Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 340736 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #630 Dátum: 2012.11.21 14:02:41 »
Nagyon nem szeretnék olyan országban élni, ahol bürokratikusan korlátozzák az autók teljesítményét. Környezetvédelmi indokokkal már így is agyon vannak szabályozva a motorok.
Nem is beszélve arról, hogy ezt országos szinten nem lehetne bevezetni, gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Utolsó mondatod sajna nem igaz: Ausztriában már rég be van vezetve a (kis)motorok fojtása, ha kiveszed megbüntetnek: utszélén lemérik a teljesitményét, ha többre képes, már le is veszik a rendszámot, max. hazatolhatod és uj TÜV-re köteleznek.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Yaris HSD
« Válasz #631 Dátum: 2012.11.21 14:04:50 »
nagyon érdekes felvetés ez. a jogszabályok szerint ugye magyarországon NINCS olyan út, ahol túllépheted a 130 km/h sebességet. node elképzelhető, hogy szükség lenne rá? bizony el. mindenesetre én is azt gondolom, hogy nincs szükség magas végsebességre. az elmúlt öt évben vezettem nagyjából 120ezer km-t, abból talán a felét német-francia-magyar autópályákon éjjel is, nappal is. a nagy tempójú utazósebesség ma már csak illúzió! németországban, ahol tudomásom szerint mintegy 5-6000 km szakaszon, tehát kevesebb, mint a hálózat felén nincs korlátozás, nappal NEM lehet száguldani, egyszerűen azért, mert olyan sok autó van. ez az én tapasztalatom, lehet vitatni.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Yaris HSD
« Válasz #632 Dátum: 2012.11.21 14:06:23 »
Kedveseim, lehetne ezt a Beszélgessünkben folytatni? Rég nem a Yaris HSD-ről van szó... ;)
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris HSD
« Válasz #633 Dátum: 2012.11.21 15:00:00 »
Engedve a felszólításnak, ott folytatom  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 15:09:24 írta Nagycitrom »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #634 Dátum: 2012.11.21 18:08:23 »
Nézd, a 8500km önmagában sok, viszont a teljes EU-i autópályahálózat (nagyságrendileg 60000km) hosszához képest kevés. EU nagy réstén nem mehetsz 130-nál gyorsabban, ezért nem annyira lényeges kérdés a végsebesség. Ráadásul, mi mindnyájan olyan országban lakunk, ahol szintén 130 a limit. Mit érdekel minket, hogy van 1200km-rel tőlünk nyugatra egy 8500km hosszú limit nélküli szakasz?!
Az a lényeg, hpgy Mo.-n 130-cal mehetsz és ezt minden nprmális autó tudja. A ruhalmasság, na, az a nem mindegy...
Jó, ha a szívedre teszed a kezed és megesküszöl, hogy sosem mész autópályán sem 130-nál gyorsabban (mert pl. nem tudsz arról, hogy a közigbírság 152 fölött jár), akkor azt mondom: OK, mindegy a végsebesség  ;) ... Mindegy, hogy mondjuk 150 már majdnem a vége a kocsinak (mert 160-at tud), vagy nem erőlködik még ilyenkor, mert mondjuk 190-et tud.  :szemez: :whistling: :innocent:

Németország 600 km, nem 1200  :flowers: ... Legalábbis tőlünk. De tőletek sem 1200. Én voltam ott sok tucatszor autóval, úgyhogy nekem már csak emiatt sem mindegy. De aki sosem jár arra... Arra az előző pont az érvényes  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #635 Dátum: 2012.11.21 19:02:43 »
150-nél már durván magas a fogyasztás, végsebességtől függetlenül, erre semmilyen szempontból sem a Yaris HSD való, végsebességtől függetlenül.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #636 Dátum: 2012.11.21 19:29:29 »
Próbáljátok meg a 6 Yaris modellből a végsebesség és gyorsulás alapján kiválasztani a legjobbat. A sorrend: első a dízel, utána az 1,33-as, majd nagyjából holtversenyben a HSD és ugyanezek MMT/CVT-vel, utolsó az 1,0. Autópályás használatra az első és utolsó hely indokolt, de a többségnek nem autópályás modell kell, tehát hülyeség ez a megközelítés, akkor már nagyobb bölcsesség azt mondani, hogy a drágább a jobb.
Hát alapvetően, igen. A drágább a jobb, és nem sok olyan autótípus van, ahol lennének ez alól kivételek. Egy típuson belül minél olcsóbb az adott modell, annál inkább kompromisszumos.

Most így hirtelen nem néztem utána, hogy Yarisból a HSD kerül-e többe, mint a dízel, szóval lehet, hogy ez pont rögtön egy kivétel lesz... De annyi biztos, hogy a legjobb allrounder a dízel, utána a HSD, utána az 1.33-as és a sor végén az 1.0.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #637 Dátum: 2012.11.21 19:33:14 »
150-nél már durván magas a fogyasztás, végsebességtől függetlenül, erre semmilyen szempontból sem a Yaris HSD való, végsebességtől függetlenül.
De miért írod, hogy "végsebességtől függetlenül"? Ez téves! Pont hogy amiatt nagy már a fogyasztás 150-nél, mert ott már közel a végsebesség, ergo pörög a motor, mint a güzü. Ha 200 lenne a vége, biztos, hogy kevesebbet enne 150-nél, mint így.

Van egy csomó példa rá, hogy kisebb motoros kocsik egy adott (aránylag magas) utazósebességen többet esznek, mint nagyobb motorosok - pont amiatt, mert a végsebességük közelében járnak már, emiatt a motorjuk nagyon magas fordulatszámon pörög.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #638 Dátum: 2012.11.21 19:38:28 »
A sorrend elvi hibás, mert meggyőződésem, hogy az 1,33-as tiltásig forgatva jobban megy a dízelnél, végsebességre is. Nem sokkal, de mérhető a különbség.
A HSD kb a dízellel lehet pariban gyorsulásban, a végsebessége kisebb a leszabályzás miatt.
Az 1,0 motor egyértelműen a legharmatosabb a motorok között, de a tartós 130km/h-ra tökéletesen alkalmas, mind teljesítményben, mind zajkomfortban.
Alkalmas, igen. De a négy típusváltozat közül a LEGKEVÉSBÉ alkalmas. Ennek kell a legjobban erőlködnie, ez a legzajosabb, ez éri el a leghosszabb idő alatt ezt a tempót. Erről beszélek.

Amúgy nem hibás a sorrend, mert csakugyan a dízel gyorsul jobban: 10.8 alatt éri el a százat, míg az 1.33-as 11.7 alatt. A vége pedig 175, ami azonos az 1.33-aséval.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #639 Dátum: 2012.11.21 19:40:45 »
A gyorsulásban NEM a nyomaték a fontos (ezért elvi hibás a feltételezésed), hanem a teljesítmény és ebben az 1,33-as van előrébb a dízelnél. A dízel rugalmasságban veri oda nem kicsit a benzinest, de tiltásig húzatáskor a benzines lesz az erősebb, ergo gyorsabb.  :flowers:
Amiket írtam, azok gyári adatok.

Amúgy de, fontos a nyomaték IS a gyorsulásban. Hisz váltás után ugye visszaesik a fordulatszám... De abban igazad van, hogy a teljesítmény az elsődleges.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #640 Dátum: 2012.11.21 19:43:20 »
Olyan üres autópályákat mint nálunk vannak ,én ott nem is láttam.(és a legtöbb nem is jobb :D, régi rosszabb minőség, szűk, leállósáv sincs mindenütt)
De vannak. Csak többnyire nem arra, amerre a fő nemzetközi tranzit-útvonalak visznek ;) ... Hanem pl. északnyugaton, a Ruhr-vidék fölött.

Az arányoknak, hogy milyen hányadon van állandó sebességkorlátozás, nyugodtan nézz utána, ha nem hiszed el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #641 Dátum: 2012.11.21 19:45:22 »
Nagyon elméleti a probléma. Jó esetben évente egyszer legálisan kipróbálod a végsebességet (a fogyasztás és az életveszély nem számít), havonta egyszer pedig 6000-es fordulatszámon kihozod a 9 LE-s előnyt 130-ra gyorsítva. Ez puszta számfetisizmus.
Ahányszor 130-al utazol autópályán, annyiszor számít, hogy ez az autód végsebességének mekkora hányada  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #642 Dátum: 2012.11.21 19:45:54 »
150-nél elsősorban a légellenállástól lesz magas a fogyasztás, csodát ezzel nem lehet tenni. Az igaz, hogy a fordulatszám is magas, de ez elsősorban váltókérdés, meg persze erős motor is, de az már nem a Yarisban van hanem a 9 milliós Avensisben, a Yarisba nem férne be.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #643 Dátum: 2012.11.21 19:47:01 »
Nekem erről az egészről annyi a véleményem, hogy részemről az összes itthon kapható autónak elektronikusan korlátoznatnák a végsebességét 160km/h-ban, mert ennél többel 1 percnél tovább az esetek nagy részében úgysem tudna menni vagy ezért, vagy azért...  :whistling:
Jézusom  :eek: :surrender: :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #644 Dátum: 2012.11.21 19:50:17 »
150-nél elsősorban a légellenállástól lesz magas a fogyasztás, csodát ezzel nem lehet tenni. Az igaz, hogy a fordulatszám is magas, de ez elsősorban váltókérdés, meg persze erős motor is, de az már nem a Yarisban van hanem a 9 milliós Avensisben, a Yarisba nem férne be.
Ja-ja. Szóval akkor számít, hogy milyen erős a motor, mert ebből adódik, hogy mennyire hosszú váltót lehet ráakasztani. Véletlenül az erős motoros (hosszabb váltós) kocsiknak nagyobb szokott lenni a végsebessége. Most akkor informatív adat a végsebesség, vagy sem?  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )