokottól eltérő "váltás", de ott csak kisebb vibrációt lehet érezni, ami egy álló autónál jóval feltűnőbb.
Olyan érzésem van, mintha éppen nem tudná eldönteni az autó, hogy melyik motort járassa, és a megszokottnál rövidebb idő alatt változtat, ami miatt zavart érzünk az erőben. Nem általános, nagyon ritkán fordul elő.
Alkalom adtàn ez történik. A hàrom hónap alatt 3x tapasztaltam. Nem vagyok matekzseni, de kiàtlagolva ez havi egy. Ha azt mondod ez így nem sok, akkor elhiszem.  :D
2014 Toyota Yaris HSD Active

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #1076 Dátum: 2014.08.15 20:47:08 »
Én úgy gondolom az még csak a gumik kopása. A városban kevés benzinmotor használat miatt úgy saccolom 30e -től fog javulni jelentősen, és 120e körül fog beállni a fogyasztás.Lejt az út hazáig? Síknak tűnő úton fedkomp szerint 2,7 Torque szerint 2,6 1x vhogy összejött.
Az utóbbi napok viharos időjárása lerontotta a fogyasztásom, gyakran jóval 4 felettiek voltak az etapok.
Igazad lehet, de jo erzes es az is, hogy fog ez meg csokkenni  ::)

Egy kis friss olaj otthoni leszívása után túl vagyok a 2. éves kötelezőn. Én vagyok a hibás, nem jelöltem meg a dobozon a márkaszervizes szerelőnek, mennyit tölthet a motorba.-(
2. éves korában kötelező a fékfolyadék csere. Régebben nem csak mérés/ellenőrzés volt előírva?
A kipufogó ismét rozsdásodik, az alvázvédőn nem láttam sérülést.
Nalunk most ment le az elso, talaltunk a motorterben nyest ragcsalasi nyomokat... hala a jo egnek, semmit nem ragott meg teljesen, csak a motorhazteton levo belso kis szigetelest, illetve a motor fele meno szurke kabelkoteg kulso ragasztojara rakostolt, de az nem izlett neki  [rohog]

Kicsit furcsanak tartom, hogy szakszerviz nem tudja, hogy mennyi olajnak kell belemenni, nekem 4 literbol kb. 2-3 decit ha hagytak hangra, lehet en is ra fogok nezni majd a szintre....

Nico: Ha P-be rakod, akkor valamit reteszel a draga, ezert mozdulhat elore, ha meg beindul a benzinmotor, akkor berazza a karosszeriat is picit es ha elotte nem sikerult neki reteszelni (pl. hamarabb huztad be a kezifeket, minthogy P-be raktad volna), akkor ilyenkor ez "uzemszeru".
Nemreg nem ti jartatok Esztergomban a kis pirossal? (lattam egy ugyanolyan sotetitessel rendelkezot, mint ami nektek van  ::) )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1077 Dátum: 2014.08.16 09:21:25 »
szakszerviz nem tudja, hogy mennyi olajnak kell belemenni,
Biztos vagyok benne, hogy álmukból felkeltve is tudják. A betöltendő olaj mennyisége sok mindentől függ, de az olajozó rendszeren kívül elsősorban a hozzáállástól.

A reteszelt állapotot, ha 1 mód van rá kerülöm. Igyekszem közel vízszintes helyen parkolni, és megállás után először N teszem, és megvárom, hogy mozdulatlan helyzetbe kerüljön az autó, utána P.
Amennyiben a rendelkezésre álló helyen önmagában nem állna meg az autó, akkor először kézifék, majd a P. Korábban a reteszelésnél gyakran éreztem feszülést az erőátviteli rendszerben, ami zavart, ezért inkább pár s-al tovább tart parkolnom.
A rendszernek valószínűleg csak minimálisan árthat, különben a PIII-ba nem raktak volna külön P gombot is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.16 09:23:04 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #1078 Dátum: 2014.08.16 20:46:23 »
A Toyota-Denso levegőszűrő kb. 5600, a gyertya 7200/db márkaszervizben.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Yaris HSD
« Válasz #1079 Dátum: 2014.08.16 21:56:58 »

Biztos vagyok benne, hogy álmukból felkeltve is tudják. A betöltendő olaj mennyisége sok mindentől függ, de az olajozó rendszeren kívül elsősorban a hozzáállástól.

A reteszelt állapotot, ha 1 mód van rá kerülöm. Igyekszem közel vízszintes helyen parkolni, és megállás után először N teszem, és megvárom, hogy mozdulatlan helyzetbe kerüljön az autó, utána P.
Amennyiben a rendelkezésre álló helyen önmagában nem állna meg az autó, akkor először kézifék, majd a P. Korábban a reteszelésnél gyakran éreztem feszülést az erőátviteli rendszerben, ami zavart, ezért inkább pár s-al tovább tart parkolnom.
A rendszernek valószínűleg csak minimálisan árthat, különben a PIII-ba nem raktak volna külön P gombot is.
Ez az "először N, majd P-be rakás" érdekes információ volt. Köszi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i