Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 325435 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris HSD
« Válasz #675 Dátum: 2012.12.04 13:38:22 »
Nekem van beszerelve vagy 4 éve. Attól fűggetlenül szivessen melegszenek a motortérben a kis rohadékok.
Még nem rágtak el semmit,de sokszor összesározzák, maszatolják a motorteret. Én Keszthelyen vettem.

Nyestriasztásra próbálkozzatok harisnyával, kutyaszőrrel megtöltve. Tőlünk kértek már ezért kutyaszőrt. :)
Úrinő benzinessel jár...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #676 Dátum: 2012.12.05 20:25:39 »
Androidos készülékhez használható Torque pro beállítása a YarisHSD-hez:

1. Az egyedi PID-ek (MG1 fordulat, meghajtó akku adatok ... ) letöltése:
       a táblázatban alul kiválasztjuk a metric munkalapot.
     Fálj/ letöltés másként/ vesszővel tagolt értékek (.csv. akt.értékek)
2. Másolás az eszköz adathordozójára
   SDCard/ .torque     könyvtárban  létrehozzuk az extendedpids alkönyvtárat és belemásoljuk a korábban
   letöltött .csv fáljt.
3.  Egyedi PID-ek betöltése
    - Torque pro indítása, járműprofil létrehozása
    - menü/ beállítások/ extra PIDs/ Szenzorok kezelése /menü / előre definiált szet hozzáadása (kiválasztjuk a
      korábban bemásolt,a gk. típusának megfelelő fáljt)

További használata megegyezik az alapverzióval
(BT párosítás,kapcsolódásaz OBD olvasóhoz, Realtime Information/ kijelző hozzáadása)

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris HSD
« Válasz #677 Dátum: 2012.12.13 11:33:10 »
Egy kis téli tapasztalat:

A HSD sem szereti a hideget, főleg úgy, hogy én meg a meleget és a fűtést szeretem.
Azaz sokszor beindul a motor a fűtés miatt, így a fogyasztás megugrott.
4,3 - 4,4-et mutat a fedélzeti, az valós 4,4 - 4,5 kb.

A biztonsági berendezések viszont nagyon jól teszik a dolguk, nem éreztem magam még autóban így biztonságban télen.
Úrinő benzinessel jár...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #678 Dátum: 2012.12.13 16:12:10 »
A HSD sem szereti a hideget, ...
Azaz sokszor beindul a motor a fűtés miatt, így a fogyasztás megugrott.
4,3 - 4,4-et mutat a fedélzeti, az valós 4,4 - 4,5 kb.
Csak rövid távokon 1-2 km (tudom inkább gyalog, de ezt nem mondhatom a nejemnek) téligumival akár lehetne 10l is, még szerencse, hogy vannak hosszabb szakaszok amik javítják az átlagot. -( Erre a távra csak az előfűtés (motor és talán az utastér) segít vmit, a hangján mindenesetre javít. Kb. 5-6 km-es etapokon már a hútőtakarás is egéy sokat jelent. 2-4 km-el előbb lesz a víz üzemi hőfokon.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Calix motor előmelegítés
« Válasz #679 Dátum: 2012.12.13 16:31:42 »
Vásároltam egy Calix motor előmelegítőt.
RE528 cekasz+  MKMS1525

A csomag tartalmaz egy MVP528 cekasz derékszögben meghajlítva. A melegítő rész 17x75mm durván megmunkált alumínium jellegű hengerben.
valamint egy kivezető kábelt igény szerint 1 ill. 1,5 m-es hosszban, valamint egy 2,5 m tápkábelt, hővezető pasztát, 5db kábelkötegelőt, egy biztonsái kábelösszekötő rögzítést, a kétféle kivezetés rögzitést a hozzávaló csavarokkal és a fúró sablonnal.
A csatlakozók IP44 védettségi fokozattal (fröccsenő víz, de nem pormentes) rendelkeznek. A kábelek, és a csatlakozók felszerelése jó minőségűnek tűnik.
Rövidzár, túlfeszültség védelme nincs. (Túlmelegedés elleni védelem valószínűleg szintén nincs).

Beszerelése:
0. Kibontás előtt szemrevételezéssel ellenőrizzük, hogy a megrendelt termék van hiánytalanul és sérülésmentesen a csomagolásban
    Majd multiméterrel ellenőrizzük a vezetékeket és a cekaszt. (vezetés, zárlat, ellenállás).
1. A cekasz egy gyári furatba illeszkedik, ami a motor inverter felőli oldalán van.
   A szabad hozzáféréshez egy 14-es kulccsal ki kell csavarni a nyomatékosztómű levegőztető szelepét, (a szerelés idejére a nyílást leragasztani).
   
   A furatba belepróbáljuk a cekaszt, és az útban lévő rugós gumicsőbilincset 90 fokban elfordítjuk, majd a tubusból vékonyan bekenjük hővezető pasztával a hengert (nem sokkal, mert a kinyomott felesleget nehéz eltávolítani), a helyére toljuk, egészen addig, amíg halkan be nem kattan a füle , (a fülnek elég nagy holtjátéka van így beállíthatjuk, hogy semmihez ne érjen hozzá a csatlakozó).
  A levegőztető szelepet visszacsavarjuk.

2.  a kivezető kábel elhelyezésére két lehetőségünk van a bal ködlámpafészekbe vagy pedig a hűtőmaszkba. Az első megoldáa gyors, de fúrással jár, a második lassabb, és kell hozzá + egy csavar (M6), egy kábelrögzítő patent és néhány kábelkötegelő (türelmesek és kiskezűek előnyben -) )

Beépítés a ködlámpafészekbe:
v.1. a) a bal első ködlámpa takaró lemezre a fúró sablont kívülről felragasztjuk, és egy 29-es körkivágóval a jelölt helyet átfújuk.
      b) alul egy 2mm-es vályatot reszelünk,
      c) bepattintjuk a keretet,
      d) bevezetjük a kábelt (itt elvileg elég az 1m-es is, tehát vehetjük a MKMS1025-ös szettet is) és az inverter előtt elvezetjük a cekaszhoz,
      e) a vékony kábelt a felfelé a kerékjárati ív felé vezetjük, és az ott lévő 10es csavarhoz letesteljük, multiméterrel ellenőrizzük     
      f)  a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
      g) rápattintjuk a biztosító gyűrűt és rögzítjük kábelkötegelővel,
      h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (alsó a test)
      i)  az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.

   A rendszer használatra kész.

v.2 a-b) Mivel a 29mm-es körkivágó kevésbé elterjedt, ezért a műveletet elvégezhetjük dekopírfűrésszel is a ködlámpa takaró lemez kivétele után.
        A felülről mögé nyúlva a füleket kicsit megnyomva a takarólemezt kitolhatjuk a helyéről.
      a többi ua. mint az előző


Beépítés a hűtőmaszkba:

      a) a bevezető kábel külső csatlakozójának felső részén egy kb 9mm vastag területen a menetet lecsiszoljuk, a kábelt az átvezetéseknél, rögzítéseknél bandázsoljuk, 
      b) Kb 1m hosszú behúzószállal a kábelt átvezetjük a hűtő jobb alsó felén a klíma csöve mellett a fedeles csatit kötegelővel rögzítjük
      c) a motortér felől [ur=lhttps://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OYklObDFUUmxvalE]kábelrögzítő patenttel [/url]és kábelkötegelőkkel rögzítjük
                       
      d) a vékony kábelt a felfelé vezetjük, és az ott lévő hegesztettcsavaranyához  egy M6-os csavarral (10-es kulcs ) letesteljük,
            multiméterrel ellenőrizzük, majd a vezetéket középen is rögzítjük
           
           
      e) a vastag kábelt felfelé a légszűrő mellé, majd mögé vezetjük
           
      f)  a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
      g) rápattintjuk a biztosító gyűrűt és rögzítjük kábelkötegelővel,
      h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (vezetés, zárlat, ellenállás).
      i)  az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.

   A rendszer használatra kész.
 

hasznos linkek:
Calix.se
PII
Yaris 1NZ
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.13 16:39:15 írta Agyarka »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #680 Dátum: 2012.12.13 20:17:13 »
Fejet hajtok a precíz leírás előtt, ügyes!  :clap: :clap: :clap: :clap:


Mennyi pééz vót amúgy ?


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #681 Dátum: 2012.12.13 20:50:32 »
38900+posta=41e
Én keveset megyek, valószínűleg nem hozza be az árát, de most már nem idegesít a hangja. Szinte fizikai fájdalmat okozott a bemelegedés.
Ma reggel 5C garázsban 40 perc alatt 28C vizet produkált, a kiállás alatt felment 45-re. Végre tűrhető hangja volt.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #682 Dátum: 2012.12.13 21:56:17 »
38900+posta=41e
Én keveset megyek, valószínűleg nem hozza be az árát, de most már nem idegesít a hangja. Szinte fizikai fájdalmat okozott a bemelegedés.
Ma reggel 5C garázsban 40 perc alatt 28C vizet produkált, a kiállás alatt felment 45-re. Végre tűrhető hangja volt.
Nem értem: én éppen ma figyeltem, hogy kiálltam a kocsibeállóból  és 1 perc után mikor becsuktam a kaput olyan csendes volt mintha 2 órája hajtottam volna.
De azért biztos, hogy az a vizmelegitő egy nagyon hasznos dolog :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #683 Dátum: 2012.12.14 06:06:29 »
... kiálltam a kocsibeállóból  és 1 perc után mikor becsuktam a kaput olyan csendes volt mintha 2 órája hajtottam volna.
Az Otto motoros E12-ben 0W20al nem volt semmi hangja a bemelegedésnek. Ez nem Otto motor ráadásul a bemelegités első szakaszában magasabb fordulaton jár kevebb hangszigetelés mellett.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #684 Dátum: 2012.12.14 08:25:15 »
Nem értem: én éppen ma figyeltem, hogy kiálltam a kocsibeállóból  és 1 perc után mikor becsuktam a kaput olyan csendes volt mintha 2 órája hajtottam volna.
De azért biztos, hogy az a vizmelegitő egy nagyon hasznos dolog :yes:
Ez csak annyit jelent, hidegen sem kerreg hangosabban mint melegen. ^_^

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Calix motor előmelegítés
« Válasz #685 Dátum: 2012.12.14 09:57:46 »
Ilyen profi leírást!!!! Így még lehet én is meg tudnám csinálni :)

Vásároltam egy Calix motor előmelegítőt.
RE528 cekasz+  MKMS1525 ......


Úrinő benzinessel jár...

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #686 Dátum: 2012.12.15 14:58:00 »
A győri cégtől én sem vagyok elragadtatva még akkor sem, ha magyar viszonylatban a többiek még20-25%-al drágábbak. A kommunikáció lassú és nehézkes (több mint 1 hét után válaszoltak, és csak a feltett kérdéseket kerülték el gondosan vagy homályosan fogalmaztak, 2x-ra szintén több mint egy hét) a garanciájuk vicc (a gyár 3 évet ad, ők 1-et, és a többiért évente ki kellene csengetni majdnem egy 20ast) szakszerű beszerelés 20e-ért (ehhez 1 db csavart kellene ki-és vissza csavarni), de a csavar rögzítésérő módjáról, előírt meghúzási nyomatékáról fogalmuk sincs.
Erről kérdeztem a márkaszervizt, a dokumentációjukban hirtelen ők sem találták. Az egyik szerelő azt mondta,hogy nem alkalmaznak menetrögzítő pasztát, és érzésre szokták meghúzni.

A 110V-os cekasz, hogy fogja bírni a 230-at? :hmmmm:
Mekkora a teljesítménye 110V-on?
Tudnál közelebbi képet küldeni a tápkábelekről, illetve a csatlakozókról?

Sajnos 110V-os, így kell átalakító. Itthon 12.000 körül van, megpróbálok rendelni olcsóbban, ha megjött akkor majd teszek fel arról is képet, meg linket.

Addig is lemértem a terméket.
17,5x70mm

Megvan a dátum, dec 21.-én mehetek az autóért. A bejáratással és a takarékos üzemeltetéssel kapcsolatban, minden tanácsot szívesen fogadok   ;) Garázsba lesz tartva (nem fűtött), kora reggeli indulással!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #687 Dátum: 2012.12.18 19:03:48 »
Megvan a dátum, dec 21.-én mehetek az autóért. A bejáratással és a takarékos üzemeltetéssel kapcsolatban, minden tanácsot szívesen fogadok   
Köszi a mérést, meg a képeket. Az ami ezek szerint rövidebb,a vastagságbeli eltérést a pontatlan mérésemnek tudom be. A csatlakozója gyengébb,viszont van hővédelme (én csak remélem, hogy ennyi tapasztalattal megfelelő anyagokat használnak). A Calix  méréseim szerint valójában 354W-os.

21.-e már közel van szép karácsonyi ajándék lesz.-)
Szerintem van saját bejárató programja 2000km-ig. Egyébként a szokásos nem alacsony fordulat, nem kihúzatás, regeneráló fékezés. Kezdetnek viaszos alváz és kaszni mosás, szokásos kiegészítőkkel felszerelés a télre és a biztonságos használathoz. A bejáratás utáni olajcsere szükségességéről megoszlanak a vélemények.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.18 19:05:20 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #688 Dátum: 2012.12.26 20:03:33 »
Megvan a dátum, dec 21.-én mehetek az autóért.
Mi újság?

drklaszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris HSD
« Válasz #689 Dátum: 2012.12.28 20:19:47 »
Első tapasztalatok kb 700 km után: első három km-en relatíve magas a fogyasztás a bemelegìtés miatt. Utána rohamosan csökken. 1/4 város, 1/4 országùt, 1/2 autópálya (100 körül a bejáratás miatt) 5,2 átlag. 4személy plusz csomagok. Vezetni jó, utazni benne szintén.