Az szép. Arra gondoltam, hogy életszerű használattal jó esély van arra, hogy a hivatalos fogyasztásértéket a hibrid (vagy akár csak CVT váltós) modell képes betartatni az átlagsofőrrel aki különben ezt nem tudná.
egyébként pontosan erről szólt a "verseny", h bárki bemehetett az utcáról, beült egy ct200h-ba, és ha egy icipicit odafigyelt, akkor a 10km-es városi távon 4 liter alatti eredményt ért el, ami a gyár által megadott, -hihetetlennek tűnő, de mégis- valós adat.
A kép annyival azért árnyaltabb, hogy a fogyasztásba az akkutöltöttséget is bele kellene venni, nem feltétlenül volt ugyanaz a végén. Illetve a villanyhajtáson kívül van ebben még sok hibrid független okosság amit máshová is betehetnének. Egy Seat Ibiza TDI Eco hivatalos fogysztási értékei is elég meglepőek, pedig nem hibrid, csak TDI és Eco.
ha csalni akartam volna, akkor még 1 decit le lehetett volna faragni,m maradt az akkuban szufla
a kör legvégén egy baromi nagy lejtő volt (budaörsi út pest felé, lexus szalon előtt ), ahol visszatermelt rendesen.
egyébként valóban: bő 3/4-ről indult, és negyed környékén állt meg az akkutöltöttség a végére.
ibiza eco:
volt valamikor a 3L lupo, az is meglepő autó...főleg mikor előjönnek a problémái.
nomeg a 3 hengeres dízel "szépsége"....ááááááá.....volt benne részem bőven több tizen-százezer km-en át
én nem kérek belőle.
ma gurultam 1.7cdti opellel szegedre és vissza:
(odafelé szakadt az eső végig):
végeredmény:
lehet bűvészkedni a dízelekkel, főleg pályán, minden csak türelem, és utazási idő-sebesség kérdése (ennél az autópályás sebességnél a hibrid sem evett volna többet, sőt)
de ahol az a 1.2tdi ibiza 4.1 l/100km-t eszik városban, ott egy hibrid 3.1-t.
és ami a legszebb a hibridben,h nem kell váltogatnod, nem kell figyelned a trükkökre, csak beülsz és az elektronika megold helyetted mindent, amíg az ibizában taktaktak, és fáradsz, koncentrálsz.
egyébként nem rossz elgondolás, és jó is lehet ez a seat, csak már elsütötték 13évvel ezelőtt, azóta meg újat nem tudnak mutatni, vagy picit tovább lépni.
puffogtatják-kerregtetik a 3hengeres dízelt, de innováció, továbblépés ezen a téren nincsen, csak a hosszabb váltóáttétel, eco-gumi, meg a légellenállás csökkentése (benzines-turbós motorok sem azok a minimál fogyasztók)
ami viszont lényeges lehet: még mindig nem tudni semmi pontos információt a yaris hibrid hajtásláncáról, ami nagyon nagy valószínűséggel nem a prius3-ból ismert 1.8 benzinmotor lesz.