Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 120138 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
  • Autó: CT200h
Re: Yaris HSD
« Válasz #30 Dátum: 2011.07.18 10:42:10 »
A rádiót sem azért kapcsolom le otthon, mert kiszámoltam, hogy 13 forinttal kevesebb lesz a havi villanyszámlám! Hanem mert környezet tudatos gondolkodással tudom, hogy az pazarlás.

Ez így baromira ferdítés... A rádió kikapcsolása ingyenes dolog. Mindenki megteheti, sporolhat vele. A hibrid felár viszont még úgy is, hogy regadó szempontjából ugye kedvezményezett igencsak jelentős. Egy Aurisnál elég jól mérhető ~1.5misi.

Nem x.y pénztárcája a lényeg. Hanem  a világra, a környezetre mért terhelés csökkentése.
Úrinő benzinessel jár...

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
  • Autó: RC300h
Re: Yaris HSD
« Válasz #31 Dátum: 2011.07.18 19:53:09 »
Hibridet nem mindenki érti, de a kapu mindenki előtt nyitva áll!  :clap: :clap:

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #32 Dátum: 2011.07.18 20:25:09 »
Legutóbb az örökmozgót figyelték hasonló vallásos áhitattal és ugyanígy nem illett megkérdezni, hogy milyen fizikai jelenség a csoda indoka.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Re: Yaris HSD
« Válasz #33 Dátum: 2011.07.18 20:36:27 »
Más az elméleti okoskodás és más az amikor a pénztárnál ki kell fizetni a különbözetet. Ugyanez lesz a címbeli autóval, nagyon szívesen megvenném, elméletileg.

Egyébként mi a nagy csoda a hibridben? Nekem nem világos. A fékezéskor elpazarolt energiát valamilyen hatásfokkal visszanyeri, az üzemanyagigényes gyorsításba besegít, ennyi, cserébe 150 kg-mal nehezebb. Ha majdnem fékezés nélkül és erős gyorsítás nélkül közlekedsz az azonos, de nem hibrid, de start-stopos autóval akkor szerintem ugyanott vagy. A többi hibridtől független ügyeskedést ugyanúgy beletehetnék valami eco változatba, a benzinmotorját is. Szóval hogyan takarít meg a hibrid üzemanyagot?
A fentieken kívül menet közben is leállítja a motort, így lehet gurulni vagy a villanymotor segítségével tartani a sebességet.

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
  • Autó: CT200h
Re: Yaris HSD
« Válasz #34 Dátum: 2011.07.19 10:11:40 »
Albert Einstein:

"Csak kétféleképpen élheted az életed. Vagy abban hiszel, a világon semmi sem varázslat. Vagy pedig abban, hogy a világon minden varázslat."
Úrinő benzinessel jár...

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #35 Dátum: 2011.07.19 10:30:56 »
Legutóbb az örökmozgót figyelték hasonló vallásos áhitattal és ugyanígy nem illett megkérdezni, hogy milyen fizikai jelenség a csoda indoka.
ezt az "örökmozgó" rendszert 1997 óta figyelik "áhitattal".
14 éve működik a "vallás".
3 generációja született csak a priusnak.
prémium, presztízs szegmensben is elég régóta jelen van ez a technika Lexus-minőségben.

toyota közeli terve,h minden modellben elérhető legyen a perpetuuumhibrid mobile  :flowers:

szerintem menj el egy toyota szalonba és próbáld ki mondjuk az auris hsd-t, vagy prius3-t, és utána törjél pálcát.

előtte pedig olvasgasd ezt a hivatalos oldalt, ha érdekel e technika hogyanja, miértje, miképpje:
http://www.toyota.hu/experience/hybrid.aspx
ezt senki nem tudja-fogja elmagyarázni a fórumon 4 mondatban.

egyébként lehet, sőt "illik kérdezni", de minimális alapinformáció megszerzése után...nem butaságokat :)

árakról:
egy dízel felára is horror km-futás után térül meg...ha egyáltalán megtérül, és mégis van rá kereslet.

nézd meg az aurisnál a 2.0D4D és a HSD közötti árkülönbséget. elenyésző.
http://www.toyota.hu/images/arlista_main.pdf

dízelt nem feltétlenül fogyasztás miatt veszik, hanem a teljesítménye-menetdinamikája miatt, és presztízsből.
egy hibrid összehasonlíthatatlanul csendesebb, kulturáltabb, mint egy dízel, fogyasztásban pedig (a német, padlógzázas autópályázásttól eltekintve) jobb, vagy hasonló, és menetdinamikában sem marad el.

a hibridség egyre "trendibb".
nézz körül a 7 és x6 bmw-nél(csak ebben a luxus méretben van active-hibridük), vagy a citroen-peugeotnál mint mikrohibrid rendszerek(na ez a parasztvakítós hibrid...a honda fényévekkel jobb).

be lehet fogni a szemünket, és rámondani vaktában,h szemfényvesztés az egész, de csak magunkat csapjuk be vele  :flowers:

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #36 Dátum: 2011.07.19 10:48:00 »
Egyáltalán nem vagyok a hibrid ellensége, én is ilyet vennék, csak a gyakorlatban nagyon valószínű, hogy nem fogok, ráadásul pont a kisautó kategóriában ahol %-osan méginkább látványos a felár. Tehát nem hiszem, hogy az elvi lelkesedés nagy Yaris HSD eladásokat fog itthon produkálni.

Az autópálya nagyon jó mint szélsőséges példa, ott egyáltalán nem tudod megmagyarázni a hibrid előnyét, a légellenállás elég nagy ahhoz, hogy a villanymotor kevés legyen, ráadásul fékezés nélkül az akksit sem töltöd. Ha a másik végletet vesszük a kizárólagos városi használatot akkor ott az 1 literes Yaris árával kell összehasonlítanunk ami durva, ha lenne CVT változat akkor korrektebb lenne a párhuzam.

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Re: Yaris HSD
« Válasz #37 Dátum: 2011.07.19 10:59:50 »
csak érdekes adat a fogyasztásról :)

(www.spritmonitor.de alapján)

Lexus RX450h, legalább 20.000 km futás, átlagfogyasztás: 8.67
BMW X5 3.0 dizel, szintén legalább 20.000km futás, átlagfogyasztás: 10.71

persze, ezek nem nagy számos statisztikák (talán 4-6 ilyen autó van az adatbázisban), de azért mutat némi különbséget :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re: Yaris HSD
« Válasz #38 Dátum: 2011.07.19 11:17:11 »
csak érdekes adat a fogyasztásról :)

(www.spritmonitor.de alapján)

Lexus RX450h, legalább 20.000 km futás, átlagfogyasztás: 8.67
BMW X5 3.0 dizel, szintén legalább 20.000km futás, átlagfogyasztás: 10.71

persze, ezek nem nagy számos statisztikák (talán 4-6 ilyen autó van az adatbázisban), de azért mutat némi különbséget :)


ez nagyon szép, de az egész történet nem a fogyasztásról, pláne nem a takarékosságról szól. aki megvesz egy nagy SUV-ot, az nagyobb részt üzen vele, kisebb részt (kvázi) biztonságra vágyik. Ja és egy autó fogyaszt is, meg értékveszt, hát akkor vegyük a dízelt. J a és mindenekelőtt hogy néz ki. Szerintem így gondolkodik az átlag júzer, aki tizenakárhány milkóért vesz kocsit. Aki tényleg spórol, az olcsó autóval jár. Opel astrával, vagy egy focusszal. Szigorúan benzinessel. És valóban, nagyon kíváncsi leszek a hibrid yaris átlagfogyasztására én is: kizárt, hogy két literrel kevesebbre adja ki, mint bármilyen konkurrens. Ott a jazz hibrid, nem akarom a totya rendszeréhez hozzáhasonlítani, de beszédes, hogy a tesztek szerint nem fogyaszt valami egetrengetően keveset. Szerintem a yaris sem fog. Mellesleg éppen győzködöm az apámat, hogy vegyen jövőre egy auris hibridet, de nem azért, mert keveset fogyaszt.

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9673
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Re: Yaris HSD
« Válasz #39 Dátum: 2011.07.19 11:40:54 »
Igen, a Yaris HSD fogyasztása mivel már így is nagyon kis méretekben játszanak a csapattagok, nem lehet akkora ugrás. Valószínűleg egy Zénóka/Leszilaci működésben azért bődületes eredményekre lesz majd képes, de lássuk meg :)

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #40 Dátum: 2011.07.19 11:53:44 »
Pont az a lényeg, hogy ebből takarékos vezetéssel már alig lehet lefaragni, mert az átlagvezető pazarló szokásait küszöböli ki. Helyes fordulatszámot választ, üresben vagy motor nélkül gurul, az értelmetlenül sok fékezést és gyorsítást összeadja.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Re: Yaris HSD
« Válasz #41 Dátum: 2011.07.19 12:00:50 »
Most a Priussal kb. 4.5 l/100 km a fogyasztásom.
Korábban (amikkel tartósan jártam és összevethetők méretben és teljesítményben), hasonló távokon, jellemzően városban használva:
Corolla Verso 1.8 - 8l
Yaris 1.5 - 7.5l
Xsara 1.6 - 8l

Ezek szerint valamit mégiscsak tudhat ez a hibrid technika...  :hmmmm:

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
  • Autó: CT200h
Re: Yaris HSD
« Válasz #42 Dátum: 2011.07.19 13:01:32 »
Nekem a Prius 3. városi menet alatt 3,8 körül fogyasztott.
Úrinő benzinessel jár...

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • _@_/"
  • Autó: '03 yaris 1.3
Re: Yaris HSD
« Válasz #43 Dátum: 2011.07.19 15:19:30 »
Pont az a lényeg, hogy ebből takarékos vezetéssel már alig lehet lefaragni, mert az átlagvezető pazarló szokásait küszöböli ki. Helyes fordulatszámot választ, üresben vagy motor nélkül gurul, az értelmetlenül sok fékezést és gyorsítást összeadja.

volt ugye ez a fogyasztásverseny tavasszal, amit a lexus buda szervezett.
ct200h-val kellett egy közel 10km-es távot megtenni, amiben rengeteg körforgalom, és lámpa volt.

Zénóka a 1.0 yarisával tudott menni 2,6 l/100km körüli eredményt. (én 2,9-t az 1.3-mal)
ct200h-val meg 2.3-t mentem. (minden földijóval ellátott, napfénytetős, 17" diszkókerekes, bőrüléses, legnehezebb modell)

fogyasztásbeli különbség így is bő 15%, pedig súlyban, kerék méretben (és még bejáratós volt a ct200) van különbség rendesen a yaris javára.

meglátjuk majd a valóságot, ha itt lesz a yaris hsd :)

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Yaris HSD
« Válasz #44 Dátum: 2011.07.19 16:01:21 »
Az szép. Arra gondoltam, hogy életszerű használattal jó esély van arra, hogy a hivatalos fogyasztásértéket a hibrid (vagy akár csak CVT váltós) modell képes betartatni az átlagsofőrrel aki különben ezt nem tudná.

A kép annyival azért árnyaltabb, hogy a fogyasztásba az akkutöltöttséget is bele kellene venni, nem feltétlenül volt ugyanaz a végén. Illetve a villanyhajtáson kívül van ebben még sok hibrid független okosság amit máshová is betehetnének. Egy Seat Ibiza TDI Eco hivatalos fogysztási értékei is elég meglepőek, pedig nem hibrid, csak TDI és Eco.