Vásároltam egy Calix motor előmelegítőt.
RE528 cekasz+ MKMS1525
A csomag tartalmaz egy MVP528 cekasz derékszögben meghajlítva. A melegítő rész 17x75mm durván megmunkált alumínium jellegű hengerben.
valamint egy kivezető kábelt igény szerint 1 ill. 1,5 m-es hosszban, valamint egy 2,5 m tápkábelt, hővezető pasztát, 5db kábelkötegelőt, egy biztonsái kábelösszekötő rögzítést, a kétféle kivezetés rögzitést a hozzávaló csavarokkal és a fúró sablonnal.
A csatlakozók IP44 védettségi fokozattal (fröccsenő víz, de nem pormentes) rendelkeznek. A kábelek, és a csatlakozók felszerelése jó minőségűnek tűnik.
Rövidzár, túlfeszültség védelme nincs. (Túlmelegedés elleni védelem valószínűleg szintén nincs).
Beszerelése:
0. Kibontás előtt szemrevételezéssel ellenőrizzük, hogy a megrendelt termék van hiánytalanul és sérülésmentesen a csomagolásban
Majd multiméterrel ellenőrizzük a vezetékeket és a cekaszt. (vezetés, zárlat, ellenállás).
1. A cekasz egy
gyári furatba illeszkedik, ami a motor inverter felőli oldalán van.
A szabad hozzáféréshez egy 14-es kulccsal ki kell csavarni a
nyomatékosztómű levegőztető szelepét, (a szerelés idejére a nyílást leragasztani).
A furatba belepróbáljuk a cekaszt, és az útban lévő rugós gumicsőbilincset 90 fokban elfordítjuk, majd a tubusból vékonyan bekenjük hővezető pasztával a hengert (nem sokkal, mert a kinyomott felesleget nehéz eltávolítani), a helyére toljuk, egészen addig, amíg halkan be nem
kattan a
füle , (a fülnek elég nagy holtjátéka van így beállíthatjuk, hogy semmihez ne érjen hozzá a csatlakozó).
A levegőztető szelepet visszacsavarjuk.
2. a kivezető kábel elhelyezésére két lehetőségünk van a bal ködlámpafészekbe vagy pedig a hűtőmaszkba. Az első megoldáa gyors, de fúrással jár, a második lassabb, és kell hozzá + egy csavar (M6), egy kábelrögzítő patent és néhány kábelkötegelő (türelmesek és kiskezűek előnyben -) )
Beépítés a ködlámpafészekbe:
v.1. a) a bal első ködlámpa takaró lemezre a fúró sablont kívülről felragasztjuk, és egy 29-es körkivágóval a jelölt helyet átfújuk.
b) alul egy 2mm-es vályatot reszelünk,
c) bepattintjuk a keretet,
d) bevezetjük a kábelt (itt elvileg elég az 1m-es is, tehát vehetjük a MKMS1025-ös szettet is) és az inverter előtt elvezetjük a cekaszhoz,
e) a vékony kábelt a felfelé a kerékjárati ív felé vezetjük, és az ott lévő
10es csavarhoz letesteljük, multiméterrel ellenőrizzük
f) a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
g)
rápattintjuk a biztosító gyűrűt és rögzítjük kábelkötegelővel,
h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (alsó a test)
i) az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.
A rendszer használatra kész.
v.2 a-b) Mivel a 29mm-es körkivágó kevésbé elterjedt, ezért a műveletet elvégezhetjük dekopírfűrésszel is a ködlámpa takaró lemez kivétele után.
A
felülről mögé nyúlva a füleket kicsit megnyomva a takarólemezt kitolhatjuk a helyéről.
a többi ua. mint az előző
Beépítés a
hűtőmaszkba:
a) a bevezető kábel külső
csatlakozójának felső részén egy kb 9mm vastag területen a menetet lecsiszoljuk, a kábelt az átvezetéseknél, rögzítéseknél bandázsoljuk,
b) Kb 1m hosszú behúzószállal a kábelt átvezetjük a hűtő jobb alsó felén a
klíma csöve mellett a fedeles csatit kötegelővel rögzítjük
c) a motortér felől [ur=lhttps://docs.google.com/open?id=0B3XNgj_rwb0OYklObDFUUmxvalE]kábelrögzítő patenttel [/url]és
kábelkötegelőkkel rögzítjük d) a vékony kábelt a felfelé vezetjük, és az ott lévő hegesztettcsavaranyához egy M6-os csavarral (10-es kulcs )
letesteljük,
multiméterrel ellenőrizzük, majd a vezetéket
középen is rögzítjük e) a vastag kábelt felfelé a
légszűrő mellé, majd
mögé vezetjük f) a csatlakozó gumigyűrűjét megolajozzuk, majd ütközésig a cekaszba dugjuk
g) rápattintjuk a biztosító
gyűrűt és rögzítjük kábelkötegelővel,
h) multiméterrel ellenőrizzük az egész rendszert (vezetés, zárlat, ellenállás).
i) az összes kábelt megfelelően kidörzsölődéstől és hőtől védve rögzítjük.
A rendszer használatra kész.
hasznos linkek:
Calix.sePIIYaris 1NZ