Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 120139 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #60 Dátum: 2011.07.20 21:44:02 »
Az szép. Arra gondoltam, hogy életszerű használattal jó esély van arra, hogy a hivatalos fogyasztásértéket a hibrid (vagy akár csak CVT váltós) modell képes betartatni az átlagsofőrrel aki különben ezt nem tudná.
egyébként pontosan erről szólt a "verseny", h bárki bemehetett az utcáról, beült egy ct200h-ba, és ha egy icipicit odafigyelt, akkor a 10km-es városi távon 4 liter alatti eredményt ért el, ami a gyár által megadott, -hihetetlennek tűnő, de mégis- valós adat.

A kép annyival azért árnyaltabb, hogy a fogyasztásba az akkutöltöttséget is bele kellene venni, nem feltétlenül volt ugyanaz a végén. Illetve a villanyhajtáson kívül van ebben még sok hibrid független okosság amit máshová is betehetnének. Egy Seat Ibiza TDI Eco hivatalos fogysztási értékei is elég meglepőek, pedig nem hibrid, csak TDI és Eco.
ha csalni akartam volna, akkor még 1 decit le lehetett volna faragni,m maradt az akkuban szufla ;)
a kör legvégén egy baromi nagy lejtő volt (budaörsi út pest felé, lexus szalon előtt ), ahol visszatermelt rendesen.
egyébként valóban: bő 3/4-ről indult, és negyed környékén állt meg az akkutöltöttség a végére.

ibiza eco:
volt valamikor a 3L lupo, az is meglepő autó...főleg mikor előjönnek a problémái.  :wacko:
nomeg a 3 hengeres dízel "szépsége"....ááááááá.....volt benne részem bőven több tizen-százezer km-en át :) én nem kérek belőle.

ma gurultam 1.7cdti opellel szegedre és vissza:
(odafelé szakadt az eső végig):

végeredmény:


lehet bűvészkedni a dízelekkel, főleg pályán, minden csak türelem, és utazási idő-sebesség kérdése (ennél az autópályás sebességnél a hibrid sem evett volna többet, sőt)
de ahol az a 1.2tdi ibiza 4.1 l/100km-t eszik városban, ott egy hibrid 3.1-t.
és ami a legszebb a hibridben,h nem kell váltogatnod, nem kell figyelned a trükkökre, csak beülsz és az elektronika megold helyetted mindent, amíg az ibizában taktaktak, és fáradsz, koncentrálsz.
egyébként nem rossz elgondolás, és jó is lehet ez a seat, csak már elsütötték 13évvel ezelőtt, azóta meg újat nem tudnak mutatni, vagy picit tovább lépni.
puffogtatják-kerregtetik a 3hengeres dízelt, de innováció, továbblépés ezen a téren nincsen, csak a hosszabb váltóáttétel, eco-gumi, meg a légellenállás csökkentése (benzines-turbós motorok sem azok a minimál fogyasztók)

ami viszont lényeges lehet: még mindig nem tudni semmi pontos információt a yaris hibrid hajtásláncáról, ami nagyon nagy valószínűséggel nem a prius3-ból ismert 1.8 benzinmotor lesz.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #61 Dátum: 2011.07.20 21:53:36 »
Mindenkinek tökéletes lenne, egyérteleműen a legkényelmesebben és a legtakarékosabban használható Auris modell (autópálya kivételével), de a hazai Auris eladások kördiagramjából valószínűleg egy igen kis szeletet képvisel, tudjuk is, hogy miért.
most komolyan...
az 1.8 benzinmotor, ami 99lóerős, nem elég takarékos autópályára egy ekkora méretű autóba? :surrender: (amihez még hozzá jöhet a villanymotor közel 47 lova)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re: Yaris HSD
« Válasz #62 Dátum: 2011.07.20 21:55:22 »
hát egy 1.3-as atkinsonos hibrid lehet, hogy új korszakot nyit...mindenesetre a lényeg, hogy itt folxton a hibridek fogyasztásával dobálózunk, ami a takarékosságról szól, de a hibrideket nem az veszi, akinek télleg spórolni kell, mert annak nincs rájuk pénze...

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #63 Dátum: 2011.07.20 22:05:08 »
Ha a kompjuter nem számolta bele azt a fél akkumulátor-töltöttséget az átlagfogyasztásba akkor komolytalan az adat, bár nagyságrendileg sem tudom, hogy az hány deci, amit a konnektorból nem tölthető autó nyilván előbb-utóbb bepótol.

Azért kíváncsi lennék, hogy hosszútávú fix 130-nál mennyi a hibrid fogyasztása, mert elméletileg a szigorúan vett hibrid rész ott nem segít.

A Yaris HSD motorja tényleg kérdéses, a nem Atkinson-ciklusú jelenlegi Yaris motorok értelmetlennek tűnnek, új motor drága, legvalószínűbb mégis csak az 1,8-as.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #64 Dátum: 2011.07.20 22:07:55 »
Egy benzinmotor jóval többet fogyaszt a dízelnél, ha a hibridségét ilyen esetben nem tudja kihasználni.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #65 Dátum: 2011.07.20 22:11:10 »
Majd nézd egyszer meg, hogy mi történik ha nem is pályán, csak egy sima autouton, 90nél odalépsz egy 2.0ás D4Dnek (neadj isten 2.2nek az is belfér). Ugyanitt a Prius hibrid fogyi előnye = 0 az említett 2.0 dizel agyonveri fogyiban.
szerintem nem folyamatos előzésről szól az autózás :)
boyracerek nem hiszem,h hibridet fognak venni.

és hamár Toyota hibrid napok vannak ajánlom azt is megnézni, milyen csendes "kulturált" egy Auris HSD és milyen egy új D4D dizel. Oké meleg volt a motor de én nemrég ráindítoztam egy D4Dre, pedig egy parkolóban álltam, a legnagyobb zaj a légkondi meg a 100mre lévő 7es volt. Ehez képest ugye egy hibrid nagyobb sebességnél... khm...
újabb előnye a hibridnek: nem tudsz ráindítózni  [rohog] és álló helyzetben(vagy az EV gombot benyomva, 45km/h-ig), a 15km-re lévő erdőben, a 10méter magas diófán ülő mókus fingását is meghallod :D
egyébként persze,h nem fogják agyonhalkítani az aurist...akkor mivel tűnne ki a ct200h? ;)

Mégegy előnye van a priusnak, ami miatt én számolok vele az pedig az, hogy konrétan vmiért a piac már elnézést de lószarra se tarja. 2éves vagy fiatalabb priusokat adnak el gazdáik féláron. Büdös nagy az értékvesztése. Fogalmam sincs mért de gondolom nem véletlenül van ez így...
:hmmmm:
1. miért adja el vki a 2 éves autóját?
2. lehet,h az emberek szemében presztízs-réteg modell és ezért a nagy értékvesztés?

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #66 Dátum: 2011.07.20 22:27:21 »
Ha a kompjuter nem számolta bele azt a fél akkumulátor-töltöttséget az átlagfogyasztásba akkor komolytalan az adat...
:eek: [rohog] [rohog]

A Yaris HSD motorja tényleg kérdéses, a nem Atkinson-ciklusú jelenlegi Yaris motorok értelmetlennek tűnnek, új motor drága, legvalószínűbb mégis csak az 1,8-as.
136ló egy yarisba?
hibrid-ts :)

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #67 Dátum: 2011.07.20 22:45:00 »
Idézet
:eek: [rohog] [rohog]
:eek: [rohog] [rohog]

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #68 Dátum: 2011.07.20 23:20:04 »
Idézet
:eek: [rohog] [rohog]
:eek: [rohog] [rohog]
még mindig azt mondom,h menj el egy toyota szalonba, és próbálj ki egy hibridet.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6059
Re: Yaris HSD
« Válasz #69 Dátum: 2011.07.20 23:22:41 »
Idézet
Ha a kompjuter nem számolta bele azt a fél akkumulátor-töltöttséget az átlagfogyasztásba akkor komolytalan az adat...
Ezt nem értem hogyan gondolod. Elmagyaráznád? De tényleg...
Xanyi

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Re: Yaris HSD
« Válasz #70 Dátum: 2011.07.21 07:53:14 »
Azért kíváncsi lennék, hogy hosszútávú fix 130-nál mennyi a hibrid fogyasztása, mert elméletileg a szigorúan vett hibrid rész ott nem segít.
A PriusII 5.5-6 litert fogyaszt 130-as tempomattal.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #71 Dátum: 2011.07.21 08:32:22 »
Idézet
A PriusII 5.5-6 litert fogyaszt 130-as tempomattal.
Egy dízel Corolla néhány decivel kevesebbet, és ott nincs trükközés gumikkal, légellenállással, stb.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #72 Dátum: 2011.07.21 08:38:01 »
Idézet
Ezt nem értem hogyan gondolod. Elmagyaráznád? De tényleg...
Lehetne elméletben hasonlítgatni, ha x tisztán elektromos autó x kapacitású akkuval x km-t tud megtenni, akkor mekkora segítséget jelentett a 150 kg-nyi pluszt jelentő hibridhajtás akkukapacitásának több mint a fele ezen a 10 km-es távon. Litereket. Nem is kellett volna 100 kört menni, hogy kiderüljön a valós benzinfogyasztás, elég lett volna a következő 1-2 kört megnézni.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Re: Yaris HSD
« Válasz #73 Dátum: 2011.07.21 08:39:28 »
Idézet
A PriusII 5.5-6 litert fogyaszt 130-as tempomattal.
Egy dízel Corolla néhány decivel kevesebbet, és ott nincs trükközés gumikkal, légellenállással, stb.
Igen? És?
Nem látom ez alapján milyen következtetést kellene levonni.

Mellesleg azt sem értem milyen trükközés van a gumikkal (az enyémen teljesen átlagos gumik vannak, normál guminyomással)

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #74 Dátum: 2011.07.21 08:54:33 »
Idézet
Nem látom ez alapján milyen következtetést kellene levonni.
Hogy a zárójeles megjegyzésem helyes, zömmel autópályás célra nem a hibrid a legkevesebbet fogyasztó modell.