... aktív tempomattal ... külön meg kell tanulni vezetni ...
Amíg hideg a motor, brutálisan sokat fogyaszt.
... az aksiknak is kell melegítés? Lassan egyszerűbb lenne a garázst felfűteni indulás előtt pár órával... Jelenleg nincs garázsfűtés, de lehet az lenne a hatákonyabb.
Gratulálok Neked is, használd egészséggel!
Mennyi volt az utólagos tempomat? Ezt tartom az egyik leghasznosabb kényelmi extrának.
Aki még keveset vezetett automata váltós gépet, annak a legegyszerűbb a bal lábát kicsit maga alá hajlítva elkezdeni. Az előrelátó vezetésbe, regeneráló féktávolságokhoz is kell egy kis hozzászokás.
Az elindulást követő brutális fogyasztáson ( és morgó hangon) én is dobtam egy hátast. Mostanában 25-48 között is gyakran ugrál a pillanatnyi fogyasztás mutatója. Szerencsére viszonylag gyorsan normalizálódik a helyzet.
Az akkumulátoroknak alacsonyabb hőmérsékleten kisebb az önkisülése, ezért tárolni a 0-10C között a legideálisabb. Ugyanakkor alacsonyabb hőfokon a kapacitásuk csökken.
(Indulás után,a motor már többé-kevésbé bemelegszik,de az utastér még nagyon hideg, akkor tapasztalható,hogy nagyon gyorsan csökkennek a sávok, illetve kigyorsításkor hamar elfogy a + kraft.)
A garázs indulás előtti felfűtésénél sok a veszteség. Az utastér kevés levegője indulás előtt viszonylag gyorsan felfűthető, amit indulás után a szellőztető az aksihoz fúj. Nálam kb. ez addig kitart, amíg a bemelegedő motor hulladékhőjével is el lehet kezdeni pótolni a meleget (kinti -5- +8-nál).
Az aksiknak nyilván nagy a hőtároló kapacitása, tehát a módszer nem túl hatékony, de a semminél több. Nem mind1 hogy a néhány fokot, vagy rögtön a 20-at kezdi rányomni a saját ventilátora.